Ik moet nu iedere 2 weken naar de gynaecoloog, maar dit staat los van ongerustheid, bij ieder bezoek maakt ze bij mij ook een echo. Maar het opmeten wordt niet iedere keer gedaan, alleen bij de 20 wekenecho en nu met de groeiecho.
Thanks voor de info! Ik heb maandag weer controle, ga er dan gewoon even naar vragen. Zijn jullie al bezig met een bevalplan enzo?
Ik heb met 30 weken een geboorteplan moeten/mogen maken. Kreeg een brief met een vragenlijst van de vk waar ik aan kon denken, en op internet ook zelf nog voorbeelden gezocht. Probeer mezelf wel voor te houden dat het een plan in de ideale situatie is en dat het misschien toch anders gaat. Ik de controlefreak
Ik heb het formulier ook al ingevuld. Ik denk dat een bevalling niet te plannen valt. Het gaat zoals het gaat. Wij hebben ons daarom vooral gericht op de benadering. Ik sla dicht als ze plotseling dingen gaan doen dus stap voor stap zeggen wat ze gaan doen dat is voor ons het belangrijkste.
Ik denk niet dat er in België een bevalplan bestaat. Nog nooit van gehoord. Wij moeten alleen zeggen of we borstvoeding willen of niet en welke kamer we willen na de bevalling. Wij gaan voor ze luxesuite. Onze verzekering dekt de kosten. Dus waarom niet?
Hier krijg ik elke 2 weken een groeiecho vanwege zwangerschapsdiabetes en een kleine baby. Had vrijdag 30 weken gesprek met de verpleegkundige over de bevalling en inleiding. Bij 0 cm ontsluiting wordt er een ballon geplaatst. Dat heb ik de vorige keren niet gehad. Verder niets veranderd alleen dat de aangifte nu echt binnen 3 dagen moet. Weekend wordt nu weer wel meegerekend.
Dan zou ik het ook doen haha! Waar kan je kamers kiezen dan, in het ziekenhuis? Dat hebben wij hier niet haha. Zodra je medisch gezien weer naar huis mag moet je weer weg.
Hier was hij met 30 weken precies, 1800.. Ze schatten hem rond de 3500-4000 gram! Zoonlief: 3795 en dochter 3450 en ze waren beide nog wel maat 50 nodig helemaal de eerste paar dagen..
Fayèn was 3515 en 52 cm en zat de eerste dagen ook nog in maat 50. Alleen de boxpakjes pastten niet goed, omdat ze behoorlijk lange benen had.
De echoscopist zei dat ze tussen de 100 en 150 gr per week groeien. Als ik uitga van de pretecho (28 wkn) tot de groeiecho (31weken 3 dagen) kwam ze 175 per week aan. Dat heb ik nu dus even aangehouden.
Goedemorgen ladies. Alles goed met iedereen? Hier wel alleen word het wel zwaarder hoor merk ik. As vrijdag weer een controle, 32 weken controle dus dan ook groeiecho. Ben benieuwd. Ik heb trouwens sinds 2 weken een wit blaadje aan de binnenkant van mn lip gevuld met vocht. Is vorige week open gegaan en nu zit ie er weer. Het is geen afte want die doen echt pijn. Ik slik al heel de zwangerschap davitamon multivitaminen voor zwangeren dus vraag me af waar dit door komt... wat jullie?
Wij bevallen in de verloskamer van het ziekenhuis en moeten dan nog 3 dagen in het ziekenhuis blijven. Daarom moeten we een kamer kiezen. Tweepersoons, eenpersoons, gewone groter eenpersoonskamer of luxesuite.
Oei geen idee, best even aan de dokter vragen. Ik ken er niks van. Heb wel gehoord dat 'herpes' gevaarlijk kan zijn tijdens de geboorte voor je kindje. Misschien moet dit dus wel nagekeken en behandeld worden. (Geen idee of het herpes is hè! ) ik ben geen dokter.
Klinkt lekker! Hier ook wat kilo's erbij hoor. Na de bevalling weer gezond eten en sporten Koortslip? Of op gebeten per ongeluk en gaan ontsteken? Belletje dokter lijkt me geen slecht idee idd.
het is wrscl een mucocele. https://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/mtxt/mucocele.htm het ziet er bij mij net zo uit en alles komt overeen. Als het nu weer niet weg trekt dan zal ik het er vrijdag even over hebben met de gyn. Ik voel me al 3 dagen onrustig, beetje last van buik, drukkend gevoel beneden en gisteren veel harde buiken. Ik heb zon raar voorgevoel dat ze ergens in de komende 3 weken gaat komen, hoop het niet natuurlijk maar heb zeker niet het idee dat ze nog heel lang blijft zitten. :-s
Kan ook van het indalen zijn.. herken het wel een beetje.. Nog wat rustiger aan doen en meer op de bank en in bed blijven liggen. Kindjes moeten nog even blijven zitten daarbinnen! Als je t niet vertrouwt laat je gyn de bm hals even meten..