Ik denk dat het wachten vooral bij mij makkelijk is doordat ik me ingesteld heb op bevallen rond 40-41 weken. Daardoor leef ik daar naar toe en zijn dit de laatste loodjes (ipv vanaf 37 weken echt dagelijks hopen dat t begint)
Ja we zijn gisteren thuis gekomen! Had een liter bloed verloren dus moest even ter observatie blijven. Er zijn wat kleine opstartproblemen met de voeding, ze is iets te veel afgevallen, dus heb een kolf moeten huren. Maat ook dat gaat steeds beter. Enorme roze wolk hier Succes meiden die nog aan het wachten zijn. Voordat jullie het weten hebben jullie je prachtige kindje in jullie armen!
Gefeliciteerd!!!!! Fijn dat alles goed is! Pittig heh zo vroeg persweeen. Bij mij kwam het omdat ze in sterrekijker positie lag. Ik ervaarde bij iedere wee onmogelijk om niet mee te persen...
Ik heb vannacht een goede nacht gehad. Heb haar een paar x gevoeld, vooral toen ik op mijn linkerzij lag maar verder geen voorween zoals de nacht ervoor. Vanmorgen bij de gyn geweest en zoals ik al dacht.. ze kijkt gewoon niet, ze doen er echt helemaal niks aan omdat ze zegt dat al zou ik een paar centimeter ontsluiting hebben, het dan nog wel even kan duren of wanneer je nog geen ontsluiting hebt, dit morgen ineens anders kan zijn. Strippen doen ze echt pas na de 40 weken omdat ze ervaren hebben dat het vaak alleen nog maar meer gerommel opleverd, zeker als de kleine er nog niet klaar voor is. Dus.. Ik wacht het gewoon 'rustig' en denk nu bij alles wat ik voel, ach het zal toch wel niks bijzonders zijn en die blijft zeker tot de 40 weken nog wel zitten. Hopen dat ik het zo wat beter vol houdt..
Hier hebben ze enkel getoucheerd. Deed geen deugd. Strippen doen ze niet. Voor 40 weken doen ze niks. Ook niet als je zo'n groot, zwaar en sterk kereltje verwacht... Hij gaat los over de 4 kg wegen bij de geboorte... Dan toch maar een ruggenprik denk ik.
Hier gelukkig wel strip poging staan voor as maandag en bij geen effect vrijdag weer. Misschien ook omdat ik een spier verrekt/gescheurd heb in mn buik en dat niet meer trek..
Ah Fijn!! Je word iig serieus genomen... dat gevoel heb ik echt niet.. dat ik maar een nummertje ben. Ik heb ontzettend veel last van BI.. als aangeef dat ik het niet echt meer trek enz dan word dat afgeschoven Op, ach het hoort erbij en deal with it. Ik heb wel aangegeven dat als ik zo nog uiterlijk 4 weken verder moet dat niet trek en ik zo ook niet de bevalling in wil .. daar zei ze verder niet veel op. Dusja ben benieuwd wat ze doen als ik de 40 weken voorbij ga, liever niet!!!
In het ziekenhuis heb ik dat idee ook wel, dat je soms een beetje word afgescheept. Vanmiddag weer aan de CTG gelegen vanwege veel harde buiken. Getoucheerd en geen verandering. Toen vroeg ze of ik nog een beetje kon slapen. Dus eerlijk gezegd dat ik vannacht beroerd heb geslapen en dat ik er ook doorheen zit met die 2 dames van me. Dat het lijkt of ze doorhebben dat er iets veranderd en dat ze me regelmatig het bloed onder de nagels vandaan halen. Maar ik moet maar weer gewoon afwachten.
Ik hoop dat het bij iedereen snel doorzet dames. Hier weer mega nesteldrang vandaag... zo vreselijk veel gedaan in huis maar kon gewoon niet stil zitten. Tijdens het avond eten echt mega mega mega harde buiken en had toen wel een beetje spijt dat ik zo druk ben geweest . M’n man is om 18:45 met m’n zoontje en stiefzoon naar de winkel gegaan zodat ik even lekker rustig en ongestoord kon douchen. Hoopte dat die harde buik zou ontspannen maar hij blijft gespannen... Nu dus nog maar even met m’n kruikje op de bank en hopen dat het wat gaat ontspannen....
Wat een ellende al dat afwachten, vooral als je er zo doorheen zit zoals jullie beschrijven. Heb ook het idee dat je niet overal serieus wordt genomen, echt gek dat ze niet allemaal dezelfde mening hebben. Ja, het strippen is bewezen effectief vanaf 40 weken, om serotiniteit voor te zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het daar voor niet werkt toch? Mijn vk zei als je nog geen ontsluiting hebt kan het sowieso niet, en als je nog geen gerommel hebt gehad dan zal het strippen idd ook waarschijnlijk minder kans van effect hebben. Maar als je al rommelt en je hebt al minimaal 1 cm kan het juist net het laatste zetje zijn. Je kindje is er klaar voor of niet, 50% kans. Daar hebben we hier op gegokt, maar tot nu toe zijn de weeen ook weer gestopt helaas. Als ik op internet zo eens rond zoek is het (met of zonder strippen) zelfs vaker voorkomend dat weeen beginnen en weer stoppen bij een eerste kindje. Maar elke centimeter is er een die straks dan weer niet meer hoeft! Ik denk wel als we maandag een tweede poging doen dat het misschien wel net genoeg kan zijn. Ik ga het in elk geval nog een keer laten doen. @Ilse84 een liter bloed Pfoe dat is wel heftig! Wel fijn dat jullie weer thuis zijn! Hopelijk gaat het snel goed met de voeding. Voor de dames die er doorheen zitten: keep your head up! We zijn er bijna! Binnen nu en 21 dagen hebben we allemaal ons kindje in de armen waarschijnlijk. Af en toe hier even klagen Hihi
Ik ben vandaag om kwart voor 2 bevallen van een dochtertje. Bevalling is heel snel gegaan. Om 10 uur zijn mijn vliezen door de gyn gebroken. Half 11 aan de weeenopwekkers. De weeën begonnen om half 1 goed op gang te komen. Ik ben praktisch direct in een weeenstorm gekomen. Om kwart voor 2 is ze geboren. Pethedine had geen tijd om in te werken
Proficiat Samila! !!! Geniet ervan. Waauw zo'n vlotte bevallingsverhalen. Iemand een goede tip om met de pijn van de weeën om te gaan als je geen pijnstilling wil?
Warmte is hier het eerste wat geprobeerd wordt. Warm bad (als je vliezen nog intact zijn), warme douche, warme kruik. En ontspannen zo veel mogelijk (heb je ademhalingsoefeningen geleerd, en hoe je de weeen weg kunt puffen? Aanrader om dat even te oefenen!)