Spannend sterretje. Hopelijk kunnen morgen de vliezen gebroken worden en heb je snel een babywinkel handen!
@Sterretje31 : Spannend! Hopen dat het nu toch vanzelf zal doorzetten, succes. @Mikkie32 : balen zeg, wie weet dat het vannacht toch opeens doorzet.
Tnx. Op een paar krampjes een rustige nacht gehad. Moedeloos word je ervan. Zou toch wel fijn zijn als ze voor vrijdag komt Hoe is het met jou?
Succes vandaag @elita en @Sterretje31 ! Hopelijk gaat jullie bevalling helemaal goed! @Mikkie32 Ohh daar wordt je moedeloos van ja, je wacht al zo lang he! Probeer het positief te zien, nog uiterlijk 3 dagen en dan is je meisje er. En dan ben je alles bijna vergeten van de afgelopen maanden, het cliché is echt waar. Heb al die tijd geroepen ik doe dit nooit meer wat een ellende. En de bevalling was hels pijnlijk maar na de bevalling wist ik niet eens meer hoe die pijn voelde.. moeder natuur zorgt dat je dat niet meer kan herinneren en nu denk ik wat een heerlijk kind ik zou het nog wel eens over doen over een paar jaar scheelt dat je dan ook wel weet wat je kan verwachten en daarop kan inspelen denk ik. Een beetje. Probeer maar veel te slapen nu waar het lukt, ook overdag! Je hebt je energie nodig straks, en samen met een enorme dosis adrenaline ga jij die bevalling helemaal aan kunnen, gaat echt vanzelf!
Ja te lang eigenlijk ... Maar dat heb ik mezelf ook 'aangedaan' door te denken dat ze eerder zou komen.. dan duurt het nog heel lang. Haha, ja dat hoor ik iedereen zeggen dus daar houd ik me ook wel aan vast maar het is idd dat ik niet weet wat me te wachten staat.. ik hoop zo dat ze gezond ter wereld komt en ik op die roze wolk mag zitten. Ik weet dat het ook anders kan zijn. Dusja.. de komende dagen kunnen nog lang duren. Ik kan niet heel veel meer dus een beetje afleiding zoeken gaat wel maar dan is het weer opt benkske of of bed idd. Tnx meis voor je bemoedigende woorden x
Ja, dat wachten is slopend. Steeds weer die hoop als je iets voelt en de teleurstelling als het nog niks blijkt te zijn... ik hoop met je mee dat ze voor vrijdag komt. Met mij gaat het eigenlijk best goed. Behoorlijk lopen stoeien met de borstvoeding de eerste week maar na komst lactatiekundige gaat dat gelukkig veel beter. Het is nu nog zoeken naar een ritme. Ik ben niet goed in overdag rust pakken/slapen dus stort steeds eind van de avond in. Ze komt ''s nachts keurig om de 3 uur voor een voeding. Einde avond is vaak even spoken. En ze wil liever bij ons liggen dan in haar wiegje maar dat vind ik eng ivm de warmte. @DangerBlonde Nou voor mij geldt dat cliché niet hoor. Ik kan me de pijn heel goed herinneren. Het was wel meteen over en goed toen ze op mn borst lag
Fijn!! Dat lijkt me ook wel lastig ja.. het zal wellicht wel even tijd nodig hebben om je draai te vinden en je rust te vinden. Even bij je pakken is niet voldoende Dan? Of ben je bang zelf weer in slaap te vallen?
Ja, ik ben zo moe dat ik dan zelf weer in slaap val, met haar dus op mn borst. Het is best koud snachts dus ben dan bang dat ik uit automatisme de deken over tot m'n schouders en dus over haar heen trek. Draaien doe ik niet als ze bij me ligt. Denk toch instinct. Hoe lang drinken jullie kindjes ongeveer per borst? Norah is vaak wel een half uur bezig met 1 borst en ik geef er altijd 2, dus ben meestal wel een uur met voeden bezig. Ik vind dat best lang. Na dat half uur koppel ik haar meestal los om van kant te wisselen. Als ik wacht tot zij loslaat ben ik nog langer bezig.
Ik val ook regelmatig met haar in slaap als ze op Mn borst ligt. Echter als ze 1 piepje geeft wordt ik wakker en leg ik haar in der eigen bedje. In totaal drinkt ze vaak 20-40 min, soms geef ik maar 1 borst. Dan zit ze echt vol en hoeft de andere niet meer.
Hi meiden, Net met kraamhulp besproken: Als borstvoeding eenmaal op gang en in Balans is. 1 borst ongeveer 20 en de andere als “toetje” aanbieden dus voor een minuut of 5 zodat productie goed blijft. Tussen de wissel even luier verschonen
@Mikkie32 ik begrijp je gevoel helemaal, ik voelde me precies zo op het einde. Bij mij is het helemaal weggetrokken, na 3 dagen kraamtranen zo vanaf dag 6 (maar toch nog met roze wolk) is de rust hier weer terug. Het kan ook goed gaan! Ik weet wel nog dat de bevalling pijn deed haha en dat ik volgens mij Mn hele bed onder geplast heb samen met een paar liter vruchtwater (interesseerde me op dat moment echt helemaal niks haha) en dat ik moest kokhalzen van de pijn, maar om nou te zeggen het voelde zo en zo, heel precies kan ik het niet meer navertellen. Weet wel nog dat ik moeite had met zitten en opstaan en de vk na 6 dagen de hechtingen er uit haalde en me vroeg of dat pijn deed. En dat ik toen gezegd heb ach bevallen deed meer pijn hoor pijngrens is ineens een stuk hoger haha. Maar hoor ook genoeg verhalen dat vrouwen de pijn reuze mee vonden vallen en anderen die het een hel vonden. Dus dat is toch heel persoonlijk. En ik denk misschien ook een stukje hoe de bevalling verlopen is hoe je daar op terug kijkt?
@billy112 : dat is een goede tip, dankje! Ik kan me de exacte pijn van de bevalling ook niet meer voor me halen. Ja tuurlijk deed het pijn maar ondanks dat ik een weeenstorm had en geen pijnbestrijding was het te doen. Je lichaam zorgt daar ook zelf wel voor. Je moet er niet bang voor zijn en het gewoon over je heen laten komen.
Spannend! Hier maandag gestript en pas donderdag bevallen.. kan dus nog zeker effect gaan hebben! Duim voor je!
Ik vond het 3x meevallen. Nu had ik wel hele "makkelijke bevallingen" waar de langste 4.5 uur duurde....