1 t/m 15 november 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mariska1985, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Jynn super dat de eiwitten uit je urine zijn! Hopelijk voel je je ook snel weer wat beter!

Mijn dochter was tijdens de zwangerschap ontzettend druk in m'n buik. Ze bleef de hele tijd bewegen, m'n buik had de gekste vormen door al het geduw.
    Nu is ze net 2 en kan nog steeds geen seconde stil zitten. En iedereen zei maar dat ik een hele rustige baby zou krijgen omdat ze in m'n buik zo druk was. Wel heel leuk zo hoor!

2. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Herkenbaar :D
    Mijn zoontje precies zo! :D

3. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Fijn nieuws Jynn! Maar hoop dat je thuis ook genoeg rust kan vinden...

Ik ben vandaag zooooo moe! Ondanks het uurtje extra slaap, moet ik nu na elke kleine activiteit die ik doe gaan liggen. Voelt weer n beetje als tijdens t eerste trimester, maar dan met een heel dikke buik!

4. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Hee, hier ook! Ff aanpassen :)

5. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Oh inderdaad die banner! Hebben we 2x tijdswisseling meegemaakt tijdens de zwangerschap 😁 is natuurlijk altijd als je zwanger bent, maar geen idee gehad dat het daaraan lag

6. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Wat fijn Jynn dat de eiwitten uit je urine zijn! Nu lekker naar huis genieten van de laatste loodjes in je vertrouwde omgeving.

7. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ehm, ik ben nog al wat vocht aan t verliezen. Geen idee of t gewoon afscheiding is of vruchtwater.
    De VK had een tip om dat te testen met een boterhamzakje, maar die hebben we niet in huis, haha! Morgen maar ff kopen :p

8. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Als je op je handrug blaast of hoest en er loopt meer uit dan is het je vruchtwater..
    Mag maar 24 uur gebroken vliezen hebben dus als het zo is dan is je klokje gaan tikken ivm infectiegevaar...
    Kreeg ik vorige week van m'n vk te horen toen ik zoveel vocht verloor.
    Alleen bij mij was het toen (gelukkig) geen vruchtwater.

9. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Volgens mij is het 72u, niet?
    Ik heb overigens al een ander zakje geïmproviseerd. Door de substantie in t zakje te bekijken kun je ook goed bekijken of t vruchtwater is. Het zal allemaal wel niet, maar beter safe than sorry, toch? :)

10. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Leuk hè! Ik kan er zo van genieten dat ze zo druk en enthousiast is. Als deze ook zo is wordt het wel heeeeel druk in huis.

Evelyn spannend! Kun je het ook niet in een maandverbandje opvangen?

Hier hebben we vanochtend bijna 2 uur gewandeld. We gingen in het bos wandelen en raakten toen de weg een beetje kwijt. :) Aan het eind was het meer strompelen dan wandelen maar ik heb m'n beweging weer gehad voor vandaag ;)

11. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik heb t opgevangen in n maandverband (mn onderbroek was nog al nat), maar kan niet goed beoordelen wat t nou is. Kan de geur ook niet echt thuisbrengen. Kan natuurlijk ook n mengeling zijn tussen vruchtwater en slijm.
    Maar ik vang t dus nu op in n zakje, dan kun je aan de textuur heel goed zien of t wel of geen vruchtwater is.
    Ik geloof niet dat r vruchtwater is, maar vind t toch spannend!

12. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    Ik ben inmiddels thuis, maar er kwamen allemaal mensen (die niet wisten dat ik thuis was) aanwaaien en ik ben daardoor helemaal gesloopt. Mijn zoontje kon het ook allemaal even niet met plaatsen en begon heel druk te doen en te huilen. Ik kon zelf wel huilen. De medicatie voor mijn bloeddruk maakt me ontzettend moe en suf. Snap wel dat ik hier geen auto mee mag rijden. Woensdag extra controle en dan vrijdag weer.

13. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ik zou die mensen weer naar huis sturen. Je gaat binnenkort bevallen en het lijkt me handig als je daar niet veel te moe voor bent door teveel visite!

14. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Ze zei toch echt 24 uur. Voorheen wachtten ze af idd, maar tegenwoordig is het na 24 uur aan de weeenopwekkers.
    Maar em...hoe zie je het aan de substantie?

Als je op de rug van je hand blaast, komt er dan meer? Of als je hoest?
    Dikke kans dat het dan vruchtwater is

15. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Het is al gestopt.
    En vruchtwater is echt de substantie van water. Dus als je een boterhamzakje daar beneden stopt en er komt vruchtwater mee, dan heb je druppeltjes die naar de bodem van t zakje rollen. Afscheiding blijft toch meer plakken. Ik had de plakvariant.

Overigens is n vriendin van mij een paar maanden geleden bevallen. Bij haar zijn smaandags dr vliezen gebroken en ze zou woensdag ingeleid worden. Maar toen begon t in de nacht van dinsdag op woensdag gelukkig vanzelf :)

16. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    👍🏻 weer wat geleerd 😁

17. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een update.

Vandaag weer even is het ziekenhuis geweest. Ik had erg last van buikpijn bij de maagstreek. In verband met mijn zwangerschaps hypertensie hebben ze even een ctg gemaakt en weer bloed en urine onderzoek gedaan. Die waren gelukkig goed dus aan het einde van de dag mocht ik.weer naar huis. Wel woensdag weer een check en dan kijken ze ook weer naar het vruchtwater. Ze hebben wel gezegd dat ze me niet voorbij de 40 weken laten lopen dus binnen nu en 11 november wordt ze sowieso geboren. Ik dacht trouwens dat je harde buiken heel duidelijk kon voelen maar kennelijk hoeft dat dus niet. Er was te zien dat ik deze al regelmatig heb. Ik ben erg benieuwd.

18. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wordt nou echt spannend allemaal he! Ik kijk regelmatig om te kijken hoe het met iedereen gaat, het aftellen is nu wel heel erg begonnen hihi :)

Wat betreft dat vruchtwater, dat is toch idd max 24 uur na het breken? Geen 72 dacht ik ivm infecties?

Ik (handige dat ik ben) dacht mijn updateje van het verhaal met de gyn hier goed geplaatst te hebben , mja op 'reageren' drukken is dan ook wel handig he ghehe.. Het veel hogere risico waarover werd gesproken bleek vooral te gaan om het niet ver genoeg komen met de obtsluiting door de voorgaande keizersnede, hierover maken ze zich bij mij geen zorgen omdat ik bij mijn eerste al best ver was in de ontsluiting :) ze zei wel dat ik gelijk had en mijn eigen gyn dit had moeten melden maarja, wij zijn weer gerustgesteld en zoals het er nu uitziet wordt het toch een normale bevalling! :) nu maar afwachten wanneer haha

19. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Heey dames
    Ik lees elke dag mee maar tijd vinden om te reageren is lastig hihi..
    Wil graag alles af hebben maar af is het naar mn gevoel nooit..
    Fijn om te lezen dat de zaken die lieppen een goed einde hebben gehad en dat iedereen weer thuis is!

Hier gisteren het bed maar eens op de kratjes gezet.. de kraamzorg was hier heel streng op werd me tijdens een gesprek gewaarschuwd..
    Ik heb de laatste paar dagen een aantal keer menstruatiepijnen gehad hoop dat t binnenkort op gang mag komen al heb ik de hele tijd t gevoel dat t niet meer lang zal duren..hoop dat mijn gevoel klopt

Iedereen succes met de laatste lootjes he luisteren naar het lichaam en lief zijn voor jezelf! Jullie zitten in mn gedachten

20. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Is iedereen aan het bevallen vandaag? ;)

Deel Deze Pagina