1 t/m 15 november 2017 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Scarlett1985, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Het lijkt alsof mijn gyn iedere keer zo'n uitgebreide echo doet. Ze lijkt naar zijn maag, blaas, ruggengraat, armen en benen, luistert naar zijn hartritme...

Ik hoop maar dat alles goed blijft gaan! Ik ben zo verliefd op ons mannetje. Kan bijna niet wachten tot november. :p

2. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Het is zeker een mooi eiland maar het viel mij wel tegen dat er weinig gezelligheid is. Geen leuke boulevards met eettentjes e.d. Wij hebben voornamelijk rond gereden in de auto en vanalles bekeken. Denk zelf dat het daardoor wat minder is voor kinderen.

Maar het is zeker een keer de moeite waard om te gaan.

3. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Wij hebben onze vakantie geannuleerd ivm zika virus op onze bestemming. Baal er wel echt van, was zo graag nog even met zn tweetjes gegaan! Maar dan gaan we volgend jaar wel en dan nemen we beeb gewoon mee.
    Had eigenlijk nu vanaf overmorgen twee weken vakantie,heb besloten mijn dagen maar op te sparen voor evt verlengd verlof of een verhuizing als we nog voor de bevalling een huis kunnen kopen.
    We gaan volgende week wel een lang weekend vol leuke dingen doen ipv de vakantie. Dagje Efteling, dagje Apenheul en weekendje Scheveningen ofzo. Verzacht de pijn een beetje :p

4. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Oh dat is balen! Waar zouden jullie naartoe? Ik had het idee dat zika wel weer een beetje voorbij was. Alle berichtgeving daarover is nog van 2016 en niks te lezen in 2017.

5. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Sterretje31 naar curacao zouden we dit jaar gaan. We hebben het in maart aan de vk gevraagd en die liet ons de kaart zien op internet met risicolanden. Helaas stond curacao daar ook tussen. Heb straks nog eens zitten kijken, ik weet niet of de kaart up to date is maar het staat nog steeds als risico. Mijn vriend wil het risico niet nemen, begrijpelijk ook. Ik zou het mezelf ook niet vergeven als mijn kindje beperkt zou worden omdat ik perse op vakantie wou..
    we zijn twee jaar geleden ook daar geweest en ik werd compleet lek geprikt door de muggen daar haha niets hielp. Jaartje wachten dus maar.

Pff ik heb sinds een kleine week een enorm gespannen buik, vooral bovenin. Alsof mijn rechte buikspieren op spanning staan, alsof er constant aan getrokken wordt. Ben echt bijna bang dat er straks iets scheurt haha zo voelt het bijna, het kan niet meer rekken. Voel me verder niet ziek daarbij ofzo dus ik kan me niet voorstellen dat het gevaarlijk is. Zou het ineens een groeispurt zijn van de buik? Kan er niks scheuren? (Behalve de huid/bindweefsel..) Voelt ook hard als ik er op duw, maar de baarmoeder zit niet zo hoog dus een harde buik kan het nog niet zijn...
    Moet vanaf de middag en avond dan ook echt rustiger aan doen en het liefst gaan liggen om het wat te verminderen. Herkent iemand dit? Warmte van een douche verzacht het wel een beetje. Jammer dat ik geen bad heb.

6. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Oh zonde zeg. Maar ik zou inderdaad het risico ook niet willen lopen.
    Ben ook twee keer op Curaçao geweest en was ook wel verliefd op dat mooie kleine eilandje, totdat ik laatst de aflevering zag van de meest beruchte gevangenissen. Opeens was Curaçao toch wel veranderd in über crimineel...

Wil sowieso geen risico's lopen met vakanties. We keken ook naar Italië maar aangezien daar een mazelen epidemie heerst, gaan we daar niet naartoe.

Mijn buik is af en toe ook erg hard en gespannen. Vooral einde dag.

7. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Die serie ben ik ook aan het volgen haha geweldig he! Ja curacao is wat corrupter dan Nederland maar toch ben ik nog steeds verliefd op het eiland..

Vooral einde dag is het ergste idd. Zal er wel bij horen dan...

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dat gespannen gevoel boven in de buik en het gevoel dat je buik dan hard wordt ed was exact wat ik vorige week had. Ik beschreef her hier toen als een middenrif spanning. Ik kreeg met momenten echt zo'n benauwd gevoel dat ik precies in ademnood leek te komen. Ben toen van me erin op te jagen ook flauw gevallen. EKG van mijn hart laten maken en extra controle bij de gyn. De baby zit helemaal zo hoog niet en geeft er ook geen last van. Bij mij was de reden dat mijn darmen, die dus wel naar boven verplaatst zijn, vol met lucht zaten. Ik kan heel moeilijk naar toilet sinds ik zwanger ben. Het is effectief beter als ik goed naar toilet ben kunnen gaan... Misschien bij jou ook zoiets? Jouw beschrijving is echt exact wat ik voelde vorige week! Het maakte me erg bang. Ik had ook wat te veel gedaan in huis. Dus rustiger aan doen is belangrijk. Ik was gisterenavond beginnen ramen wassen in mijn praktijk en mijn man vond dat niet kunnen en heeft het verder gedaan. :p Hij wil nu dat ik me rustiger houd. Komt goed! :thumup:

9. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Nou, vooral je man dingen laten doen hoor! Haha, als ze het aanbieden, dankbaar gebruik van maken :)

Ik heb 's avonds erg last van m'n banden. Maar heb hier natuurlijk ook 1 van 10 kilo rondkruipen die nog veel getild moet worden en geen rust in de kont heeft haha dus is best pittig. Daarnaast doe ik het volledige huishouden en ook nog eens de boodschappen (man heeft het even heel druk met werk)
    Het voordeel, ik ben nog maar een halve kilo aangekomen terwijl ik m'n vorige zwangerschap er nu echt al een paar kilo bij had zitten... (was toen zo'n 25 kilo in totaal aangekomen:eek:)

10. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @LenaMill ik heb de vk even gebeld vanmorgen voor tips, ze zei dat rond deze periode een grote groeispurt van de buik komt en dat kan zo gespannen pijn doen. Rustig aan doen zei ze, warme douche warme kruik of warm bad, buikspieren niet teveel belasten. Of badje opzetten in de woonkamer met warm water bij gebrek aan bad haha! Niks nieuws dus. Ze zei ook nog als tip je kan van dat figuur corrigerende ondergoed hemdjes kopen die ondersteunen de buik ook een beetje, of broekjes als je die nog lekker vind zitten.
    En vooral die mannen wat meer laten doen ;)

11. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Sterretje31 ik herken de bandenpijn ook, gaat nu erger worden he :$
    25 kilo oei dat is wel veel, maar een halve kilo is weinig! Heb je veel gespuugd in t begin?
    Ik ben nu 5 kilo aangekomen dus lig nog op schema.. (sta al een paar weken stil in gewicht begint nu langzaam weer te stijgen).

12. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Nee heb helemaal niet gespuugd. Was wel erg misselijk maar had ook continu honger en heb daardoor best veel gegeten (maar alles biologisch en vrij van additieven)

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ben nog niets bijgekomen. Is dat wel normaal? Ik eet altijd wel veel (ook als ik niet zwanger ben). De eerste weken lustte is bijna geen groenten en vlees. Zou kunnen dat ik toen ben afgevallen en dus nu wel ben bijgekomen, maar dat ik dat nog niet zie op de weegschaal door eerst afgevallen te zijn ofzo? Ik weeg me ook bijna nooit....

14. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Sterretje31 doe je goed!
    @LenaMill als je kindje gewoon goed gegroeid is tot nu toe is het niet erg, pakt wel wat hij nodig heeft bij jou!

15. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb nu sinds een week ook wel een soort steekjes onderin m'n buik en soms ook in m'n zij. Is dit ook bandenpijn?

Verder gelukkig nog nergens last van, heb tot nu toe een droom zwangerschap. Ben bang dat de bevalling een hell wordt, kan niet zo zijn dat alles me zo gemakkelijk af gaat ;).

Voor de andere dames inderdaad rustig aan doen, je lichaam vraagt toch een hoop van je op dit moment!

16. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    En hoe omschrijven jullie het gevoel van de baby die je voelt schoppen? Ik voel behalve lichte steekjes/ prikjes niks, of kan dit toch de baby zijn?

17. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Miesjella die steekjes kunnen bandenpijn zijn, kan zijn dat t bij jou ook later pas komt. Bij mij zijn ze heftiger vooral bij te snel opstaan.
    Ik voel kleine tikjes als het schopt, alsof je met een vinger tegen de buik zachtjes tikt maar dan van binnen. En als het draait het gevoel van een pingpongbal in een glas water haha zo als je die naar beneden trekt en loslaat dan plopt die omhoog. Als ik in de auto rijdt met de muziek aan bubbelt die lekker heen en weer. Soms een dag of twee drie niet en dan weer een paar keer per dag.

18. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Nee dan is dat het nog niet bij mij ;). Heb het soms wel als ik te snel opsta maar verder eigenlijk niet.

Kan niet wachten tot ik der kan voelen, lijkt me zo bijzonder ☺️.

19. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik voel ons manneke ook nog niet. Jammer! Maar de gyn zei dat het wat langer kan duren, want de moederkoek zit er nog voor. Ik veronderstel dus dat de moederkoek tussen mijn buik en de baby zit. Zo ga ik schopjes minder snel opmerken.

20. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Had m'n vriendinnetje ook, die heeft bijna niks gevoeld dr hele zwangerschap :( hoop dat jij wel meer gaat voelen...

Deel Deze Pagina