1 t/m 15 november 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mariska1985, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk! zo'n lui dagje niks doen. Nog 3 dagen en dan zitten ik op de 12 weken grens. Fijn gevoel is dat. Over twee weken de nekplooi meting dus dan mogen we weer even gluren. Ze vertelde dat de apparatuur die ze daarvoor gebruiken veel beter is dus dat we dan de krummel een stuk beter te zien krijgen. Ik ben benieuwd!! :D

fijne zondag dames.

2. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    Ja hè? Ik zit morgen al op die grens. Fijn dat het risico zo verkleint is! Ik heb die echo donderdag al. Hij stond voor over 2 weken maar moest naar voren omdat ik4 dagen verder was gezet. Stel dat het de eerste keer niet zou lukken ofzo. Bij mijn zoontje lukte het de eerste keer ook niet. Meneer liet zijn nek niet zien. Dat was zowieso een draakje met echo's. 😉

3. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wij hebben vrijdag de combinatietest, vind het wel spannend! Benieuwd naar de echo apparatuur, zou mooi zijn als die nog beter is.

Ik heb dit weekend veel last van m'n buik, naar gevoel, steekjes, krampjes.. Volgens mij zijn het mijn darmen. Hebben jullie er ook last van?

4. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha jynn dat meen je niet. Nou dat belooft nog wat. Hier lag hij zij de laatste echo ook geen seconde stil. Kon niet eens gemeten worden. Heerlijk dat je morgen al op de 12 weken zit.

Butterflynova. De apparatuur die ze voor de nekplooi meting gebruiken is veel beter gelukkig. Zoek maar is een plaatje op op Google onder nekplooi meting. Krampen en steken heb ik ook. Maar meestal moet ik dan een wind laten of voor een grote boodschap. Sorry voor de info. :)

Hey ik had even een vraagje aan iedereen. Ik heb me vanmorgen gemeen verdraaid in Bed. De pijn bleef best lang hangen. Zijkant buik. Tijdens het lopen deed het helemaal zeer. Nu is het gelukkig afgezakt. Herkent iemand dit?

Fijne koningsdag allemaal.

5. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Heel af en toe ook wel krampjes maar dat zijn dan duidelijk mijn darmen.

Hier fijn weekend gehad, zaterdagavond hadden we een feest. Daar bleken we wel de grootste attractie te zijn :$:$ We waren echt serieus nog geen minuut binnen, hadden onze jas nog aan toen echt gewoon de halve zaal op ons af kwam stormen om ons te feliciteren.
    Ik moet er wel nog aan wennen hoor, die hysterie rondom een zwangerschap. Hou er al niet zo van om in het middelpunt van de belangstelling te staan, en al zeker niet op een feest van iemand anders.
    Wildvreemde die vervolgens je buikje aait met de opmerking, ohhhh je begint al te groeien. Euhm, je kent me niet. Wie weet heb ik altijd een buikje?

Nou ja, zal erbij horen. Wordt nog wat over drie weken. Dan heeft mijn schoonvader een groot feest met daarbij dus ook alle ooms en tantes etc. Zal wel zoiets worden als zaterdag in het kwadraat vrees ik ;)

Vandaag nog even naar mijn oma, zij is gister teruggekomen van vakantie dus kunnen we het haar ook eindelijk vertellen.

Jullie nog leuke plannen met Koningsdag?

6. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Straks echo, ben zo zenuwachtig! Kan bijna niet wachten! :)
    Heb hier ook een paar berichten gelezen over de voeding. Ik ga zowiezo terug bv geven. Heb dit gedaan tot ik terug ging werken. Ik vind kolven op het werk zo een gedoe en bijna niet haalbaar bij ons. (Ik zit in een mannenwereldje dus ze begrijpen dat niet echt) ik lees hier een paar keer dat sommige dames bv gaan proberen maar stoppen als het teveel gedoe wordt. Ik vind persoonlijk dat ni zon een goede ingesteldheid, bv is nu eenmaal HEEL zwaar. Ik heb dikwijls zitten huilen dat ik nimmer kon. Maar je moet gewoon op je tanden bijten. De ergste dagen zijn de 'eetdagen', op deze dagen drinkt de baby bijna een hele dag om de melkproductie te verhogen. Je ligt letterlijk een hele dag in de zetel of op bed met de kleine aan je borst.. Dit zijn emotioneel heel zware dagen waar je bijna aan kapot gaat.
    Na al dit gezegd te hebben, ik heb er totaal geen spijt van dat ik dit gedaan heb. Dit is een van de mooiste dingen die je kan delen met je kindje. Niemand kan dit van je afnemen of overnemen, dit is een moment volledig van jullie! :D zo zalig. Ik miet toegeven heb toch wel veel traantjes gelaten toen ik stopte ;)
    Ik wil niemand afschrikken met dit bericht, maar je leest van andere dames hier ook dat ze hebben opgegeven.. Dus ga er niet te licht over ;) en ja, het doet PIJN! Auw :eek: een oplossing is tepelhoedjes kopen, hielp bij mij super goed! Geen gekloven tepels meer! Zalig! :p

7. Trieske86

Trieske86 Lid

16 mrt 2015
    51
    0
    0
    Breda
    Hier toch wel de voorkeur op een baby boy, anders stop ik het terug hahaha ;) grapje natuurlijk he.
    Ik ga lekker voor "kunst"voeding, scheelt me een hoop stress denk ik.
    ik zag al een geslacht voorbij komen, wauww wat snel.
    ik moet nog een week of 8 wachten tot mn volgende echo helaas. Volgende week wel controle bij de vk maar geen echo 😭.
    fijne koningsdag ik duik mn bed in ben goed beroerd, denk van de oververmoeidheid.

8. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Tja, voeding is en blijft altijd een discussie. Maar ik blijf erbij dat een happy moeder ook erg belangrijk is. Ik heb het bij een vriendin gezien, die had zoveel stress en pijn van de bv. Maar ja, het "moest", dus toch willen doorzetten. Een en al stress en gedoe, uiteindelijk met veel moeite toch gestopt en het was haar beste beslissing ooit. Kindje werd ook veel relaxter want tja, mama die niet lekker in haar vel zit daardoor heeft ook de wisselwerking op het kindje.

Dus iedereen moet vooral doen waar ze zichzelf het prettigste bij voelt, iedereen wil uiteindelijk het beste voor haar kindje, ook als het geen bv betreft.

Als ik even naar mezelf kijk, bv betekend geen medicatie, betekend veel extra pijn. Ik loop straks al ruim 1,5 jaar op mijn tandvlees, dan kun je wel zeggen, ja ach, die maanden bv kunnen er ook wel bij.
    Maar wat heeft een kindje aan een gesloopte moeder die niet vooruit kan van de pijn? Denk dat ons kindje meer heeft aan een moeder die ook dingen kan doen, en de zorg op zich kan nemen.
    Dus nee, lijkt me een prima instelling.

9. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    LVtje, je hebt volledig gelijk dat ieder voor zich moet kiezen :) dat bedoelde ik ook helemaal niet als het zo zou moeten overkomen. Ik merkte gewoon van mezelf en vele andere vrouwen die ik ken dat het helemaal niet makkelijk is. En als je kiest voor bv dat je niet zomaar mag opgeven. Natuurlijk als het echt niet meer haalbaar is is het een ander verhaal he, helemaal met akkoord! :)
    Trouwens men beste vriendin heeft ook flesvoeding gegeven ivm medicatie die ze inneemt voor epilepsie. Ze zei op zich vind ik het wel makkelijk zo want dan moet ik de keuze fv of bv niet maken. Die keuze wordt lekker voor mij gemaakt :D

10. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Vandaag lekker rustig aan. Heerlijk zo'n extra dag vrij!

Ik wil denk ik toch een geslachtsbepalingsecho laten doen. Ik vind het wachten van 11 tot 20 weken dit keer erg lang, haha.

11. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Volgens mij je banden... Heb ik ook wel eens als ik me probeer om te draaien in bed...

12. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    Vanmorgen heerlijk aankopen gedaan de markt. Voor 10 euro een hele shopper vol puzzels, spelletjes en boekjes. Nu lekker even liggen in mijn bed. Er blijven zo wel veel dingen liggen merk ik, maar ik heb die rust gewoon nodig. Ondertussen draait de was, zodat mijn zoontje morgen zijn shirtje van Ik wordt grote broer aan kan en ik mijn zwangerschap broeken weer fris heb. Ben benieuwd naar de reacties!

13. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ik ga ook borstvoeding geven, deze keer moet het lukken!
    Ik wil echt heel graag én zo lang mogelijk en krijg er gelukkig ook hulp bij als het nodig is.
    Een vriendin van ons is kraamverzorgster en lactatiekundige en zij wil heel graag helpen als er iets niet mocht lukken.
    Dus we gaan er voor en ik geloof zeker dat het gaat lukken!

Ik heb toch kinkhoest dus geef nu al antistoffen mee aan ons kleintje maar vervelend is het wel zeg!
    Ben uitgeput van het hoesten en slaap maar weinig 's nachts.
    Mijn neefje is vandaag jarig maar kan niet mee omdat zijn andere tante hoogzwanger is en ik wil haar absoluut niet besmetten.
    Wil het niet op mijn geweten hebben dat er straks iets met haar baby gebeurt dus ik zal thuis moeten blijven.
    Kan ik even bijslapen :)

14. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga graag weer borstvoeding geven! Lijkt me heerlijk om dat weer te kunnen. Het is de eerste maanden verschrikkelijk af zien. Maar ik ben zo trots dat het wel 2x is gelukt. Wel de nodige problemen gehad, maar na een paar maanden is het zo fijn. Altijd melk bij je, geen flesjes schoonmaken en niet nadenken over hoeveelheden. Bij de 2e lukte het mij ook om helemaal op verzoek te voeden, dat gaf heel veel rust in huis voor iedereen.
    Maar ik besef me wel dat het een aanslag is op de moeder en soms is dat te heftig. Je moet vooral een gelukkige moeder kunnen zijn!

Ik wil vooral de baby weer veel gaan dragen in een draagdoek. Daar heb ik weer zo'n zin in ☺ lekker hele dagen bij mama plakken. Mijn zoontje wil dat niet meer haha.

Ik begin me nu echt beter te voelen. Niet meer zo misselijk en meer energie. Zou zo fijn zijn als dit doorzet en ik nu lekker het 2e trimester in ga!! Sinds deze week ook ineens een buikje!

15. Kristieniminie

Kristieniminie Actief lid

24 apr 2014
    239
    0
    0
    Woensdag komt langzaam dichter bij! Ik kan echt niet meer wachten om ons kleintje nogmaals te zien. :) buikje begint ook te groeien nu hier. En mijn borsten... Ik heb normaal eerder kleine borsten maar deze zijn echt al stuk gegroeid! Vindt de vriend natuurlijk helemaal niet erg. :)

16. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    LV ik moet er ook nog aan wennen, vind het soms nog zo onwerkelijk dat ik zwanger ben en dat het nu eindelijk goed lijkt te gaan. Mensen moeten straks ook niet ongevraagd aan mijn buik gaan zitten, zal een zweepje meenemen :p

Leuke dag gehad dames? Wij zijn naar de stad geweest, lekker zonnetje en veel muziek. Ben wel telkens buiten de boxen gaan staan, voelde prettiger.

Ter afsluiting sushi gegeten, ben daar zo gek op. Maar nu mag je natuurlijk veel niet. Sushi chef wilde een verassing voor ons maken, ik gaf aan dat ik niet alles mag ivm de zwangerschap. Geen probleem zei hij, zal voor jou een verrassing maken die jij ook mag. Vervolgens werden we overladen met lekkere sushi die ik ook mocht en die niet op de kaart stond, zo lief!

Lig nu lekker uit te buiken op de bank ;) Hakt er in zo'n dagje :)

17. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Hoi dames, daarjuist echo gehad en super blij! Eindelijk eens een echo zonder slecht nieuws :) de gynaecoloog zei net voor ze begon: ik durf bij jou geen echo's meer te doen omdat het altijd slecht is. Na meer dan een jaar eindelijk een goede echo!! Yesyesyes! :p
    Sorry voor men momentje ;)
    Het was ook echt heel schattig, men dochter was aan het (baby-)zingen en de kleine uk in de buik was maar aan het dansen. Zo magisch! Gynaecoloog had veel moeite om alles op te meten :D
    Het enige waar ik niet zo blij over ben is de bevallingsdatum.. Hebben ze laten staan op 12 november.. Maarjah, ben al blij dat alles goed is met de baby :)

dus uitgerekende datum 12 nov en volgende echo 26 mei

18. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Fotootje vergeten :D

19. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Waarom vind je die datum vervelend Bertxbirgit?

20. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat een mooi plaatje! Zo fijn zo'n mooie echo :)

Deel Deze Pagina