1 t/m 15 november 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mariska1985, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik geef nu ook nog bv in de ochtend en avond maar ben van plan om straks volledig over te gaan op flesvoeding en dan zou het wel prettig zijn als ze na de laatste avondvoeding doorslaapt tot de volgende ochtend. Ik weet dat het geen garantie is maar zie het niet zitten om 's nachts een fles te moeten maken. bv in de nacht is een fijn momentje en dan kan ik zo weer verder slapen maar flesvoeding eist wat meer aandacht.

2. Ananas9

Ananas9 Actief lid

4 jul 2009
    163
    13
    18
    Vrouw
    West-Vlaanderen

Leuk ik woon aan zee (Koningin der Badsteden).

3. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Hoi allemaal, toevallig weer een keer ingelogd. Het gaat erg goed met Quinn, ondanks alle verschrikkelijke behandelingen die hij heeft moeten doorstaan. Nu 60 cm en bijna 6 kilo. Veel kleiner dan jullie ukkies uiteraard, maar we zijn zo trots op hem dat hij zo sterk is geweest. Ondanks alles een ontzettend tevreden en blij kereltje. Borstvoeding ben ik 5 weken geleden mee gestopt. Nu volledig op nenatal met rijstebloem en groente/fruit hapjes. Hij slaapt snachts door en doet het gewoon erg goed. Bij deze ook twee fotootjes want jullie zullen wel benieuwd zijn!

Groetjes van mij (helemaal verliefd)

Bijgevoegde bestanden:

4. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat fijn om te lezen dat het goed gaat! We hebben aan je gedacht. Prachtig mannetje! En jij schrijft 'veel kleiner dan jullie ukkies' maar ons ukkie is nu ook 'pas' rond de 6 kilo.

Wat goed ook dat je de borstvoeding zo lang hebt volgehouden, en 's nachts zelfs doorslapen. Heerlijk!

Dikke pluim voor jullie!!

5. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Dank je wel x

Je had het trouwens over snachts een fles te moeten maken... gewoon kunstvoeding al klaarzetten in koelkast. Mocht het dan nodig zijn, 30 sec in magnetron en het is klaar. Uk in slaapkamer voeden en je bent het minst lang uit je eigen slaapritme. Dat hoefden wij maar een paar weken te doen. Daarna sliep hij door. Hij doet het nu regelmatig op 6 voedingen maar we willen ivm zijn groeiachterstand (hij is toch dik 8 maanden oud he) gewoon genoeg voeding aanbieden.

6. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    b4bi3tj3, wat fijn om te lezen dat alles goed gaat met jullie toppertje! Mooie foto's! :)

Over de kunstvoeding in de nachten, de vk (bij beide dochters een andere met hetzelfde tipje) zei dat het ook gewoon prima is om warm water uit de kraan te pakken ipv met de magnetron. Vond ik heel prettig toen ons boeffie de nachtfles nog had, melk stond klaar in een torentje, warm water pakken uit de kraan en klaar :)

7. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Hmm, dat is een vreemd advies... uit een cooker, aangevuld met koud water, snap ik. Maar gewoon warm water uit de kraan halen schijnt erg ongezond te zijn...
    Waterbedrijf Vitens

8. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, alleen bij de hele oude kranen (met koperen buizen) is het slecht. Bij de nieuwere kranen is dat allang geen ongezonde actie meer.
    Ik stond er ook van te kijken hoor,4 jaar geleden al. Wij hadden alles klaar staan, flessenwarmer enz enz maar dat was dus niet perse meer nodig :)

9. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    kleine toevoeging; het is inderdaad niet goed als je bijna geen warm water gebruikt..dan kunnen er makkelijker bacteriën ontstaan door stilstaand water. Maar verder (voor zover ik heb begrepen van verschillende bronnen) geen punt.

10. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    In dat artikel van die waterleverancier waarvan ik het linkje plaatste stond dat het niet uit maakte of het ging om oude of nieuwe leidingen... Maar goed, misschien is dat artikel weer oud. Heb ik niet naar gekeken ;) het is natuurlijk wel veel makkelijker

11. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh *slim* ik zie nu jouw linkje pas haha. Hmms inderdaad apart, 2 verschillende verhalen, maar ja wat er nu de absolute waarheid is zou ik ook niet weten :)
    er zijn ook zoveel dingen die blijven veranderen.

12. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ik weet niet beter dan dat kraanwater gewoon mag, wij doen dat al vanaf het begin.
    En dan niet eens alleen nu bij M maar al bij de oudste, die nu 7 is.
    Nooit iets van gemerkt en er is mij altijd gezegd dat het mag en kan omdat de kranen van nu prima zijn en er dus niks schadelijks kan meekomen.
    Wij hebben dus nooit anders gedaan en we vinden het wel zo gemakkelijk.
    Er zijn idd veel dingen die veranderen, zo moest ik bij de oudste met fruit beginnen en bij de middelste met groenten.
    Nu bij de derde hebben we het maar gewoon zelf bedacht, wat het makkelijkste uitkwam en nu zijn we dus met een geprakt banaantje begonnen.
    Daar is M erg gek op dus dan is het goed.
    Als we alles moeten opvolgen wat anderen zeggen dan kan je óf niks meer doen, óf je wordt gek van alle tegenstrijdigheid.
    Je gevoel volgen, zelf logisch nadenken en doen wat jij denkt dat goed is, dan ís het ook altijd goed :)

13. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Dank voor de tip! Ik zet nu een flesje met gekookt water klaar in de koelkast die dan nog even in de magenetron moet, poeder al afgemeten er bij en klaar. Sinds een paar nachten nu geen nachtvoeding meer *klopt af* :)

14. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Stomme vraag, maar heeft er iemand problemen met flesvoeding door tandjes? Ik zie of voel nog niets in zijn mondje, maar aangezien Q.uinn nog geen tandjes heeft, vermoed ik dat er eentje aan het doorkomen is. Hij drinkt sinds 2 dagen ineens een stuk minder goed. Lijkt alsof hij de speen niet goed kan vasthouden.

15. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zet het nog niet op fb toch ''bang'' dat iemand het al ziet; maar ik was hier een week over tijd, deed een test en jawel hoor,raak! Wij krijgen een derde kindje!
    Totaal niet gepland, maar desalniettemin heel gewenst.
    Een bijzonder cadeautje.

16. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wauw, bijzonder! Gefeliciteerd!

17. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
  18. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Proficiat hopefull! Geniet er van!

Hier nog altij nix en zal zo nog wel even blijven. Kan geen kinderen meer krijgen zonder medische hulp. 3 HA's en 1 gyn verder en nog niemand die weet wat er met mij aan de hand is.. Nu 3de maand hormonenkuur, maar nog altijd geen goed resultaat.
    Hier helemaal gebroken dus..

19. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel BertxBirgit!
    Oei ja ik kan mij voorstellen dat dat heel spannend en slopend moet zijn.
    Hopelijk slaat er op korte termijn een hormonenkuur aan en kan ik jou ook weer feliciteren!
    Ik heb er weinig verstand van, is het normaal dat dat een aantal kuren duurt voordat er succes is?
    Ik duim voor je mee :)

20. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Nee eigenlijk niet. Normaal moest die van de eerste kuur aanslaan, maar ik kreeg bijna meteen bloedingen. De 2de kuur duurde het wat langer voor ik men ongi kreeg. Nu weer af wachten he. Als het nu nog niet lukt dan maar weer naar de gyn.. Maar ik hoop natuurlijk da het wel lukt.

En hou ons zeker op de hoogte over je zwangerschap hier, ben heel benieuwd naar de eerste echo :D

Deel Deze Pagina