Knap hoor Loontje! Ja je tepels krijgen af en toe heel wat te verduren... ach het is voor een goed doel hè. Wij hebben gelukkig ietsje meer slaap al. Wel onderbroken nachten, maar niet slapeloos. Het wordt al zo snel weer beter, daar ben ik blij om.
Kletsen jullie nu besloten, want het volgens mij rustig en jullie hadden het laatst over een besloten club, maar ik weet dus niet hoe dat werkt. (Schaam schaam)😶😶
Hier ook nog in de bubbel . Ik ben wel benieuwd hoe het bij iedereen gaat met die voedingen, ongemakken en de nachten? Hier groeit ze goed. Borstvoeding blijft lastig veel moeten kolven door ontsteking. Ze is wel alweer op gewicht dus dat is hartstikke fijn. Misschien morgen overstappen op een tepelhoedje. S nachts is ze heel onrustig en veel wakker. Dat maakt alles wel vermoeiend maar niet minder leuk. Ik voel me echt rijk met mijn dochter erbij.
Hier is vooral hoe om te gaan met peuter een issue. Bedoel ze is heel lief soms te lief voor der broertje maar der oren zijn kapot. Luisteren wat is dat. Krijsen en stampvoeten wanneer ze haar zin niet krijgt
Oh ja dat herken ik heel goed. Het is ook ontzettend wennen natuurlijk. Ik geef hem wat meer ruimte nu en kies een paar regels waarbij echt streng op ben. De rest zie ik wat meer door de vingers. Ik merkte dat ik echt de hele dag aan het corrigeren was en dat nam de lading van nee dat mag niet wel weg zeg maar. Ik vind het lastig hoor.
Ja precies. Hier is het vooral continu zeggen dat ze hem niet zelf op mag pakken. Voorzichtig moet zijn in zijn buurt (zwaaiende ellebogen en knieën bij zijn koppie), maar anderzijds krijgt hij alle aandacht die hij kan wensen van zijn zus. Kusjes aaien enz. De rest probeer ik wat te laten varen maar soms erg lastig. Ze heeft heerlijke peuterdriftbuien met de tijd. En iedere nacht als wij naar bed gaan kruipt ze bij papa in ons bed en dan moet hij der terug leggen
Heeeel herkenbaar! Onze oudste is ook enorm lief voor haar zusje, maar ze snapt zelf niet de gevaren. Als de baby moet huilen zegt ze heel lief 'kom maar' en wil ze haar dus oppakken om te troosten. Die twee met elkaar alleen laten kan absoluut niet. En oudste vraagt ook door de dag heen weleens op een negatieve manier aandacht. Zal wel weer overgaan. Ik vind de gebroken nachten wel erg zwaar. Ze heeft alles bij elkaar: krampjes, af en toe wat reflux en nu ook nog een verkoudheid. Vandaag hebben we haar in de box op de buik te slapen gelegd terwijl we erbij waren en wát een verademing, voor iedereen... eindelijk heerlijk slapen ipv kronkelen, maaien, jammeren en huilen. Ik durf het in de nacht niet aan maar ik ga denk ik wel vaker haar overdag op de buik laten slapen.
Met die peuters erbij heeft echt tijd nodig. Mijn dochter heeft haar draai weer aardig gevonden, maar probeert wel vaak dingen te doen die ze niet mag ( deed ze daarvoor noooooit😆😆😂😂😂 met de baby vertrouw ik haar ook steeds meer dat ze weet wat ze wel en niet mag en durf ze ook wel voor even alleen te laten. Dat vond ik in het begin wel eng. Ik vind de gebroken nachten ook wel pittig. J. Komt 's nacht elke 3 uur en heeft ook wat reflux en krampjes dus ik heb hem ook niet zo weer in zijn wieg s' nachts. Soms spuugt die zelfs nog een of twee uur na zijn fles of hoor je dat hij het moeilijk heeft. Mijn dochter slaapt nog steeds slecht, maar ze liet vanaf een week of drie vier wel soms al vijf uur tussen de flessen zitten. Dat scheelt toch echt wel. Ben benieuwd hoe de nachten van de anderen zijn.
Hoi iedereen! Durf bijna mijn bericht niet te plaatsen omdat het buj ons allemaal zo goed gaat... 🙈. Ik heb dan ook geen rondrennende peuter in huis dus dat scheelt een hoop als ik dat zo lees van jullie. Ons meisje doet het voorbeeldig. Wel was ze iets te lang geel en is ze geprikt maar zat ze nét nog onder de maximum waardes. Borstvoeding is goed opgang, een kant wat last van kloofjes, even doorzetten. Ze komt netjes om de 2,5/3 uur. S avonds heeft ze even een huil 'uurtje' zo tussen 19-21. We doen haar dan lekker in bad dat vind ze heerlijk, wordt ze beetje slaperig van daarna gelijk voeden en dan valt ze in slaap. Snachts hebben wij helemaal niks te klagen. Laatste voeding zo tussen 11 en 12, dan rond 4u voed ik 10 min beide kanten en dan slaapt ze weer als een roosje tot 8u. 😱 Zo gaat het al 4 nachten, ikvind het luxe. Dames met de peuters in huis, sterkte ermee, zal vast even tijd nodig hebben om te wennen voor die kleintjes he? Liefs!
Hier vergelijkbaar hoor Sop . Op borstvoeding na. Alles gaat zo prima, we moeten hem wakker maken voor de fles anders zou hij rustig doorslapen. Hij meld zich eigenlijk alleen met krampjes. Gister toevallig een keertje met honger maar dat was echt nieuw. Kolven gaat wel goed, ik zit nu op twee voedingen borst per daf en de rest vullen we aan met flesvoeding. Ik geniet nog heerlijk Kan me voorstellen dat het met een rondrennende peuter wat heftiger is.
Fijn Logan en sop dat het zo lekker loopt! Ik mag tegenwoordig ook niet meer klagen moet ik zeggen. Siebe is echt een heel stuk relaxter dan bv vorige week. Toen had hij last van krampjes en spuugde hij veel, waardoor hij veel moest huilen. Nu zijn we gestopt met de medicijnen voor de stoelgang en gaat het veel beter! Hij begint ook gericht te lachen enzo, dus het is steeds meer genieten. Hidde is ziek geweest van de week dus die wilde natuurlijk ook aandacht, dan is het wel even pittiger en dan ben ik dus 's avonds ook gesloopt. Vandaag houden we een relax dagje!
Ik lees veel herkenbare dingen. Best heftig hé....een baby en nog een kind hebben rondlopen. Het is natuurlijk vooral wennen voor alle partijen. Het mooie is wel dat de grote broers en zussen ook zo lief zijn met de kleintjes. Xoxowen, poeh pittig zeg de nachten bij jullie! Ik kan me voorstellen dat je het heel zwaar vind! Zielig hé, die krampjes! Vervelend ook van de reflux! Gingerale, bij jou ook zo pittig. Zo sneu voor de kleine die krampjes en reflux! Sop en Logen fijn dat het jullie beter nachten hebben. Het maakt inderdaad flink verschil of je nog een kind hebt rondlopen. Loontje, fijn dat het bij jullie ook beter gaat. Stoppen met die medicatie is dus een goede zet! Hier gaat het wel goed. Ook ik vind het best pittig op momenten. Niet zozeer de nachten maar meer de momenten dat beide kindjes wat willen en ik net aan het kolven ben. Dat komt meerdere keren op een dag voor, net alsof ze het zo hebben afgesproken! Nee hoor grapje. Ons huis ik ook nog een chaos met dingen die nog niet werken en nog niet af zijn. Allemaal dozen overal. Die zijn door andere ingepakt, dus het is vaak een zoektocht om iets te vinden. Heel frustrerend!! Verder gaat het wel goed. De kleine man groeit goed, is vrij rustig en tevreden. Grote zus is trots, maar ook nog alle grote veranderingen aam het verwerken. Dus is wat meer aanhankelijk.
Heerlijk toch juist dat het bij jullie zo goed gaat, Sop en Logan. Het is niet dat het hier minder zwaar wordt als het bij anderen ook zwaar is, dus ik heb liever dat het bij jullie lekker loopt! Ik heb zelf het vermoeden dat ik wat overproductie heb en dat V daardoor onrustig is. Ze verslikt zich soms bij het drinken en als ze klaar lijkt, wordt ze even later toch weer wakker en wil ze weer. Ook verergert dit misschien de krampjes omdat ze door de grote melkstroom die ze niet aankan, lucht hapt. Ik ga wat advies inwinnen hierover en mogelijk maatregelen nemen om het te veranderen (blokvoeden misschien, als dat zou helpen). We blijven zoeken! Ondertussen groeit ze goed en is ze heel helder, het is een prachtig meisje waar we heel erg blij van worden!
Heb je al een Lactatiekundige mee laten kijken? Ik had soort messteekjes in mijn tepels en een onrustig mannetje en door haar tips is dat nu weg. Hier veel voeding en komt soms echt te snel voor hem. Hij was 320gr aangekomen in 8 dagen waar hij er naar 150 aanhoefde te komen haha. Hier lijkt dochter der draaitje gevonden te hebben. Moet der nog geregeld zeggen dat ze van der broertje af moet blijven maar ze is niet meer zo agressief verbaal (gillen etc). En ze plast gelukkig weer op het potje dit deed ze al heel lang maat na geboorte van C niet meer kon 4/5 keer heel der kleding verschonen. Ik lees overigens wel mee maar hier is het bedrijf ook weer opgestart dus dat kost extra energie voor mij dus vergeet dan de helft oeps Logan en Sop heerlijk als het zo goed gaat
Ik wil inderdaad graag een lactatiekundige inschakelen Satijnvlinder. Ik herken wat je schrijft over die messteekjes! En dat ze zo onrustig is dus ook. Ze hebben bij het cb hier inloopspreekuur van de lactatiekundige, dat is laagdrempelig en het is as maandag al
Leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik herken het onrustige drinken en de stroom niet aankunnen. Vooral bij 1 van de 2 borsten. Ik laat bij die borst nu de eerste waterige stroom lopen. Daarna kan madelief de borst beter aan en doordat ze meer vette melk binnen krijgt heeft ze nu ook minder krampjes. Helaas hebben wij hier last van een omgekeerd dag en nacht ritme. Waarbij ze overdag veel slaapt en s nachts 10 min per 3 uur. Sommige momenten breekt het me wel op. Want ik slaap letterlijk de hele nacht niet. Anderzijds weet ik dat het veel voorkomt en tijdelijk is. Hopelijk draait ze het snel om. Gelukkig groeit ze goed en zat ze zo weer op haar geboortegewicht. Volgende week even extra wegen.