1 t/m 15 november 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door brammetje16, 28 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess88

Tess88 Actief lid

4 mrt 2015
    374
    0
    16
    Inderdaad rustig hier.. Iedereen natuurlijk lekker van het weer aan het genieten Hihi
    Nou morgen gelukkig afspraak met de mondhygiëniste! Al een week lang erge pijn aan de hele rechterkant, boven en onder dus niet 1 tand ofzo.. Zaterdag ineens wakker geworden met een ontzettend verdikt tandvlees aan de linkerbuitenkant van mijn bovenkaak. Snap er niets van maar moet nu wel echt wat aan gedaan worden! 2 tanden zitten al beetje los door paradontitis pffff zwangerschap is niet goed voor mijn gebit zeg

2. Logan

Logan Niet meer actief

Heeft het wel geholpen Linda? Ik merk dat het een weekje helpt, al wordt ik niet gemasseerd maar gestabiliseerd. Zo fijn als ik wegloop daar.

Ach Melliemuis, wat sneu. Staat wel stoer zo'n tandje of niet? Lekker niks gedaan gister?

Julyn, Ik ga niet naar een zwangerschapscursus, ik probeer nog gewoon te sporten. Merk dat het met mijn bekken niet zo werkt dus ik denk dat ik me er wel even op ga oriënteren.
    Jammer van het weekend, gaat het goed met diegene? Ik zou het ook een beetje gek vinden om dat dan te delen.

Wat vervelend Tess! Eindelijk wordt er dan wat aan gedaan. Door de hormonen kan je tandvlees wel sneller ontsteken heb ik ergens gelezen. Hopelijk is het morgen over.

Hoe hebben jullie het weekend beleeft? Ik vond het echt veel te warm... Heb het zwembad opgezet en daarin ging wel het wel. Gek wat een zwangerschap met je kan doen he..
    Morgen weer naar de verloskundige :)

Tessa, Julyn en Loontje weer naar de verloskundige zie ik. Veel plezier/succes :)
    En Tess de intake? Was je nog niet bij de verloskundige geweest?

3. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Ik vond het weekend heerlijk! Ik heb het niet snel te warm, het was echt een feestje. Lekker veel buiten geweest.

Gaaf Linda, dat je zelf je zoontje hebt aangepakt. Bij onze dochter heeft mijn man het gedaan. Dat was voor hem ook een heel bijzonder moment. We hadden het in ons bevallingsplan laten opnemen zodat het niet per ongeluk al door de verloskundige gedaan werd.

Melliemuis het is ook niet niks, doorkomende tandjes! En dan nog met een inenting erbij, er zijn betere dagen. ;)

Jeetje Julyn, ik zou me rot schrikken. Is het wel goed afgelopen allemaal?

Naar, Tess, dat het zo'n invloed heeft op je tandvlees! Sterkte daarmee, even extra tripje tandarts wellicht?

Nog maar 1 week tot aan de 20-wekenecho voor mij! Het gaat nu zo ontzettend snel!

4. Logan

Logan Niet meer actief

Wat vroeg heb je die al GingerAle! Wel fijn, ik merk dat ik het toch wel spannend vind...

5. Julyn

Julyn Actief lid

24 okt 2015
    363
    0
    0
    #1905 Julyn, 6 jun 2016
    Laatst bewerkt: 6 jun 2016
    Oh Tess hier ook last van paradontitis.. En normaal gesproken is er nooit iemand die dat heeft omdat het vaak een aandoening is die op oudere leeftijd voor komt. Maar herken jou problemen volkomen.. Ik heb vanaf het begin van de zwangerschap telkens erg gevoelige tanden gehad en ontzettend bloedend tandvlees. Ik heb mijn flapover operaties uit moeten stellen ivm de zwangerschap. Dus nu de afgelopen weken al aantal keren bij de paradontist geweest voor een extra gebidsreiniging of behandeling... Is zo pijnlijk!
    Vandaag weer naar de orthodontist om mn spalken terug te laten plaatsen, die hadden ze voor de operatie verwijderd. Maar mn tanden zitten nu zo los dat het ondanks de inviseble care toch een beetje schuifen en dat wil ik echt niet. 5 jaar een beugel gehad!!!
    Dus hoop dat de behandeling jou helpt vandaag!

Jaa de auto lag op de kop in de sloot.. Geen gewonden maar wel heel erg geschrokken natuurlijk. Dus sfeertje was niet echt leuk zaterdag en zondag. Dus we hebben ons maar mooi stil gehouden. Ondertussen heb ik leuke kraskaartjes gemaakt waarmee ze het geslacht kunnen raden.. Ben best wel trots op mezelf. Nu alleen even een nieuw moment zoeken waarop we de onthulling gaan doen.

Ik vond het weer wel fijn vant weekend. Nou ben ik niet zo'n type wat uitgebreid gaat zonnen omdat ik een erg bleek en gevoelig huidje heb. Maar in de schaduw was het prima vertoeven met een lekker boek erbij! Zwembad hebben wij nog steeds niet gevuld, omdat ik nu door bloedverlies helaas toch niet mag zwemmen.. Mis het wel. We hebben een fijn vast zwembad in de tuin die nu al bijna een jaar leeg staat.. 😒

Volg hier ook nog steeds geen zwcursus. Vanmiddag eens even overleggen of het wel weer mag. Aangezien ik het sporten stop moest zetten. Tot nog toe niet veel aangekomen.. Daar was ik echt bang voor haha. Sporte voorheen zoveel! En nu he-le-maal nix meer 😜

Oh de 20 weken echo's komen nu indd vlug dichter bij! Vind je het ook zo spannend gingerale? Ik kijk er naar uit omdat het een mijlpaal is maar ben ook vreselijk bang

Zo nu vlug naar de ortho en dan een hapje eten en door naar de gynaecoloog! Ben benieuwd of de hematoom nu eindelijk kleiner geworden is!!!

Voor jullie allemaal ook een zonnige dag!

6. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Klopt, ik heb hem al vrij vroeg. In het ziekenhuis hier in de stad zijn geen gynaecologen vast, maar ze hebben wel een dag per week hier dienst. Omdat de 20-wekenecho (die niet officieel zo heet) al vanaf 18 weken kan, kwam het zo uit. Ik vind het ook erg spannend. Er kan zo veel verkeerd gaan, maar gelukkig is het in de meeste gevallen gewoon goed, daar hou ik me aan vast.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Nou, fijn juist. Ik denk er ook zo over hoor, het gaat vaker goed dan fout maar het is toch spannend.

8. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.917
    1.506
    113
    Vrouw
    Logan, ja het helpt gelukkig ook. Wordt idd ook gestabiliseerd. Maar omdat het zo vast zat en ik zoveel pijn had, heeft ze het ook gemasseerd.

Gingerale. Ja, was heel bijzonder. Hopelijk kan het deze keer ook weer.

Ik moet over 2 weken al voor de 20 weken echo. Zo spannend!

Julyn, ach wat schrikken. Gelukkig is het goed afgelopen! Ik snap dat je op een beter moment wacht om het leuke nieuws te brengen. Ik ben heel benieuwd :)

9. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.917
    1.506
    113
    Vrouw
    Zwangerschapscursus. Ik heb 2x yoga gedaan. Ik heb daar heel veel aan gehad. Maar nu zie ik geen toegevoegde waarde. Dus ga geen cursus doen. Er is hier ook zwangerschapszwemmen, daar kun je gewoon per les heen. Dus misschien dat ik dat ga doen. Maar nu nog geen zin in. Al druk genoeg met fysio en controles enz.

Weer. Ik heb nog niet zo'n last van het weer. In de schaduw is het goed vertoeven. Gisteren zijn we naar het zwembad geweest. Ook daar in de schaduw gezeten. Mijn activiteiten pas ik gewoon aan. Doe wat ik kan en luister naar mijn lichaam.

10. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    MyMiracle ho gaat het nu met je heup?

Tess oeps, heb je dat nu vaker dikke enkels/voeten?

Melliemuis vervelend he als de tandjes door komen

Julyn wat doe je ons aan :p

Logan hahah gisteren in de winkel gestaan dus lekker fris :p en hier in Brabant was het zaterdag enorm raar weer

11. Julyn

Julyn Actief lid

24 okt 2015
    363
    0
    0
    Laat ik de druk dan nog een beetje opvoeren Satijnvlinder.
    Ik ben druk bezig met het maken van krasloten waarop mij familieleden de geslachtjes van de baby's kunnen ontdekken... Ze moeten de zwarte luiertjes open krassen... wanneer ze dit hebben gedaan zal ik een fotootje onthullen :p

Flauw hé... eigenlijk is het best wel leuk om iedereen zo in spanning te laten wachten :D

Ohja de gyn heeft ons weer goed gekeurd ;)
    Zal straks de nieuwe afspraken nog even op de lijst noteren.

Bijgevoegde bestanden:

12. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Wat leuk Julyn die kraskaartjes, hoe kom je erop joh?! Wanneer gaan jullie het nu vertellen?

De gyn zei daarstraks tegen me dat het gevaarlijk weer was voor zwangeren. Heb er gelukkig geen last van gehad, hoop dat dat zo blijft!

Zwangerschapscursus, heb echt geen idee of ik iets ga doen. Aan de ene kant is het wel leuk, want je bent er heel bewust mee bezig en aan de andere kant sport ik nog gewoon (wel lager pitje, weet niet eens of ik echt door mag gaan) en was ik de vorige keer al zo snel uitgevallen.

Controle was verder goed, weer even mogen spieken met de echo, hij/zij lag er lekker bij 😍. Donderdag weer spieken alleen dan wat spannender de 20 wkn echo.

Is het bloedverlies wel minder julyn? Heb het ook nog met regelmaat, maar is hier altijd wel te achterhalen waardoor het komt (stoelgang, te veel tillen of ed etc).

13. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Hoe heb je dat gemaakt dan? Leuk!!
    En fijn weer goed gekeurd te zijn.

Hier ga ik denk ik vrijdag even bij de vk voorleggen dat ik veel harde buiken heb tijdens het werk en ook de manier van werken niet echt trek. Moet morgen werken maar door de harde buiken zie ik er enorm tegenop

14. Julyn

Julyn Actief lid

24 okt 2015
    363
    0
    0
    Heb de tekst en de plaatjes geprint (gewoon zwart wit). Met stift de luiers in de juiste kleur gekleurd. Vervolgens heb ik deze geplastificeerd met een lamineer apparaatje (je kan ook doorzichtig afplakfolie gebruiken). Daarna heb ik zwarte acrielverf met dreft gemengd en dat over de gekleurde luiers geverfd. Doordat het papier van plastic is blijft de kleur behouden. De verf en dreft worden een glad laagje wat je vervolgens met een muntje heel gemakkelijk van het plastic kan krassen. :D

Je kan ook kant en klare kaartje op internet bestellen hoor, alleen is dat dus nooit tweeling gerelateerd. Vandaar dat ik ze zelf heb gemaakt.
    Echter zijn we nog zoekende naar een geschikt moment.. misschien wel vaderdag....?

15. Logan

Logan Niet meer actief

Echt super leuk Julyn! :). Ga ze in mijn achterhoofd onthouden voor een eventuele tweede. Vaderdag is wel een leuk idee, hebben jullie dan ook weer de hele familie bij elkaar?

Satijnvlinder, echt even aankaarten. Ik had ook veel harde buiken tot ik met het werk geregeld had ik minder uren kreeg. Zat bij mij dus meer een psychische reden achter... Hoe is het op het werk? Heb je het nog over die collega kunnen hebben?

Fijn dat de controle goed was Loontje! Willen jullie weten wat het is? Spannend dat je de 20weken echo al bijna hebt.

16. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Echt super leuk die kraskaartjes!

Ja we willen het wel weten, ben echt benieuwd!

17. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Spannend Loontje

Leuk zeg Julyn

Logan ja voel me alleen zo bezwaard omdat ik maar 1 a 2 dagen werk. Maar het werk is gewoon zwaar. En als ik dan zie dat er mensen binnen komen en na 2 dagen al weer gaan omdat het te zwaar is.

18. Tess88

Tess88 Actief lid

4 mrt 2015
    374
    0
    16
    Supergaaf julyn! Wat creatief bedacht zeg!

Vandaag intake gehad bij de verloskundige.. Nu 100000% zeker een ventje Hihi.. Was wel weer erg leuk om nog even te spieken.
    Zijn er veel dames hier die fulltime werken? Is het lichamelijk zwaar werk en Hoe gaat het jullie af?

Het werken vraagt wel erg veel van mijn lichaam merk ik maar ben niet zo ver dat ik het niet meer trek. (horeca, restaurant bediening). Maar timing is gewoon verkeerd. Volop zwanger en de heeeele zomer buffelen op het terras ga ik echt niet volhouden:(

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,1 KB
      Weergaven:
      1
  19. Tess88

Tess88 Actief lid

4 mrt 2015
    374
    0
    16
    En potty shot Hihi

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,3 KB
      Weergaven:
      2
  20. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Ik werk fulltime maar ik werk zo'n 32 uur voor de zaak en 4 tot 16 uur voor een baas. Die laatste uren zijn voor mij het zwaarste door het tillen van heel wat dozen maar ook als ik kassa sta word ik niet gelukkig (mogen alleen staan) en tillen is dan echt uren lang zware dozen tillen. Kan me voorstellen dat een restaurant helemaal heftig is.
    Wat leuk die laatste echo :)

Deel Deze Pagina