1 t/m 15 november 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door brammetje16, 28 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Dat is wel heel fijn gingerale. Hier hoort ze bij de kraamzorg organisatie dus heb haar meteen gebeld dan komt ze op huis bezoek.

Oliv dat doe ik hier indd ook maar dat maakte nog niet veel verschil. Vervelend van de omgekeerde dag en nacht

2. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Mymiracle lastig at met de dozen en de verhuizing. Wat dat betreft ben ik blij dat dat bij ons pas aankomend jaar op de planning staat, dan hebben we hopelijk enigszins een ritme.

Satijnvlinder wat voor bedrijf hebben jullie? Ik lees voornamelijk 's nachts.

Wat fijn dat het cb een lactatiekundige heeft, kun je inderdaad laagdrempelig om hulp vragen. Ik mail met de lo van het zkh en mag altijd langskomen. Hier voornamelijk last van kloven en spruw gehad. Bij Hidde nooit problemen gehad, dus dit ken ik allemaal niet. Al wel op het punt gestaan gewoon maar te stoppen, maar gaf mezelf nog een week en toen ging het wel weer. Nu lijkt alleen de spruw weer
    terug te komen... benieuwd hoelang ik het deze keer vol ga houden.

Lastig Oliv dat omgekeerde ritme. Kun je overdag evt mee naar bed om in ieder geval wat aan je rust te komen?
    Wij hebben dat omgekeerde ritme in het begin ook echt gehad, maar nu gaat het alweer even goed en wat we eraan gedaan hebben?!? Hoop dat het bij jullie ook snel beter gaat!

3. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Loontje we hebben een stratenmakers/hoveniersbedrijf
    Hoe lang vorige keer volgehouden?

4. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    En doe jij dan het papierwerk of werk je ook echt mee? Pittig beroep..

13 maanden volgehouden ☺️, nooit het streven geweest, maar het liep nu eenmaal zo en ben er erg trots op. Langer hoeft van mij persoonlijk niet, wilde gewoon niet meer aan de kv en nu konden we meteen naar de "gewone" melk.

5. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Haha ik heb een maandje langer gevoed bij mij dochter was ook niet gepland. Heb altijd gezegd nou 6 weken is prima. Maar ik verlegde telkens mijn grens en uiteindelijk stopte ze met 14 maanden, ze ging zelf afbouwen met 11 a 12 maanden en ik vond dat indd prima ivm gewone melk.

Ik doe alle communicatie met zowel klant als leveranciers en ik zorg dat er duidelijke afspraken zijn. Ik werk in zo verre mee dat als hij dingen op moet halen we vaak samen gaan en ik mee til enz Of hier achter op het terrein help ik vaker mee met tillen daar draai ik mijn hand niet voor om :)

6. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    Hier ging het precies zo inderdaad, steeds je grens verleggen.

Haha jij bent weer zo in shape met dat tilwerk! Mooie bijkomstigheid ☺️.

Hoe is het verder hier, want het wordt aardig rustig..

7. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Het gaat goed met ons! Het drinken gaat al veel beter, minder verslikken en het boeren gaat makkelijker. De krampjes worden ook al minder naar mijn idee. Het enige wat we nu nog moeten zoeken is een ritme, want dat heeft ze niet. ;) Maar goed dat komt vanzelf!

Hoe is het bij jullie?

8. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Haha dat is op zich ook logisch natuurlijk dat ze geen ritme heeft ;)

Hihi ja loontje maar de bv helpt ook wel hier vorige keer ruim 20 kilo kwijt

9. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Is ook zo! Dat gaat ze vanzelf wel vinden. We hebben bij onze eerste ook niks gedaan om haar in een ritme te krijgen.

Wow 20 kilo, top zeg! Hier doet de bv weinig voor mijn eigen gewicht helaas.

10. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Ben er nu ook al 11 kwijt en maar 4 aangekomen ;)

Nee dat werkt ook het beste

11. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    Een ritme is hier ook nog niet te vinden. Wel heb ik hem de afgelopen dagen na de voeding, rond de lunch, in z'n eigen wiegje gelegd en merk dat hij dan rustiger is en dus wat beter slaapt. Heerlijk, de oudste leg ik ook vaak rond die tijd op bed, dus even tijd voor mezelf!

Verder heeft hij gisternacht echt een regelnacht gehad, want hij kwam echt iedere twee uur voor voeding.

Afgelopen week is siebe weer door de keuring van de ka gekomen, over twee maanden hoeven we pas weer! Ook heeft hij de vaccinatie tegen het rs virus gehad, dus we zijn weer voor twee weken klaar met de medische molen.

Die bv is handig idd met het afvallen, al moet ik zeggen dat het bij Hidde harder ging. Deze keer weer weinig aangekomen met de zwangerschap en dat was er gelukkig binnen twee weken weer af. Het handige is dat je gewoon alles kan pakken en er niet van aankomt, maar dat moet je natuurlijk niet blijven doen wanneer je stopt met de bv 😬.

Hoe zijn de oudste kindjes met de nieuwe gezinsleden?

12. Julyn

Julyn Actief lid

24 okt 2015
    363
    0
    0
    Zo te lezen gaat het gelukkig goed met iedereen.
    Hier alles inmiddels ook weer op de rit. Wel erg druk hoor met twee kleine mannetjes, maar ze groeien goed. Ik hoop snel weer meer tijd te vinden met jullie mee te babbelen.

13. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Fijn te lezen Julyn.

Loontje haha nee dan moet je niet blijven eten indd. Al hoewel in mijn gwval wel ik at te weinig ;)

14. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Hoe gaat het met iedereen

Deel Deze Pagina