Hier net andersom. Hier ben ik de bange. Ik wil niet meer sinds ik zwanger ben. Ben enorm bang van bloedingen. Heb de vorige twee zwangerschappen bloedingen gekregen en ben nu dus doodsbang. Ik weet dat je na betrekkingen ook een lichte bloeding kan krijgen tijdens de zwangerschap. De kans is misschien klein, maar als het toch gebeurt, word ik gek denk ik! We zijn eindelijk zwanger na 4 jaar fertiliteit.... Mijn man vindt het oké. We gaan af en toe wel samen douchen om een vorm van intimiteit te hebben. Hij kan dan ook mijn dikke buik insmeren met douchegel... Vandaag werd babykamer, kinderstoel van Bloom en kinderwagen geleverd. Xxx
@Miesjella hahahaha grappig he! Ik herken t @LenaMill kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Moet zeggen dat ik nog nooit een bloeding in de zwangerschap heb gehad, ook niet na gemeenschap. Ik heb ook niet altijd zin, vooral nu het voor mijn lichaam allemaal wat zwaarder wordt. Wij kunnen ons ook goed amuseren met de douche zoals jij, een flesje massage olie of gewoon lekker knuffelen. Als er maar aandacht is voor intimiteit, vind ik wel belangrijk in een relatie. Geeft toch een bepaalde band. Zou veel te bang zijn als ik mijn man niks meer geef dat ie t buiten de deur gaat zoeken (ik weet dat ie dat sowieso nu nooit zou doen maar toch.. ik droomde laatst zelfs dat ie bij me weg ging zonder reden). En hoe bevalt je babykamer en andere uitzet? Gek he om dat ineens allemaal in huis te hebben. Wij hebben vandaag de babykamer leeg geruimd zodat de meubels er volgende week in kunnen.
Hebben jullie al nagedacht over anticonceptie na de zwangerschap? Of ben ik de enige die daar al over nadenkt Ik heb zelf een mirena spiraal gehad 5 jaar lang en verschillende pillen. Ik reageer best gevoelig op hormonen en ben om die reden in eerste instantie ook met alles gestopt (een paar maanden later begonnen we aan het proberen). Vriendin van me heeft vandaag de koper spiraal laten zetten, 6 jaar geleden zei mijn huisarts dat ze die alleen zetten bij vrouwen die geen kinderen meer willen. Maar misschien is dat nu wat achterhaald? Ik wil in elk geval niet meer aan de pil, dan word ik gek van de hormonen. Prikpil en implanon etc vertrouw ik niet/ook teveel hormonen. Nuvaring is niks voor mij (ervaringen van vriendinnen: potje ringsteken? Echt niet haha) Iemand ervaring met de koper spiraal?
Ik snap je heel goed hoor. Toen ik zwanger was van m'n zoontje durfde ik ook bijna niet meer. Had daarvoor 3 miskramen gehad en was als de dood dat het mis zou gaan. Moet ook eerlijk zeggen dat ik die hele zwangerschap in de stress heb gezeten. Verloor toen in week 17 opeens een sliertje bloed, was meteen helemaal over de rooie! Had te zwaar getild waardoor er een adertje was geknapt. Ach, lekker knuffelen, beetje hand en mond werk, houd je die mannen best tevreden mee hoor
We hebben het allemaal nog niet uitgepakt. Mijn man zijn verlof begint volgende week. Hij gaat dan eerst nog twee muren verven in de kinderkamer en daarna zet hij alles in elkaar. Dan pas kunnen we het zien. Nog wel wat werk eerst... Komt goed! Soms denk ik echt dat ik te weinig vel heb om mijn buik te kunnen laten groeien. Mijn buik trekt nu al langs alle kanten... soms zou ik een rits thv mijn navel willen kunnen openzetten. Ik heb net een 10-tal dagen verlof gehad. Morgen weer werken. Misschien goed. Dan heb ik genoeg afleiding. Voor mij kan de tijd nu niet snel genoeg gaan! Was het al maar november. We zijn zo benieuwd naar ons lang verwachte mannetje.
Wij hebben gisteren de kledingkast gekocht. Nu de babykamer nog verder leegruimen. Zijn jullie al met kinderopvang bezig? Wij hebben nu gesprekken met gastouders om aan huis te komen maar ook bij het kdv. Wij houden nog even alle opties open. Vrijen, hebben wij na de tp niet meer gedaan. Mijn man durfde niet meer na de terugplaatsingen. En toen ik zo ziek was was het sowieso over met dat soort dingen. Inderdaad het in andere dingen zoeken. @DangerBlonde hoe voel je je nu je thuis zit? Ik verveel mij niet hoor. Genoeg te doen en te regelen. En soms misschien nog wel teveel te doen.
Wij hebben er ookal over nagedacht maar weet het nog niet. Wil eigenlijk ook de pil niet meer slikken maar je schijnt behoorlijk vruchtbaar te zijn na de zwangerschap. Willen graag kort erna voor een 2e maar niet direct . Met andere vormen van anticonceptie heb ik zelf geen ervaring.
Leuk! Stukje bij beetje wordt de kamer dan toch compleet he. Wij hebben de opvang binnen de familie en met eigen ouderschapsverlof tot nu toe geregeld, als het niet hoeft willen we geen kdv of gastouder. Zodra de peuterspeelzaal in beeld komt gaat ze daarheen. Tot nu toe was Mn vriend thuis van werk, maar vandaag moet hij tm het weekend weer werken. Zal wel een verandering zijn. Enerzijds merk ik dat ik nu wel meer rust heb, maar toch wil ik nog teveel doen. Denk dat hoe langer ik thuis zit hoe erger het wordt. Probeer nu zoveel mogelijk creatiefs te bedenken om zelf te doen voor de babykamer om de tijd door te komen, tor nu toe gaat dat redelijk.
Hier nooit nog voorbehoedsmiddel nodig. Mijn man zijn zaadcellen zien er schitterend uit, maar ze missen een eiwitje om een eicel te kunnen activeren. Zonder activering geen bevruchting. Dat is de reden waarom we dus drie icsi's hadden zonder bevruchting. Pas na de Moat (zaadcellen werden getest op activatie van muizeneicellen ) in UZ Gent kennen we ons probleem en hadden we bij icsi 4 maar liefst 15 embryo's waarvan er 13 werden ingevroren.
Ik ben heel verdrietig. Mijn man is net voor 4 dagen met een bus naar Tirol vertrokken en zit straks 12u van huis... Ik heb de hele ochtend al geweend. Ze moeten daar gaan optreden. Hij speelt trompet. Nu blijf ik alleen achter. Ik hoop echt dat ze veilig thuis geraken! Vorige week is er in Duitsland een bus met toeristen uitgebrand. Pfffff de engste scenario's spelen door mijn hoofd.
Ben ik geen fan van maar denk wel dat het dat gaat worden ja @LenaMill: vervelend dat je nu alleen bent, maar hij zal vast en zeker veilig thuiskomen!!
@Sterretje31 durex is snel maar zo onhandig haha! Ga me toch eens verdiepen in de koper spiraal denk ik... geen hormonen.. hopelijk geen zwaardere bloedingen dat is wel een risico.. @LenaMill op zich wel handig als je het positief bekijkt voor straks, je hoeft geen anticonceptie te gebruiken wauw 15 embryo's, ga je de rest later nog gebruiken? Vervelend dat je man weg is. Dan gaan je hormonen helemaal op zn kop staan he! Hij komt vast weer heelhuids thuis, no worries! Ik ben vanmorgen weer bij de vk geweest. Mag niet meer gaan werken tenzij vanuit thuis en heel rustig aan zonder werkdruk. Dat ga ik proberen. Worden lange maanden tot november... heb ook een lekker potje zitten janken bij haar vanmorgen puur uit frustratie dat ik moet gaan toegeven dat het niet meer lukt. Leuk, hormonen!
Oei dat zou hier een ramp zijn, niet meer mogen werken. Ik heb nog steeds geen zekerheid wat betreft een vervangster.... Ik geef logopedie en kan mijn kinderen geen drie maanden aan hun lot overlaten. De therapie moet doorlopen uiteraard....
Als je ZZP'er bent is dat een stuk lastiger ja! Maar als jij voor de keuze staat om minder of niet meer te moeten werken omdat je lang verwachte kindje anders risico loopt op vroeggeboorte dan heb je echt niks meer te kiezen.. dan moet je stoppen.. jammer dan voor de therapie voor die andere kinderen, die zullen dan naar een andere praktijk moeten. Kost je wel klanten maar die komen wellicht ook wel weer terug na je bevalling. Het zal niet makkelijk zijn financieel om het rond te krijgen dan, maar je eigen ongeboren kind gaat toch echt voor op die andere kinderen! Heb je bij de hogescholen al gevraagd bij de afstudeerders? Die willen vast wel.
Ze solliciteren allemaal voor een job voor onbepaalde duur die ingaat vanaf september. Een job voor drie maanden, van november tot en met januari is niet aantrekkelijk voor schoolverlaters. Daarom vind ik maar niemand. Pfff Maar inderdaad, ik ga zeker rusten als dat moet. Gelukkig heb ik al een hele tijd geen nieuwe kinderen laten starten bij mij en zijn er veel gestopt eind juni. Er stoppen er ook nog twee eind augustus. Ik val in september op 22u/week. Max 5u per dag, met pauze ertussen en ik en vrij op dinsdag en woensdagnamiddag. Dus ik had gelukkig al veel rust ingecalculeerd. Het lukt nog goed momenteel. Ik heb ook een zittend beroep. Kans is dan denk ik iets groter dat je langer kan doorwerken. Stress heb ik ook niet echt meer. Ik doe de job al 10 jaar en dan zwakt de stress wel af. Ik heb alleen soms stress ivm hoe ik voor ons kindje moet zorgen, hoe ik een vaste structuur in zijn leven moet brengen wat betreft eten en slaapjes, welke papjes ik moet klaarmaken en of ik een babycook zou kopen of niet, of ik afgekolfde moedermelk ook in een flessenwarmer kan opwarmen en zo'n flessenwarmer mee kan nemen als we een uitstapje maken. Die dingen stellen mij nog vragen, omdat het ons eerste kindje is. Er zitten heel veel vraagtekens in mijn hoofd. Als jullie tips hebben, altijd welkom. BabyCook? Welke flessenwarmer? Hoe steriliseren? Op ouderwetse manier of niet?
Ik heb bij Selena geen babycook gehad en hem ook niet gemist. Wel heb ik een magic bullet. Hiermee heb je alles binnen een paar seconden helemaal fijn! Steriliseren deed ik gewoon in een pan met water, maar omdat ik borstvoeding gaf heb ik niet veel flessen gebruikt. Het opwarmen van moedermelk wordt afgeraden in een magnetron en ook in een flesverwarmer is niet verstandig. De temperatuur kan dan te heet worden op een bepaalde plek waardoor goede stoffen vernietigd worden. Ik deed het opwarmen altijd in warm water als het nodig was, maar 9 van de 10 keer waren mijn borsten ook 'vol' en dan moest ik toch kolven! Ik kolfde dan in de wc en gaf die melk aan Selena! Ik ga nu een andere kolf aanschaffen (Difrax elektrisch) en deze kun je handsfree gebruiken. Hierdoor kun je ook makkelijker openbaar kolven! Toch merkte ik ook wel dat ik er steeds makkelijker in werd. Voeden in het openbaar was nooit zo mijn ding, maar door het gemak deed ik het wel steeds meer en ik denk dat ik er nu nog makkelijker in ga zijn!