1 t/m 15 november 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door brammetje16, 28 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Nee echt alleen wij :)

2. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Neeeee 😩😩😩, denk we mogen het wel weten ☺️...

3. Logan

Logan Niet meer actief

Wilde ik eerst wel doen maar ik heb hier altijd een irritante meelezer helaas...

4. Julyn

Julyn Actief lid

24 okt 2015
    363
    0
    0
    Leuk dat je het nu weet Logan! Spannend dat zelfs wij het niet mogen weten! Hopelijk heb je fijn geshopt.

Wij hebben ook een geslachtsbepaling gepland voor over twee weken.
    (Door jullie schuld hahah:p kan toch niet meer wachten)
    31 mei hebben we deze afspraak gepland staan. En of we het vervolgens gaan delen met familieleden weten we nog niet.. Of waarschijnlijk eerste poosje nog niet... Vind het wel een fijn idee om nog even een geheimpje te hebben :D

Verder begin ik echt te groeien, naja mn buikie dan. Krijg veel complimentjes op mn puntje.. Begint nu eindelijk wat te lijken hahaha. Dus het zal dan vast wel goed gaan daar binnen.

En dat weinig eten is hier eigenlijk vanaf het begin al zo. Ik krijg voornamelijk in de ochtend en in de avond geen hap door mn keel.
    VL wordt er gek van... hij zeurt telkens dat ik beter moet eten, maar drie happen en het gaat gewoon niet meer!
    Een brood eter ben ik nooit geweest, dus ben blij dat ik tussen de middag twee broodjes en wat crackers weg weet te werken.

Verder heb ik veel last van trekkend gevoel, waarschijnlijk het groeien van mn buik. Voel dat de huid strak is en trekt, dus ben volop aan het smeren met olie en creme's. Jullie ook al last van straie? Of dit in eerdere zwangerschappen gehad?

5. Julyn

Julyn Actief lid

24 okt 2015
    363
    0
    0
    ♥Mama's tussen 1 en 15 November 2016♥

3 november
    ♥♥Vlindertje23, 25 jaar, eerste kindjes - in verwachting van een tweeling!

4 november
    ♥MyMiracle, 28 jaar, tweede kindje.

5 november
    ♥Loontje1, 32 jaar, tweede kindje.

6 november
    ♥Satijnvlinder, 28 jaar, tweede kindje.

7 november
    ♥Eki, 32 jaar, derde kindje.
    ♥LauTjeuh, eerste kindje.

8 november
    ♥Xoxowen, tweede kindje.

9 november
    ♥Logan, 24 jaar, eerste kindje.
    ♥GingerAle, tweede kindje.
    ♥♥Shinex, tweede en derde kindjes - in verwachting van een tweeling!

10 november
    ♥Sop86, 29 jaar, eerste kindje.
    ♥Lindajl, 31 jaar, derde kindje.

11 november
    ♥Let1985, 30 jaar, eerste kindje.
    ♥Bea1988, tweede kindje.

12 november
    ♥Oliv, 35 jaar.
    ♥Melliemuis, tweede kindje.
    ♥♥Julyn, 25 jaar, eerste twee kindjes - in verwachting van een tweeling!

13 november
    ♥Tess88, eerste kindje.

14 november
    ♥Tessasv, tweede kindje.

♥ jongens 3 | ♥ meisjes 2 | ♥ verrassing 4

Afspraken

Mei
    Logan - geslachtsbepaling - 19 mei
    Lautjeuh - controle vk - 19 mei
    Oliv - geslachtsbepaling - 21 mei
    Tess88 - geslachtsbepaling - 23 mei
    Eki - controle vk - 23 mei
    Julyn - controle gyn- 23 mei
    Loontje1 - controle gyn + eerste proluton - 23 mei
    Sop86 - controle vk - 24 mei
    Logan - echo controle voor geruststelling - 24 mei
    MyMiracle - pretecho - 25 mei
    Sop86 - geslachtsbepaling - 26 mei
    Xoxowen - controle - 26 mei
    Lindajl- geslachtsbepaling - 28 mei
    Lindajl - controle vk
    Julyn - geslachtsbepaling - 31 mei

Juni
    TessaV - controle VK - 6 juni
    Julyn - controle gyn - 6 juni
    Logan - controle inclusief geslachtsbepaling (alweer ;)) - 7 juni
    Loontje1 - 20 weken echo - 9 juni
    GingerAle - GUO - 13 juni
    Julyn - controle VK - 13 juni
    MyMiracle - controle VK - 13 juni
    Logan - SEO - 20 juni
    Lindajl - 20 weken echo - 20 juni
    MyMiracle - 20 weken echo - 20 juni
    Eki - 20 weken echo - 20 juni
    Julyn - 20 weken echo- 27 juni

Wij steunen Moeders voor moeders:
    Logan - MyMiracle - Tess88 - Vlindertje23 - Satijnvlinder - Julyn - Oliv - Loontje1 - Eki

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Soeee 4w3d - Poeliwoepi 5w2d - AngelaV 6w1d - Lauraa 4w6d - MariekeRox 6w - Kimb91 8w1d *bbz* - Sennie 7w2d - Saare 8w5d - Cins 9w2d - Gina82 10w4d *ma*

Gebruik 'bevallingslijst' in de zoekfunctie voor het terugvinden van de laatste lijst.

6. Xoxowen

Xoxowen Lid

8 nov 2012
    70
    0
    0
    Julyn spannend ook een geslachtbepaling

Logan leuk dat jullie het weten en knap dat je het geheim kan houden. Slot op de toekomstige babykamer maken zodat niemand kan spieken:)

Satijnvlinder lekker druk dus werkse

Ja ik eet best veel tegelijk vanmiddag weer gezondigd door even ergens te gaan lunchen.

Melliemuis ik ben ook ziek geweest helemaal aan het begin van de zwangerschap en woog nog maar iets van 50 kilo, maar helaas mijn maag was zo weer groot en mijn lintwormen waren ook zo weer terug.

Ik hoop dat degene die het nog niet weten binnekort ook lekker kunnen shoppen. Ik heb vandaag nieuwe lakentjes gehaald:) en mijn dochter wou een speenkoord kopen voor haar baby (dat wordt wat straks haha)

Sorry als ik namen door elkaar heb gehaald of iemand vergeten ben:)

7. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Logan ik stuur je even een pb. De rest probeer ik zo op te reageren, dont shoot me when I forget it :p

8. Logan

Logan Niet meer actief

Oeh satijnvlinder je maakt me nieuwsgierig. Ik ga niks verklappen hoor ;)

Goed zo Julyn! Het winkelen wordt ineens zo leuk. Als je de winkel binnenkomt en je gewoon een rek kunt uitzoeken zonder dat je denkt 'ja, het kan natuurlijk nog een ... zijn.'
    Ik heb geen last van een trekkend gevoel maar misschien gaat dat bij jou ook sneller nu omdat je er twee hebt.

Haha xoxowen, voor haar baby ;) leuk.

9. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Superleuk Logan! En klopte je voorgevoel? Wel jammer van die meelezer haha... @irritante meelezer wil je dit topic verlaten? ;)

Julyn wat cool dat je ook geslachtsbepaling laat doen! Ik ben benieuwd of het je lukt om het een tijdje geheim te houden. Wij gaan het meteen aan iedereen vertellen na de 20 wekenecho.

Xoxowen je bedoelt lintwormen hopelijk in overdrachtelijke zin? :$

10. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Hoe oud zijn trouwens de kindjes van degenen die al een kind hebben? Dit nav de anekdote over het speenkoord; mijn dochter snapt het nog niet op dat niveau. Ze is anderhalf en het enige wat ze weet is dat er een baby in de buik zit, maar ze denkt nu dat dat bij haar ook zo is.

11. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Haha mijn dochter is 2 jaar en 3 maanden en snapt dat er een baby in mijn buik zit. Maar als ik vraag wat heeft mama in de buik wijst ze naar haar eigen buikje en zegt baby. Wel komt ze mijn buik kusjes geven en doet ze rollenspel met haar pop. Ik weet niet in hoeverre ze het snapt

12. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Leuk logan!

Ben benieuwd hoe de lijst er straks uit gaat zien qua verdeling jongens/meisjes :)

Weinig eten: ben sowieso geen grote eter en nu idd nog iets sneller vol.

Striaie/strakke buik: nog geen last van gelukkig! Bij beide kindjes pas bij de bevalling een streepje opgelopen, maar niet meer dan 1 of 2 kleintjes die je nu al niet meer ziet. Bij de eerste braaf gesmeerd, bij de tweede niet en geen verschil gemerkt :) ga nu alleen smeren als mn huid niet lekker aanvoelt denk ik.

Andere kindjes: ik heb een zoontje, hij wordt volgende maand 3 en een dochter van 16 maanden. Straks 3 kinderen onder de 3,5 dus :D de oudste vind het allemaal prachtig, snapt het ook grotendeels wel. De jongste krijgt er nog weinig van mee, maar die gaat het vanzelf wel merken :)

13. Logan

Logan Niet meer actief

Leuk alle grote broers en zussen. :) lijkt me wel anders zwanger als je al een of meerdere kindjes hebt lopen. Nu kan ik gewoon gaan zitten of liggen als ik wil maar met een kindje erbij kan dat natuurlijk niet.

14. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Snap het wel hoor Logan, vorige keer wist ik het ook, maar heb ik het ook niet op het forum gedeeld. Geen idee wat ik nu ga doen. Ik zou het liefst gewoon iedereen vertellen, maar dat wil m'n vriend niet..

Striae hier ook geen last, ook noet de vorige ronde, maar toen had ik nog noet echt een buik.

Onze zoon is nu ook ruim 1,5 en begrijpt het ook nog niet. Wijst ook naar z'n eigen buik als ik vraag waar is de baby 😊.

15. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.916
    1.505
    113
    Vrouw
    Mijn zoontjes zijn 4 en 6. Zo leuk dat ze het begrijpen. Ze hebben het ook over onze baby, zo lief.
    De oudste wil ook alles weten. Van de week vroeg ie, wat voor fruit zit er in vruchtwater? Haha, was zo grappig.
    Koosnaampje voor de baby is droppie, uitgekozen door de oudste.
    Ze zij er allebei van overtuigd dat het een meisje is. Mijn gevoel zegt ook een meisje. Ben benieuwd.
    Wilde het geslacht eerst geheim houden. Maar denk dat het voor de jongens wel erg leuk is om het te weten. Kunnen ze ook helpen kleertjes kopen. Maar dan wel na de 20 weken echo. Dan nog een extra bevestiging van het geslacht.

16. Xoxowen

Xoxowen Lid

8 nov 2012
    70
    0
    0
    Of er fruit in vruchtwater zit is eigenlijk helemaal geen gekke vraag :) opmerkzaam.

Mijn dochter is bijna 3,5 ze begrijpt het wel goed. Probeer er alleen niet teveel aandacht aan te schenken als ze er bij is, want ze vind het moeilijk dat het nog zo lang duurt.

17. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Haha Loontje wat grappig dat jouw zoon er soortgelijk op reageert als mijn dochter. Ik vind het heel schattig, ook al snapt ze het niet echt. Dat komt vanzelf wel.

Lindajl en Xoxowen ja dat lijkt me heel bijzonder! Wel lastig inderdaad dat het nog zo lang duurt, zelfs een aftelkalender is voor een kindje van die leeftijd niet te overzien voor zo'n lange periode.

Logan, ik vind het eigenlijk nog best goed te doen. In het eerste trimester ging ik vaak ook even slapen als mijn dochter haar middagdutje deed. Nu heb ik dat niet echt meer nodig. Het is wel fijn dat ze zelf kan lopen en vooral de trap op klimmen, aangezien het steeds zwaarder zal worden om haar te dragen.

Lindajl dat lijkt me zeker leuk voor je zoontjes om het te weten! Alleen als je het hun vertelt, moet je het iedereen wel vertellen, lijkt me, want ze zullen het vast niet geheim kunnen houden.

Wat lief Satijnvlinder dat ze je buik kusjes geeft! <3

18. bea1988

bea1988 Actief lid

10 jan 2016
    245
    40
    28
    Oh dames, wat praten jullie veel :) Ik kom regelmatig op het forum en begin dan van boven te lezen wat mij interesseert, dit topic komt dus altijd pas vrij laat aan bod. Iedere keer als ik bijna bijgelezen ben, is mijn zoontje daar waardoor ik weinig aan reageren toe kom.

Wat leuk dat sommige het geslacht al weten, bij mij is dit pas 1 juli tijdens de 20 weken echo (ben dan 21w). Hebben jullie dan allemaal al een pretecho laten maken? Hier in Belgie is dit nog niet zo ingeburgerd en wordt dat, denk ik, ook niet zo vaak gedaan. Ben wel erg nieuwsgierig naar het geslacht, ik wou gisteren de kleertjes van mijn zoontje beginnen sorteren, maar ik ga toch wachten tot ik weet wat dit wordt.

Mijn zoontje is trouwens bijna 2, hij wrijft vaak over mijn buik en zegt dan baby, geeft ook vaak kusjes. Of hij echt begrijpt dat ik daadwerkelijk een baby in mijn buik heb, dat betwijfel ik. Gisteren stonden we aan de kassa in de aldi en ineens zegt hij: babyyyyyy en voor ik het wist had hij mijn bloes omhoog getrokken tot aan mijn bh, oeps :D

Ik ga echt proberen wat vaker te reageren, ik lees wel ongeveer alles wat jullie schrijven.

Groetjes Bea

19. Logan

Logan Niet meer actief

Loontje, moet zeggen dat ik gister heel even dacht 'jammer dan, iedereen mag het weten!' Maar ik ben gewoon blij en trots en het voelt zo echt nu :).

Wat voor fruit zit er in vruchtwater? Haha helemaal geen gekke vraag ;). Leuk hoor Linda, dat ze zo enthousiast zijn :).

Wat fijn GingerAle! Kan je gelijk zien dat ik nog geen idee heb hoe dat gaat haha :).

Wat schattig Bea! En wel een beetje beschamend hahaha :)

20. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Julyn, haha toch een geslachtsbepaling. Ik heb ze nog van aankomen (door medicatie) Weleda werkt hier het beste is wel prijzig maar smeert fijn en het vurige gaat er af en ook het trekkeriger gevoel.

Logan, hahahahaha daar vroeg ik ook niet om he, om het te verklappen, stuurde je om een andere reden een PB :p
    Deze keer zwanger zijn is inderdaad heel anders, lichamelijk voel ik mij beter dan bij mijn dochter en daar ben ik heel blij mee, want merk wel dat ik nu minder puf heb omdat zij ook nog rond dartelt. Anderzijds heb ik wel het gevoel dat allemaal zo gigantisch snel gaat. Morgen al weer 16 weken, nog geen half jaar meer en dan hebben we er 2

Linda, hihi niet zo'n gekke vraag!

Begrijpen: Mijn dochter zei gisteren spontaan wijzend naar mijn buik "Hoi Baby" :D

Werken het valt me steeds zware in de detailhandel om op de trap te staan enz. Maar ben ook een gehele dag na een werkdag van slag lichamelijk. Gisteren de ganse dag knallende koppijn gehad en me niet lekker voelen.

Dit is misschien een leuk plaatje, je zwangerschap door de ogen van je kindje ;)

Deel Deze Pagina