1 t/m 15 november 2017 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Scarlett1985, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @LenaMill met meerdere kussens als steun slapen helpt een beetje. Maar ook hier veel wakker en draaien snachts. Probeer als het even kan in de middag nog een of twee uurtjes slaap in te halen..

@baboon die banden ken ik ook, mijn vk zei doe zo'n figuur corrigerend hemdje aan dat steunt hetzelfde en is stukken goedkoper! Alleen voor de zomer met 25 graden of meer vind ik het te warm.

Mijn buik wordt ook met alles hard. Of ik nou stil lig of wat doe. Zo lang ik geen vocht of bloed verlies ga ik er maar vanuit dat het oké is.. liep vanmorgen met schoonfamilie door de prenatal een uurtje en dat was al teveel, ben paar keer moeten gaan zitten. Echt frustrerend..

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Mijn harde buiken zijn sommige dagen spoorloos verdwenen, sinds ik magnesium moet nemen van de gyn. Vraag anders eens naar magnecaps? Misschien remt het bij jou de harde buiken ook wat af? Ik had ook dagen met enkel op een avond 20 harde buiken, terwijl ik niks aan het doen was....
    Op het trouwfeest gisteren heb ik er wel een aantal gehad omdat ik niet comfortabel kon zitten en het feest niet voor de bomma's wou verlaten. :roflmao:

3. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ga ik morgen eens vragen bij de vk, heb toch weer controle. Bedankt voor de tip!

4. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Volgens gyn kan ik de baby niet beschermen tegen geluid maar is dat ook niet nodig.
    Ik ga normaal ook niet recht voor de boxen staan dus nu ook niet. Gewoon logisch nadenken en goed registreren wat ik in mijn buik voel.

Ik wist niet zeker of ik harde buiken heb, omdat ik niet voel wat jullie omschrijven. Wat ik enkel voel is dat mijn huid om mijn buik strak trekt, dat blijkt dus toch een harde buik te zijn. Had al wel zo'n vermoeden dus deed dan rustig aan als ik dat voelde.

Dangerblonde ik zou me niet schamen voor een rolstoel hoor. Ik neem de mijne ook mee naar lowlands. Heel de dag over dat terrein lopen is voor mij ook teveel, plus zitten op het gras is ook niet meer zo praktisch. Met de rolstoel kan ik gaan zitten wanneer dat nodig is. Wat anderen denken zal mij een worst wezen, ik weet wat ik nodig heb en wat goed is voor mij.

5. DeboraV

DeboraV Actief lid

3 apr 2017
    122
    20
    18
    Vrouw
    NULL
    België
    Ik krijg hier toch ook meer en meer harde buiken. Heb ik bij mijn vorige zwangerschap niet zoveel gehad eigenlijk.
    En moe dat ik ben... zoooo ongelooflijk moe!

6. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Mijn hormonen hebben dit weekend weer een hoogtepunt bereikt. Wat ben ik een kreng geweest.

Voel me af en toe zo ondankbaar, loop alleen maar te zeuren terwijl ik nergens last van heb. Daarnaast vind ik mijn baan echt niet leuk meer. Werk veel vanuit huis en vriendlief werkt onregelmatig waardoor we veel op elkaars lip zitten, helpt ook niet mee.

Ik ben zo blij als de zwangerschap voorbij is, is toch niet zo mijn ding denk ik.

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Mijn hormonen zijn precies nog nooit zo goed in balans geweest.:roflmao:
    Mijn man vindt mij rustiger dan ooit.:thumup:
    Komt waarschijnlijk omdat ik tijdens de hormooninjecties voor icsi een echt kreng was:D. Daar kwam dan nog eens bij dat we niet wisten of we ooit een kindje zouden mogen krijgen. Toen was ik echt niet te genieten hoor!

Ik dacht eerst ook dat ik geen harde buiken hado_O. Ik herkende ze niet en had ook wel dat trekkerig gevoel, maar dacht dat dat normaal was. Gewoon mijn buik die groeit dacht ik. Tot ik bij de suikertest een half uur aan de monitor hing en de ene harde buik na de andere had volgens de vroedvrouw. Toen pas had ik door wat een harde buik was en bleek ik er echt veel te veel te hebben. Nu met magnecaps gaat het echt beter.

Vandaag komt mijn vervangster haar tijdelijk contract tekenen. Ik heb toch besloten nog maar tot eind september te werken. Ik hou het niet vol tot 1 week voor de bevalling. Als hij er is, ben ik nog 11 weken thuis.

8. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Goed besluit Lenamill.

Hormonen tja. Volgens mij valt dat hier nog wel mee. Wel met tijd en wijlen veel stress rond de kinderkamer. Waarvan anderen dan zeggen komt door de hormonen. Maar ook zonder hormonen heb ik daar met dat soort grote projecten die op tijd af moeten last van. Vind het dus niet zo eerlijk de hormonen de schuld te geven. Ik ben gewoon zelf een kreng op zo'n moment.

Zijn jullie al bezig met de geboortekaartjes en welke tekst je er op wil? Wij laten het kaartje zelf ontwerpen in dezelfde stijl als wat wij met de aankondiging hebben gedaan. Gisteren druk opzoek geweest naar een leuke tekst op de kaart.

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Hormonen had ik gisteren ook erg last van. Ik was ontzettend kortaf, mijn man had het idee dat hij niks goed kon doen. Ik begin dan te huilen, hij vraagt wat er is. Nou en toen raakte ik compleet overstuur. Pfff heb deze zwangerschap meer last van mijn hormonen dan de vorige keer.

Wij hebben het volgende gedichtje op het kaartje:
    Jouw handje in de onze, zo gaan we hand in hand
    Als 3 zussen samen, een ijzersterke band
    Wij zijn al wat groter, jij bent nog zo klein
    We hopen dat we voor altijd
    Elkaars vriendinnetjes zullen zijn

Dan heb ik nog een tekst voor wanneer bezoek. Ik krijg als het goed is 69 uur kraamzorg, dus wil ook graag het bezoek in de maaltijd

En verder dat we blij zijn met de geboorte van dochter en zusje. Dan de naam, geboortedatum, lengte en gewicht. En als laatste onze namen en adres.

10. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Mooi gedichtje Elsa.
    Wij zetten op het geboortekaartje dat we een kort bezoekje op prijs stellen.
    Je krijgt veel uren kraamzorg. Fijn!

11. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Mooi gedichtje @Elsa86 !

@Miesjella hormonen gaan gelukkig over, die mannen van ons moeten het er maar even mee doen haha. Zij hoeven tenslotte ook geen 9 maanden te dragen met alle pijn en ongemakken en kwaaltjes!

Hier ook wel last van de hormonen met vlagen hoor. De ene dag heb ik een goeie dag en de andere dag een slechte. Kan mezelf zo lastig zijn soms, huilen om niks of ongerust zijn of gewoon bleh, maar ik benoem dat naar mijn man dat ik me zo voel en dan weet hij dat. Hij kan er goed mee omgaan gelukkig. Hij zegt dat ie t veel erger had verwacht en dat het hem enorm meevalt. Nu heb ik ook wel een super begripvolle en geduldige man als ik t van andere meiden soms zo hoor. Dus ik mag daar niet over klagen.
    Nog even volhouden! We zijn er bijna meiden! Een weekje of 10-13 ongeveer en dan zijn onze frummeltjes er.

Ik was toevallig net met het ontwerp van het kaartje bezig. Wij houden een standaard tekst aan (bezoek en contactgegevens, en over dochter de naam lengte en gewicht enzo). Ben nog aan het twijfelen over een gedichtje.. vind m zo ook wel mooi eigenlijk met niet zoveel tekst er op.
    Zetten jullie er iets op over tijden dat jullie smiddags willen slapen/geen bezoek willen of iets?

12. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik had vanmorgen trouwens weer controle en heb even dat met magnesium nagevraagd. Heb wat proef drankjes meegekregen van de vk om te proberen, als het helpt kan ik die gebruiken. Zat geen maximum aan zei ze, je kan niet teveel pakken. Ze zei dat t voornamelijk bij spierkrampen hielp (in de kuiten enzo), die heb ik niet. Maar t kon voor de harde buiken ook helpen. Dus ga t proberen.
    Had wel weer wat teveel harde buiken gehad, moet ze weer gaan timen en blijf streng onder controle elke twee weken. Voor de rest deed t meisje het gelukkig goed, ze zit nog goed daar binnen en trapte vrolijk tegen het echo apparaat aan haha. Vk zei dat ze ook al een flinke bos pluis op haar bolletje had, zo leuk om te horen! <3

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ooh DangerBlonde, hoe schattig dat ze al kunnen zien dat ze al haartjes heeft! Ja de magnesium is ook voor spierkramp in je kuit of been. Ik heb dat wel soms. Het helpt al de spieren wat te ontspannen, dus ook de baarmoeder. Al moet ik zeggen dat ik vandaag weer een moeilijkere dag heb met wat meer harde buiken te terug. Ik denk stress omdat mijn vervangster langskomt. Ik heb haar nog nooit gezien en moet haar aannemen. Ik heb geen andere keuze. Niemand gereageerd op mijn vacature voor de rest ...

Wij zetten geen bezoekuren enzo op het kaartje. In België lig je maar 3 dagen in het ziekenhuis. De kaartjes komen dus pas aan als we thuis zijn. Thuis willen we geen bezoek. Dus ons adres komt er ook niet op. We doen een babyborrel op 14 januari. Dan is iedereen tegelijk welkom in een feestzaal. We verwachten ruim 150 a 200 personen. Als die allemaal thuis een bezoekje zouden brengen, word ik GEK!

14. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik zag teksten voorbij komen op google met wij rusten tussen 13 en 15.
    Wij vragen mensen eerst te bellen. Kunnen dan de tijden ook volledig sturen. Misschien hebben wij wel een heel ander ritme.

Kraamborrel wordt veel gedaan. Mijn ervaring is alleen wel dat dat voor de baby's erg druk is dus zie je de baby haast niet. Vind ik zelf toch jammer als ik op kraamvisite kom.

Wij wilden eerst op het kaartje zetten eerste paar weken gelieve geen bezoek zodat wij eerst aan het leven met zn 3tjes kunnen wennen. Maar dat hangt een beetje van het moment van bevallen af. Anders zit je met bezoek rond de sinterklaas/kerst ofzo en dat wil ook niemand.

15. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @ike dat met die vaste tijden twijfelde ik dus ook over, misschien hebben wij wel een heel ander ritme. Hebben nu op het kaartje staan dat ze van tevoren even moeten bellen of appen voor een afspraak en dan bekijken we het individueel wel.

@LenaMill 150-200 man is wel erg veel ja! Dan kan ik me voorstellen dat je een kraamborrel doet. Wij hebben zelf zo'n 50-100 man die we verwachten (inclusief de partners en kinderen van koppels) dus het valt wel mee hier denk ik. Ik heb zelf ook ooit een kraamborrel meegemaakt met zoveel man en mijn ervaring was ook wel dat ik zowel de ouders als het kind eigenlijk bijna niet heb gezien, dat vond ik zelf wel jammer. En ik kende ook niemand daar.

Ik begin wel steeds nieuwsgieriger te worden hoe ons kindje er uit komt te zien... jullie ook?

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hier doet bijna iedereen een babyborrel. De kleine ligt dan gewoon te slapen. Iedereen kan naar hem gaan kijken zoveel hij of zij wil. Ik hen sowieso niet graag dat hij van arm naar arm gaat, dus iedereen blijft van hem af op zo'n borrel.:D En hij wordt ineens ook gedoopt vlak voor de borrel begint. Geen bezoek thuis is zaaaaalig. Op 3 uurtjes borrel hebben we iedereen gehad.

17. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Inderdaad nog eventjes volhouden met zn allen!

Geboortekaartje hebben wij ookal uitgezocht. Zetten er ook geen tijd op maar dat ze idd even een belletje of appje moeten geven als ze langs willen komen. En ipv een gedichtje hebben we de volgende zin: It all started with a kiss...

@DangerBlonde : fijn dat alles er goed uit zag! Ook erg leuk dat er al te zien is dat ze haartjes heeft :)

18. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Gisteren een 3d echo gehad. Je kan daar al best goed op zien hoe het kindje eruit ziet. Volgens de verloskundige en mijn man heeft ze mijn neus.

19. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Goedemorgen dames! Ik kom even meekletsen. Ben 10 november uitgerekend. As vrijdag alweer laatste trimester.. bizar want het voelt nog niet zo dat ik zo ver ben. Begin wel weer moeier te worden en veel last van bekken maar verder.... straks weer controle en zaterdag 4d echo. Ben benieuwd

20. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    #2740 DangerBlonde, 15 aug 2017
    Laatst bewerkt: 15 aug 2017
    Ohh @ike wat leuk! Ik hoop stiekem dat ze bij de groeiecho ook een 3D maakt..

@Mikkie32 welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Weet je al wat je krijgt, of blijft het een verrassing?

Pff ik maak me toch weer wat zorgen. Sinds gisteren met de lunch bijna onafgebroken kungfu panda 2.0 in mijn buik :rolleyes: wat denk ik voor harde buiken heeft gezorgd, 4 per uur ongeveer met regelmaat van 17-27 minuten. Duurde tot 2300 en toen was t weer wat rustiger. Vannacht nog een paar. Maar ook volle blaas, dus kan er wel een reden aan plakken zeg maar. Had ze ook in rust, heb bijna de hele dag gelegen op de bank, in de tuinstoel of in bed. Ga straks even urine nog een keer laten testen voor de zekerheid. Verder niks verloren qua bloed of vocht. Ze zijn ook niet echt pijnlijk, wel op het randje van erg vervelend. Vk zei bellen als het erger wordt, maar omdat het er maar 4 per uur waren en geen hele duidelijke regelmaat en ik er een reden aan kon hangen heb ik t niet gedaan. Ben bang dat ze me straks aan de ctg leggen in het ziekenhuis en er dan gewoon niks uit komt. Dan zou ik me echt dom voelen.. :confused: wat zou ik nu doen? Tips? Het is nu even weer wat rustiger en frummel ligt ook weer te slapen. Even aankijken vandaag?

Deel Deze Pagina