Ik hoor het donderdag van de gyn. De vk hoopt er wel op, bij een eerste kindje vinden ze zo groot niet echt ideaal. Ik moest goed aangeven dat ik zo benauwd ben. Ben benieuwd, ik hoop nog op spontaan uiteraard. Gelukkig hier wel vast in bekken. Indalen kan ook tijdens de bevalling he? Tweede kindje of meer daalt vaak later in.
Ja precies. Hier dus ook nog geen indaling met vast liggen. Dus moet bij breken vliezen direct bellen. Logan en die metingen zijn ook niet altijd even nauwkeurig helaas. Mijn dochter zou ook heel groot zijn. Uiteindelijk is ze met net geen 3600 gram geboren terwijl ze dat met 37 weken op de echo wel al zou zijn. Nu zeggen ze ja je buik groeit wel snel maar maken ons niet zo druk Ben benieuwd naar hoe het er donderdag voor staat bij je. Ik moet dan ook weer terug
Even snel een bericht van mij tussen het klussen door. Logan, hopelijk komt de kleine spontaan en valt het qua gewicht wel mee. Gingerale, het wel of niet ingedaald zijn van de baby zegt inderdaad niets over de start van de bevalling. Wat wel belangrijk is, en dat geldt ook voor Satijnvlinder, is gaan liggen zodra de vliezenbreken en de verloskundige bellen. Wanneer de vliezen breken, dan zakt het hoofdje vaak wel snel in het bekken. Het probleem is, en daarom moet je gaan liggen, is dat de navelstreng als eerst kan zakken. De navelstreng komt dan klem te zitten tussen jouw bekken en het hoofd van de baby. Door de druk van het hoofd kan de navelstreng dichtgedrukt worden, wat voor een kevensbedrijgende situatie kan zorgen voor de baby. Ik benoem het even, omdat ik de laatste tijd veel lees(hier op het forum) en hoor dat dit niet altijd verteld wordt door de verloskundige. Heel apart, want het kan echt heeel gevaarlijk zijn als de vrouw niet gaat liggen. Ik weet niet meer wat ik verder gelezen heb..... Ben er ook niet helemaal bij, zoveel geregel enz. Gelukkig schiet het nu al aardig op in het nieuwe huis en dat na 1 dag klussen.
Hier is dat ook gezegd. Ik had het volgens mij op zp gelezen daarvoor maar ik wist het niet. Wel een slechte zaak als dat niet verteld word. Lekker bezig MyMiracle! Veel te doen nog? Lukt het een beetje ook? Klopt satijnvlinder, het blijft een schattig maar toch. Ik had het even noet verwacht haha!
Ga zo toch even fietsen dus hopelijk breken ze dan niet. Vorige keer braken ze toen ik terug in bed kroop na het plassen dus dan kan ik meteen bellen vanuit bed. Mag deze keer dan niet meteen douchen 😂 dat heb ik bij dochter wel gedaan. Alles zag er toen goed uit en ze was ingedaald dus ik ging direct douchen voelde mij zo vies haha. Straks wel even extra handdoek in bed leggen haha
Fietsen?! Haha, wauw! Dat doe ik al weken niet meer, m'n buik past niet meer tussen zadel en stuur. Ik heb een extra handdoek bij het bed liggen en een zeiltje onder het hoeslaken.
Haha uhm ik moet ver achter op mijn zadel gaan zitten en zit niet heel recht want heb ook nog een kleine voorop dus hang wat naar achter hihi. Maar heb echt een hekel aan continu de auto pakken nooit gedaan dus nu liever ook niet Heb hier een zeiltje en zo'n celstofmatje. Maar handdoek extra is ook wel erg fijn vooral omdat ik dus moet gaan liggen en moet wachten tot de vk er is als het binnen nu en een week gebeurd omdat we dan niet weten of hij/zij in gedaald is
Hallo allemaal, Ik heb al die tijd meegelezen. Dames die bevallen zijn gefeliciteerd! Fijn dat het goed gaat. Hier ontzettend moe eigenlijk de hele zwangerschap geweest. Nu bijna 2 weken gestopt met werken en ik kom nu pas een beetje bij. Ik hoop dat ik nu eindelijk weer wat meer ruimte heb om te reageren. Dat van indalen en de navelstreng wist ik dus ook niet. Ik zal er maandag eens naar vragen. Op bed heb ik eigenlijk alleen een molton met rubber. Ik slaap al zo slecht en met zo een matje lijkt me dat echt verschrikkelijk. Ik hoop dat het voldoende is. Hebben jullie al voorweeen of veel harde buiken?
Ik heb niet echt meer harde buiken, maar ik let ook al sinds de 18 weken op alles wat ik doe. Als ik maar iets te veel doe gaat het namelijk niet goed. Ik heb dat na de 36 weken wel gedaan het matje, maar hier gutste het bij dochter 1 er ook echt uit, heb dat ding onder de molton gelegd. Niet meest fijne maar een nat matras helemaal niet, had de vorige keer niet genoeg aan 1 handdoek
Oh ja dat is wel heftig. Ik heb die ervaring niet. Ik begreep dat die moltonnen ook echt waterdicht zijn dus dat hoop ik wel. Ik merk nu wel dat ik bij iedere harde buik met een beetje zeurend gevoel denk, zal het? Maar ja het kan nog wel even duren natuurlijk en ik heb ook zeker geen haast. Spannend die laatste weken!
Ik heb ook een molton eronder. Bij vorige zwangerschap heeft de vk de vliezen gebroken. Dus daar ga ik nu eigenlijk ook een beetje vanuit. Bij mij denken de verloskundigen allemaal dat ik in de auto ga bevallen ( vorige bevalling ging nogal snel op wat complicaties na) dus ze hebben me voorbereid dat ik misschien thuis moet bevalling. Dan is wel handig als het goed beschermd is. Gisteren om 4 uur bij de verloskundige een afspraak. Stuurt ze me direct door naar het ziekenhuis, omdat ik zei dat de baby rustig was en ik een hoge bloeddruk ( ik heb altijd een lage bloeddruk) had. Hartfilmpje was goed. Ik had alleen bij de vk eiwit in mijn urine in het zh weet ik niet en een van de waardes van mijn bloed was heel iets verhoogt wat kon duiden op zwangerschapsvergiftiging. Ik vond het gisteren echt super geregeld ondanks dat ik me niet echt zorgen maakte. Nou moest ik vanmiddag langs de vk en ik ging er vanuit dat alles goed was. De assistent heeft mijn bloeddruk gemeten en urine na gekeken was het allemaal nog iets verhoogd. Ging ze overleggen met de vk (andere dan gisteren) die leek nogal haast te hebben. Voel je verder goed en woensdag heb je afspraak staan, het is zo woensdag. Dat was het en nu ben ik ineens onzeker over alles. Vooral omdat ik nooit een hoge bloeddruk heb. Nou ja zal vast allemaal wel goed gaan, Sorry voor het lange verhaal😊
Oliv als ze water dicht zijn zal het vast wel goed komen! Xoxowen oh hmmm daar zou ik mij ook niet zo prettig bij voelen.
Wat vervelend xo ik snap dat je daar geen fijn gevoel bij hebt. En als je dan weer thuis bent dan lijkt woensdag helemaal niet zo dichtbij. Als je het niet vertrouwd of je wil wat geruststelling dan zou ik gewoon eerder bellen hoor. Je kunt toch aangeven dat het allemaal wat snel ging en dat je er nu geen gerust gevoel bij hebt. In het weekend heeft er ook iemand dienst en anders maandag.
Zo'n celstof matje met een vuilnis zak er onder Ik ben ergens niet zo bang dat mijn vliezen breken onderweg. Meestal gebeurd dat als je rustig ligt of dergelijk. Of ja in mijn geval met terug in bed gaan liggen de vorige keer. Maar bij het grootste gedeelte breken de vliezen pas als ze al weeën hebben
Hallo Dames, Mijn welgemeende excuses dat ik zomaar van de aardbodem ben verdwenen met reageren... ik heb de afgelopen weken/maanden me niet bezig gehouden met reageren omdat ik me te ziek voelde. De HP ( hyperemises Gravidarum) is al de hele zwangerschap aanwezig en ik voel(de) 'meer te beroerd door en probeerde 'gewoon' door te leven en de weken af te tellen. Dat is ondertussen goed gelukt. Eerder met verlof gegaan dan gepland (7wk) maa, dus wel al lekker 4 weken rustig thuis. Verder is ons kindje al vanaf week 20wk aan de kleine kant maar bij 30wk bleek ze echt veel achter te lopen qua groei in hoofdje, buikje en beentjes en gewicht. Heb elke 2wk echo gehad sinds die tijd, ze groeit gestaag door maar onder de ondergrens, het wordt dus echt een kleintje. Momenteel weegt ze rond de 2400 gram met nu 37wk1d. Het zou goed zijn voor haar als ze nog even blijft zitten maar ik ben er he-le-maal klaar mee. Geen moment kunnen genieten van de zwangerschap door de HP en nu wordt ik zelfs 's nachts wakker van het overgeven, daar wordt je echt kierewiet van. Goed voorlopig nog geen tekenen dat ze gaat komen , afwachten maar. Hoe is het met jullie? Ik zal even een paar pagin's gaan terug lezen zodat ik een beetje up to date ben Groetjes!
Oh ik lees dat er al verschillende dames bevalen zijn, van harte proficiat met jullie kleintjes en ondanks alle strubbelingen/vroeg geboortes en mooie tijd gewenst!! ❤️
Aaah Sop wat vervelend. Waarschijnlijk toch met de HG te maken dat ze war kleiner blijft? Hopelijk valt het dadelijk allemaal mee als ze er is. Het er helemaal klaar mee zijn snap ik wel en herken ik van dochter. Overigens zijn we nu wat actiever is een heel tijd minder geweest
Dankje Satijn! Ja zou goed kunnen inderdaad. Had het zwanger zijn toch wel heel anders voorgesteld... maar goed niks aan te doen , ik ben blij als we haar kunnen verwelkomen! Nu laatste loodjes maar dat is voor jullie allemaal natuurlijk! Afwachten maar wanneer ze aanklopt .