1 t/m 15 november 2017 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Scarlett1985, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Spannend, hopelijk komt er niks ernstigs meer uit.
    Ik mag ook niet meer gaan werken, dan val ik straks helemaal uit, dat wil ik voorkomen.
    Jij moet ook kunnen genieten van je kindje straks! Heb je in Nederland al gezocht misschien voor een vervanger? Je kunt eens proberen om bij de opleidingslocaties een vacature uit te zetten, daar reageren vaak wel mensen op.

2. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    @DangerBlonde goed dat je gebeld hebt en goed dat je de extra uren geweigerd hebt. Het belangrijkste is de gezondheid van jou en je kindje.

@LenaMill Ook jij moet goed om je gezondheid denken hoor. Hoop dat alles meevalt en dat ze niks geks kunnen ontdekken, maar als ik je zo hoor denk ik dat stress een grote boosdoener kan zijn.
    Heb zelf ook een tijd gehad dat ik erg last had van hartkloppingen. Bleek een PVC ECG (Google maar eens, leggen ze het uit) wat veroorzaakt wordt door adrenaline (stress dus)

3. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik merk dat ik onrustig ben op het moment. Wat moet ik allemaal aanschaffen, komt alles wel op tijd af en hoe gaat het zijn als de kleine er is!

4. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Heb je al iets aangeschaft? Ik heb vreselijk veel gekocht de eerste keer en heel veel was overbodig...

5. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @PH1 die spanning/stress hoort er volgens mij helemaal bij. De één heeft het wat eerder er meer dan de ander, maar volgens mij ervaart bijna iedere (eerste) zwangere in enige mate stress. Ik herken ook onzekerheid qua wat er allemaal aangeschaft moet worden, het ene lijstje voor babyuitzet is heel minimaal, bij de andere is het zo uitgebreid dat ik ook bijna in de stress schiet. Ik heb nu een lijstje die vind ik erg fijn. En vraag veel aan vrouwen die al moeder zijn of dingen echt nodig zijn of niet.

@LenaMill vervelend dat kastje maar wel goed. Benieuwd wat eruit komt.

@DangerBlonde meer werken is inderdaad niet slim. Goed dat je het niet doet. Hopelijk worden de harde buiken niet meer. Ik heb gisteren geloof ik voor het eerst een harde buik gehad. Al twijfelde ik of het echt een harde buik was.

6. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik heb al een dochtertje, dus snap niet waar ik me druk om maak! Ben bang dat ik iets belangrijks vergeet ofzo

7. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @Sterretje31 is het een idee als jij en de andere moeders hier een lijstje maken voor ons beginnelingen wat in jullie ogen echt overbodig was? En misschien ook een lijstje met dingen die je als onmisbaar hebt ervaren?

8. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @PH1 ben je de vorige keer iets echt tekort gekomen? Als dat niet zo was zal het nu ook wel meevallen toch?

9. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Nee eerder teveel gekocht dan te weinig! Vind het wel lastig om in te schatten wat ik dubbel zou moeten aanschaffen

10. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Zolang je straks je baby niet vergeet komt het helemaal goed:roflmao:...de rest overleef je wel....:thumup:

Inderdaad is er veel overbodig...als je maar luiers en billedoekjes hebt, voeding, bedje, kleding, kraampakket, zeep om handen te wassen eerste dagen, mutsjes, kruik, 2 thermometers, kraamverband, jasje voor de baby en maxi-cosi....de rest kan altijd later nog...
    Belangrijk voor mij zijn wecesin strooipoeder van weleda voor het nageltje en behangen voor de billetjes bij uitslag...

11. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Waarom 2 thermometers? Heb dat vaker voorbij zien komen, al lijkt 1 mij ook voldoende. Toch?

12. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    In de kraamtijd wordt zowel de temperatuur van de baby als van jou gemeten...en dat gebeurt rectaal... hygiëne kwestie..:)
    Tuurlijk wordt de thermometer elke keer schoon gemaakt maar ik vind het persoonlijk fijner om een eigen te hebben. En mijn kraamzorg vraagt daar ook altijd om. Die dingen zijn ook helemaal niet duur.

13. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb ook het lijstje van baby24 welke ik aanhoud. Staan volgens mij echt alleen de noodzakelijke dingen op.
    Gister nog even naar de Babydump geweest en wat dingen ingeslagen als flesjes, monddoekjes, badcapes, kruiken en luieremmer. Hebben veel dingen in de sale nu!

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat bedoelen jullie juist met kruiken? In België kennen we enkel een warmwaterkruik. Ik veronderstel dat jullie dit niet bedoelen?

Mijn holter is eraf. Nu wachten op resultaat bespreking bij de cardioloog....

15. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben deze voor baby's.

Wat fijn dat het eraf is!

Bijgevoegde bestanden:

16. DeboraV

DeboraV Actief lid

3 apr 2017
    122
    20
    18
    Vrouw
    NULL
    België
    Ik had ook keiveel stress bij mijn eerste. Alles moest vlug in orde zijn. Wat ook normaal is want je weet helemaal niet hoe ondersteboven je leven plots zal zijn.
    Bij deze zwangerschap heb ik dat wel minder. Heb nog niks in orde gebracht, nog niet gekeken voor geboortekaartje, doopsuiker, nieuwe kleertjes etc...
    Komt wel goed. Uiteindelijk heb je die eerste dagen alleen maar de basis nodig vind ik.
    Ik wil deze keer ook niet veel nieuws kopen, aangezien ik weet dat dit mijn laatste kindje wordt.
    Heel veel her gebruik en tweedehands dus. En dan nieuwe spulletjes op de geboortelijst.

Samila vindt dit leuk.
  17. DeboraV

DeboraV Actief lid

3 apr 2017
    122
    20
    18
    Vrouw
    NULL
    België
    Vooral dat laatste ben ik wel erg mee bezig. Hoe we alles zullen klaar spelen.
    Bij een eerste moet je 's morgens helemaal nergens naartoe normaal, nu moeten we de dochter op tijd in school krijgen.
    Of wat als ik dan opnieuw ga werken....
    En ben dan nog zo'n chaotische 's morgens. Ben altijd maar juist op tijd om dochter op school af te zetten.:$

18. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    @DeboraV

Dat wordt echt eerder opstaan...
    Ook eerder naar bed.

Met mijn 2 kinderen hier sta ik om 6:30 uur op zodat de oudste om half 9 op school kan zijn..en dan zit er haast bij.. 6:00 uur kunnen we rustig aan doen.

Je moet ook treuzeltijd van kinderen berekenen.
    Vanochtend was ik zelfs kwart voor 6 op gestaan... oudste nam ruim de tijd voor de douche, wist niet wat ze voor ontbijt wilde...moest nog spelen (9 jaar:confused:)
    Jongste wilde geen kleren aan, geen schoenen aan...heeft zijn drinken niet op...Wilde niet mee uit huis...
    Zijn laat vertrokken maar toch op tijd op school...en nog van alles vergeten...oudste is haar buskaartje in andere tas vergeten..ik ben wat spullen voor het ziekenhuis vergeten dus moet nu weer terug naar huis...
    Zo gaat dat dan.. een baby is nog makkelijk...die pak je gewoon op en neem je mee..:roflmao:
    Owja! Jongste vond dat hij niet genoeg bodylotion had dus ging zelf nog even aan de slag en oudste zat er maar naar te kijken.. moet je ook nog schoonmaken

DangerBlonde vindt dit leuk.
  19. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik herken de onrust wel, ik droom er voornamelijk over. Dat ik Mn kind kwijt ben of dat ze ontvoerd word of dar Mn partner bij me weggaat pff. Schijnt allemaal normaal te zijn.
    Ook ik koop vast teveel haha ik heb zelf een lijst gemaakt nav de baby lijst van de prenatal. Probeer de kleine dingen zoveel mogelijk niet te kopen zodat babyshower en familie en vrienden ook nog wat te kopen hebben.

Mijn harde buiken worden helaas erger, ben gisteren om 1100 naar huis gegaan van werk en heb thuis op de bank met de laptop nog wat gewerkt. Heb tussen 7 en 8 savonds 1 lange en 3 korte harde buiken gehad, vannacht wakker geworden van een lange en vanmorgen wakker geworden van een lange. Ze zijn niet regelmatig en doen alleen pijn aan mijn banden, verlies geen bloed en ik heb geen blaasontsteking. Maar moest bellen als t meer werd dus dat ga ik zo doen. Heb n vermoeden dat mini een enorme groeispurt heeft en ze schopt ook heel veel. Maagzuur is nu zo veel dat ik er misselijk van wordt. Misschien is zij t wel gewoon schuld haha. Maar krijg er toch beetje paniek van soms. Als ze maar niet te vroeg komt.

20. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik moet hier stiekem om lachen haha zie het helemaal voor me! Je beschrijft het prachtig hahaha! Ik geloof dat ik daar echt heel erg aan moet wennen help..
    Ik heb al met Mn vriend afgesproken op de dagen dat ik moet gaan werken buiten huis straks dan zorgt hij voor de baby in de ochtend en andersom. Dan heeft hij of vrij of hij regelt zich maar een avonddienst zodat hij in de middag kan beginnen, dan doe ik de avond routines wel.

Deel Deze Pagina