1 t/m 15 november 2017 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Scarlett1985, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik heb mijn afspraak bij de vk van maandag toch omgezet naar overmorgen, en specifiek gevraagd om de vk waar ik wel mee kan praten. Na de slechte ervaring van maandag knapte er gewoon iets bij me. Kan de laatste dagen alleen maar huilen. Had vandaag weer een breakdown momentje. Heel lang gesprek gehad met Mn vriend over hoe ik me voel, merk gewoon dat mijn grijze wolkje groeit en donkerder wordt ipv rozer. Ben erg bang dat ie straks zwart is en breekt bij de bevalling, dat wil ik echt voorkomen. Die depressie van toen wil ik nooit meer terug. Trek het niet lang meer zo, bleh. Voel me zowel lichamelijk als geestelijk afschuwelijk, dik, lelijk, vol met striemen overal, oververmoeid, pijn en ben gewoon op. Heb nergens meer zin in en geniet amper meer van iets leuks. Zit al sinds 21 weken thuis en al 9 maanden me ellendig te voelen, mijn hoofd omhoog te houden en mezelf te pushen om door te zetten en sterk te zijn.

Wil heel graag natuurlijk bevallen zoals ik ook voor ogen had. Met badbevalling en rust en ontspanning. Maar op dit moment denk ik zelfs inleiden maakt me ook niet meer uit, als het maar afgelopen is en dit rot gevoel over gaat. Wil er kunnen zijn voor mijn meisje en me sterk kunnen maken voor haar. En niet als een doekje straks in bed liggen en niks meer van die hele baby willen weten. Al dat rot gerommel zet niks door en ik ben het zo beu.

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oooh jij voelt je echt rottig hè! Hopelijk komt jullie kleine meisje nu snel. Op 4 november is het volle maan. Meestal worden er dan opvallend veel baby's geboren, dus wie weet. Ik heb al horen zeggen dat je niet mag hopen, want dan houdt uw lichaam alles tegen. Wijze raad van een vroedvrouw. Je zou moeten proberen te vergeten dat je bijna moet bevallen. Dat is moeilijk hè. Weet ik wel. Hier is dat ook bijna onmogelijk aangezien onze kleine man mij zo pijn doet soms met zijn voetjes. Hij weet natuurlijk niet beter, maar ja... Ik ben een boek aant lezen en merk dat ik rustiger word en nu meer over hem begin te fantaseren. Ik kon het ook niet laten om nog wat kleertjes bij te bestellen. X

3. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Nog even dangerblonde! Even doorzetten you can do it! Probeer afleiding te zoeken. Kopp wat moois voor jezelf of maak een lijstje van kleding die je kan gaan kopen na de bevalling. En hoe moeilijk het ook is. Laat het moment van de bevalling los. Hoe meer je erop gr focused bent hoe langer die kleine meid op zich laat wachten. Dus ontspan! (uiteraard makkelijk om zo op te schrijven, maar hoop zo wat positieve energie naar je te zenden!)

Hier gaat alles steeds beter. Omdat ze met 38 weken is gekomen is ze nog te zwak om aan de borst te drinken. Zit dus in een ritme met om de twee uur kolven voeden proberen aan te leggen en een peuter te vermaken. Ben heel erg blij dat er kraamzorg is en dat mijn man nu ouderschapsverlof heeft. Anders zou ik dit slecht trekken.

4. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Thanks voor je lieve berichtje!
    Geniet lekker van je kleintje !

Miesjella vindt dit leuk.
  5. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Hier ook nog kleertjes geshopt vandaag!

6. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Een heeeeule dikke knuffel!

7. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28

Och lieverdje toch... Ik gun je echt zo snel mogelijk een prachtige bevalling en een hele grote roze wolk want dat verdien je. Hele dikke knuffel en houd vol. Jullie meisje komt echt snel.

8. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
  9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wij gaan zo richting ziekenhuis. Ik vermoed dat het begonnen is. Om de 5 minuten krampen die ik echt weg moet zuchten.

Ilse84 en Mikkie32 vinden dit leuk.
  10. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
  11. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Wat typisch dat onze verhalen zo hetzelfde zijn. Ons meisje is ook met 38 weken geboren en ook voor haar was aanhappen moeilijk en kostte drinken veel energie. Vrijdag daarom begonnen met kolven en zaterdag 1 dag kunstvoeding gegeven. Daarna is zij beter gaan drinken. Met kolven was het bij mij ook borst kolven borst kolven steeds na 1,5u 1 van die 2. Mijn productie is nu goed op gang en ik kolf nu alleen als zij niet gedronken heeft of bijv maar aan 1 borst dan kolf ik de andere af. Maar nu ze een week oud is drinkt ze erg goed en veel! Gisteren een regeldag en kon wel een halfuur per keer drinken. S avonds had ze blijkbaar nog honger terwijl ze net gedronken had en aanleggen aan de andere borst lukte niet, dus gekolfd en dat met de fles gegeven toen was het goed.
    Ik zei vd week tegen mijn man hoe doe je dit als er nog een kleintje is. Petje af voor jou @Ilse84!

@DangerBlonde goed dat je het aangeeft! Ook van mij een dikke knuffel!

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Net om 5.26 uur is onze 3e dochter, Mia, geboren. Alles is goed gegaan. Ik heb alleen een subtotaal ruptuur.

Samila en Miesjella vinden dit leuk.
  13. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!! Ook heel snel gegaan bij jou. Geniet ervan, veel geluk!

14. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Bedankt voor de lieve reacties meiden, die doen me wel goed. Kan de laatste dagen echt alleen maar huilen. Van jullie reacties alleen al, heel gek. Ik denk dat ik het gesprek van morgen niet eens ga afwachten. Misschien is het tijd om eens een gesprek met de huisarts aan te gaan vandaag.

15. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Elsa86 van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Hopelijk knap je snel op van je ruptuur, heel veel sterkte en daarna genieten samen.

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Dank jullie wel.

@DangerBlonde ik hoop dat jouw meisje ook snel mag komen.

Ik had lichte hoop snel naar huis te mogen, maar Mia blijkt 4662 gram te wegen en we moeten nu eerst blijven om de suikers in de gaten te houden. Ze is 54 cm.

17. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Gefeliciteerd @Elsa86 grote baby. Succes en sterkte met je herstel. Geniet van je gezinnetje.

@DangerBlonde verstandig van je!

@Miesjella fijn zo'n snel herstel. Bij mij is het toch nog wat beurs en gevoelig van onderen. Met name met staan bijv met verschonen. Zitten, liggen en lopen gaat goed.

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Elsa, gefeliciteerd! !!!! Wow wat een groot meisje! Hadden jullie dit vooraf al voorspeld gekregen dat ze zo veel zou wegen? Mag ik even een stomme vraag stellen (omdat wij ook een groot en zwaar exemplaar verwachten): past jullie dochtertje in maat 50? Of meteen 56?
    Zijn zware baby's moeilijker stabiel te houden op vlak van suikergehalte in het bloed? Dat wist ik niet.
    En die totale ruptuur...ken ik nog niet...ga ik eens opzoeken op Google. Klinkt in ieder geval pijnlijk. Xxxx

19. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    @LenaMill ze past in maat 50. Ze hadden haar wel groter geschat dan mijn andere 2, maar ze werd rond de 3800 gram geschat, dus dit hadden wij ook niet verwacht.

Een scheur geneest vaak beter dan een knip, dus wat dat betreft...

En wat betreft het suikergehalte: dat is protocol hier omdat ze nu dan ineens veel minder binnenkrijgt.

Onze dame had trouwens een erg lange navelstreng, waar ook nog een knoop in bleek te zitten. Best een eng idee.

20. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    @Elsa86 van harte gefeliciteerd wat fijn dat ze er eindelijk is.
    Laat je lekker verwennen en geniet ervan. Herstel komt vast ook goed, is echt wel even pittig ja.

Ik had gisteren controle en nog steeds 2 cm ontsluiting. Strippen kon al wel maar doen ze pas volgende week bij 39 weken. Ze heeft wel al wat zitten rommelen en had dikke sliert met bloed verloren gisteravond. Iets meer harde buiken maar geen serieus werk.

Deel Deze Pagina