Denk dat ze het bij mij met een reguliere controle meenemen. Ze meten bij iedere controle de lengte van de baarmoederhals, dus dan kunnen ze dat ook meteen even bekijken.
Hier ook het placenta 'probleem! Hier hebben ze niks gemeten (denk omdat mijn echo al heel erg uitliep en 50 minuten duurde) Ik krijg inderdaad met 30/32 weken weer een echo en het is even afwachten of dit bij mijn verloskundige kan of dat dit weer in het ziekenhuis moet
Wat is er dan niet goed als je placenta dichter dan 2 cm bij de baarmoederhals ligt? Is er dan te weinig ruimte voor de baby of zo? (Misschien een stomme vraag...) Wij hebben straks om 11 uur de 20 weken echo. Heel benieuwd. Vk zei dat tot nu toe alles goed uitzag, ook genoeg vruchtwater en de placenta lag tegen mijn rug en een stukje over de navel. Hoop dat er niks fouts uit komt verder..
Dan ligt de placenta (deels) voor de uitgang en hierdoor kan de baby er niet goed langs Spannend! Laat je weten hoe het is gegaan?
Als de placenta te dicht tot over de baarmoedermond ligt kan de baby er niet langs en wordt het een keizersnee
Er zijn er veel met het placenta probleem. Bij mij is niet gezegd hoeveel cm het van de baarmoedermond lag alleen dat het laag zit.
Yes ons meisje is ook helemaal goedgekeurd! Alles zat er op en er aan en werkte naar behoren. Ze wordt iets groter dan gemiddeld geschat (te verwachten met onze lengte) maar toch niet extreem veel groter zoals de echoscopiste had verwacht toen ze ons zag. Ze noemde iets met 50 was gemiddeld en iets met 70 waar wij op zaten. Weet niet meer waar dat over ging haha. Oh en mijn placenta lag goed trouwens, mooi in de rug en niet in de weg.
Gebeurd inderdaad vaker rond deze termijn dat de placenta laag zit. Het groeit meestal nog omhoog zodat het geen probleem vormt bij de bevalling.
Ik weet in verband met de placenta alleen dat die voor de baby ligt. Dus ik denk niet tegen de rug? Geen idee eigenlijk. De gyn heeft nog niet veel gezegd ivm placenta. Ik heb gisteravond en vanmorgen wel voor het eerst ons ventje voelen bewegen volgens mij. Dit waren precies kleine schokjes (weet niet hoe ik het moet omschrijven). Ik kende dit in ieder geval nog niet, dus zal denk ik de baby geweest zijn. Mijn man voelde aan de buitenkant wel niks. X
Oke toch een veel voorkomend iets dus die placenta . Ze gaf aan dat ze voor bijna 100% zeker weet dat dit in de loop van de tijd wel goed zal staan. Laten we het maar hopen. Ik heb der woensdag ook voor het eerst gevoeld en je zag ook gelijk een bult op m'n buik. Precies gevoel ook wat jij beschrijft Lenamill. Zei gister dat ik haar pas laat gevoeld heb omdat ze tegen m'n ruggengraat aan ligt en mn placenta ligt aan de voorkant. @DangerBlonde : Wat fijn dat alles goed is, toch een hele opluchting he!
Leuk die schokjes zijn het begin! Van buiten duurt het nog een paar weken voordat je het kan voelen. Lukt hier ook nog niet (of ik moet net op het goede moment Mn hand op de goede plaats hebben, maar als Mn vriend zn hand er op legt stopt ze weer met schoppen of hij voelt t niet haha)
Als je het over de duivel hebt... gisteravond in bed begon ze weer te schoppen, en heeft Mn vriend het ook kunnen voelen een paar keer achter elkaar hij heeft een half uur trots naast me gezeten als een blij ei, schitterend schitterend riep hij Deed me denken aan een gehoortest whaha elke keer als ze schopte riep hij JA daar is ze weer
Ik voelde uk vd week ook schoppen! Zelfs m'n man voelde het en ook de vk voelde het woensdag Zo heerlijk! Want het begint steeds 'echter' te worden Doordat m'n zoontje zoveel aandacht vraagt, ben ik me helemaal niet zo bewust van deze zwangerschap...
Fijn al die goede 20-weken echo's! Wij zijn vandaag flink wezen shoppen bij Babypark! Wel een duur grapje, haha. Wij hebben voor babykamer Liv gekozen, heel blij mee
Katin ja babyspullen zijn duur. Zeker nieuw. Sterretje jammer dat je je nu niet zo bewust bent van de zwangerschap. Wel begrijpelijk.
Het begint nu wel meer te groeien doordat ik steeds meer voel en natuurlijk steeds dikker word. En denk dat het ook wel gaat helpen als ik donderdag weet wat daarbinnen verstopt zit
De prenatal had weer sale vandaag... en mijn schoonzusje wilde graag eens mee shoppen. Ze is slecht voor mijn portemonnee.
Dangerblonde sale is wel fijn scheelt toch weer. Ik koop heel veel via Facebook en marktplaats. Vandaag een zakje kleding gekocht voor 7,50 zat tot mijn verbazing behalve kleding ook een puckababy in die kost nieuw 40 euro. En ook een winterjasje van het merk z8, die kost nieuw zo'n 30 euro. Toen ik thuis alles bekeken had schaamde ik mij haast dat ik maar 7,50 heb betaald voor alles samen. Ik ben voorlopig klaar in de maatjes 50/56/62/68/80 mt 74 ontbreekt nog. Van de rest heb ik genoeg om mee te starten en is er nog ruimte voor kraamcadeau's of om zelf wat aan te schaffen. Kan dus bijna 1 jaar vooruit. Ideaal. Heb ook al een hele bak met babyspeelgoed. Het wordt zo met alle spullen nog veel echter.
Hier ook al vaak buiten voelbaar en ook te zien bewegen. Mn zoontje heeft zn broertje ook gevoeld en is helemaal trots!