Haha wat grappig! Had jou vriend een bepaald voorgevoel? Toen ze bij ons vertelden dat het een jongetje was tikte ik mijn vriend aan en riep ik bijna uit " ik zij het toch!" De echoscopist snapte er geloof ik niet heel veel van. Het is inderdaad een hele geruststelling dat we die 24 weken voorbij zijn. Het rare was toen ze zei dat ze nog niks zouden doen ik opeens nog meer besefte hoe gewenst dit kindje was of is. Het enige wat ik dacht was, nee dit gaat ons nu niet overkomen. Gelukkig zag bij jou alles er goed uit! Ik zou ook niet weten waarom ze dat bij jou niet op hebben gemeten, waarschijnlijk hebben ze er een gegronde reden voor gehad. Ik vind het zo lastig, met opstaan, lopen, zitten of liggen allemaal harde buiken. Het enige waardoor ik geen harde buik krijg is als meneer lekker druk bezig is en dat is hij heel vaak haha. Voor dat ik zwanger was heb ik altijd om een bepaalde reden met mijn buikspieren leren compenseren, maar dat mag natuurlijk niet soms denk ik dat het dan daardoor komt dat ik ze te vaak onbewust "gebruik." Ik ken nog wel een paar hele goede series, dus als je er geen meer weet, misschien weet ik er dan nog wel een paar. Ik heb soms 3 harde buiken binnen 10 minuten. Ze doen geen pijn, in het begin dacht ik dan dat de kleine bewoog. Althans zo voelt het soms. En dan voel ik met mijn handen aan mijn buik en ben ik gewoon in de zijk genomen door mijn lichaam. de laatste tijd voelen ze soms wat onprettig aan, ik heb ook al een aantal keren gehaf dat het voelde alsof er heel fijn een mes zo naar binnen werd geschoven daar onder. Gyn bestempelde die pijn als obstipatie pijn. Terwijl ik daar de laatste 2 weken absoluut geen last van heb. Sinds ik eigenlijk niks me3r doe heb ik ipv 40 harde buiken ongeveer 13 tot 17 harde buiken. Dank je wel voor de tip, dinsdag heb ik een afspraak en ga ik dat overleggen!
Ik merk dat ik steeds minder mobiel word en dat ik zelfs mijn sokken niet meer aankrijg op een minder warme dag. Mijn man heeft ook de nagels ban mijn tenen al mogen knippen. Het was iets te onhandig om dat zelf te doen. Vandaag ook al twee borstvoedingsbh's gaan kopen en twee nachtkleedjes waar ik in kan bevallen en/of borstvoeding in kandere geven. Nu heb ik nog zin op te gaan shoppen en vanalles te passen. Ben ook al de kleertjes voor de kleine aant uitwassen. Wat een hoop heb ik al bij elkaar. Zit al aan maat 68. Van maat 50 heb ik bijna niets. Ik was zelf heel groot bij de geboorte en woog bijna 4 kg. Maat 50 past dan toch niet. Hebben jullie wat van maat 50?
Hebben jullie nog ruimte voor een meekletser? Soms al een berichtje achtergelaten, maar nog niet echt meegepraat. Ik ben 30 jaar en 8 november uitgerekend van ons eerste kindje. Buiten bekkeninstabiliteit en m'n eigen onzekerheid, heb ik een voorspoedige zwangerschap. Ik merk dat ik steeds meer vragen krijg rondom de uitzet enz en hoop misschien bij jullie wat antwoorden te vinden. (En uiteraard meekletsen over andere leuke dingen). Ik ga alvast wat vragen afvuren: - ik zou na de zwangerschap graag een Draagzak willen, maar kom er niet goed uit welke ik moet nemen. - hoe maak ik straks de kinderwagen op? Dekentje, lakentje, voetenzak, wikkeldoek?
@LenaMill ik had wel een paar dingen in maat 50 en heb voor de eerste nog bijgekocht. Die is 4 weken te vroeg geboren en heeft 8 weken in maat 50 gezeten. @Zwitsal die voetenzak zou ik weglaten. Je kunt altijd een extra dekentje gebruiken als het erg koud is. Voetenzak zou ik alleen in de Maxi-Cosi gebruiken. Wikkeldoek kan wel, maar vaak volstaat een winterjasje of berenpakje ook wel. Ik heb bij mijn oudste nooit een wikkeldoek in de kinderwagen gebruikt (ze is van januari).
Ik heb een paar weken terug me verdiept in draagzakken, maar ga denk ik voor de babylonia tricot slen! Dit is een doek, maar toch ook weer niet helemaal en daar voelde ik me het fijnste bij! Ik raad je aan om verschillende te passen in de winkel! Bij Selena had ik er een dekentje en lakentje op (zij is geboren in december)
Mijn man is druk bezig met de babykamer. De vloer ligt er nu in en ze zijn nu de kledingkast aan het inruimen! Ik ben gezellig met mijn moeder wezen winkelen. Ik moest eigenlijk broekjes voor Selena hebben, maar ben ook weer met leuke dingen voor de baby thuis gekomen.
Heerlijk al die babykamers in progress! Die van ons ligt momenteel overhoop vol babykleertjes en hoezen van maxicosi en kinderwagen, klaar om te wassen als ik weer energie heb. @LenaMill ik heb vrijwel niets in maat 50 en 56, ik verwacht ook een grotere baby. Heb wel veel gekregen, ook in die maatjes. Dus ik heb wel iets in huis. Maar wat ik zelf koop heb ik in 62 voor de winter en 68 voor de zomer. Rol in de winter de mouwtjes wel wat op, vind het goed. Kan ze het tenminste wat langer aan. Ik voel me ook echt zo mobiel als een omaatje soms. Sokken en schoenen aan is lastig. Lopen steeds minder. @Zwitsal ik wilde ook een draagdoek, maar hoor van heel veel dat ze er uiteindelijk niks of weinig mee doen. Ik heb er nog geen gekocht om die reden. Bedje opmaken staat op YouTube heb ik toevallig gezien, misschien de wagen ook wel? @Ysabella dat zijn nog best veel harde buiken. Misschien heb je ook gewoon een gevoelige baarmoeder net als ik. Mijn vriend had eerst het gevoel dat het een jongetje zou worden haha maar daar kwam hij snel op terug.. series zijn welkom! Ik ga het nieuwe seizoen van Orphan Black nog kijken. Hou verder wel van comedy series en vrouwen series zoals Friends, Desperate Housewives, Devious Maids etc. Pretty little liars ben ik mee gestopt, te langdradig. Idem met laatste seizoen Orange is the new black.
Pretty Little Liars vond ik geweldig, maar inderdaad soms wat langdradig. Als je het vroeger niet gezien is Full House ook erg leuk. Ik heb het al vaak gezien, maar ben net overnieuw begonnen.
@Zwitsal wij gaan voor draagdoeken, mijn man een rekbare (makkelijker in de rolstoel) en ik een geweven. Ik raad aan advies te vragen bij een draagconsulent. De reden dat wij voor doeken ipv een draagzak gaan is omdat de doeken lang te gebruiken zijn. De geweven tot wel 4 jaar. Een draagzak gaat veelal per maat dus heb je meerdere nodig om van 0 tot 4 jaar te kunnen dragen. En dat vonden wij vrij prijzig. Doeken zijn goedkoper in aanschaf, zelfs als je meerdere doeken wilt ivm zomer/winter.
Bedankt voor de tips! Las ook al in een ander topic dat je een aankleedkussenhoes kon gebruiken als omtrek voor het matrasje van de kinderwagen. @DangerBlonde schijnbaar is Girlboss ook erg leuk. We hebben 13 reasons why, pas ook afgekeken. @ike ik heb idd al naar een draagcomsulent gekeken, maar helaas niets in de buurt. Twijfel erover om naar de draagwinkel in Weert te gaan voor advies daar. Hier tot nu toe kleertjes in 50-56, al denk ik dat het een grote baby wordt. We weten het geslacht niet en zo kunnen we na de geboorte helemaal los gaan met het kopen van kleertjes .
Hallo dames! Ik ben vorige week naar de vroedvrouw geweest. Die kleine dame liet zich weer niet te goed zien Maar alles ziet er prima uit. Een kleine glimp gezien van het gezichtje. Het ziet er een beetje hetzelfde uit als van mijn eerste dochter. Ik ben zoooo benieuwd hoe ze er uit zal zien! Verder ben ik nog steeds heel weinig bezig met de voorbereidingen. Eerste werk zal zijn om het slaapkamertje in orde te brengen en dan kan ik eens beginnen snuffelen in de kleertjes die ik al liggen heb. Ik strijk nooit de kleertjes. Behalve kleedjes of zo. Vannacht had ik precies wat pijnlijke steken onderaan mijn buik. Wat zou dat kunnen zijn? Ook bovenaan, waar mijn buik zo echt bol wordt heb ik soms een raar gevoel
Mbt maat 50. Mijn zoon was vorige keer met 41 weken geboorte. Was een lange (55 cm) en dunne (3350). Heeft toen de eerste enkele weken wel maat 50 gedragen. Vind ook vee verschil per merk. Bv maat 50 ene merk komt overeen met 56 ander merk.nu koop ik weer een paar setjes goedkope kleding in maat 50 (pas bij babydump wat setjes met 50% gekocht) en in 56. Echte merkkleeetjes ga ik vooral soms vanaf 62 doen denk ik omdat het zo zonde is als ze ze maar enkele keren aan kunnen. Was we blij dat we vorige keer dingen in maat 50-56 hadden overigens
Ik heb vandaag de suikertest bij de vroedvrouw in het ziekenhuis. Het zou een uur duren. Zoet drankje, baby's hartslag aan monitor ondertussen, bloed prikken, urine controleren, inschrijven voor infoavonden in het ziekenhuis mbt borstvoeding, bevalling, ... Spannend! Vrijdag hebben we dan weer een echo bij de gyn. Heb wel het idee dat ik nu ook wel al 10 harde buiken per dag kom. Is dat nog normaal? Doet geen pijn, maar ik voel het duidelijk en het duurt enkele seconden.
10 per dag is niet veel, no worries. Als het er meer dan 5 per uur zijn met regelmaat moet je bellen. Succes met de suikertest!
Nadeel van de babylonia tricot slen is dat je heeeeeeeel veel stof hebt. Ik kon er toen niet mee overweg omdat er zoveel stof tussen de beentjes verspreid moest worden. Dus heb nu een rekbare doek van VIP carrier. Hele fijne zachte stof ook.
Ik ben mijn harde buiken eens aan het tellen. .. Want tijdens de suikertest had ik de ene harde buik na de andere. Ik herkende ze gewoon niet allemaal als harde buik. Ik heb er zelf maar twee echt opgemerkt. Ik werd onmiddellijk doorgestuurd naar de gyn die op dat moment spreekuur had in het ziekenhuis. Baarmoedermond werd onmiddellijk gecontroleerd. Alles nog goed dicht. Geen reden tot paniek hebben ze mij gezegd. Toch ben ik nu niet echt gerust meer.... Nu ik er op let zijn het 3 a 4 harde buiken per half uur. Ik zal eens wat meer rusten. De gyn zei oefenweeen en de vroedvrouw zei dat ik een heel beweeglijk kind heb in een compact buikje. Gelukkig zie ik vrijdag mijn eigen gyn. Toch vragen me nu terug korter op te volgen. Wil echt voorkomen dat hij veel te vroeg komt. X
Misschien moet je toch wat eerder stoppen met werken... door stress of werkdruk kan het erger worden. Zal mogelijk ook het eerste zijn wat de gyn tegen je zegt. Wel fijn dat ze je meteen gecontroleerd hebben. Mijn buik reageert ook overal op, niet alleen op stress of werkdruk. Als ik opsta van de bank, als ik aan het koken ben en net iets langer sta, als ik door de winkel loop, als de baby weer een voetbalmarathon houdt, als mijn blaas half vol of vol is, etc etc. Heb naar vergelijking met anderen ook maar een kleine buik. Ik herken je gevoel wel.
Sorry, nog een vraagje... Er staan superveel spotgoedkope kleertjes in solden voor de zomer. Allemaal onder de 5 euro per stuk! iemand een idee welke maat ons kindje in juli en augustus volgend jaar zal hebben? Ik vermoed 72? Aangezien een zoontje van kameraden nu ruim 68 heeft en 6 maanden oud is.