1 t/m 15 november 2017 mama's!

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Scarlett1985, Feb 24, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Gelukkig is alles goed met jou en de baby! Zal wel schrikken geweest zijn he.
    Hij ligt nu dus in stuit? Dat stampen op de baarmoedermond doet idd pijn brrr...
    hopelijk draait hij nog terug, hij heeft nog tijd en ruimte er voor. Mijn ervaring is dat de baarmoeder flink kan reageren op zoveel beweging of schoppen of draaien.
    Lekker liggen is er idd niet meer bij. Nog een paar weekjes aftellen!

2. DeboraV

DeboraV Actief lid

Apr 3, 2017
    122
    20
    18
    Female
    NULL
    België
    Kan het niet geloven dat er 'maar' 10 weken meer te gaan zijn. Gaat zo ongelooflijk snel. Ik wil er nog proberen van te genieten. Maar toch begint het wat zwaarder te worden.
    Vooral de ongelooflijke vermoeidheid, bekken begint ook pijn te doen. En eigenlijk heb ik nog best wel veel te doen vooraleer de baby er is;
    Maar alles komt ongetwijfeld goed;

Ik lees hier van dames die in de namiddag een dutje doen. Zou ik ook zo graag willen doen :(.
    Moet nog 8 weken werken...

3. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Pfff nog 8 weken werken! Ga je dat volhouden? Ik moet normaal ook nog 8 weken, maar heb er zelf 4 weken van gemaakt. Hopelijk krijg ik een maand gewaarborgd inkomen van mijn verzekering. Als dat niet zo is, pech dan. Ik hou dit geen 8 weken meer vol hoor. Zeker omdat ik niet slaap. Ik ben echt moe. Leef op automatische piloot.

4. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

Mar 28, 2011
    1,474
    395
    83
    Hier slaapt nova van 2.5 ook nog dik 2 uur! Gelukkig! Ze kan soms wel zonder als we een dag weg zijn maar de dag erna is ze t echt nodig!
    Ik ben heel blij als deze laatste 9 weken om zijn.. ben er wel klaar mee

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,574
    3,507
    113
    Ik zal ook blij zijn als de komende 9 weken voorbij vliegen. Ik ben er ook wel klaar mee. Het maagzuur dat steeds erger wordt, de pijn in mijn bekken, mijn korte lontje...

Het enige wat ik zal missen is het getrappel in mijn buik. Maar ze ligt ook nog erg hoog, dus mijn ribben komen verschrikkelijk in de verdrukking.

Ik word morgen geopereerd aan mijn voet en mag dan 2 weken mijn voet niet belasten. Ik krijg gelukkig hulp van alle kanten, dus ik kan echt mijn rust pakken.

6. DangerBlonde

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Hier ook ver klaar ermee. Ben weer bijna terug in de staat dat ik de eerste de beste die 'geniet er van!' roept met liefde twee blauwe ogen wil slaan haha :|
    Ik tel ook echt af. Op dit moment ben ik heel blij dat ik niet meer hoef te werken. Sowieso zou ivm de ziektewet over ruim 3 weken sowieso mijn zwangerschapsverlof in gaan. Dat klinkt kort, 3 weken!
    Ik heb het voorgevoel dat ons meisje met 39 weken wel hier gaat zijn. Net zo'n sterk voorgevoel als dat het een meisje zou worden, heel gek. Ze ligt gemiddeld 1,5 weken voor op groei en indalen en wat ze allemaal doet daar binnen. Ik gok op 29 oktober :rolleyes: hoop in ieder geval niet 42 weken brr. Vind het lichamelijk ook echt te zwaar worden daarvoor.

Miesjella and DeboraV like this.
  7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Hier ook een licht vermoeden dat hij vroeger komt. Is ook al groter en zwaarder dan hij zou moeten zijn. Daar dan nog eens harde buiken bij en veel slijmverlies... Mijn buikje hangt heel laag. Hij heeft nooit echt hoog gezeten precies. Ben benieuwd. Van mij mag hij ook gerust eind oktober al komen hoor!:roflmao::D

8. ike

ike Fanatiek lid

Jul 5, 2013
    1,573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik denk ook dat ze eerder komt.

Wat vervelend Lenamill! Rustig aan.

9. DeboraV

DeboraV Actief lid

Apr 3, 2017
    122
    20
    18
    Female
    NULL
    België
    geen idee of ik het zal volhouden; valt nog mee tot nu toe. Ik luister wel naar mijn lichaam en als het echt niet meer gaat blijf ik ook thuis hoor.
    ik slaap redelijk goed nog tot nu toe.
    Die vermoeidheid is echt lastig hé, leef je idd op automatische piloot op den duur.
    Courage!

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Morgenvroeg hebben we weer
    een controle bij de gyn. Spannend. Ik hoop stiekem dat we zijn gezichtje eens te zien gaan krijgen. Ook benieuwd hoeveel hij al weegt.:)
    De proefdruk van het geboortekaartje is ook al klaar. Dat haal ik zaterdag op. :roflmao:

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Ooh my God! Ze schatten zijn gewicht nu al op 2 kg 170 Gr! !!!
    Word een baby van waarschijnlijk 4 kg bij geboorte.

Miesjella likes this.
  12. DangerBlonde

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Haha wordt een grote jongen dus! Laat je niet gek maken, het blijft een schatting. En anders: ook baby's van 4 kg komen er gewoon uit :p heb je zijn gezichtje vandaag kunnen zien?

13. Miesjella

Miesjella Bekend lid

Jan 18, 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Vandaag voor het eerst sinds de zwangerschap een dag ziek gemeld. Heb de hele week last van harde buiken dus van vriendlief moest ik maar thuisblijven. Hoop dat ik maandag gewoon weer kan werken, nog 4 weekjes te gaan.

Ook hier denk ik dat ze eerder gaat komen, of in ieder geval ik hoop het!

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Ik woog zelf 3kg 550 bij geboorte en mijn broer 3kg 750. Nee, we hebben zijn gezichtje nog nooit kunnen zien. Hij ligt weer met zijn hoofd naar beneden. Ik kan geen oogjes en neusje en mondje herkennen op echo. Spannend tot de geboorte!

15. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Denk dat ik maatje 50 maar al opberg in een doos... 56 mee naar ziekenhuis! :roflmao:

16. baboon

baboon Lid

Jul 21, 2017
    81
    16
    8
    Female
    Zo'n groeiecho is niet standaard, toch? Ik heb al sinds de 20 weken-echo geen echo meer gehad en dat vind ik eigenlijk best jammer. Moet er maar vanuit gaan dat ze de groei enzo ook goed kunnen monitoren door alleen te voelen. Een paar metingen en beeld erbij zou me wel geruster stellen denk ik.

Hoe schatten ze het gewicht van je kindje in? Hebben ze hier nooit iets over gezegd. Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig.

17. DangerBlonde

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    @Miesjella beterschap! Doe maar lekker rustig aan met die harde buiken. Het wordt al zwaar genoeg de komende tijd!

@baboon het is afhankelijk van je vk en de regio waarin je woont geloof ik of je een groeiecho standaard krijgt. Hier is het wel standaard. Tijdens die echo meten ze het hoofdje, buikje en de lengte van de beentjes, en daaruit komt een gewicht. En daarna een gemiddelde schatting adhv de groeicurve en de gemiddelde groei hoe groot het kindje gaat worden.

Miesjella likes this.
  18. elita

elita Bekend lid

Feb 25, 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook na 20 weken geen echo's meer gehad. Krijg met 34-35 weken nog wel een ligginngsecho en vorige keer meten ze toen ook de groei. De verloskundige hadden vorige keer geschat 7 pond bij de bevalling. Met 41 weken (dus weekje later) was hij 3350. Nu denken ze dat hij wat groter zal zijn op basis van wat ze voelen.

We zullen het wel zien. De baby's pakken toch van ons wat ze nodig hebben en ene kind is toch groter od kleiner dan andere kind.

19. ike

ike Fanatiek lid

Jul 5, 2013
    1,573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Vandaag de groeiecho gehad, ze woog 1736. Toen ik vroeg wat de schatting van het geboorte gewicht is zei ze het niet, ook lengte niet. Met de pretecho woog ze 1112 aan de hand van dat gewicht toen en wat ze nu weegt heb ik zelf uitgerekend dat ze met 40 weken ongeveer 3kg zou wegen.

De bedoeling was dat ik vandaag ook zou horen of de placenta voor de baarmoedermond zit of dat deze opgeschoven is. Maar de kleine meid lag er met haar koppie bovenop en ze liet zich niet opschuiven, dus kon ze het niet opmeten. Nou moet de gynaecoloog maandag nog even opnieuw kijken.

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Ik ben van België. Wij gaan altijd heel de zwangerschap naar de gyn. Iedereen denk ik. Dus niet alleen als je icsi of ivf hebt gehad. Als je ongerust van aard bent, zoals ik, krijg je om de 3 a 4 weken een echo bij de gyn. Baby wordt gemeten (hoofdomtrek, botje in bovenbeen en nog vanalles). Daarna wordt door het echo toestel een gemiddeld gewicht geschat.

Share This Page