1 t/m 15 november 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mariska1985, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ik werk niet dus kan er niet over meepraten maar kan me niet voorstellen hoe dat moet voelen.
    Lijkt me enerzijds erg fijn een baan te hebben, iets voor jezelf, wat je fijn vindt om te doen (over het algemeen dan toch) maar anderzijds... ik kan mijn jongens niet missen :D

2. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Aha, er is terug leven! :D
    Birgit: ik kom ook dagelijks kijken, maar omdat er niemand iets zei, deed ik het ook maar niet... :D

Ik begin donderdag terug te werken. Kijk er wel naar uit, maar toch ook niet. Leuk dat ik terug onder de mensen kom, maar wil mijn engeltje niet alleen laten....
    Geven er nog mama's borstvoeding? Want dat vind ik het lastigste: zorgen dat er ook bv aanwezig is als ik aan het werken ben. Heb al wel een voorraad in de diepvries en altijd 2 of 3 flesjes in de frigo, maar heb toch altijd het gevoel of ik achterloop...
    Ben nooit op mijn gemak precies. Ze drinkt nu 125ml bv. Hoeveel drinken jullie baby's?

3. MamavanF2009

Ik heb niet dagelijks gekeken hier, alleen als ik een melding van een nieuw bericht kreeg. Maar had niet zoveel te vertellen dus dan zei ik ook maar niks (ooow laat mijn Lief het maar niet lezen, die geef ik altijd op zijn kop omdat hij niks zegt als hij niet weet wat te zeggen/antwoorden :p )
    Ik ben na precies een maand met flesvoeding begonnen dus kan daar niet meer over meepraten.
    M drinkt nu iig flessen van 180+6 en dan zo'n beetje elke 3 uur.
    's Nachts zit er gelukkig iets langer tussen maar toch nog elke nacht een fles.
    Hij doet het wel heel goed gelukkig :)

4. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    WOW! 180 ml! Das veel dan in vergelijking met mij! Olivia eet ook maar om de 3 uur en slaapt van 23u tot 11u met 1 voeding om 7u30.
    6 voedingen per dag. Ze komt goed bij en groeit enorm snel, dus maakte me geen zorgen, maar ben nu aant twijfelen of ze niet meer moet drinken dan...

5. MamavanF2009

Dat voel je zelf wel aan joh, wij zijn het ook maar gaan doen omdat hij telkens om meer vroeg na een fles.
    Geen idee of het 'moet' of 'mag' en dat interesseert me eerlijk gezegd ook niet, hij heeft het nodig dus hij krijgt het.
    Ik denk niet dat je erover hoeft te twijfelen, zeker niet zolang ze tevreden is en goed groeit.
    Als ze meer nodig gaat hebben dan laat ze dat wel merken :)
    Maar doe mij zulke nachten zeg! Dat zit er hier voorlopig nog niet in ben ik bang, hij wil altijd nog een fles 's nachts, zelfs al heeft hij rond 23u nog gehad.
    Dan meestal toch nog rond 3 of 4 en daarna rond 7 alweer.

6. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    wowie er staat iets haha ik keek af en toe wel..maar had inderdaad eventjes het idee dat iedereen was verdwenen hihi

Hier gaat het ook super, onze mup heeft nu het tweede prikje gehad, gelukkig geen last alleen wat slaperig.
    weegt 6700 gram en is 62 cm lang :) drie maandjes oud alweer, gaat zo ongelooflijk snel allemaal..! Nog twee weekjes en dan het eerste fruithapje hier.

Wat doen jullie eerst? Het fruithapje of het groentehapje?

7. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Groentenhapje is beter om mee te beginnen heb ik gelezen.
    -omdat fruit moeilijker verteert
    - ze hebben het meeste behoefte aan ijzer en dat vind je vooral terug in groenten en minder in fruit.

Maar ik ga eerst 6 maanden uitsluitend borstvoeding geven, dus ben voorlopig nog niet toe aan de papjes :)

MamavanF: wij hebben idd geluk met zo'n nachten... Is al van 8 januari zo, dus wij klagen zeker niet! Hopelijk blijft het zo! :D

8. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    hier mag ons mupje vandaag weer naar het CB maar omdat ik werken ben moet papa t in z'n eentje opknappen.
    ons meisje krijgt om de 4 uur een fles van 150/5 en heeft dus 5 voedingen op een dag om 23.00 meestal de laatste en om 7 maak ik d'r dan wakker voor de eerste fles(ze slaapt dan meestal nog) heerlijk zo'n slaapkopje ;)

vraagje tellen jullie met hapjes echt de maanden dat ze oud zijn of de weken? ons meisje was dinsdag namelijk 12 weken maar volgende week woensdag is ze officieel pas 3 maanden..

Vinden jullie ook dat ze zo snel groeien?? gaat me veel te vlug al vind ik t ook wel leuk om d'r echt gericht te zien lachen

9. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Wappelke: Ik ben dinsdag terug begonnen met werken en doe zoals vorig jaar halftijds werken met ouderschapsverlof. Nu heb ik spijtig genoeg gisteren al moeten thuisblijven op dag 2 omdat de oppas snachts had gestuurd dat de griep haar had overvallen. Niet echt leuk om te vertellen aan je baas dat dag 2 al meteen verlof is. Achja..

Marrit1988: Wij geven 5 voedingen met 3,5 a 4h ertussen. De eerste en laatste voeding is 180/6 en daartussen 150/5. Dus bij ons slaapt ze van 23h tot 7 a 8h smorgens, dan moeten we ze echt wakker maken. Het is dus een even groot slaapkopje als de grote zus. Die sliep ook vanaf dag 1 door en nu ook nog altijd 11h aan 1 stuk. ZALIG :p

Hopefull89: Wij gaan volgende donderdag terug op consultatie voor het 2de prikje. Op 2 maanden woog ze 4,8kg en 58cm. Ben heel benieuwd nu. Normaal is het rond de 4 maanden beginnen met pureetjes. Ik begin gewoon als ik zin heb. Is dat als ze 3,5 maand is dan pech. Nel hebben we ook begonnen toen ze dik 3 maanden was. Wijzelf beginnen met groentenpap. Is idd beter verteerbaar + zit minder smaak in dan fruitpap, als je dan eerst met fruitpap begint heb je de kans dat ze de groentenpuree niet meer willen hebben omdat dit te flauw is. (Mijn mening he :p)

10. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het er laatst nog met een vriendin over haha, toen mijn 1e dochter 3,5 maand was (nu bijna 4 jr) toen vertelde het cb nog dat het het beste was om met een fruithapje te beginnen, dat valt in de smaak en wennen ze gemakkelijker was het advies, maar de redenen die jullie geven voor het beginnen met het groente hapje zijn inderdaad ook logischer! toch maar eens over nadenken :)
    wij gaan dit keer ook weer gewoon rond 3,5 maand beginnen, hoeft volgens mij niet perse met vier maanden.

Hebben jullie kleintjes al een keer de eerste schaterlach gehad? Hier krijgen wij een heleboel brede glimlachjes met kraaitjes maar ooehhh wat zit ik te wachten op die eerste keer de slappe lach,geweldig is dat om te horen hihi

11. Vlinder1993

Vlinder1993 Actief lid

2 mei 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames,

Eigenlijk hoor ik niet in jullie topic, was namelijk 20 november uitgerekend. Maar omdat ik 9 november bevallen ben kom ik toch af en toe bij jullie spieken.
    Het volgende artikel kreeg ik door van iemand, misschien dat jullie er ook iets aan hebben: Die Zes Maanden - De groene vrouw
    Ik was ook van plan om eerder te beginnen met hapjes, maar door het artikel heb ik toch besloten om het niet te doen. Voel je vrij natuurlijk om het wel te doen, maar wilde het even met jullie delen omdat ik jullie discussie zag :)

12. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Hopefull89: Met de pureetjes moet je vooral je eigen ding doen. Volg gewoon wat jij vindt dat het beste is, ze komen er allemaal wel ;) De eerste schaterlach is hier ongeveer 2 weken geleden gepasseerd, was zalig! Nel was aan het dansen op K3 en Anthe zat op mijn schoot dus pakte haar armpjes en begon mee te zwaaien. Vond ze blijkbaar fantastisch :p

13. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    [FONT=&quot] Hier sinds deze week ook weer aan het werk en wat mis ik mijn meisje! Gelukkig krijg ik via Whatsapp de nodige foto's van de oppas oma's :)

Gisteren tweede prikje gekregen, waar ze na de eerste de hele dag sliep leek het alsof ze gisteren nergens last van had. Gelukkig maar!

Verder groeit ze keurig volgens haar lijntje, en dat allemaal op mama's melk.

Kolven op het werk vind ik nog wel een ding, het lukt gelukkig goed maar ben een beetje zoekende op welke tijdstippen aangezien de laatste zo rond 16:30 uit komt en ik maar tot 17:00 uur werk.. Dus probeer het allemaal iets te vervroegen.

Verder drinkt ze uit de flesjes 110 cc, hiervoor hanteer ik de volgende rekensom: [/FONT]

Maand 2: 140 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
    Maand 3: 130 ml x gewicht in kg / aantal voedingen

14. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Vandaag ons heeft ons meisje voor de eerste keer omgerold! Eerst dachten we dat het toeval was maar ze kreeg er niet genoeg van! Als we haar pap opwarmen leggen we ze altijd op haar buik op het verzorgeningskussen. Dat gaan we nu dus niet meer doen :D mama en papa zo fier! Ze is nog sneller dan haar grote zus!

15. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Hey ladies!
    Gaat het met jullie kindjes ook zo goed? Ik geniet echt met volle teugen van ons meisje! Ze is zo lief, schattig, grappig en zoooo knap! Leukste kind ter wereld!
    Bizar hoe snel ze zich ontwikkelen he!Nu is ze beziig met het vastpakken van dingen. Heel cool hoe ze echt gericht dingen vastpakt!
    En die lachjes he, om van te smelten!!

Wat betreft voeding: ik geef volledig borstvoeding en voed op verzoek. Heb werkelijk geen idee op hoe veel voedingen ik zit. Maar ze groeit als een malle, dus t zal wel goed zijn.

Hapjes zijn wij nog laaaaang niet aan toe! Dat komt wel een keer als zij er interesse in heeft. En dan wil ik volgens de rapley-methode gaan voeden. Ben niet zo'n fan van potjes. Als we dan toch gepureerd gaan voeden maak ik t in elk geval zelf en vers. Maar zoals ik zei, nog lang niet aan toe. Ze mag nog wel even klein blijven :)

16. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    EvelyndeB: Leuk dat ze het zo goed doen he :) Wat houdt die Rapley-methode net in? Wij hebben voor de oudste ook altijd vers gekookt. Maar wel met de kilo's zodat we dat konden invriezen :) Ik denk dat ze mss 10x een voorgemaakte voeding van de winkel heeft gegeten omdat we toen te lang zonder ijskast onderweg waren of zo. Dus ging bijna niet anders.

17. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Rapley is dat je dus niet pareert, maar voeding aanbiedt in de vorm die het heeft. Groenten die je zelf kookt,kook je voor beeb dan meestal iets langer door zodat t iets zachter is. Maar t kind dus stukken eten geven om van te sabbelen/knabbelen en later echt eten.
    Er zit een hele theorie en handleiding achter, daar ga ik me over n tijdje eens in verdiepen.
    Zie t bij twee bevriende gezinnen die hun kinderen ook zo voeden en dat vind ik echt geweldig! De stukken banaan/komkommer/brood/etc vliegen je om de oren, maar behalve smaak wordt ook textuur ontdekt, de motoriek wordt gestimuleerd (in banaan kun je minder hard knijpen dan in komkommer) en het is goed voor de ontwikkeling van de mond. En vast nog meer.
    Maargoed, zoals ik zei, eerst die borstvoeding nog lekker hoor.

Vandaag was trouwens mn zusjes vrijgezellenfeest en heb voor t eerst sinds maaaanden flink alcohol gedronken. Valt me eigenlijk mee dat ik niet helemaal op mn kop sta.
    Valt me ook mee hoe vol mn borsten staan. Laat deze avondvoeding nog ff over aan de eerder gekolfde melk en vannacht is die alcohol wel weer weg.

Pffff... Truste!

18. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Birgit: zalig dat ze al rolt! Is nu goed oppassen geblazen! :D

EvelynedeB: ik stond onlangs na 1 glas wijn al op men kop! :D jij typt nog goed, dus dat valt wel mee precies :D

Ik ga gewoon gepureerd eten geven, maar zo af en toe als wij zelf eten ook een stukje geven, de combinatie van de beiden dus. Zien hoe dat lukt. Maar daar zijn wij ook nog lang niet aan toe! De bv loopt super, dus start pas met groentepap op 6 maanden.
    Mijn schoonzus is deze week (op 11! Weken) begonnen met fruitpap! Veeeeel te vroeg dus, maar omdat haar dochter krampen had, denkt ze dat dit helpt. Ze had er een foto van op facebook gezet en kreeg alleen maar tegenkanting en commentaar. Ze heeft het er dan maar terug afgehaald.
    Persoonlijk vind ik het ook veeeeel te vroeg, maar heb er maar niks van gezegd. Ieder zijn eigen opvoeding he!

19. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Woow, dat is wel héél vroeg! Die darmpjes zijn daar toch helemaal nog niet aan toe? Heeft ze t overlegd met de arts?
    Maar verstandig dat je er niks van zegt, opvoeding is zo'n moeilijk punt als je het er over oneens bent...!

20. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    EvelyndeB: Dus echt al brokjes van dag 1? Ik begin zelf liever eerst met gepureerd eten. Heb het regelmatig meegemaakt dat ze zich daar al in verslikt, dus laat staan in brokjes :eek: Moet er niet aan denken om het nog meer mee te maken dat ik ze ondersteboven moet houden zodat alles uit haar keel schiet.

Marrit1988: Dat vind ik idd wel al heel snel! Maar ja, iedereen zijn eigen manier van groot brengen he :)

Deel Deze Pagina