Hoop het ook voor je Gingerale! Ik heb ook soms van die dagen ertussen. Hopelijk voelt het morgen alweer beter!
Vervelend gingerale! Lastig is dat he, je kunt er ook niets aan doen om jezelf gerust te stellen Het lijkt er nu op met mijn vorige berichtje dat ik die pauzes niet krijg maar ze zijn super meegaand hoor! Ze proberen me echt te ontlasten en denken echt aan me maar ik moet bij mezelf even de knop omgooien dat niet alles meer hetzelfde kan zijn.. Vind ik ontzettend lastig! We hebben bij ons bedrijf 1x eerder iemand gehad die zwanger was maar zij stond in de keuken en dat is toch anders.. Er komt vast wel een keer een punt dat ik het zelf ook ga zien, tot nu toe kan 100 man mij vertellen dat ik een stapje terug moet doen maar je praat echt tegen een muur haha
Inderdaad irritant Satijnvlinder! Stel je gewoon even voor dan... En als je hier niet hoort snap ik sowieso niet waarom je gaat meelezen. Sop, nee hoor. We hebben de muren al gesausd in het kamertje en de meubels worden volgende week gehaald . Iedereen vind het vroeg maar ik mag na vier jaar eindelijk een kamer inrichten haha! Wat vervelend GingerAle. Is er iets gebeurd? Tess, dat tegen een muur praten ken ik hoor ben zelf ook zo.
Oh wat is er veel te lezen. Leuk voor iedereen die het weet en spannend voor degene die nog moeten. Wat netjes , maar 1 kilo aankomen. Ik weet niet precies hoeveel ik aan ben gekomen, maar kan mijn buik nog wel verbergen als ik dat wil. Spulletjes kopen. Ik heb al wel wat lakentjes gekocht, maar mijn vriend lachte me gisteren uit toen ik hem vroeg welke kleur spuugdoekjes leuker waren. Mannen denken daar toch heel anders over. Als je iets wilt kopen moet je het gewoon lekker doen denk ik. Tegen de muur praten qua rustig aandoen had ik mijn eerste zwangerschap ook. Maar ik heb nu behoorlijk snel last van aanhoudende harde buiken. Heb mezelf wel even op de rem gezet en merk dat het helpt. Alleen wil die rem er af en toe niet op blijven zitten Vervelend last van de bekken hopelijk helpt de fysio. Hopelijk ben ik niks vergeten moest allemaal weer even snel maar als ik niet reageer loop ik met jullie tempo van de afgelopen dagen straks 20 pagina's achter
Hahaha Heerlijk toch Logan na 4 jaar is het een zaligheid dit allemaal te mogen doen. Enne Sop stiekem neus ik ondertussen dat ik voor dochterlief kleding shop ook voor #2 Tess hahaha wel aan jezelf denken hoor!!
Zo wat een verhalen allemaal. Nig niet alles bij gelezen. Doe ik vanavond even. Maar wilde jullie graag laten weten dat onze beebjes het goed maken! Zag er keurig uit daar binnen. Ze liggen al een stuk hoger en inmiddels naast elkaar inplaats van boven elkaar. Zag er erg mooi uit 😍 Durf eindelijk een beetje te genieten ene hier gaan we na volgende week ook zeker de eerste spulletjes kopen hoor. Kan me niet schelen of anderen het vroeg vinden. Eindelijk kan het en daar ga ik lekker van genieten 😁
He wat vervelend gingerale, sterkte! Ik kan me goed voorstellen dat inhouden met shoppen lastig is hoor. Ik heb ook al wat kleertjes gekocht. Ik werd zo vrolijk van! Ik vind het ook een fijn moment als straks de 20 weken echo geweest is. Garanties hebben we alleen nooit. Dus lekker genieten en misschien niet meteen duizenden euro's besteden 😉 Ik heb dezelfde oefeningen als jij logan. En nog als een openboek met je benen liggen 5 a 10 per dag en voeten naar binnen en buiten draaien terwijl je gestrekt ligt. Ik heb mijn vorige zwangerschap ook erge bi gehad en ik hoop doordat ik er snel bij ben het tot een minimum te kunnen beperken. Gelukkig werk ik nu parttime. Tess88 ik hoop dat je snel de balans vindt ik ben mezelf in mijn vorige zwangerschap erg voorbij gelopen en daar heb ik na de bevalling nog eeg last van gehad en dat os geen pretje met een kleintje. Pas goed op jezelf! kijk waar je jezelf prettig bij voelt en zoek de balans. Wees lief voor jezelf!
Aahh wat fijn Julyn! Groot gelijk dat jullie lekker gaan shoppen. Zo heerlijk dat het nu kan. Oliv, kijk bedankt voor je tip. Ik zeg er zelf helemaal nog geen kwaad in maar tijdens de eerste afspraak dacht ik wel oeii...
Oliv: wat leuk een meisje! Gefeliciteerd! Logan: fijn dat de fysio oefeningen zo goed werken! Hopelijk blijft het dan lekker hier ij, dan is het wel uit te zingen tot de 40 weken toch? Tess: op jezelf letten hoor! Gewoon die pauze nemen, ookal moet je jezelf ertoe zetten. Je zou toch balen als je jezelf voorbij loopt en straks eerder moet stoppen met werken ofzo! Sop: wij hebben altijd een gastouder gehad. Vooral voor de oudste, die behoorlijk prikkelgevoelig was als baby was dat erg prettig. Het belangrijkste is wel dat je een klik hebt met je go, je bent dan natuurlijk wel echt afhankelijk van 1 persoon. Vanaf een jaar of 1,5/2 begint een kdv in mijn ogen echt meerwaarde te krijgen, qua spelen met leeftijdsgenootjes enzo. Spullen kopen: ik vind het wel heel vroeg ja, maar wat maakt het uit wat anderen ervan vinden? Ik vind ook dat je dat lekker zelf moet bepalen Zelf wil ik pas na de 20-weken echo echt gaan shoppen (voor zover dat nodig is hier ), wil toch eerst even dat 'obstakel' gehad hebben. Heb een vriendin die een slechte 20 weken echo had en de zwangerschap heft moeten afbreken, moet er dan echt niet aan denken dat je ook nog eens van alles al gekocht hebt. Die ervaring zorgt er trouwens ook wel voor dat ik die echo toch behoorlijk spannend vind. Gingerale: balen, zo'n rotdag! Nog heel even en dan is het weer donderdag! Degenen die nog voor een geslachtsbepaling gaan: veel plezier! Er zijn er volgens mij maar weinig die het niet willen weten moet zeggen dat ik had verwacht veel nieuwsgieriger te zijn, maar dat ben ik helemaal niet! Vind het stiekem superleuk dat het straks nog zo'n grote verrassing is Als ik nog iemand vergeten ben, sorry Ik mag vanavond weer op controle. Vind de controles altijd een beetje saai, alleen het hartje luisteren is leuk
Leuk he Eki het niet weten Ik lach me wel ziek ben beetje aan het namen snuffelen. Jongens naam zijn we zo goed als uit, meisjesnaam kom ik niet uit (bij dochter was het andersom ) Nu heb ik een topic op een fb pagina geopend en wat "eisen" er in gezet maar mensen lezen echt niet. Lach me ziek dus
Dank Eki voor je reactie! Ik denk dat ik donderdag nadat ik het geslacht weet toch wel al een beetje ga shoppen hoor . Misschien dat mijn man ook dan wel wat bijtrekt! Mij maakt het ook geen bal uit of mensen het te vroeg vinden, blijkbaar vind hij dat wel een probleem ik kom er nieg achter. Oke toch eigenlijk iedereen doe voorkeur uitspreekt voor gastouder. Ik heb er op een of andere manier een beetje een raar en onprofessioneel gevoe bij en bij de kinderopvang juist niet. Misschien ligt dat wel gewoon aan mij hoor omdat alles nieuw is. Ik moet maar eens even beide gaan afwegen. Trouwens nog een andere vraag: Hebben jullie iets van een zwangerschapscursus gedaan of ben je van plan die te gaan doen voor de nieuwe mama's?
Controle gehad, alles was goed. Ze moest heeeel hard zoeken om het hartje te vinden, ik zei nog dat ze linksonderin moest luisteren uiteindelijk na heel veel moeite vond ze m linksonderin haha. Het zat helemaal verstopt in mn bekken, daar vind ik hem met de angelsound ook steeds, zal wel lekker knus zijn daar Sop: ik heb bij de oudste een halve zwangerschapsyoga cursus gedaan, maar was echt niks voor mij. Toen gaan zwemmen met een vriendin die ik op die yoga had leren kennen, dat was echt heel relaxed! Bij de tweede niks meer gedaan, zag niet echt toegevoegde waarde en nu eigenlijk ook geen behoefte.
♥Mama's tussen 1 en 15 November 2016♥ 3 november ♥♥Vlindertje23, 25 jaar, eerste kindjes - in verwachting van een tweeling! 4 november ♥MyMiracle, 28 jaar, tweede kindje. 5 november ♥Loontje1, 32 jaar, tweede kindje. 6 november ♥Satijnvlinder, 28 jaar, tweede kindje. 7 november ♥Eki, 32 jaar, derde kindje. ♥LauTjeuh, eerste kindje. 8 november ♥Xoxowen, tweede kindje. 9 november ♥Logan, 25 jaar, eerste kindje. ♥GingerAle, tweede kindje. ♥♥Shinex, tweede en derde kindjes - in verwachting van een tweeling! 10 november ♥Sop86, 29 jaar, eerste kindje. ♥Lindajl, 31 jaar, derde kindje. 11 november ♥Let1985, 30 jaar, eerste kindje. ♥Bea1988, tweede kindje. 12 november ♥Oliv, 35 jaar. ♥Melliemuis, tweede kindje. ♥♥Julyn, 25 jaar, eerste twee kindjes - in verwachting van een tweeling! 13 november ♥Tess88, eerste kindje. 14 november ♥Tessasv, tweede kindje. ♥ jongens 3 | ♥ meisjes 3 | ♥ verrassing 4 Afspraken Mei Tess88 - geslachtsbepaling - 23 mei Julyn - controle gyn- 23 mei Loontje1 - controle gyn + eerste proluton - 23 mei Sop86 - controle vk - 24 mei Logan - echo controle voor geruststelling - 24 mei MyMiracle - pretecho - 25 mei Sop86 - geslachtsbepaling - 26 mei Xoxowen - controle - 26 mei Lindajl- geslachtsbepaling - 28 mei Lindajl - controle vk Julyn - geslachtsbepaling - 31 mei Juni TessaV - controle VK - 6 juni Julyn - controle gyn - 6 juni Logan - controle inclusief geslachtsbepaling (alweer ) - 7 juni Loontje1 - 20 weken echo - 9 juni GingerAle - GUO - 13 juni Julyn - controle VK - 13 juni MyMiracle - controle VK - 13 juni Logan - SEO - 20 juni Lindajl - 20 weken echo - 20 juni MyMiracle - 20 weken echo - 20 juni Eki - 20 weken echo - 20 juni Eki - controle vk - 23 juni Julyn - 20 weken echo- 27 juni Wij steunen Moeders voor moeders: Logan - MyMiracle - Tess88 - Vlindertje23 - Satijnvlinder - Julyn - Oliv - Loontje1 - Eki Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Soeee 4w3d - Poeliwoepi 5w2d - AngelaV 6w1d - Lauraa 4w6d - MariekeRox 6w - Kimb91 8w1d *bbz* - Sennie 7w2d - Saare 8w5d - Cins 9w2d - Gina82 10w4d *ma* Gebruik 'bevallingslijst' in de zoekfunctie voor het terugvinden van de laatste lijst.
Tess hoe was je echo vanavond?? En ga je het met ons delen of niet hihi sorry voor mijn nieuwsgierigheid.
He dames! Nou bedankt gekantelde baarmoeder! Was echt lastig te zien. Lag met zijn kontje helemaal naar achteren maar voor 95% jongen.. Morgen stond er sowieso nog een echo bij de gyn gepland dus vraag het morgen nog een keer.. Lag vandaag volop te bewegen maar met kontje naar achter en met een gekantelde baarmoeder is dat wel erg ver weg haha Zag wel continu echt een pielie, zei zij ook
Bedankt voor de harten onder de riem allemaal! Ik was onzeker omdat ik nadat ik de baby al had gevoeld vorige week, ineens twee dagen na elkaar niks voelde. Stom natuurlijk want dat hoeft ook helemaal niet met deze termijn, maar ik was er dus nu al aan gehecht. Tess, ik herken dat wel van die knop omzetten. Ook om te accepteren dat je even niet meer alles kunt. Gelukkig is het tijdelijk en voor een heel mooi doel! Gefeliciteerd met je 95% jongetje! Haha Xoxowen ik vind de kleur spuugdoekjes ook wel heel erg tot in detail! Maar verder ja superleuk toch om dingen te kunnen kopen? Julyn ik ben blij te horen dat het zo goed gaat!! Is je bloedverlies ook minder? Logan en Oliv sterkte, lijkt me lastig om nu al bekkeninstabiliteit te hebben. Maar wel erg fijn dat de oefeningen zo goed helpen. Eki ik vind het knap van je dat je de verrassing voor jezelf bewaart! En gefeliciteerd met de mijlpaal Satijnvlinder haha wat wordt er zoal voor vreselijks geadviseerd? Sop, het belangrijkste is dat jij je goed voelt bij de opvang die je kiest. Gastouder is inderdaad wat minder gestroomlijnd, je kind draait mee in iemands huishouden/gezin. Als dat niet bij je past dan moet je het niet doen. Kdv is niks mis mee hoor als je daarvoor kiest! Wij hebben bij de eerste Samen bevallen gedaan. Ik vond het leerzaam, maar vooral leuk. Dat de partners erbij zijn erg prettig: in de heat of the bevalling had hij meer parate kennis dan ik. Nu ga ik alleen zwangerschapsfitness doen. Puffen e.d. hoeft niet meer.
Jeejj Tess een jongetje 💙 Proficiat en hopelijk wordt het morgen nog een keer bevestigd!!! Wel tof om het nu definitief te hebben he?! Dankje Gingerale voor je antwoorden!! Ik denk niet dat ik mijn man 7 of 10 lessen mee gesleept krijg naar zo'n cursus hihi en zelf ben ik ook besf nu nuchter ingesteld dus als het te zweverig is haak ik ben ik bang te snel weer af. Ik moet dus iets zoeken dat niet te lang duurt en gewoon strak en informatief is ( zoals hoe puffen etc 😁.
Dan is misschien iets van Mensendieck of zo geschikt. Dat is vooral gericht op je houding en dat soort dingen, plus een klein deel puffen. Maar ik vond die oefeningen uiteindelijk niet heel erg nuttig. Ik denk dat je het ook prima redt zonder cursus. Samen bevallen was trouwens niet zweverig, ik vond het hoogst informatief. Met uiteraard een kleine component theekransje.