Nee, grote stukken die ze vasthouden en waar ze aan sabbelen/knabbelen. In t begin krijgen ze daar weinig van binnen, maar hoe meer tandjes ze krijgen, hoe meer er natuurlijk van af gekrabbeld wordt. Daarom is t ook belangrijk hoe je de stukken voedsel snijdt, zodat het dus niet in de keel kan schieten. En goed opletten natuurlijk
ons meisje is morgen 14 weken en zit af en toe echt tijdens t eten mee te eten. net een visje dan hihi. wij beginnen zo wiezo pas na de 4 maanden maar het ziet er gewoon zo schattig uit. zijn er hier ook mensen die carnaval hebben gevierd? We zijn met ons meisje naar de optocht geweest. ze vond de muziek en wagens erg leuk. Volgens mij wil ze af en toe een uiltje zijn alleen kan ze dr hoofdje niet zo ver draaien
EvelyndeB: Aahzo maar dan je toch maar een beperkt assortiment eten geven? Ik snap ik wrs toch niet helemaal nog 2 weekjes of zo en dan hier beginnen met pureetjes
@Birgit: valt toch wel mee? Ja, erwtjes en spuitjes zal in t begin nog niet gaan, maar genoeg alternatieven. Komkommer, paprika, broccoli, courgette, tomaat, etcetera. En banaan, peer, appel mandarijn enzo. Natuurlijk moet je in t begin nog meehelpen, maar dat moet met n lepeltje ook. Ik zeg overigens niet dat ik tegen gepureerd ben hoor (al heb ik m vraagtekens bij kant en klare potjes), maar het Lijkt mij wel een leuk experiment. En schadelijk is t sowieso niet, als je maar goed oplet!
Oh, en ik denk dat ons meisje vrij rustig aan doet (mijn man en ik waren als baby ook vrij traag en zijn toch uitgegroeid tot intelligente volwassenen), want behalve haar vingers en spuugdoekje stopt ze nog niks in haar mond. Dus voor eten is t hier nog veel te vroeg. Ze heeft er ook echt geen interesse in. Als ze interesse gaat tonen, zal ik eens beginnen met wat smaakjes
Nee ze heeft het niet overlegd met een arts. Gewoon zo begonnen... Ik heb dan wat opgezocht en gelezen dat de spijsvertering pas na 5 -6 maanden op punt begint te staan. En dat de darmen vanaf de geboorte nog heel broos zijn en borstvoeding verwachten, hierin zitten dan bacteriën die de darmen rijpen. Vooral ook in het colostrum. (daarom wordt bv nog altijd verkozen boven fv door artsen, onderzoekers,...) Daarom dat ze ook zeggen dat kinderen die bv hebben gehad, later minder kans hebben op maag-darm en spijsverteringsproblemen. En dat het daarom ook beter is om te beginnen met groentepap in plaats van fruitpap. Want dat is moeilijker voor de darmen om te verteren. Maar dat heb ik haar allemaal maar niet gezegd. Opvoeding is idd een heel moeilijk punt om over te praten! Hopelijk ondervindt haar dochter daar geen last van nu of later! Ik moet zeggen dat ik ook wel uitkijk naar de eerste papjes! Toch wel heel leuk om te doen denk ik. Laten jullie zeker weten hoe het gelukt is! Olivia begint echt te babbelen nu. Vele verschillende klanken. Ook steekt ze alles in haar mond wat ze tegenkomt. Ze speelt ook heel fel met de mobiel die boven het parkje hangt. Ze slaat ertegen, trekt eraan, babbelt ertegen,... En zeveren! Ongelooflijk. Elke dag nieuwe kleding aandoen!
Ha, dat zeveren hier ook. De speekselklieren doen t nu ook steeds beter hè, ze weten gewoon nog niet zo goed wat ze met al dat spuug aan moeten... R heeft bijna standaard een spuugdoekje om haar nek, hihi!
Morgen weer op consultatie! Ben benieuwd hoeveel ze weegt en hoe groot ze is! Ook weer 2de set spuitjes!
Hier donderdag nog eens een poging wagen om op consultatie te gaan. Normaal was het vorige donderdag maar de 2 kleintjes waren allebei wat ziek dus maar best afgebeld. Ben zo benieuwd hoe groot ze is en wat ze deze keer zeggen van haar 'stevigheid'. Vorige keren werd ze altijd ouder geschat. Hopelijk vallen de 2de set spuitjes hier ook mee
14w+5d: 6,790kg, 63cm en hoofdomtrek 41cm. Ze zit op elk vlak weer boven het gemiddelde! Het spuitje aanvaardt zonder geween! Vrijdag had ze 2 explosies van ontlasting, alles hing vol! Maar sindsdien niets meer, enkel pipi. De dokter zei dat dit kon, maar als ze vrijdag nog steeds geen kaka heeft gedaan, dan moet ik toch naar de dokter. Zijn er nog mensen me deze ervaring?
Hier ook CB vandaag. 62 cm en 6240 gram. Knappe meid. Spuitje was ze minder blij mee. Ze is nogal huilerig geweest, maar sinds vanavond is alles weer goed
Oef! Dan toch eindelijk ontlasting! Bruin groen in plaats van oranje! En stinken! die zat er al lang in... (Of zijn dat teveel details )
Oh, bij ons is t sinds n paar weken al bruingroen. Inderdaad stinkend, wat zurig? Blehhhhh! Ons meisje poept (Nederlands) ook soms n dagje niet, en dan maakt ze dat de dag er na dubbel en dwars goed
Hey mama's! Ik lees ook nog mee maar reageren lukt vaak niet. Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat. Hier beginnen we rond de 5 maanden met hapjes geven. Ik geef nog steeds borstvoeding maar het gaat nog steeds niet helemaal fijn, met veel gehuil en onduidelijkheid wanneer hij klaar is of meer wil. Gaat bij jullie de voeding goed? Hier wel elke dag een poepluier waarna hij helemaal verschoont moet worden.
Wat vervelend dat t nog steeds niet loopt met de bv! Lactatiekundige er bij gehad? En waar zei die? Hier gaat bv vanaf t begin super gelukkig. Worden jullie kindjes ook zo vrolijk wakker smorgens? Bijna elke ochtend word ik gewekt door vrolijke geluidjes uit het ledikantje. Als ik dan ga kijken, ligt daar een vrolijk meisje dat me een grote glimlach geeft als ze me ziet. Beter kan mn dag niet beginnen!
Liedx: Spijtig dat de bv niet zo heel goed loopt. Ik zou zeggen hopelijk gaat het toch nog beter maar vrees er een beetje voor EvelyndeB: Oh, wat lief dat ze je altijd met een glimlach wekt. Hier heb ik daar geen idee van. Moeten haar altijd wakker maken en een keer dat ze echt goed wakker is en haar ogen open heeft begint ze ook te lachen en stopt niet meer tot haar oogjes toe gaan Wat een grote kindjes al! Kijk uit naar morgen
Wij gaan dit weekend beginnen met groente. Ze is nu iets meer dan 5 maanden oftewel 3 maanden gecorrigeerd (prematuur). Ze weegt maar 4,890 kg en is 57 cm. Ik geef nog steeds borstvoeding en dat gaat goed. Nooit problemen gehad. 's Avonds krijgt ze een flesje Nutramigen voor het slapen gaan.
Ananas9: Wel ze doet het goed dan! Gisteren op consultatiebureau geweest. ze is 61cm en 5,5kg superstevig volgens verpleegster dus mommy weer happy!
Ooh, ik zie dat jullie alweer bezig zijn met de 3e Birgit? Spannend hoor! Ik mag sowieso t eerste half jaar niet en beter nog t eerste jaar, ivm de keizersnede. Maar ach, geeft niks, kan ik nog lekker genieten van ons heerlijke meisje!