Mijn buikje zie je ook al wel duidelijk. Vooral s avonds en na een maaltijd. Soms heb ik echt het gevoel dat mijn buik te dik is voor het vel dat ik heb. (Was ook echt heel slank) heb soms echt het gevoel dat ik een rits moet openzetten in mijn buik. Haha De buik zit wel nog heel laag hoor. Is volgens de gyn normaal.
Dit is mijn buikje. De foto is wel zittend/ half liggend genomen. Rechtstaand en met een spannend jurkje aan, zie je nog een duidelijker buikje.
Hebben jullie ook voort-du-rend honger? Ik vreet me zo vol... Tien minuten nadien terug honger. De kleine man neemt mijn eten meteen af denk ik.
Zo, maar eens even weer een berichtje van mij. Borsten: bij mijn vorige zwangerschappen nooit last van gehad. Ben wel van maat 75C, naar 95D gegaan. Ik ben sowieso enorm gegroeid. Nu heb ik er wel veel last van. Maar mijn huidige bh's zitten nog goed. Te vroeg bevallen: ik ben niet bang om voor de 34 weken te bevallen. Vanaf 35 weken vind ik het wel spannend, aangezien mijn oudste met 35w5d is geboren, zonder dat daar een reden voor was. Bij de jongste zat ik vanaf 36 weken exht te wachten van 'nou, wanneer kom jij?' Maar zij werd pas met 39w4d geboren. Ik zit momenteel thuis met ischias klachten. Nu ik even niet werk, zijn de klachten wel een stuk verbeterd. Hopelijk blijft dat zo. Zaterdag vliegen we voor 11 dagen naar Lanzarote. Heerlijk!
@ Lenamill: Mooi buikje hoor!! Ik zou hem wel goed insmeren met olie of creme als je het zo voelt trekken, om het soepel te houden. Echt honger valt nog mee, zit ook veel sneller vol nu. Heb wel vaker dat ik rond 11/ half 12 s'avonds weer trek krijg. @ Elsa86: vervelend zeg, hopelijk gaat het snel beter. Al denk ik dat een vakantie ook wel goed zal doen . Alvast veel plezier!
Lenamill ik ben nu de sondevoeding aan het afbouwen en merk dat ik het er niet bij gegeten krijg. Net als jij omschrijft continue honger.
Oh ik heb ook heel veel honger en ben ook vreselijk duizelig, maar dat komt door m'n erg lage bloeddruk. Daarom eet ik ook alles met wat extra zout en ik eet ook vaker wat. Vervelend dat je ichsias klachten hebt Elsa... goed je rust pakken (al is dat lastig met nog 2 kids om je heen) Ik heb zelf een probleem met m'n bekken (zit te ruim in m'n banden waardoor er snel pijnklachten ontstaan) en dat is best lastig met een 13 maander die nog heel veel getild moet worden. Ik laat hem nu wel af en toe zelf de trap opklimmen, maar naar beneden durf ik nog niet aan...
Fijne vakantie voor de dames die op vakantie gaan! @LenaMill ik herken dat gevoel van bijna uit je buik scheuren. Bij mij zijn het vooral de buikspieren die nog niet mee willen rekken. Heb nu ook wel een zichtbaar buikje. Ook nog niet heel groot maar vreemden zien t nu wel. Ik draag ook hoog. Misschien toch een meisje.. haha @Miesjella ik ken ook meerdere meiden die pas met 24 weken een groeispurt kregen, kan ook zijn dat die bij jou deze of volgende week komt. Bij mij is ie er sinds een week, had ook nog ongeveer net zo'n buikje als jij.
Heb sinds gister en vandaag wel last van bandenpijn, alleen links. Maar de boel is lekker aan het oprekken dus dat buikje zal niet lang meer duren ook denk ik. Voor jou nog een grote verassing Dangerblonde straks met de 20 weken echo, spannend!! Wanneer heb je hem gepland staan? Ik mag de 22e
Als je het al voelt rekken dan zal het vast snel komen! En straks vervloek je die buik die in de weg zit whaha! Ik mag de 23e voor de 20 weken echo en heb de 19e nog een reguliere controle bij de vk. Hopelijk zien we dan al wat en anders met de 20 weken! Mijn vriend wordt al gek bij het idee dat we na die laatste echo nog niet weten wat het wordt haha we waren in het begin al zo hoopvol en nieuwsgierig.
Wij hebben de 29e 20 weken echo. Had donderdag nog controle maar ze kon het niet goed zien. Op wat ze gezien heeft, denkt ze een meisje, maar er zat een navelstreng in de weg haha. Nog even geduld Hihi
Ook zo'n eigenwijsje haha we zijn toch met een paar hier die het nog niet hebben kunnen zien. Ben nog steeds aan het twijfelen hoe ik de gender reveal wil doen. Vond die zwarte ballon met kleine ballonnetjes roze of blauw er in erg leuk die je kapot moet prikken. Kost wel 35 euro, wat prijzig. Maar aan de andere kant hoe vaak doe je zoiets.. misschien maar een of twee keer.. of we bestellen zo'n doos met een ballon bij Greetz die zijn wat goedkoper.
Haha wij appen het gewoon door zodra we het weten Het geld stop ik wel in andere dingen. Wil wel nog een leuke foto ofzo voor Facebook bedenken denk ik. Maar goed ken genoeg mensen die het wel doen. Of met zon taartje met gekleurde binnenkant.
Wij hebben chocolaatjes met roze muisjes getrakteerd aan beide families. Voor ons hoefde het niet zo groot. Wij vinden dat echt zo'n hype.
Wij hadden bij m'n zoontje zo'n ballon van greetz inderdaad. Op kerstavond mocht m'n stiefzoon hem openmaken, kerstochtend zijn we naar m'n ouders gegaan, die kregen blauwe slofjes, 's middags hadden we grote kerstviering bij m'n schoonouders, daar ging de doos open (m'n schoonmoeder trok hem zo open zonder toestemming en nog niet eens iedereen was erbij. Kon haar wel wat aandoen haha) Deze keer doen we er niet zo geheimzinnig over (hebben het vorige keer een week stil gehouden) en misschien zetten we dan eindelijk ook wel onze aankondiging op Facebook. Heb momenteel m'n account even gedeactiveerd (is wel lekker rustig) maar mis het ook wel een beetje. Er zijn nog heel veel mensen die nog niet eens weten dat we een kindje erbij krijgen.
Wij hebben deze vrijdag een echo op 19w2d. Zou dat dan de 20-weken echo al zijn? Ik geloof nooit dat wij de week nadien nog eens zouden moeten gaan. In België wordt ook niet echt gesproken over een specifieke 20-wekenecho precies. Of zou het gewoon ongeveer rond 20 weken moeten zijn?
Dat zal vast de 20 weken echo zijn. Dan gaan ze alle orgaantjes af, hartkamertjes, meten ze de beentjes, hoofdomtrek en gaan ze kijken of alles klopt in verhouding en of ze afwijkingen kunnen ontdekken. En de meesten krijgen dan te horen of het een jongetje of een meisje is
Hier in Frankrijk is het standaard in week 22 van de zwangerschap. Kan niet eerder en kan ook niet later. Doen ze in mijn ziekenhuis niet. Ga je zien dat ik precies in die week weg ga.
De 20 weken echo moet tussen de 19 en 22 weken. Wij hebben hem donderdag meg 19+4. Ik denk dat je dan inderdaad vrijdag de 20 weken echo hebt.