1 t/m 15 november 2017 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Scarlett1985, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Roosvicee laxo kan ook helpen bij stoelgang problemen.

Ik ben met bh van 70b naar 80c gegaan, ik denk dat ik vd week 85c moet gaan halen.
    Ik heb nooit om (sexy) lingerie gegeven, dat scheelt misschien ook in hoe het nu voelt voor mij. Ik moest er echt altijd aandenken om het zo af en toe voor mijn man aan te trekken.
    Ik heb dat sowieso met kleding. Het moet wel leuk staan, maar het belangrijkste voor mij is dat het lekker zit. Het is niet zo dat ik elke dag in joggingbroeken loop maar als een gewone broek niet lekker zit dan boeit het mij niks om een joggingbroek aan te doen. Voordeel is dat het nu jurkjes tijd is en comfortabel en leuk voor mij heel goed samen gaan.

2. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ik zit net naar de banners te kijken. En wat gaat het snel hé...bijna op de helft van de zwangerschap! Voor mij vanaf morgen nog minimaal 20 weken te gaan! Het gaat niet snel genoeg.

3. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Inderdaad Samila tijd gaat hard. Ik ben nu 18w5d zwanger over nog eens 18w5d ben ik 37w3d zwanger en zou ik al (bijna) kunnen bevallen.

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Het gaat snel ja. Maar vanaf wanneer zijn onze kindjes levensvatbaar? Dat vind ik dan weer een belangrijke grens.

Roosvicee laxo drink ik al vanaf maart elke dag. Het smaakt, om mijn water even een ander smaakje te geven, maar helpt niks. Ook probiotica en joghurt helpt niks. Doe ik al maanden...

5. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
  6. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dan ben ik niet de enige die in omtrek gegroeid is gelukkig. Wist niet dat dat ook kon als je zwanger bent.. dacht alleen de cup. Jurkjes zijn inderdaad ideaal nu en jumpsuits! Spijkerbroeken zijn te warm met dit weer.

7. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
  8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dat hoop ik ook hoor!! We zullen maar niet te veel nadenken. Toch zal ik blij zijn als het augustus is hoor. Weer wat verder.

9. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Ik ben m'n vorige zwangerschap van een 80F naar een 85HH gegaan :eek:
    Ben wel weer naar m'n oude maat gegaan maar heeft lang geduurd en het is allemaal een stuk slapper geworden (klote zwaartekracht)

Zo herkenbaar... bij m'n eerste zwangerschap kon het me ook niet snel genoeg gaan, nu denk ik alleen maar 'sjeez!!! Wat gaat de tijd snel!'

10. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik vond de eerste zwangerschap langzamer gaan maar vond ik niet erg. Ik vind nu ook dat het supersnel gaat maar komt vast omdat onze zoon ons lekker bezig houdt. En je weet wat er komen gaat etc waardoor bv bezoekjes aan vk ook niet zo bijzonder zijn. Maar van mij mag het wel iets langzamer gaan haha

11. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Sterretje31 85HH daar wordt je ook niet vrolijk van denk ik Omg.. nu weer zoveel?

Ik heb gisteren toch maar een voedingskussen gekocht, ondanks dat ik geen borstvoeding ga geven. Ik hoorde dat het lekker lag in bed, denk even uitproberen. Lig er sinds gisteren heerlijk mee in bed en op de bank, was een goede keuze!
    Hebben jullie ook zoveel rek- en groeipijnen? Mn vk zei dat alleen warmte wat kan verzachten en dat er nu een groeispurt komt. Met deze 30 graden ga ik toch echt geen warme douche nemen..

12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hier zijn de bh's ook wel spannend rond mijn lichaam. Ik doe hem vaak los overdag. Tijd om nieuwe te kopen dus. Heb net een bestelling gedaan bij zalando. Wat niet past, gaat gewoob terug. Ik had 80 B en heb nu 90 en 95 B en ook C besteld. Even kijken wat best zit.

13. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Mijn buik begint ook al hoog, al waar mijn bh zit. Ik denk dat dat ook mee speelt. Ik had het ook niet helemaal verwacht inderdaad.

Levensvatbaar is in Nederland idd met 24 weken. Al is kans op gezond kindje met die termijn dacht ik maar 20% Weet niet welke grens ze in belgie aanhouden Lenamill.
    Onlangs was bij het programma anita wordt opgenomen een afl over premature baby's. Heel interessant. https://www.npo.nl/anita-wordt-opgenomen/15-05-2017/KN_1690536

14. Sam01

Sam01 Actief lid

4 dec 2015
    423
    7
    18
    NULL
    NULL
    Hallo Dames, ben een tijdje afwezig geweest :oops: Beetje druk gehad en ineens erg moe, lijkt wel alsof ik nu ineens de moeheid van het 1e trimester heb. Volgens mij kan wel de utrogestan hier een extra bijdrage in hebben.
    Heb niet alles terug kunnen lezen, maar volgens mij voelt zich wel inmiddels iedereen redelijk goed.

Wij zijn nu langzaamaan een paar mensen aan het vertellen van de zwangerschap, nu bijna mijn 2e mijlpaal bereikt is. Gelukkig verder nul klachten. Ben ook wel benieuwd naar de 20-weken echo volgende week, al ben ik wonderbaarlijk helemaal niet nerveus ervoor..
    M.b.t. de bh's, die zijn hier ook niet meer moeders mooiste. Nu is dat sowieso al lastig in mijn maat, maar sinds 12 weken draag ik alweer de saaie zwangerschaps BH van Anita.

De overlevingsgrens is inderdaad 24 weken, al is de kans van overleven heel klein. Maar vanaf 24 weken wordt actie ondernomen door de artsen. Per week stijgt de kans op overleven redelijk snel, maar de kwaliteit van leven is dan wel heel gering. Pas vanaf 34 weken maakt het kindje bijna dezelfde kansen (qua levenskwaliteit), als een kindje dat op een "juiste" termijn is geboren.

15. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Ik denk er niet teveel over na wbt veel eerder bevallen. Zal me er dan alleen maar druk om maken..
    As woensdag 20 weken echo. Spannend!

16. DeboraV

DeboraV Actief lid

3 apr 2017
    122
    20
    18
    Vrouw
    NULL
    België
    Wel ik heb nooit veel borsten gehad, dus die borsten die nu groeien vind ik gewoon fantastisch :roflmao:
    jammer genoeg blijft dat niet na de bevalling.

wij zijn vrijdag naar de vroedvrouw geweest en die was 99% zeker dat het een meisje is.
    een heel beweeglijke baby, echt niet normaal. de vroedvrouw zei het ook dat het een vinnige baby was. ik kreeg precies al wat schrik, sebiet krijg ik een onhandelbare baby.
    ik voel haar echt wel duidelijk schoppen. zalig is dat toch hé!

deze avond vertrek ik met een vriendin voor een 3-tal dagen naar Valencia.
    Het voelt wat vreemd om mijn gezin precies wat in de steek te laten.

17. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Hier ook wat grotere borsten maar heb nog geen nieuwe bh's hoeven kopen.

Voor mij kan de tijd niet snel genoeg gaan. Heb nog steeds niet echt het gevoel zwanger te zijn. Je ziet nog niks, ik voel nog niks dus ben blij dat ik volgende week weer een echo heb om te zien of ze er nog zit.

18. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Zie je nog helemaal niks Miesjella? Ik heb nu toch echt wel een buikje. En aan mijn borsten is het toch ook echt wel te zien. Nou moet ik zeggen dat ik zelf heel slank ben en weinig borsten heb. Valt daardoor misschien meer op.

Ik ben er zelf ook niet heel erg mee bezig dat eerder bevallen een optie is. Maar heb in mijn omgeving wat moeders van premature baby's (baby's geboren met 25, 30, 33 weken). Hierdoor is het voor mij wel duidelijk dat het helaas soms wel gebeurd.

19. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb een rolletje gekregen haha maar het lijkt of ik wat ben aangekomen ;).

Deze foto is van vorige week, ziet er nog hetzelfde uit nu.

Over eerder bevallen denk ik liever niet na. Laten het allemaal maar op z'n beloop.

20. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    IMG_7338.JPG

Deel Deze Pagina