Oke Samila wat is de reden van jou medische indicatie Ik heb niet alles onthouden ... sorry Ik ben inderdaad ook van plan om in het ziekenhuis te bevallen, het is ook 1e kindje, ik weet gewoon niet wat mij te wachten staat... Echt spannend.. Xx
Zijn jullie ook zo vermoeid ? Na 2 dagen werken moet ik vaak zoveel bijslapen, s'avonds moet ik ook echt op tijd naar bed... anders trek ik het niet..
Owjee....ik heb nogal wat hoor... Ik heb irregulaire antistoffen. Mocht ik bloed nodig hebben dan kan ik niet zomaar bloed krijgen. Het moet besteld worden en lig dan ook al klaar de dag van bevalling. Daarnaast tijdens zwangerschap gebeurd er iets waardoor mijn bloed niet goed stolt ofzo...is een waarde in mijn bloed dat stijgt en als het voor de bevalling niet is gedaald is er een groot risico op veel bloedverlies. Ik heb vleesbomen. De placenta klas daardoor vastblijven zitten... En ik heb zwangerschapsdiabetes. Tegen het einde van de zwangerschap kan het zijn dat ik insuline zal gebruiken. Dat is het voorlopig wel zo een beetje. Bij de vorige twee bevallingen is alles heel goed en vlot gegaan...geen complicaties ofzo...ik heb wel uit voorzorg medicatie gekregen zodat de baarmoeder sneller samen trekt. Inleidingen zijn heel vlot gegaan...bij de eerste zeiden ze me dat ik pas de volgende dag zou bevallen. Ik begon met 2 cm ontsluiting en had een gel gekregen. In de namiddag hebben ze mijn vliezen gebroken en begon de bevalling. 6 uur later was mijn dochter geboren. Bij de tweede konden ze direct mijn vliezen breken en ging ik na een uur aan de weeënopwekkers. 5 uur later was mijn zoon geboren. Ik vind het nog steeds spannend hoor ondanks dat ik ziekenhuis in en uit ga. Ik kijk wel uit naar de bevalling maar dat is meer omdat ik het zwanger zijn al zat ben...
Gefeliciteerd Lenamill! Fijn om te horen dat alles ook goed is! Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen. Krijg het volledig vergoed dus dat ga ik ook doen, wil niet thuis dat zou me teveel stress opleveren en onzekerheid. Ik wil de bad bevalling gaan proberen, zonder verdoving. Als dat niet lukt dan in bed, met verdoving. Ik heb trouwens een zeldzame bloedgroep en een negatieve resusfactor, ik weet niet of dat ook een medische indicatie is maar de kans is groot dat ik een spuit moet krijgen tijdens of voor de bevalling zei ze.
Ik mag ook in het ziekehuis bevallen. Ik heb met mijn dochter een keizersnee gehad. We kwamen er met 10 cm achter dat ze in stuit lag.... dus dat was best een verrassing.
Ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm met een keizersnede bij de eerste. Bij de 2e heb ik een pompje met remifentanyl gehad en dat zou ik bij de 3e wel graag weer willen, wat een heerlijk spul is dat. Ruggenprik ben ik waarschijnlijk wel weer te laat voor.
Zijn jullie al veel aangekomen in gewicht? Ik knijp m hier een beetje, zit met bijna 15 weken al op 3-4 kg...
Hoi allemaal, Daar ben ik weer. Ik ben een flinke tijd weggeweest. Ik heb hyperemesis en ben echt heel ziek geweest. Ook meerdere keren in het ziekenhuis gelegen. En uiteindelijk heb ik nu zelfs sondevoeding omdat eten (binnen houden) echt niet ging. Inmiddels bijna 15 weken zwanger en nog steeds overgeven. Ik hoop weer een beetje mee te kunnen lezen. Groetjes Ike
Wauw een jongen lenamill! Wat super! Jongetjes zijn supercool haha. Mijn zoontje heet Ivan. Na de 20 weken echo waren we daar in 5 minuten over uit hihi! Ik moet in het ziekenhuis ivm keizersnee bij Ivan. Ben ik wel blij mee, want wil sowieso in het ziekenhuis. Hoop het zonder medicatie te kunnen, maar soms moet het wel hè (met een keizersnee bijvoorbeeld ) Ik ben nog niet aangekomen. Ja, was in de eerste paar weken wat afgevallen omdat ik dan geen zin had in eten door de misselijkheid, maar zit nu gewoon weer netjes op m'n normale gewicht. Al is m'n buik al wel erg rond...
@LenaMill gefeliciteerd!! Fijn dat alles goed is. Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen. Vind het vreselijk wanneer het thuis zou moeten. Vind het best akelig, aangezien ik om mij heen van veel mensen hoor dat het niet meer haalbaar was en daardoor thuis zijn bevallen. Een ruggenprik durf ik niet, maar moet me nog verdiepen in een eventueel andere pijnbestrijding. @ike, jeetje wat een ellende. Dat is ook niet genieten van je zwangerschap. Is het nu wel iets beter? Hoop dat je nu wel wat fitter bent en blijft
Iedereen wil toch ook in het ziekenhuis zo te lezen. Lijkt mij ook een veel fijner idee, mocht er iets misgaan dan kunnen ze gelijk ingrijpen. @LenaMill: ik heb ook een torsie scoliose vandaar dat ik de ruggenprik niet durf. Ik ga vandaag op mijn werk vertellen dat ik zwanger ben. Mijn proefperiode is inmiddels al 2 weken verlopen, toch knijp ik hem. Mijn contract loopt af in november, wat overigens ook de drukste maanden zijn. Ze mogen je er niet om ontslaan maar er zijn dan denk toch genoeg andere redenen te verzinnen voor ze.
@DangerBlonde: ik heb ook een negatieve resusfactor, a negatief. Bij mij maakte dit verder niet uit voor thuis of zieke huis bevallen. Daarnaast ben ik ook 2-3 kilo aangekomen terwijl ik nog bijna geen buikje heb . S avonds lijkt mijn buik wel 2x zo groot als sochtends.
@sam echt beter gaat het nog niet. Heb veel echo's gehad door mijn ziek zijn. Dus zo kunnen we toch wel genieten.
Wat erg, Ike! Hopelijk blijft dit niet de hele zwangerschap door zo duren..?! Ik heb vooral nog veel hoofdpijn... Voor de rest voel ik me beter. Ja we zijn heel blij met ons kereltje. Al vinden we een jongensnaam echt niet makkelijk.
Ike, hoop voor je dat het wel nog wat beter wordt. Lenamill, gelukkig heb je nog genoeg tijd Een jongensnaam heb ik juist wel, waar ik volledig achter sta. De 2 meisjesnamen die ik bovenaan de lijst had staan zijn al vergeven, dus van de resterende moet ik nog even denken welke dan nu bovenaan staat. Dangerblonde, ik ben inmiddels ok al 3 kilo aangekomen. Hoop dat het uiteindelijk gaat mevallen. Ik kom te makkelijk bij, maar het gaat er erg moeilijk vanaf.
Miesjella, succes met vertellen. Ik hoop dat ze het bij jou beter opvatten dan bij mij. Ik heb het wel in mijn proefperiode verteld en ik hoef niet weer te komen. Ze mogen je idd niet ontslaan vanwege zwangerschap, maar contract niet verlengen mag altijd. Ik hoop dat je na je verlof gewoon mag blijven.
@Miesjella succes met vertellen! @ike wat vervelend, hopelijk blijft die HG niet je hele zwangerschap. Beterschap! Mijn collega's zeiden dat 3-4 kilo met 15 weken niet teveel was. Ik hoop het maar haha! Nog een vraag gezien de warme dagen er aan komen, welke zonnebrandcreme gebruiken jullie tijdens de zwangerschap? Ik dacht aan gewoon een willekeurige factor 50. Is dat genoeg? Of moet het iets speciaals zijn voor de zwangerschap?
@DangerBlonde persoonlijk was ik ook liever minder dan 3 kilo bijgekomen. Maar wanneer ik naar de aanbevolen gewichtstoename kijk, zit ik toch nog net op de groene lijn. Dus het zal allemaal wel meevallen, gewoon wel een beetje opletten. Vond deze wel handig, aangezien ze een curve op BMI hebben. https://www.uzleuven.be/nl/voeding-tijdens-zwangerschap/gewichtstoename-op-basis-van-bmi-vóór-zwangerschap factor 50 is volgens mij meer dan voldoende. Ik zet in de zomer waarschijnlijk ook nog geregeld een hoed op, om mijn gezicht zo veel mogelijk uit de zon te houden.
In die 3-4 kilo zit wel het gewicht van je hele baarmoeder met inhoud en je zwaarder wordende borsten...dus ik denk dat het voor deze periode wel meevalt...