Op onze familiefeesten was het heel druk. Olivia heeft overdag niet veel geslapen, maar was dan snachts des te rustiger. Maar we merkten wel dat het vermoeiend was voor haar. Veel leuke cadeaus voor haar gekregen! @birgit: WOW! Inderdaad heel snel! ik moet er niet aan denken om nu alweer zwanger te zijn. Hoe leuk ik het ook vond om zwanger te zijn, ben blij dat ik mijn bewegingsvrijheid eventjes terug heb! Wij gaan over een jaartje (of anderhalf jaar) voor nummer 2. Ik duim mee voor jou dat het snel lukt! laat zeker weten als het zover is! Spannend alweer!
Ik mag een jaar niet zwanger worden na mn ks... Punt is dan wel dat we aan de anticonceptie moeten.... Heb n hekel aan condooms, maar weet niet zo goed wat we anders moeten gebruiken.. Hoe doen jullie dat? Gister ons meisje laten wegen bij t CB trouwens, en ze woog 4990 gram! Dat is een ruime kilo meer dan n maand geleden! :O
Hoi dames jeetje wat gaat de tijd snel ons meisje was gisteren 53 cm en 4260 gr ze groet als kool. @evelyndeb ik laat een hormoonstaafje in mijn arm plaatsen dit werkt een beetje als de pil maar je hoeft niks te slikken en als het staafje er uit gehaald wordt is het niet zo dat je tijd nodig hebt voordat het uit je systeem is das bij de pil wel zo. Het enige nadeel vond ik is dat je niet zelf je menstruatie kunt regelen. Kerstdagen zijn flink druk geweest maar ons meisje vind alle aandacht heerlijk ze slaapt de meeste nachten 7 a 8 uur achter elkaar door heerlijk gewoon. Voor het geval dat ik niet meer online kom wens ik ieder al een goed uiteinde of zoals we dat hier zeggen unne gooje roetsj
Gisteren gewogen door de vroedvrouw: 5,280kg! Gaat goed vooruit. Sinds gisteren zijn we ook met pampers nr 3 begonnen! Olivia heeft een hele droge huid (maar enkel op haar gezicht en achter haar oren). Waarschijnlijk een lichte vorm van excema. Mijn broer had dat super fel vroeger, dus hopelijk heeft zij het niet zo hard! Nu smeren we een zalf, hopelijk helpt dit. Ik moest ook proberen om 2 weken geen melkproducten te eten. (Melk, yoghurt, kaas,...) en dan kijken of dat ook helpt. Ik nam vroeger de pil, maar wil die nu niet meer nemen. Als ik mijn laatste kindje heb gekregen, wil ik ze wel opnieuw nemen. Mijn gynaecoloog schreef me nu een minipil voor die met borstvoeding samengaat. Maar ik wil niks chemisch meer in mijn lijf. Dus voorlopig zullen het condooms worden... Niet leuk, maar ben nog niet toe aan nr 2!
Gelukkig nieuw jaar allemaal! Fijne jaarwisseling gehad met de kindjes? Hier is R mee naar buiten gegaan in de draagdoek en gehoorbescherming op. Ze heeft overal doorheen geslapen, heerlijk kind!
Aan iedereen hier nog een heel gelukkig nieuwjaar! Hopelijk alles nog goed met jullie nieuwe spruitjes Ik heb eens een vraagje. Ik denk dat iedereen hier nog borstvoeding geeft dus vrees dat jullie hier ook geen raad mee weten maar ga het toch proberen. Zoals ik al had gezegd was ons Anthe een luie drinker dus kolfde ik af. Ben nu sinds een week gestopt omdat ik nog 2x op een dag afkolfde en nog niet eens een volledige voeding bij elkaar had. Heel frustrerend :s heb de 3 dagen daarna best wel veel last gehad van volle borsten maar zonder al te veel lekken, gewoon ff irritant dus nu voelen ze sinds enkele dagen weer normaal tot vandaag. De melk drupt er echt uit en daarstraks bij gewoon een kleine aanraking spoot het eruit! Was mezelf precies aan het melken! is dit normaal? Precies dat alles in een keer terug op gang komt maar heb helemaal niet het gevoel dat ze vol melk zitten? Dit is natuurlijk niet iets om me druk om te maken maar vind het wel wat gek. Dinsdag komt de vroedvrouw nog even langs dus ga het daar ook aan vragen maar mss dat iemand van jullie al een eventuele verklaring heeft
Birgit: als ik een paar uur niet kolf of voed, zitten mijn borsten ook vol. Dan spuit het eruit bij de minste aanraking. Of soms zelf als de baby weent! Als ik haar dan aanleg, verslikt ze zich in de snelle melkstroom. Heb je nog geprobeerd om haar te laten drinken dan? Want dan gaat het misschien wel!
Dat is het nu net, heb helemaal geen vol gevoel en is niet gelinkt met het huilen van Anthe. In een ander topic zeggen ze dat dit kan gebeuren als ik nu vruchtbaar ben. Dus zal het daar maar op houden vandaag ook nog wat gelekt maar toch minder dan gisteren. Bedankt in ieder geval. Terug aanleggen ga ik niet meer mee beginnen, tegen dat het terug tegoei lukt moet ik wrs terug beginnen werken. (Nog 4 weken)
De beste wensen voor het nieuwe jaar dames! Lukt me helaas niet meer om heel actief te zijn hier, sorry! Hoop dat het goed gaat met iedereen en dat 2016 een mooi jaar mag worden.
Olivia heeft vandaag een ongelofelijke huildag! Ze is al wakker van 9u en nog steeds weigert ze te slapen!! Ze is dus al 10u wakker!!, normaal?? Ze heeft al veel gegeten, dat helpt niet. Clusteren helpt ook niet. Voldoende vuile pampers gehad... Ze heeft nergens pijn... Ik weet het niet meer, niets kan haar doen ophouden! Ik ben volledig uitgeteld!
Om 19u30 is ze dan eindelijk in slaap gevallen. Om 1u terug wakker om te eten, dus toch 6 u geslapen. Nu slaapt ze half, ogen soms open, dan weer toe. Pfoeh, dat zal dan wel een gigantische sprong zijn
Pff, geen leuke dag gehad dus Marrit :s is best normaal hoor, toen Nel eetdagen had, lag ze van smorgens tot savonds aan de borst. Bijna non stop. Idd verschrikkelijk vermoeiend! Gelukkig zijn ze bij Anthe nu niet zo extreem
Amaj, ik dacht ik ga wandelen mee Anthe en de buurt wa verkennen. Toen dak het moe was en naar huis wilde teruggaan erachter gekomen dak vrij ver van huis zat! Kheb men beweging voor vandaag al wel gehad denk! Mijne teller zegt 11,5km gewandeld! Moe nu..
Hier vorige week de eerste prikjes, ze heeft daarna veel geslapen en dagen daarna was ze wat hangerig/huilerig in combi met een sprong. Zijn hier ook dames die bewust niet voor vaccinatie kiezen?
Ja, ik. Eigenlijk wij want mijn Lief staat er ook voor 100% achter om het niet te doen. Onze oudste heeft wel alles gehad, de middelste de eerste 3x en daarna zijn we definitief gestopt. Nou schrijf ik niet zo heel veel of vaak meer mee hier, heb niet altijd iets zinnigs bij te dragen maar ik lees wel nog regelmatig mee