1 t/m 15 november 2017 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Scarlett1985, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Hier ook weer volop krampen... heb net onder de douche eens voorzichtig gevoeld, maar bmm is heel zacht en staat open... zal toch wel iets van ontsluiting al zijn dan...

2. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Mikkie32 @marloesje24 vk zei ook dat t erbij kon horen dat slijm en bloedverlies na het strippen (ze had het wel alleen over gisteren). Alleen als het meer was dan een menstruatie bloeding of echt veel was dat ik elk uur een maandverband vol had dan moest ik wel bellen. Bij verlies van de slijmprop hoefde ik niet te bellen geloof ik.

Momenteel alleen nog lichte krampen met slijm en beetje bloedverlies. Beetje zoals een menstruatie maar dan met stukken slijm en minder bloed :|

Zie de ene na de andere bevallen in de Facebook groep pff word er soms ook wel een beetje ongeduldig van haha :p

@Sterretje31 balen van je beroerde nacht! Vanmiddag nog een dutje doen?
    En kun jij dat bij jezelf voelen of je ontsluiting hebt? Ik kan me niet voorstellen dat ik erbij kan Hihi en ik durf t ook niet. Als je zoveel last hebt van krampen, zou je de vk niet eens laten controleren dan of er al iets is? Of wil je liever afwachten?

3. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Oh gehurkt in de douche kan ik er wel bij ja ;) Haha
    En weet van de vorige zwangerschap dat 1 vinger erin sowieso al 1cm ontsluiting is. Heb niet geprobeerd of er meer in past hoor whahaha.
    Heb gister controle bij de gyn gehad, maar die heeft verder niet gekeken... als dit zo aan blijft houden of erger wordt, bel ik m’n vk nog of ze wil kijken wat er allemaal gebeurd...

Mikkie32 vindt dit leuk.
  4. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Hier net terug. Ik loop de kamer uit en kreeg last van krampen. Nu in bed.. deze krampen heb ik nog niet gevoeld.. voel het door heel mn buik. Niet fijn. Verder was alles goed. Ze ligt idd een stuk lager. Heb wel urine op kweek laten zetten ivm kleine beetjes moeten plassen en soms ook pijn. Vorige x waren er wat leukocyten gevonden dus nu dit even afwachten.

5. baboon

baboon Lid

21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Spannend @Mikkie32 , misschien zet er wel iets door nu :)

Hoe heet die facebookgroep @DangerBlonde ? Ik zit er niet in. Twijfel wel een beetje of ik erin zou willen, maakt me misschien ongeduldiger, hihi.

Het lijkt alsof hier de kramp iedere dag iets toeneemt, maar kan ook goed zijn dat ik mezelf gek zit te maken. Ik doe m'n best om het een beetje los te laten nu. Eigenlijk maakt het niet uit wanneer ze komt, dat zeg ik nu steeds maar tegen mezelf. Maar ben zo nieuwsgierig!

De laatste nachten slaap ik het eerste deel van de nacht redelijk goed en heb ik vanaf een uur of 3 veel voorweeen, die regelmatig zo pijnlijk zijn dat ik er wakker van wordt. Dus tweede helft van de nacht is steeds waardeloos. Wat duurt de nacht dan lang! Ben donderdag de slijmprop verloren en sindsdien rommelt het wat meer, ook 's nachts. Ben benieuwd wanneer iets doorzet en hoe dat dan voelt.

6. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Spannend! Hoop geen leukocyten deze x!

7. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Ja klopt 1 vinger is idd 1cm.. Hier kon ze met gemak met 2 vingers erin... Dus ruime 2cm..

8. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Hier ook nog lichte kramp en slijm met bloed af en toe.. maar ben bang dat er hier geen effect is op t strippen... Mag vrijdag weer indien nodig !

9. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Mikkie32 spannend, hopelijk zet het voorwerk bij jou ook in nu!

@baboon we hebben een geheime facebookgroep aangemaakt een tijd geleden, die vind je niet ;) maar als je wilt kan ik je wel toevoegen, stuur me even je naam in een privé berichtje hier dan stuur ik je een vriendschapsverzoek en zet ik je er in. Ongeduldig ja haha de ene na de andere bevalt nu, ook in die groep :p dat is soms frustrerend maar wel mooi ook om te zien. En het is een gezellige groep tot nu toe.

@marloesje24 vrijdag weer, fijn! Ik moest wachten tot maandag.. maar als ze er donderdag nog niet is ga ik proberen denk ik om de afspraak om te zetten naar een andere vk op een andere dag. Wil maandag eigenlijk echt niet terug naar die ene.
    Hoe lang kan dat slijmverlies duren trouwens?? Lijkt wel of ik zwanger ben van een slijmprop Omg haha het blijft er uit komen in grote stukken en slierten! Ik dacht na die prop zal het wel stoppen maar nee..

@Sterretje31 bij mij was het ook een krappe cm maandag nog steeds, ze kon er met 1 vinger in.
    Heb wel het idee dat de bmm zo laag ligt nu, toch kon ze er niet goed bij omdat ie naar achteren lag. Maar tijdens een avondje gezelligheid met manlief laatst had ik toch echt t idee dat ie er tegenaan kwam haha :roflmao: het idee van hij raakt het hoofd wat helemaal niet kan zit nu ook tussen mijn oren haha, nu wil ik ook niet meer :eek:

En twee weken geleden lag het hoofdje als sterrenkijker, vorige week niet meer bij de andere vk en nu wel weer. Ik hou me vast..

10. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Ik denk het niet hoor ladies. Het komt nml niet in vlagen maar is constant een beetje aanwezig. Weet niet hoe dat Kan? Maar tis onprettig in ieder geval:(

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Herkennen jullie dit? (Eerste kindje)
    Ik voel het nog niet om met een baby'tje bezig te zijn straks. Ik ben bang dat ik me niet meteen mama ga voelen van hem? Is dat normaal? Komt dat gevoel automatisch als ze de kleine in je armen leggen na de geboorte? Misschien is het de onzekerheid en onwetendheid. Nochtans staat alles hier al maanden klaar voor hem... Wij zijn ook heel benieuwd naar hoe hij eruit ziet en op wie hij lijkt... Toch is het ook raar. We hebben zoveel moeite moeten doen om hem te kunnen krijgen en nu is het moment daar en heb ik precies schrik. Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel?

12. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Als jullie kramp hebben, voelde jullie dit dan door heel de buik of alleen van onder en gaat dan dan gepaard met steken of constant, zeurderig zeg maar?

13. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Lena Mill. Dat gevoel komt vanzelf zodra de kleine op je borst komt te liggen. Vanaf dat moment waak je als een leeuw over jr kind.

Mikkie. Echte weeen beginnen vaak in bovenbuik en golven door naar beneden. Oefenweeem vaak kramp en steken onderin en meer zeurderig

Mikkie32 vindt dit leuk.
  14. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik herken het helemaal, heb hetzelfde!

LenaMill vindt dit leuk.
  15. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dat constant zeurderig en steken zijn idd de voorweeen. Die golven voelen toch een beetje anders. Ik vond het voelen als een golf van boven naar beneden, de buik wordt dan heel hard, en het gevoel alsof er onder in de buik bij de baarmoedermond een band strak wordt aangespannen. Maar ook die weeen kunnen blijkbaar weer stoppen heb ik ervaren...

Mikkie32 vindt dit leuk.
  16. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Ik herken het van m’n eerste kindje. Hebben ook veel moeite moeten doen om hem te krijgen (niet zoveel als jou, maar toch genoeg bloed zweet en heel veel tranen) en werd uiteindelijk bang dat ik niet van hem zou houden... zodra hij bij me lag was het heel onwerkelijk... maar vanaf dat moment deed ik echt alles voor hem, zelfs ten koste van mezelf. Tip, blijf erover praten. Met je partner, met ouders, met vriendinnen.
    Ik kwam uiteindelijk met een PND thuis te zitten dus waak daar wel voor.

17. DeboraV

DeboraV Actief lid

3 apr 2017
    122
    20
    18
    Vrouw
    NULL
    België
    Ik begrijp je ook wel hoor. En eerlijk, bij mij kwam dat moeder gevoel zelfs ook niet toen ze eindelijk geboren was en bij me lag. Durf zelfs te zeggen dat dit pas na een paar maand kwam...
    schaam je er dus niet voor als de roze wolk er niet meteen is. Het is perfect normaal denk ik om je helemaal onderste boven te voelen. Het is een heel ingrijpende gebeurtenis.

Mikkie32 vindt dit leuk.
  18. baboon

baboon Lid

21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Klinkt heftig @Sterretje31 . Vind je het nu extra spannend?

Ik kan me er nog niks bij voorstellen hoe het gaat zijn als ze er straks is. Ik heb eigenlijk heel weinig met baby's... Zo klein en kwetsbaar. Als ze gaan huilen, geef ik ze altijd maar snel terug aan de ouders. Hihi. Hoop dat dat bij mijn eigen baby straks heel anders is.

Bij mij zit de zeurderige pijn ook m.n. in mijn onderbuik. Soms zit er een beetje een golvende pijn tussen en die trekt dan door m'n hele buik. Maar denk dat dat anders voelt dan echte weeen. (Ik hoop nog steeds dat ik die op tijd herken, haha, maar de meesten zeggen dat je het wel weet als het echt begonnen is, dus daar ga ik maar vanuit. Ik probeer op regelmaat te letten. Dat zit er tot nu toe niet in)

@DangerBlonde Als het goed is heb ik je een bericht gestuurd.

19. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28

Eigenlijk valt het nu wel mee. Ik heb een jaar lang een hele fijne psycholoog gehad (ben pas net klaar bij haar) en twijfel niet meer aan mezelf.
    Enige dat ik spannend vind, is hoe ik de aandacht moet gaan verdelen en de balans moet gaan vinden aangezien m’n boefje net anderhalf is. Maar dat kun je toch niet van te voren bedenken of plannen...

20. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dat lijkt me echt heftig zo’n depressie! Wat goed dat je er nu vanaf bent en dat je hulp hebt gezocht.
    Toevallig zei Mn vriend vanmiddag iets over een tweede kind en zei ik hetzelfde als wat jij zei, dat het me moeilijk lijkt om ze dan evenveel aandacht te geven.. bij ons thuis in het gezin was dat altijd heel moeilijk, ik zou dat ook doodeng vinden. Maar als je er echt voor open staat gaat het met vallen en opstaan vast vanzelf!

Deel Deze Pagina