1 t/m 15 november 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mariska1985, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1161 bess032, 28 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2015
    Ik lees al een tijdje stiekem mee, maar zou me nu toch willen aanmelden. Volgens mijn berekening ben ik uitgerekend op 3/11. Gisteren naar gyn geweest en een kloppend hartje gezien :) volgens de grootte van het vruchtje ben ik uitgerekend op 30/10...
    Ik ben 32 jaar en dit is mijn derde kindje en zal zowiezo terug keizersnede zijn.

2. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    Welkom bess, Fijn zo'n kloppend hartje. Heb je al een vervolg afspraak?

3. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee nog niet. Daar moet ik maandag voor bellen. Normaal is dit binnen 4 weken. Dan doen ze ineens de nekplooimeting. Iemand ervaring met de NIPT test?

4. rijn

rijn Actief lid

15 aug 2014
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Welkom! Fijn alweer zoon knipperlichtje.

5. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Bess. Welkom op het forum.
    Wij hebben ervoor gekozen om geen testen te laten doen. Wel de nekplooi meting.

6. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    #1166 Jynn, 28 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2015
    Nipt? Is dat nieuw? Ik las dat het niet voor iedereen is, maar wellicht dat de informatie op de website weer verouderd is.
    Zijn daar nog kosten aan verbonden?

7. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons in België kan je dat zelfs op eigen vraag laten doen. Kost wel 460 euro... dus niet goedkoop. Tijdens mijn vorige zwangerschap hadden ze mij, op een degoutante manier, gezegd dat ik een verhoogde kans had op een kindje met down. Tweede opinie gevraagd bij andere gyn en die zei ons dat er volgens haar absoluut geen reden was om dit te denken. Maar helaas, de schrik zat er in, en tot op de bevallingstafel speelde dit door mijn hoofd. Pas op, had dit zo geweest, dan was dit ook meer dan welkom, maar het was de aanpak van mijn eerste gyn waar ik zo slecht van was. Dus nu denken we erover om die nipt test te laten doen, zodat ik het me geen volledige zwangerschap moet afvragen...

8. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    NIPT kan in Nederland alleen wanneer ziekenhuis dat nodig acht volgens mij. In België kan het op eigen kosten.

Sorry even vlug een reactie.

9. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    Ja wat ik kon vinden was dat niet van mij van toepassing. Anders hoor ik het woensdag wel. Wel mooi dat die ontwikkeling er is.

10. aichaS

aichaS Lid

20 nov 2014
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goedemorgen hoe gaat het met de jullie? Ik ben twee dagen echt beroerd geworden en gister en vandaag voelde ik mij top! Jammer dat ik dan meteen weer twijfel of alles goed is pfff

11. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben echt extreem moe. Kan me niet herinneren dat ik me de eerste keer ook zo voelde.

12. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    Ik heb dat ook hoor. Nu had ik ook nog wat testen over die ik dan af en toe dan doe. Nu leek er ook nog 1 wat minder donker, mam daar krijg ik het meteen benauwd van. En dan al die miskramen om mee heen. Ik durf maar amper blij te zijn en het is maar goed dat het snel woensdag is.

13. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Bij mij verdwijnt momenteel de trek.... Moet moeite doen om iets te eten, met name in de ochtend... En verder vermoeidheid, pijnlijke borsten, vergeetachtig en heeeel veel dromen. Misselijkheid komt bij mij pas in de namiddag/avond, gepaard met maagzuur. We zullen maar denken dat het dan goed zit :)

@iemand al zoveel vertrouwen dat ze aan de slag zijn met de babykamer??

14. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    Wij wachten tot we het geslacht weten. Bij een jongetje gaat hij naar de kamer van mijn zoontje en krijgt die een stoere grote jongenskamer. Bij een meisje van we niet 2 kamers doen.

15. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    herkenbaar die moeheid, ik voel me af en toe net een oud vrouwtje..pff maja met 12 weekjes komt er weer wat energie :) *aftellen*

16. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Oeh... helemaal vergeten... *doet een 7-weken dansje*

17. Trieske86

Trieske86 Lid

16 mrt 2015
    51
    0
    0
    Breda
    Heel herkenbaar dat moe zijn. Slaap het liefste de hele dag...
    ook ik word later op de dag echt zoooo misselijk enzo...
    van de week bijna out gegaan, voelde me helemaal licht in mn hoofd worden, doodeng kan ik zeggen...heb vaak trillende handjes.
    morgen dan eindelijk mijn eerste echo ben zooooo benieuwd.
    fijne zondag dames en voor alle knipperende lichtjes blijf zo doorgaan lampjes want jullie zijn zooo gewenst bij jullie papas en mamas

18. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Dag dames, ik haak vanaf hier weer even in :)

Hier ook al die vergeetachtigheid, dacht dat dat pas later zou komen. En dromen, echt de meest bizarre dingen!

Verder nog misselijk, moe en pijnlijke/gevoelige borsten.

Babykamer, er is bij ons een kamertje over waar nu allerlei rommeltjes in staan. Dat er uit, babyspullen er in en wij zijn klaar :) Daar gaan we alleen nu nog niet aan beginnen, eerst die eerste weken maar eens door.

19. rijn

rijn Actief lid

15 aug 2014
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Hier gaat t nog steeds goed. Behalve dan de vermoeidheid waardoor ik om half negen/negen uur al roep dat ik naar bed ga.

Verder last van trager werkende darmen dan normaal en nog steed wat zere borsten
    Maar verder goed uit te houden. Van mij mag het zo wel doorgaan!

Merk wel dat ik dit weekend weer extra zenuwachtig was. Normaal zou m'n menstruatie weer moeten komen. Gelukkig nog steeds geen bloed te bekennen;) ik wordt daardoor wel steeds positiever. Maar ja je weet t nooit.

Ben ondertussen wel de uren aan het aftellen voor de echo. Gelukkig morgen en dinsdag wel werken. Hopelijk gaat de tijd dan wel sneller. Ik merk dat ik er nu echt zin in ga krijgen. Dat zal dinsdag wel omslaan in stress en onzekerheid:)

Hier een acht-weken dansje aan het doen;)

20. rijn

rijn Actief lid

15 aug 2014
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Owja en de babykamer is hier ook een rommelkamer. Een muurtje een kleurtje geven en meubeltjes erin en tis al klaar:)

Maar we wachten waarschijnlijk tot de 20-weken ongeveer voor we echt gaan beginnen. Op dit moment zijn we eerst de keuken aan het verbouwen wat al tot half juni gaat duren. Dus voorlopig nog geen tijd voor blauwe/roze verf

Deel Deze Pagina