Ik zit met een dilemma! Ik lig in het ziekenhuis met een hele erge allergische reactie. Werd erger en erger gisteren, mijn keel ging zelfs toe. Allerlei medicatie bleek niet aan te slaan. Deze nacht steroïden gekregen, dat lijkt nu wel te helpen. Maar lag nu zeker minstens 3 weken geen bv geven. Wat doe ik? 1) kolven en weggooien totdat ik terug mag geven 2) stoppen en definitief fv geven. Ik wil zo graag zeker 1 jaar bv geven, maar optie 2 lijkt me wel veel handiger. Het zou gemakkelijk zijn om nu daarvoor te kiezen... Hoewel ik het echt graag wil geven tot 1 jaar. Wat zouden jullie doen?
Oei oei dat is lastig zeg! Misschien moet je nu nog niet beslissen. Begin gewoon met kolven en weggooien en zie hoe het gaat. Misschien valt t je reuze mee en hou je t prima vol. En misschien valt t verschrikkelijk tegen en neem je na een paar dagen de beslissing om te stoppen. Ik denk dat als je nu de keuze maakt om te stoppen vooraleer je het geprobeerd hebt, dat je er spijt van gaat krijgen. Vervelend trouwens zeg, enig idee wat de allergische reactie heeft veroorzaakt? Veel beterschap in elk geval!
Jee dat is vervelend! Ik zou kolven en dan weggooien. Toen mijn dochter een soort van koemelkallergie had, mocht ik een week lang niet mijn melk geven. Toen ben ik ook blijven kolven en heb ik het weggegooid.
Inderdaad kolven en weggooien. Je moet sowieso een paar weken doorkolven omdat je niet in één keer kunt stoppen. Het zou jammer zijn als je spijt krijgt en er geen (of een hele moeilijke) weg terug is. Denk er goed over na en volg je gevoel. Je hebt 3,5 maand borstvoeding gegeven wat natuurlijk echt geweldig is. Beterschap! Ik hoop dat ze er snel achter zijn wat er aan de hand is!
Ps voor mij zal het een reden zijn om te stoppen omdat ik toch al aan het twijfelen ben of ik wel of niet langer door moet blijven gaan. Maar ik geef je alleen het advies om door te gaan omdat je het zo graag een jaar wilt geven en het er niet op lijkt dat je tevreden zal zijn als je het jaar niet vol kunt maken.
Ik heb besloten dat ik idd ga kolven en weggooien dan. Ze kreeg vandaag 1 fles poedermelk en mijn hart brak al Deze namiddag kwam de uitslag terug, maar is ondertussen weer verdwenen. Vreemd... Ik was aan het denken dat ik mss plots allergisch ben voor kleurstof, want heb vrijdag nogal veel rode bolletjes gegeten die in de auto lagen. Hopelijk wijst de test dat morgen uit, dan kan ik verder... 9u00 : 2 sandwiches met kersenconfituur (in ziekenhuis) daar zit ook rode kleurstof in, dus mss daarmee dat ik deze middag opnieuw uitslag had 16u: appel en banaan 21u: kalfsvlees met gestoomde wortelen en aardappelen
Hoeveel voedingen hebben jullie nog 's nachts? Hier was het 1 a 2x per nacht (meestal 1x) maar nu opeens 2 a 3x per nacht. Ik ben echt helemaal op. Zou het een fase zijn of iets anders?
Hier werd er eerst 2 van de 3x doorgeslapen, maar sinds n week ook weer minimaal 1 nachtvoeding. Denk dus dat t een fase is. Overdag is ze ook wat ongedurig de afgelopen dagen. Ons meisje is sowieso sprongetjes aan t maken, we zien elke dag nieuwe ontwikkelingen. En ik vermoed dat de eerste tandjes aan t doorkomen zijn zelfs, al voel of zie ik nog niks...
EvelyndeB: OOH wat een schattig dropje! Idd wel heel veel haar Ze kunnen al heel snel last hebben van het groeien van de tandjes maar kan dan nog een paar maanden duren voor ze doorkomen. Nel had al van haar 4 maanden last (Wisten niet wat er aan de hand was dus naar de dokter geweest en die zei dat de tandjes zich aan het klaarzetten zijn maar nog bijlange na niet doorkomen) maar toch eerste tandje pas op 9 maanden Ik zou zeggen als ze al iets kan vastnemen geef ze een bijtbeugel want druk verzacht de pijn. Of anders zelf met je vinger op het tandvlees duwen. Het kan natuurlijk dat ze er vroeg bij is maar zijn eerder uitzonderingen Marrit1988: Wat naar, ik hoop dat ze snel vinden wat er aan de hand is. Over het afkolven denk ik dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Zoals iemand hier al zei mag je niet zomaar stoppen en moet je afbouwen, dus kolven moet je toch. Kun je evengoed blijven kolven en als het echt tegenvalt kan je nog stoppen. Zou jammer zijn als je nu stopt en over een paar weken toch terug wil geven. Het terug opbouwen is echt heel zwaar en niet eens zeker een succes (Ik spreek uit ervaring) Veel succes in ieder geval! Liedx: Hier krijgt Anthe 4 voedingen per dag om de 4 uur van 210 water en 7 schepjes poeder. Dus geen nachtvoedingen hier. Ze slaapt al door van dag 1 en nu dus 12h aan een stuk want we laten ze gewoon doen en geven haar eten als ze wakker is. Gisteren toch maar begonnen met groentenpapjes We konden het niet laten. Ze steekt ook alles in haar mond wat ze maar kan vinden rond zich en anders waren we toch volgend weekend begonnen zoals ze hier op het consultatiebureau aanraden. Ging wel cava, nog wennen aan de smaak en structuur he
Dames, lange tijd geleden dat ik hier geweest ben. Ik merk dat jullie zo snel gaan dat ik dan toch maar weer pas om te reageren omdat ik niet ego wil zijn. Maar wil ook niet telkens alleen maar mee lezen dus hier even een reactie
ButterflyNova: We horen graag je verhalen! Helemaal ni ego hoor! Dan denk ik dat ik me ook ego moet voelen
Haha, zal ik eens proberen er vanaf hier een beetje in te springen? Onze dame is alweer 15 en halve week en het gaat goed! En het is steeds meer genieten! Sinds een tijdje slaapt ze zonder te moeten inbakeren. Waren een keer in slaap gevallen en het hierdoor vergeten en zo eigenlijk niet meer nodig gehad. Ze begint lekker te brabbelen en maakt goede stapjes in haar ontwikkeling. Sinds begin deze maand weer aan het werk, dat was weer even een nieuw ritme vinden maar dat gaat inmiddels ook goed. Lees dat een aantal gaan beginnen, of zijn begonnen, met vast voedsel. Leuk hoor! Ons meisje heeft vrij gevoelige darmen (meer dan gemiddeld) dus wij willen voorlopig nog even wachten.
Wat een dotje Birgit. Scheelt zo veel als ze weinig of veel haartjes hebben, vind haar veel meer baby lijken dan ons meisje! Butterflynova: leuk dat je er ook weer bent en fijn dat t goed gaat met de kleine! Hoe is t nu met Marrit vandaag?
Vandaag bloed- en stoelgangonderzoek gehad. Resultaat weet ik pas woensdag, maar ze denken aan een darmparasiet, en dus geen allergie. Zou ook mijn hevige buikkrampen en haaruitval verklaren. (Dacht dat dit door de bv kwam) De verplaatsende uitslag zou dan het hevigste symptoom zijn. Voorbije nacht nog uitslag gehad, vandaag niet meer. Medicatie lijkt dus te werken. Moet morgen op controle bij de spoedarts die mij dit weekend verzorgde. Benieuwd of hij ook aan die parasiet denkt. Erger is dat mijn man daarstraks belde en zei dat Olivia ook zo'n uitslag had! Ze zaten bij de dokter, maar toen ze daar keken, was alle uitslag weg! Weten dus niet wat dat was... Toch maar in het oog houden. Verder wordt mijn kleine schatje zo groot! Een echte lachebek! Lacht echt de hele dag door en naar eender wie! Als ik verhaaltjes voorlees, speel, zing of gewoon kijk. Zevert heel veel, handjes constant in de mond,... Kleding maat 68 ook weer bijna te klein! deze week toch maar eens naar de winkel voor nieuwe kleding!
Olivia slaapt ook al lang door, dus geen nachtelijke voedingen hier... Gelukkig lust ze blijkbaar heeeel graag flesvoeding! Daar drinkt ze echt veel van! maar ga toch zo snel als mogelijk terug bv geven. Mis het zo... Volgens consultatiebureau kan ik toch nog tot 6 maand wachten met papjes, als ik over 3 weken terug bv geef. Dus hier nog geen papjes, hoewel ik er wel naar uitkijk!
Wat vreemd allemaal Marit.... Hoop dat t bij Olivia loos alarm was en dat jij je steeds beter gaat voelen! Ik ben vorige en deze week veel bij een vriendin die een operatie aan dr pols heeft gehad waardoor ze niets mag tillen. Ook haar 8 maanden oude dochter niet. Dus das n hele uitdaging: twee babies waarvan er één al enthousiast rondkruipt. Nou krijgt die dochter al heel wat hapjes, veelal via de rapley methode. Alleen dingen als rijst en couscous, das toch lastig. Dus soms een gepureerd prutje. Vandaag kreeg ze couscous met spuitjes en appel. Leek mij verschrikkelijk vies, maar ze zat me toch te smullen! En te viezerikken! Heerlijk! Lijkt mij dus ook erg leuk, maar ons meisje krijgt tot minstens 4 maanden enkel borstvoeding, en daarna misschien wat likjes van deze of gene alvorens ze echt dingen te eten krijgt hoor.