1 t/m 15 november 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mariska1985, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Gefelliciteerd marrit! Geniet van jullie dametje en inderdaad ook weer zo`n leuke naam!

2. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Liedx: proficiat met jullie zoontje!! Genieten maar!

3. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minimino,marrit en liedx, supergefeliciteerd! Wat fijn dat alles goed is gegaan ,nu lekker genieten! =)

4. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Zeg, zouden wij niet solidair samen over blijven? :x
    Hihi, heeeeel hartelijk gefeliciteerd! Ook een leuke naam, lekker simpel, hou ik wel van bij jongens!

5. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Sorry :) baby wilde echt niet langer blijven zitten en ik vond 41 weken ook lang genoeg!
    Ik ga heel hard voor je duimen!

6. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Haha, ik begrijp t, het is je vergeven.
    Geniet lekker van jullie kleine man!

7. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd meiden!!! En Evelyn nu is het jouw beurt!!

Hierbij de update ☺️
    Gistermorgen iets voor 8.30 zijn mijn vliezen gebroken in het ziekenhuis.
    Daarna startten eigenlijk gelijk al mijn eigen weeen en 15.14 is B.o.dhi Q.uinn geboren, 4125 gram en 52 cm lang. Ik heb ook wel aan het infuus gelegen om verder op te wekken omdat er nog een tuitje aan mijn BM zat, dus niet helemaal verstreken maar wel 2 cm ontsluiting en een ruggenprik gehad omdat de weeen op m'n bekken kwamen (foutste plek voor mij om ze te hebben).
    De anesthesie heeft wel echt lang op zich laten wachten, een uur!!
    Ze hebben die gebeld met 5 cm ontsluiting.
    Ik had natuurlijk al een lage bloeddruk de hele zwangerschap en door de ruggenprik daalde die nog verder en toen gingen ze aan de gang met onder druk zout water in het infuus spuiten. Dag hielp gelukkig wel goed, ze hadden al een spuitje klaar om evt m'n bloeddruk een boost te geven.
    Daarna even kunnen eten omdat de pijn weg was, maar al gauw moest ik de weeen weer wegpuffen, die kwamen door de ruggenprik heen, na controle bleek ik al op 7 cm te zitten.
    Ze had gecheckt omdat ik zo'n druk op m'n bekken voelde 😇
    Zelfs met de echo gecontroleerd hoe Bodhi lag, omdat hij weer wat omhoog gekropen was uiteraard.....
    Ik moest toen op de zij gaan liggen waar zijn rug lag zodat hij makkelijker door het bekken zou kunnen dalen (dat was de druk dus die ik voelde).
    Nog geen kwartier later werden die weeen echter zo hevig dat ik mijn moeder weer de vk heb laten roepen en was het ineens 9 cm!!!
    Ik moest dus een beetje mee gaan persen om het laatste randje weg te helpen en om hem te helpen door het bekken te komen omdat hij zo hoog zat. 45 min later is hij geboren en mocht hij bij me liggen

En ik vergat nog erin te zetten dat de navelstreng om z'n nekje zat, ze hebben dus met de hand een beetje meegetrokken om hem eruit te halen.
    Dit hoorde ik gelukkig pas achteraf!

Op dit moment eet hij nauwelijks, dus dag is nog wel even lastig. Maar dat kan ook komen omdat het zo snel gegaan is allemaal. Hij is ook erg misselijk.
    Aanhappen aan de borst doet hij niet goed en hij zuigt ook niet goed of niet voldoende.
    Kolven lukt me niet, ik krijg geen toeschietreflex 😔
    En kunstvoeding pakt hij ook eigenlijk niet.
    Laten we hopen dat het door de misselijkheid is en dat het morgen beter gaat!

8. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariska ,gefeliciteerd! Was een hele belevenis zo te lezen! Vervelend dat het eten eventjes niet lekker gaat,maar dat zal inderdaad na wat rust vast beter gaan :) geniet lekker samen! =)

9. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    #3889 BertxBirgit, 7 nov 2015
    Laatst bewerkt: 7 nov 2015
    ❤ 1 t/m 15 november 2015 ℳama's ❤

LEDEN
    05-11 ButterflyNova, 29 jr, 1e kindje (3e zwangerschap) M
    06-11 EvelyndeB, 29 jr, 1e kindje M
    07-11 Wappelke, 26 jr, 1e kindje M
    07-11 kristieniminie 26 jr 1e kindje J
    07-11 Blondie21, 21 jr, 1e kindje M
    10-11 Jynn, 35 jr, 2e kindje J
    11-11 Lamama77, 37 jr, 2e kindje
    12-11 BertxBirgit, 25 jr, 2e kindje

AFSPRAKEN
    09-11 EvelyndeB - controle vk
    12-11 BertxBirgit - monitor

GEBOREN
    11-08 B4bi3tj3 - Q.uinn - jongen - 26 weken - 615gram
    05-09 Ananas9 - Esther - meisje - 30+3 weken - 1100gram
    15-10 Bess032 - Nina - meisje - 37+4 weken - 3030gram
    21-10 anoniem451- Naam? - jongen - 38 weken - 3500gram
    26-10 Tinkerbell83 - Fayenne - meisje - 39+1 weken - 2535gram - 48cm
    28-10 MamavanF - Merlijn - Jongen - 38+2 weken - 2870gram
    30-10 hopefull89 - Emily - meisje - 39+3 weken - 3380gram
    03-11 dromer83 - Norah - meisje - 39 weken - 3100gram
    06-11 Minimino - T - jongen - 39+2 weken - 3430gram - 50cm
    06-11 Marrit1988 - Olivia - meisje - 39+6 weken - 3860gram - 53cm
    06-11 Mariska1985 - B.o.dhi Q.uinn - jongen - 40+1 weken - 4125gram - 52cm
    07-11 Liedx - Tom - jongen - 41 weken

★Sterretjes★
    Asun ★
    Rvdc ★ Weer zwanger!!
    Izi ★ Weer zwanger!!
    Magnolia ★
    Rijn ★ Weer zwanger!!
    Ely ★ Weer zwanger!!

Lijst aanpassen? Quoten en haakjes weghalen of in kleur je wijziging in je bericht vermelden. Gebruik 'Lijstbeheer' in de zoekfunctie om snel de lijst te kunnen terug vinden.

10. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Lijst ff aangepast. hopelijk is het correct.

Aan alle (nieuwe) mama's: proficiat! Hopelijk mogen wij snel volgen.

Gisteren moest ik op controle bij de gyn, een te hoge bloeddruk dus heb aan de monitor moeten liggen. daar was dus te zien wat ik al 2 weken ervaar: weeën.. de vroedvrouwen hadden compassie met me omdat het al heel zwaar weeën zijn en al zo lang. verschieten allemaal dat ik nog met de baby in men buik rondloop. dus hopelijk komt ie snel piepen want heb het toch wel stilletjes gehad met al die uren pijn per dag :s
    Na 3h controle in het ziekenhuis en bloedtesten hebben ze niets gevonden en was men bloeddruk terug aan het afnemen dus mocht naar huis, gelukkig. nu verder afwachten he.

11. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Gefeliciteerd Mariska!!
    Hoop dat jullie ventje zich snel beter voelt en gaat eten Gelukkig kunnen ze de eerste paar dagen best zonder voeding, ze hebben genoeg mee gekregen uit de buik!

En wat vervelend Birgit, dat je je zo slecht voelt....

Ik heb vandaag een goede dag gehad qua energie. Alleen met mn handen kan ik steeds minder door dat vocht en getintel. Vanmiddag bij de lunch kwam ik er ook achter dat ik geen broodjes meer kan snijden. Bah bah...
    Ach ja, het is bijna zo ver, echt bijna, ik weet t zeker!

12. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Ik heb zo het gevoel dat ik als enige ga overblijven op een duur :) zit er mee in men hoofd da ik tegen de 42 weken ga lopen.. Pff.. Leuk vooruitzicht :p

13. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    Whoehoeeewww gefeliciteerd nieuwe mama's!

Ik heb 2cm ontsluiting en ben inleidbaar. Aangezien ma en di al vol zitten en mijn vriend sint maarten geen leuke verjaardagsdag vond,gaat het donderdag gebeuren als hij zichzelf nog niet aandient heeft. Ik kan iig aftellen!

14. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Liedx gefeliciteerd over dat stukje van jou had ik in eerste instantie heen gelezen:) geniet van je babyboy!

Mariska ook jij gefeliciteerd met jullie boy hopelijk gaat ie snel goed eten!

Over hier even een update vandaag weer ctg scan gehad nog steeds bijna niks voelen alles was in orde met t hartje ook echo gemaakt en vruchtwater was ook nog voldoende.. omdat ik echter zo weinig voel hebben ze ook gecontroleerd of ik al onsluiting had om eventueel in te leiden en de oefenweeën doen hun werk 2 cm. De inleiding staat nu op dinsdag gepland al hoop ik dat ons meisje zich eerder meld vind t best wel spannend moet ik zeggen..
    En t rare is nu voel ik dr dus wel weer even flink trappen;)

15. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat ze zich gauw aandient wappelke! Goed dat ze even flink trapte :)

Het gaat hier nu een stuk beter, hij pakt de fles super!
    De borst wil hij nog steeds niet, ook de colostrum die ik wel eruit kan masseren wil hij niet/nauwelijks. Hij wordt helemaal nijdig aan de borst. We blijven toch proberen en zullen zien hoe de dagen zich ontwikkelen :)

16. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefelociterd aan alle bevallen mama's! En succes aan diegenen die er nog voor staan :)

Ons meisje is ondertussen 3,5 weken en slaapt door :) wat een zaligheid!

17. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik wil eigenlijk niet ingeleid worden, maar begin er nu langzamerhand wel echt doorheen te zitten. Alles is pijnlijk en vermoeiend. Ik zwel de laatste dagen echt op als een ballon en heb flink last van mn handen (carpaal tunnelsyndroom?). Slapen gaat niet meer goed, ook geen overdag-dutjes. Ben meer emo, overal puistjes, blehhhh...
    Mn man zei net dat we misschien bij de VK toch moeten hebben over een inleidingsdatum. Zodat ik in elk geval weer een datum heb om naar toe te leven. Dat was die 6 november, maarja.....
    Blehhhh, voel me ff bah :(

18. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Gefeliciteerd aan de nieuwe mama's!
    Geniet van jullie kleintjes, het is zó heerlijk he :)

Snap goed dat je je zo voelt Evelyn, begint nu wel tijd te worden dat ze komt he.
    Hoop dat ze toch uit zichzelf wil komen, is uiteindelijk toch het fijnste :)

Hier weer een behoorlijk gebroken nacht gehad, na de vorige nacht zeker 6,5 uur doorslapen.
    Wat was dát heerlijk en wat ben ik nú vreselijk brak zeg.
    Daarbij hadden we de oudste beloofd dat hij voortaan zelf naar beneden kan 's ochtends en dan zelf een boterham smeren en de tv aanzetten enzo.
    Was hij erg trots op, hij voelde zich zó groot.
    Maarja, toen vond hij 4 uur in de nacht wel een goeie tijd om op te staan.
    En daarna heeft hij nog zeker 3x gevraagd of hij al mocht gaan dus ik geloof dat we het hem nog eens goed moeten gaan uitleggen :D

19. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Aan alle nieuwe mama's: Gefeliciteerd!
    Dames die nog aan het wachten zijn, hopelijk hebben jullie je kleintje snel in jullie armen.

Even snel een update van mij:
    Afgelopen donderdag, op de uitgerekende datum, zijn wij trotse ouders geworden van onze dochter E.S. Ze weegt 6 pond en is 48 cm.

Het was een snelle en heftige bevalling in het ziekenhuis, daarover wellicht later meer. We zijn in ieder geval dolgelukkig dat onze grootste wens is uitgekomen!

20. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Gefeliciteerd mama's!
    en goeie moed voor zij die nog moeten bevallen!

Ons meisje is super rustig, ze slaapt uren aan een stuk door! Als we haar niet wakkermaken om te eten, slaapt ze bijna 6 uur door! En dat vanaf dag 1! Zalig! :D

Ik kolf af, en het weinige colostrum dat eruit komt (4-6ml) mengen we met nutrilon melk. Volgens de dokters heel normaal als je bent ingeleid, omdat mijn lichaam er hormonaal nog niet helemaal klaar voor was. Maar na een week zou er al veel meer moeten uitkomen. Dus daar kijk ik wel naar uit.
    Maar ze drinkt nu al 35-45ml per keer en het is binnen de minuut op. :) dus ze lust het wel! :D

Deel Deze Pagina