Nou het gerommel is weer gestopt. Ik heb wel 2 dagen wat meer energie. Ineens moeten ook alle puntjes op de I. Beetje last van mijn nesteldrang dus. Ik had ook weer last van steken, terwijl hij toch al helemaal ingedaald was wat ik begreep. Blij dat ik morgen mijn vragen over de 30ste bij de gyn kan stellen. Hoop op positieve antwoorden. ...
Aan het eind van m'n vorige zwangerschap heb ik blaasonsteking gehad waardoor ze nu voor de zekerheid getest hebben. Waarschijnlijk had ik de bacterie toen ook al maar daar keken ze in Engeland niet naar. Gelukkig had m'n dochter toen niks opgelopen.
Het kan een symptoom zijn maar hoeft niet. Er zijn veel andere redenen waardoor je een blaasontsteking kan krijgen. Als je blaasonsteking hebt doen ze vaak uit voorzorg de test om GBS uit te kunnen sluiten, of niet.
heey dames, zo te lezen begint het bij sommige al wat te rommelen.. hier de laatste twee dagen af en toe wat menstruatie achtige krampen maar we hobbelen gewoon lekker verder tot het ukkie komt.. wil der heel graag vast houden en heb het idee dat het niet meer lang zal duren maarja of dat ook klopt... ik ben benieuwd wie de volgende wordt die de kleine in haar armen mag sluiten en hoe het ukje gaat heten.
Vandaag dus controle gehad en een te hoge bloeddruk. 105/150. Ze hebben urine en bloed onderzocht en gelukkig geen eiwitten aangetroffen. Volgende week weer controle. En ik heb nog maar erg weinig vruchtwater dus dat willen ze ook in de gaten houden. Zo dat was mijn dag pff!!
Voila, net thuis van mijn laatste werkdag! nu mag ons engeltje ter wereld komen! Morgen ga ik de doopsuiker afwerken. Als het klaar is, laat ik een foto zien! Heb momenteel een mega harde buik. Voelt heel ongemakkelijk! Soms pijnlijk. Vraagje: beweegt een baby net meer of minder vlak voor de bevalling?
@Marrit: tegen mij hebben ze altijd gezegd dat de baby rustiger wordt als het gaat beginnen, energie sparen. Hier vandaag ook de doopsuiker afgewerkt. Nog een paar laatste details doen maar dat gaat pas als de kleine geboren is. Zijn oa naamtags plakken enzo.. Supertrots op onze creatie toch wel
Hoi dames, even een update... wij zijn terug thuis sinds dinsdag en ons kleintje heeft een beetje moeite gehad met de overschakeling van de ziekenhuisflesjes naar onze eigen flesjes. Sinds deze middag begint het te beteren. Ze weegt nu 2,850 kg (3,020 bij geboorte). Ze is wel stilletjesaan terug aan het bijkomen. Ze heeft net haar nachtvoeding gehad en net zoals de vorige dagen is ze nu klaarwakker. Een voordeel is dat het geen huiler is (hopen dat ze dit ook niet wordt). Met mezelf is alles ok, wel nog volop aan het herstellen dus het is rustig aan doen. Ik heb nog het meeste moeite met de gebroken nachten , dus dames geniet van jullie nachtrust nu het nog kan Onze kids zijn ook heel blij met de komst van de kleine zus, zelfs de jongste van 22 maand. Dus alleen maar positief! Veel succes nog aan iedereen die nog op de wachtbank zit. Ik blijf meelezen maar posten komt er niet altijd meer van.
Inderdaad, daarom wordt je urine als je zwanger bent ook altijd onderzocht in t ziekenhuis. Balen dat jij t hebt, maar fijn dat ze het in elk geval ontdekt hebben! En jeetje, ik zit echt te wachten op bevallingen hier. Toch knap dat we bijna allemaal nog de babies veilig in de buik hebben. Ook al zijn we ongeduldig, ideaal zou toch zijn als we ze tot 39 weken kunnen dragen, niet? Ik was er anderhalve week geleden echt klaar mee trouwens, had zo'n pijn in mn rug elke avond en nacht! Maar sinds ik elke dag even een stukje buikdansoefeningen doe, gaat t echt veel beter met mn rug! Vandaag dus 38 weken zwanger! Over maximaal 4 weken zijn wij papa en mama!
Hier net terug van de gynaecoloog se. Heb anderhalf uur moeten wachten omdat deze morgend een bevalling was! Pff, meestal niet erg maar men babysit moest gaan werken. Gelukkig net op tijd terug alles was in orde met de baby maar hebben wel niet echt iets kunnen opmeten omdat ie zo raar lag nog wel mooi met het hoofdje naar beneden. Ze zei ook dat de placenta wat aan het verkalken was maar dat is blijkbaar normaal bij 37 weken zwangerschap. Ik moet op 39 weken terug maar hoop stiekem dat ik dat niet haal Net naar het toilet geweest en bloed bij het afvegen.. Mss dat dit komt door inwendig onderzoek? Deed ook een beetje pijn deze keer. Toch maar even in het oog houden en anders maar eens bellen.
Hmm vreemd dat je bloed hebt Birgit. Heb je het nu nogsteeds? Anders zou ik ook zeker even bellen. Wat fijn dat je thuis bent bess! En super om te horen dat het beter met jullie gaat. Hier gaat alles goed. Ben alleen erg ongeduldig. Alles is klaar, en zit echt letterlijk elke dag op de bank te wachten totdat het gaat beginnen. Helaas nog geen pijntjes of krampjes en ze is ook nog niet helemaal ingedaald. Wel weet ik zeker dat ze er is voor 10 November omdat ze je hier niet tot 42 weken door laten lopen. Voelen jullie de beeb nu ook minder? Ik moet echt moeite doen om een schopje van haar te krijgen en dan blijft het er ook maar bij 1..
Een beetje bloed na inwendig onderzoek is heel normaal zelf vorige week ook gehad.morgen of vanavond zal het minder en bruin worden..als het meer wordt dan eventjes aan de bel trekken
Als je het niet vertrouwd zou ik even bellen met de verloskundige. Ik had dat twee weken terug ook en heb toen even aan de ctg gelegen. Alles was gelukkig goed maar ze zeiden wel dat ze liever hebben dat ik 1 keer teveel bel dan 1 keer te weinig. Succes nog even met de laatste loodjes meid.
Hor lang voel je haar al minder Blondie? Je bent natuurlijk eergisteren nog in t ziekenhuis geweest voor ctg natuurlijk... Ik voel haar namelijk nog wel duidelijk. Echt schoppen doet ze veel.minder, maar heen en weer bewegen nog best veel. Ook leuk als ik ergens op mn buik duw, dat ze dan ofwel weg beweegt ofwel terug duwt.
Ik ben opgenomen in het ziekenhuis. Vanwege weer hoofdpijn en bleek nu ook een hoge bloeddruk te hebben. Bloed was nog wel goed maar toen zat er eiwit in mijn urine. Nu moet ik 24 uur urine opsparen waar we zondagochtend de uitslag van krijgen. Ook moet met bedrust mijn bloeddruk gaan dalen. De uitslagen van die twee bepalen of ik toch nog naar huis mag of dat ik moet bevallen. Het gevaar zit erin dat mijn lichaam overal eiwitten gaat verspreiden. Wat op Veel plekken niet erg is, maar wel in mijn hersenen. Hier schrok ik toch wel even van. Mijn ouders waren net bij ons aangekomen voor het weekend. Dus mijn vriend heeft steun en gezelligheid en ook voor mijn zoontje is er extra zorg. Maar ondanks alles wil het slapen niet lukken. Volgens mij staat de verwarming hier ook op 25 graden. Nu ik een raam open heb gezet is het beter te doen.
Heel veel sterkte! en ik hoop dat je alsnog even een paar uurtjes kan slapen. Hoop dat morgen je urine goed is en je bloeddruk wat gedaald is. Fijn dat je ouders thuis zijn voor de steun en ook voor jullie kindje. Ik heb onze kleine meid vanaf het begin af aan niet veel gevoeld, ze is nooit een schopper geweest. Ook als ik lang porde gaf ze geen reactie. Als ik haar zo een 8 keer op een dag voel dan is het voor haar ook wel weer leuk geweest. En het is nooit 8 keer 10 minuten, ze laat even van zich horen een seconde of 20 en dan is het weer goed geweest. Dus ik ben eigenlijk niet anders gewend, maar als je overal op internet leest over blauwe en gekneusde ribben en enorm hyper actieve kindjes, ja dan ga ik me zeker zorgen maken. Ctgs zijn elke keer gewoon goed, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik voor elke ctg chocola moet eten van de VK voor de suikers. A.s dinsdag moet ik weer in het ziekenhuis zijn voor een ctg scan en denk dat ik dan expres een keer geen chocola ga eten, om te kijken hoe ze het dan doet aan het apparaat. Vorige week (heb elke week controle) moest ik 2 keer aan de ctg scan omdat er op de 1e ctg geen enkele activiteit te zien was en ze uiteraard weer sliep. De vk zegt dat ik gewoon een heel rustig kindje heb die heel veel slaapt. (ze heeft ook 1 keer gezegd dat ze aan een ziekte dacht of misschien syndroom van down, dit zei ze zo hard in mijn gezicht toen ik 28 weken was dat het nu nogsteeds rondspookt in mijn achterhoofd, ondanks dat alle tests goed zijn) Volgens mn man lijkt ze op mij vanwege het vele slapen haha. Ik maak er nu grapjes over maar leuk is het niet. Had haar graag wat vaker gevoeld. Maargoed, als ze dit rustige gedrag voortzet als ze op de wereld is, dan hoor je mij niet klagen Het komt nu wel dichtbij voor iedereen. Over maximaal 4 weken is iedereen bevallen van een prachtig wondertje. Ik kan niet wachten op alle fotos en alle poep-luier verhalen
Sterkte meid! Heb je nog wat kunnen slapen? Blondie, hier ook een vrij rustige baby hoor, maar wel een die zo af en toe flink draait. Variërend van een paar minuten tot 2 uur (kreun...) Alleen heb ik echt geen gekneusde ribben (heel verschil met m'n eerste zoontje, die trapte als een wilde!!).