Inderdaad net of tikt iemand zachtjes met een vinger aan de binnenkant van je buik. Nou, geniet nog maar even van de rust, nog even dan heb je een paar maanden drukte hahaha. Daag nachtrust, hallo maagzuur, hallo pijn in alle organen die weggetrapt worden, daag lucht (hapt naar adem )
@Sterretje31 whaha leuke omschrijving! @Miesjella en @LenaMill als je placenta aan de voorkant ligt voel je t later zeggen ze. Maar wat sterretje zegt haha geniet nog even van de rust. Baby's weten precies wanneer jij stil in bed ligt en dan gaan ze stuiteren
@LenaMill ik had 2x de placenta voor en begon toen wat te voelen met 23/24 weken. Daarna heb ik ze verder goed gevoeld. Nu ligt de placenta achter, maar ik voel ook nog niks (op wat kriebeltjes na af en toe).
Dat moment dat je door de stad loopt op zaterdagmiddag, op zoek naar een bh bij de Hunkemöller die wel nog enigszins lekker zit, en je met tranen in je ogen in het pashokje staat omdat je je ZOOOOO irriteert aan dat niks meer lekker zit en je nergens wat kan vinden in je cup veel te groot en pijnlijk maat en de verkoopsters je oma bh's willen aansmeren en je je sowieso al niet meer sexy maar standje zeekoe voelt en alle mensen in de stad gruwelijk irritant zijn en je voor de voeten lopen en je niet eens de lift uit laten stappen en verontwaardigd kijken als je ze toe snauwt dat mensen eerst moeten uitstappen en ze gewoon tegen je aan lopen en het veeeeel te druk is in de stad en arghhhh hormonen!!!!!
Haha heerlijk hormonen. Ik draag al weken (denk 10 weken ofzo) zwangerschaps/voedingsbh's (vd hema). En inderdaad iedere paar weken weer een nieuwe kopen. Sexy houd ik mij niet mee bezig, als het maar comfortabel zit.
Ik vind dat moeilijk, alleen naar comfortabel kijken.. heb altijd veel waarde gehecht aan mooie lingerie, dan voel ik me echt op en top vrouw. En nu voel ik me geen aantrekkelijke vrouw meer, en is er ook geen mooie goed passende en ondersteunende lingerie meer.. kan ik mezelf echt knap lastig mee zijn!
Dit heb ik ook hoor. Na mijn eerste zwangerschap ben ik van D naar F gegaan. Heb ik geen probleem mee...alleen kan ik niet vinden wat ik wil. ik hou van voorgevormde sexy lingerie maar die vind ik maar zelden in mijn maat. En dan moet ik ook nog een hoog middenstuk hebben anders puilt alles eruit. Heel vervelend. Ik draag nu maar de voedingsbh van mijn tweede zwangerschap. Hierna ga ik maar eens online zoeken want dit is een probleem voor mij..
Zijn best leuke collecties bh's van o.a. noppies enzo. En volgens mij heeft prenatal ook wel wat leuks.
Voelen: hier placenta half ervoor maar nog ruimte over.. voel de baby wel steeds gisteravond bewoog mijn buik zelfs
@Samila helemaal herkenbaar ja. Ik kon ook online niks vinden. Alleen voedingsbhs en dat stukje stof wat aan de binnenkant zit als je de cup weg klapt snijd me ook in de huid, heb echt diepe striemen in de avond als ik Mn bh uit doe. Heb uiteindelijk nu bij de Hunkemöller maar 2 basic zwart en huidskleur bh's gehaald die waren nog vrij zacht. Ik ben in cup volgens de verkoopster niet veel gegroeid maar wel in omtrek? Kan dat? Heb altijd 80 gehad en zij meet nu 85. Komt dat weer terug na de zwangerschap? Misschien een beetje domme vragen maar ik weet dat echt niet.. @Sterretje31 ik vond bij noppies en prenatal alleen voedingsbhs die knellen me ook af nu, en zwangerschaps bh's alleen van dat soort sporttopjes daar heb ik niet genoeg steun aan. Of een niet voorgevormde oma bh en daar voel ik me helemaal afschuwelijk in... @marloesje24 ohhh wat leuk!! De mijne is de laatste dagen verdacht rustig. Alleen maar wat gekriebel af en toe.. maakt me wel weer wat onzeker.. maar het is nog vroeg..
Ik heb echt last van mijn darmen. Kan soms dagen geen stoelgang maken. ... Soms voel ik ook precies mijn hart eens overslaan ofzo. Zeker als ik alleen thuis ben en dus in paniek geraakt. Omdat mijn darmen hoog lijken te zitten, is het alsof ik druk voel net onder mijn hart. Deze Woe is het uitgebreid onderzoek bij de cardioloog. Waarschijnlijk niks aan de hand. Ik kan me gewoon erg opjagen en ben heel vaak alleen thuis. Mijn man is vaak weg. Vandaag weer een hele dag repetitie en opteden met de harmonie en niet vlak bij huis. In huis moet dringend gepoetst worden, maar voel me vandaag niet oké genoeg. Als niemand thuis is blijf ik best rustig, zodat ik niet ga flauwvallen.
Ja hoor...dat kan. Komt door de zwangerschap. Ik heb het ook. Kan zelfs nog verder groeien. Ik ben wel elke keer terug gegaan naar mijn oude omtrek. Maar ik denk dat het ook te maken heeft met hoeveel je aankomt tijdens de zwangerschap en hoeveel je daarna weer kwijtraakt. Ik kom eigenlijk alleen de kilo's van de zwangerschap zelf aan dus baby, baarmoeder, placenta en vruchtwater. Tijdens de zwangerschap irriteert elk kledingstuk mij....bh's al helemaal. De omtrek geeft een knellende gevoel rond mijn maag. Het is al een paar keer voorgekomen dat ik mijn bh midden op straat los maak zelfs zonder bh thuis irriteer ik me aan mijn borsten. Ik krijg regelmatig vreemde blikken hier toegeworpen omdat ik ze omhoog tik en zo vast hou. T zal er ook wel niet uit zien
Aah... wat vervelend zeg. Probeer zoveel mogelijk water te drinken en veel vezels binnen te krijgen. Dat wil ook wel eens helpen. En neem de tijd om naar de toilet te gaan. En als het echt niet gaat eens naar de huisarts gaan. Mijn hart slaat ook wel eens over. Mij is verteld dat het komt door het extra bloed dat het rond moet pompen. Is toch een liter extra. Geeft aardig wat werk. Probeer het rustig aan te doen en het huishouden komt wel. Wat huishouden betreft klaag ik mij wat af omdat het soms echt smerig is. Vriend en twee kinderen zijn totaal niet netjes en maken niet schoon en ik ben de enige die netjes is en dus schoonmaak. Gooi daar nog eens hormonen boven op. Vreselijk. Het is soms echt oorlog hier. Er wordt regelmatig gedreigd dat iedereen uit huis wordt gegooid. Zelfs mijn peuter van 2. Maar ik probeer het los te laten. Wanneer ik mij goed voel doe ik een beetje...
@LenaMill val je eigenlijk vaak flauw? Zijn je ijzerwaarden wel goed? Kan misschien ook bloedarmoede zijn. Eet je voldoende?
Ik zie het ook al voor me zoals sterretje het beschrijft haha maar i feel you haha zonder bh doet pijn met bh knelt t en soms word je jezelf gewoon ff zo zat zo haha ik ben benieuwd. Ben van een 80D-E naar een volle 85E gegaan. Mag best weer wat krimpen na de zwangerschap. Val je het extra vet eigenlijk ook weer af als je geen borstvoeding geeft? Lees overal dat je extra kilo's aankomst voor de borstvoeding. Maar als je die niet geeft.. blijven ze dan plakken? Ik ben tot nu toe 5 kilo aangekomen en zit al 5 weken stabiel op 5 kilo, niks meer bijgekomen. Dus hoop dat het meevalt met de extra kilo's straks..
Vraag bij de huisarts een laxeer middeltje als niks helpt. Of ga bij de Tuinen of andere reform zaak iets biologisch halen.. gedroogde pruimen eten of ontbijtkoek werkt ook goed, thee met Senna laxeert ook (ik weet alleen niet of je die nu mag hebben moet je ff navragen). Rustig aan blijven doen, je lichaam heeft een hele oorlog te verduren op dit moment. Laat de boel even de boel. Bij ons is het ook een zooitje zo nu en dan. Als ik te moe ben of ik heb pijn doe ik er ook niks aan, jammer dan. Of ik geef mijn vriend de opdracht om even te stofzuigen of de vaatwasser te doen, dat doet hij wel. De badkamer en het toilet moet dan maar een dagje wachten. Misschien is mindfullness bij zwangerschap iets voor jou? Is een boekje met cd van, mindful zwanger zijn. Sterkte!