1 t/m 15 november 2017 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Scarlett1985, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboon

baboon Lid

21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Ik gebruik magnesium, deed dat ook al voor mijn zwangerschap. Ik heb sowieso snel last van een magnesiumtekort, moet er met voeding ook echt op letten dat ik voldoende binnen krijg (naast het supplement). Doe fysiek zwaar werk en ben redelijk sportief, spieren hebben het nodig om te herstellen. Mijn darmen zijn mijn hele zwangerschap al van streek. Het is hollen of stilstaan zeg maar. Voorheen gebruikte ik dezelfde hoeveelheid magnesium en heb ik daar geen darmklachten van gehad. Wijt het dus niet aan de magnesium, maar puur aan de zwangerschap...

Ik ben morgen 28 weken zwanger. Mijn kraampakket is vandaag bezorgd. Maakt het allemaal wel echt nu. Vind het wel erg spannend worden hoor, nu het zo dichtbij komt. Geen idee wat te verwachten. Werken gaat nog steeds prima, dus nog steeds fulltime. Zou leuk zijn als ik dat volhou. Ben wel een stuk vermoeider. Slaap ook erg slecht. Heel licht en onrustig. Ben iedere nacht minstens 4 keer wakker om te plassen. Dat helpt ook niet echt mee.

Is een pretecho echt zo slecht voor de baby? Wij hebben er zaterdag eentje gepland staan. Mijn vriend wil heel graag zo'n 4D-echo. Kan het me wel voorstellen, maakt het voor hem ook wat 'echter', dus vind het prima.

Heb me totaaaaal nog niet verdiept in kunstvoeding. Wil graag eerst borstvoeding proberen. Ga in september naar een informatie-avond over borstvoeding, door lactatiekundigen. Hopelijk word ik daar wat wijzer van. Op internet circuleren zoveel verhalen, dat ik geen idee meer heb wat waar/wijs is (vind het ook moeilijk om me er iets bij voor te stellen, omdat ik simpelweg geen flauw idee heb hoe het is om borstvoeding te geven).

2. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook gewoon een pretecho gedaan. Nadelige gevolgen zijn niet bewezen en naast de 20 weken echo hebben we alleen met 7 weken (max 3 min) en11 weken (max 5 min) een echo gehad. Sommige verloskundigen maken voor plezier bij ieder bezoek een korte echo van enkele minuten. Dan zal deze ene langere echo echt geen schade kunnen geven hoor.
    Men wil er immers ook heen om met 13 weken nog een standaard echo te gaan invoeren in Nederland (een soort extra screeningsecho begreep ik). Dus gewoon lekker genieten mijn inziens. Hopelijk krijg je mooie plaatjes

3. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik denk dat die klachten en doemgedachten normaal zijn.. ik herken ze in ieder geval ook ;)

Qua darmen ook hollen of stilstaan, na het eten komt het sneller weer wat terug omhoog (ook al lijkt het zuur even iets minder door mijn maagzuurremmers, ik klop af..) ben ook hondsmoe en slaap enorm slecht, vannacht elk uur van de klok gezien. Ook vaak plassen snachts en overdag. Soms overdag ook nog even slapen als het moet.
    Ik gebruik geen magnesium. Ben wel weer de mama vitamines gaan gebruiken, helpt iets tegen de vermoeidheid.
    Ga ook bijna nergens meer heen waar ik langer dan 10 minuten moet staan of lopen. Mijn fysio mishandelt me eens per week om mijn bekken enigszins recht te zetten :eek: langzaam krijgen bekenden er gelukkig wel begrip voor. Ja dames het derde trimester is begonnen! Nu wordt het echt aftellen!

4. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Hier met zoon kruidvat voeding gegeven! Ging prima! Groeide goed en nooit problemen gehad..
    Mijn dochter kwam er niet genoeg van aam in de kraam week. Toen zijn wij overgestapt naar hero en daar groeide ze super op.. Gewoon kwestie van uitproberen !

5. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Dreumesmelk is ook puur alleen een grote reclame stunt, Nutrilon beweert dat het zo goed is voor je kindje, is onderzocht bla bla bla en het onderzoek werd uitgevoerd door Nutrilon zelf ;)
    Zijn erg veel Lactatiekundigen die zeggen dat je het beste melk nummer 1 kunt gebruiken, op welke leeftijd dan ook.

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Er is inderdaad denk ik nog onvoldoende onderzoek gedaan naar de gevolgen van pretecho's voor de baby. Mijn eigen gyn zegt dat het geen "pretje" is voor de baby. Ik heb zelf logopedie-audiologie gestudeerd en weeg dat baby's in de buik al niet te vaak mogen worden blootgesteld aan ultrasone geluiden.

"onvoldoende bekend is over de schade van ultrasoon geluid en dat er daarom terughoudend omgegaan moet worden met het blootstellen van de foetus aan deze geluidsgolven. Dit is in lijn met de terughoudendheid die betracht wordt door verloskundigen en gynaecologen. Het is moeilijk aantoonbaar wat de gevolgen zijn op lange termijn."

Dus bij mij is het meer een beetje beroepsmisvorming. Ik werk ook af en toe met zwaar gehoorgestoorde kindjes met een CI. Ik durf nu ik zwanger ben zelfs niet naar feestjes waar een DJ is. Wij hebben zaterdag een trouwfeest. Ik ga dus naar huis na het eten, wanneer de DJ begint met het dansfeest. :) Zit gewoon zo in mijn hoofd. Door mijn job en de confrontatie met gehoorgestoorde kindjes ben ik extra voorzichtig. Niks van aantrekken hoor.:roflmao:

7. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Wel begrijpelijk als je dat zo geleerd hebt. Ik moet ook zeggen dat feestjes en festivals met harde muziek me nu totaaaaaal niet trekt. Terwijl ik hiervoor graag ging en ook regelmatig vooraan stond te springen met oordopjes in.

8. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Pas 1 feestje gehaf wat erg onprettig was, muziek veel te hard heel mijn buik trilde.
    Wij gaan volgend weekend naar lowlands, ik zoek wel een plekje achteraan of buiten de tent. Stond sowieso al op mijn planning om morgen de gynaecoloog te vragen of ik de baby beetje kan beschermen tegen te harde geluiden.

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Geen idee of je een baby zijn gehoor in de buik kan beschermen. Ik denk enkel door lawaai zelf te vermijden en niet te gaan opzoeken. Als je kindje geboren is bestaan er wel hoofdtelefoons om zijn gehoor wat te beschermen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een concert van de Harmonie waar mijn man bij speelt. Als kleine uk een keertje naar papa gaat luisteren, zal het niet zonder hoofdtelefoon zijn.

10. DeboraV

DeboraV Actief lid

3 apr 2017
    122
    20
    18
    Vrouw
    NULL
    België
    Magnesium kan inderdaad wel laxerend werken. Ik heb prikkelbare darmen en ben dus ook gevoelig bij opname van te veel magnesium. Door je darmen kan je je dus ook wel misselijk e ellendig voelen.
    Misschien meer last nu door de zwangerschap?

Ik moet nu ijzer bijnemen, wegens bloedarmoede

11. DeboraV

DeboraV Actief lid

3 apr 2017
    122
    20
    18
    Vrouw
    NULL
    België
    Wat zit er dan zoal in dat kraampakket als ik nieuwsgierig mag zijn?

Ik werk normaal nog tot twee weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum. Vorige keer is dat gelukt, hopelijk deze keer ook.
    Scheelt wel als er al een kleutertje bij je rondloopt natuurlijk...

12. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Paar kussens om je buik heen vastbinden? :p:roflmao::D

ike vindt dit leuk.
  13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Op de website van Kind en Gezin (België) staat dit te lezen:
    De buikwand en het vruchtwater dempen nauwelijks omgevingsgeluiden. Vermijd daarom als ... Geluiden die schadelijk zijn voor jou zijn dat ook voor je baby.

14. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hehehe :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Ilse84 vindt dit leuk.
  15. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik weet dat er al een aantal onder jullie langer slecht slapen.... Bij mij begint dat nu. Echt vreselijk. 10 keer opstaan op naar toilet te gaan. Als ik op mijn rug slaap, wordt mijn buik hard. Als ik heel de nacht op mijn linkerzij moet liggen, begint mijn linkerbil te tintelen of krijg ik daar krampen in. Dus zit ik vaak recht in bed.... Hoe slapen jullie nog een beetje?
    Wij moeten vandaag naar twee feesten. Ik hoop dat ik een dagje heb met weinig harde buiken!!! X

16. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Succes Lenamill!

Heb je al geprobeerd om met een voedingskussen te slapen (tussen je benen) misschien helpt dat tegen je slapende bil

17. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja hoor, zo slaap ik al vanaf mijn 5de week.:) Is goed voor eventjes. Mijn bil waarop ik lig doet gewoon pijn na een uurtje. Dan krijg ik krampen.

18. baboon

baboon Lid

21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Bij mij helpt het voedingskussen echt wel met slapen. Ik word nog steeds 4 tot 5 keer wakker omdat ik moet plassen, maar slaap daar tussenin wel beter en dieper. Ik zag ergens in een webshop (weet niet of ik die mag noemen?) ook een band die je om kunt doen tijdens het slapen en die dan je buik zou ondersteunen. Geen idee of dat werkt...

Wij hebben net de 4d-echo gehad, maar de kleine meid lag in stuit en met armen, benen en navelstreng voor haar gezicht, hahaha... Waren dus snel klaar. Was toch leuk om even iets te zien. We mogen over 1.5 week terugkomen voor een herkansing.

19. baboon

baboon Lid

21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Dingen die je nodig hebt als je thuis gaat bevallen, zoals een kraammatras, matrasbeschermer, kraamverband, plastic handschoentjes, navelklem, etc. Vooral praktisch.

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    We hadden normaal twee feesten vandaag. Het eerste heb ik al gemist. Er schoot iets in mijn lies met het bukken om mijn schoenen aan te doen. Ik heb geweend als een kind van de pijn. Nu gaat het weer wat beter en ga ik seffens wel mee naar het trouwfeest. Voor het eerst in maanden doe ik nog es hakken aan. X

Deel Deze Pagina