Denk dat we dat nu allemaal herkennen met die nachtelijke voedingen Heb ons poppie trouwens vandaag laten wegen bij het CB, ze was mooi aangekomen afgelopen week, nu 3970 gram! (geboortegewicht 3705, 16 dagen oud) Trotse mama!
Yes!! Onze kleine meid heeft van 22:00 tot 04:00 door geslapen. En daarna ook nog weer tot 8:00. Ik had ook wel even die uurtjes nodig om bij te slapen want ik was echt super moe. Ik Merkte ook dat de borstvoeding een stuk beter liep vandaag. (hogere productie)
Zo hee, dat zijn mooie slaaptijden dromer! Vannacht is ons meisje vrij vaak wakker geweest, maar heeft wel vanmorgen lekker uitgeslapen
Bij ons heet dat niet CB, maar gewoon kind en gezin. Dan zeggen we vb: 'ik heb om 12u een afspraak bij kind en gezin' Maar is dus hetzelfde. Vrijdag hadden we de gehoortest bij kind en gezin en ze is helemaal goedgekeurd! Even stoefen nu: Olivia is nu 24 dagen oud en weegt ondertussen al 4,600 gram! Ze groeit echt als kool! Voel ik wel als ik ze even moet dragen... Gaat niet meer zo lang zonder pijnlijke armen ze staat ook al enkele seconden recht!! Uiteraard met hulp van ons, maar ze draagt volledig haar eigen gewicht! Ook haar hoofdje draagt ze al vrij stevig! Mijn schoonzus is vorige dinsdag bevallen (37+5)en haar dochter is echt maar de helft van ons meisje! Zo heel fragiel... Woog ook maar 2,860 Gr. Exact 1 kilo minder dan Olivia bij de geboorte. 2 totaal verschillende types, maar zo valt het des te harder op hoe groot Olivia wel niet is! Het minder leuke: Olivia is wel veel onrustiger de laatste dagen. Is heel lang wakker altijd! Weet niet hoe het komt! In het begin sliep ze meteen in na een voeding of als we ze even vastnamen, maar nu krijgen we haar met niks in slaap! Heel vermoeiend wel! Vorige nacht maar 3,5 u geslapen. Hopelijk gaat het deze nacht beter! Had al gedacht dat het met mijn voeding (en zo via borstvoeding)iets te maken zou kunnen hebben, maar ik drink geen koffie of frisdrank, dus niks van cafeïne. Zou het ook van iets anders kunnen komen dat ik eet of drink?
Heey dames Ik heb de laatste tijd niet veel gereageerd geef kv dus over bv weet ik niet zo veel. Vind t wel prettig moet ik zeggen als ik echt op ben kan de man t even over nemen, geniet hij ook van. Ons meisje is vandaag precies 3 weken en ze groeit zo snel! Je ziet dr gewoon veranderen en wij mogen genieten van elk dingetje dat ze doet. Zijn gewoon gezegend. Al mag ze wel wat beter slapen. Ze heeft t dag naxht ritme namelijk nog niet echt te pakken. @marrit zouden het geen krampjes kunnen zijn. Die zijn schijbaar van 2 tot 6 weken op het ergst en dat zou het huilen na het voeden kunnen verklaren. Ik hoop dat iedereen lekker aan het genieten is!
Ik denk niet dat het krampjes zijn, want ze weent enkel als we ze neerleggen. Zodra we haar vastpakken, is ze weer tevreden. Ook al valt ze in slaap in onze armen, zodra we ze neerleggen weet ze het precies! Voorbije nacht ging het goed, ze sliep van half 1 tot 7u! Ook vandaag de hele dag geslapen. Ze zal waarschijnlijk volledig uitgeput geweest zijn van de voorbije dagen... dus hopelijk blijft het zo...
Ik ben helemaal jaloers als ik lees over de slaaptijden van jullie kleintjes. Hier 2 nachten 5 uur achter elkaar maar dat is al een tijdje terug. Meestal maar 2,5 uur achter elkaar dus moet een paar keer 's nachts voeden. Ben intussen helemaal op. Hoe slapen de andere baby's?
Hopelijk slaapt je kindje snel wat langer door. Kan me voorstellen dat dit heel uitputtend is! Vraagje: sinds vorige week zijn de bloedingen gestopt. Mijn maandverbanden bleven proper. Maar sinds gisteren zitten er terug bloedvlekken op. Niet zoals daarvoor, maar lijkt eerder op het einde van een menstruatie. Wanneer zou de eerstvolgende menstruatie moeten komen? En is die dan hevig of maar een klein beetje?
Volgens mijn vk kunnen de bloedingen zelfs over gaan in een menstruatie. Maar met BV duurt dat meestal toch wel n paar maanden. Maar geen garanties! Ik weet t ook niet zeker, anders bel je nog ff naar je vk?
Hoi dames, alles hopelijk goed met alle ukjes! Hier een tijdje nix laten horen van mij ivm het moeilijk hebben met de bv :s Anthe is blijkbaar een luie drinker. Morgen meer uitleg maar eerst lekker slapen @Marrit: wij gaan naar kind&gezin en geven zowel vit K als D. Kind & gezin heeft vorig jaar tegen ons gezegd dat als we volledig op kunstvoeding overschakelen we moeten stoppen moet vit K. En anders gewoon het flesje met druppeltjes uitgeven, is ongeveer 3 maanden dacht ik. Sinds 2015 raden ze ook aan om tot 6jaar vit D te geven. Bij ons Nel was dit maar tot 6maanden dus zijn we daar ook terug met begonnen.
Hier een erg tevreden ukje. Ik merk dat ze steeds meer wakker is overdag. Ze kan steeds beter zien, zoekt met haar ogen waar het geluid vandaan komt. Vind het heerlijk om smorgens na de eerste voeding haar bij me in bed te nemen. Dan liggen we lekker samen in bed, ze kijkt dan zo leuk rond en naar mij. Merk wel dat ze met al dat kraambezoek soms overprikkeld raakt. Dan is ze over haar slaap heen en wordt ze zeurderig. Dus probeer haar een beetje te beschermen tegen te veel herrie en mensen. Overigens is ze nu bijna elke avond aan het klusteren met haar voeding. Op dat moment vrij vermoeiend, maar vervolgens slaapt ze de nacht over het algemeen met tussenpozen van 4 a 5 uur, dus dat is wel erg lekker. Meestal red ik t met 1 voeding per nacht, soms 2. Heerlijk! Minder leuk, ik heb een navelbreukje, joy..... Dacht t al tijdens de zwangerschap, maar krijg er nu pas last van nu mn buikspieren weer meer in shape komen. Waarschijnlijk is t gewoon vet dat naar buiten wordt geduwd. Ze hebben t proberen terug te duwen, maar ik ging door t plafond! We wachten t nu ff af, als t pijnlijk blijft, moeten ze opereren. Hmpf. Laten we hopen dat t zelf weg trekt als mn buikspieren verder herstellen...
Birgit: waar blijft die uitleg? ik ben wel benieuwd! Evelyne: navelbreuk is niet leuk! Doet het pijn? Weer goed nieuws van mijn kant: Olivia drinkt eindelijk ook van de linkerborst! De tepel is door het kolven toch iets minder vlak geworden. In vergelijking met de rechterkant is het nog steeds heel vlak, maar alleszins voldoende veranderd om van te drinken! Sinds ik meer live voedingen geef, merk ik dat ik echt veeeeeeel meer melk kan kolven! Tot vorige week kolfde ik om de 3 uur gemiddeld ongeveer 100ml. (Sochtends wel meer) nu kolf ik veel minder, omdat de live voedingen goed lukken. Ik kolf enkel nog zodat mijn man ook eens een voeding kan geven en ook om de diepvriesvoorraad aan te vullen. Nu kolf ik om de 8 uur en komt er met gemak 250 ml uit! Veel minder intensief, heb meer tijd voor andere dingen nu. Vandaag zelfs maar gekolfd om 9u30 en daarnet om 23u30. 14 uur ertussen dus. Mijn diepvriesvoorraad voor de eerste weken als ik terug ga werken is dus al bijna volledig! Minder goed nieuws: ze heeft sinds deze week allemaal rode uitslag op haar linkerwang. Aangezien het enkel daar is, kan het geen allergische reactie zijn. Deze uitslag wordt roder als ze net heeft gedronken aan de borst en wordt terug lichter als er wat tijd over gaat. Ik was al aan het denken dat ze misschien tijdens het drinken aan de borst wat melk smost en dan in combinatie met warmte... En omdat ze de voorbije dagen meestal aan mijn rechterkant dronk, kan dat verklaren waarom het niet links is. Ben nu benieuwd of het op haar rechterwang ook gaat komen, nadat ze ook links drinkt. Dinsdag moeten we weer op controle, dus ik vraag het dan ook meteen aan de dokter daar. Vandaag is ze in totaal maar ongeveer 1,5 uur wakker geweest. Ze heeft heel goed geslapen, misschien iets te goed! Hopelijk slaapt ze deze nacht dan ook nog zo goed. Kga ze meteen neerleggen, want we zijn pas net thuis! Hoe gaat het met jullie boelekes?
@Marrit: is t niet gewoon wat babtacnee? R heeft t ook. Vorige week heel heftig, nu weer iets minder. Kan geen kwaad. En wat fijn dat t voeden nu zogoed gaat! De aanhouder wint toch echt bij deze! En toevallig, R had ook echt een slaapdag gisteren! Was bang dat ze vannacht niet meer zou slapen, maar niks was minder waar! Heeft Olivia nog geslapen?
Fijn! Ons R had gisteren een regeldag. Ik werd er zo moe van! Steeds maar huilen en huilen en drinken en drinken. Savonds was het op. Letterlijk, mn borsten waren 2 leeggelopen ballonnen. En R bleef maar huilen om eten. Arm kind.... En ik moest ook zo huilen. Voelde me falen. Mn kind had honger en ik kon dr geen eten meer geven... In bed gaan liggen met R en manlief en na n kwartier toch nog ff aangelegd. Ze kreeg er toch weer n beetje melk uit en viel een beetje in slaap. Bij manlief op zn borst gelegd en ik ben in slaap gevallen. R blijkbaar ook, werd vannacht om 3u wakker om te eten. Gelukkig waren mn ballonnen weer een beetje gevuld. Ze heeft hooguit 10 min gedronken voor ze als n blok in slaap viel. Heb dr nog verschoond in n poging dr wakker te krijgen. Ze hapte daarna heel dapper aan, maar na 2 slokjes sliep ze alweer. In dr eigen bedje gelegd en ze sliep gewoon door. Hihi, blijkbaar is n regeldag niet alleen vermoeiend voor mama
Daarnet op consultatie geweest! Olivia is al 56cm en weegt 4,750kg! Bijna een kilo meer dan bij de geboorte een maand geleden! Ze houdt haar hoofd al stevig recht en kijkt je al recht aan. Verder waren alle andere onderzoeken ook helemaal goed! Blije mama!
Ja, als we een fles gekolfde melk geven, drinkt ze met gemak 100ml uit. Ben zelf 1,83m, dus zit wel in de genen. Evelyne: het is hier precies een onderonsje
Heey dames, Dacht laat nog eens wat van me horen. Morgen is ons meisje een maand oud. De tijd gaat veel te snel! Op het moment is ze verkouden. Ik ben bang dat ik dr heb aangestoken met mijn gesnotter. Ze drinkt wel goed en heeft geen koorts wat een opluchting is. Ik vroeg me af of jullie wellicht nog tips hebben. Vind het gewoon ziellig als ik dat hummeltje zo hoor roggele met ademhalen.