1 t/m 15 november 2017 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Scarlett1985, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Ik vind Rotterdam te ver weg, anders had ik er zo aan meegedaan.
    Aanstaande donderdag komen ze van MVM weer langs.
    Ik wilde deze ronde eigenlijk niet meedoen na de miskraam van vorige keer, maar wil het toch weer proberen.

Gun nl iedereen een kindje en dan is plassen voor een ander het minste wat je kunt doen..
    Hier sinds 3 dagen geen symptomen meer, wat me wel een beetje zorgen baart. Maar heb dan ook heel veel gedaan de afgelopen 2 dagen.
    Volgende week vrijdag de echo, vind het zo spannend!

2. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Ik voel me zo vreselijk beroerd. Gister met m'n man naar een concert geweest. Door het lange staan de halve nacht wakker gelegen van bandenpijn. En vandaag (ook deels door de vermoeidheid) kots en kotsmisselijk.

Wist niet dat bandenpijn al zo vroeg zo heftig kon zijn. Had ik met m'n eerste niet. Zou het kunnen doordat die spieren nu slapper zijn?

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik heb geen idee of het daaraan ligt Scarlett. Maar bij mijn 2e zwangerschap had ik er ook al erg vroeg last van.

Nu nog nergens last van. Afgezien van mijn rug dan, maar dat komt gelukkig niet door de zwangerschap.

Wat ik me wel afvraag. Ik heb na de bevalling van de 2e een abces bij mijn rechter eierstok gekregen. Dit is met antibiotica behandeld, maar niet operatief verwijderd. Ik vraag me nu af of ik er in de zwangerschap laat van zou kunnen krijgen. Zou ik hiervoor de gynaecoloog maandag kunnen bellen?

4. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Elsa lijky mij dat je dat altijd na kan vragen bij de gynaecoloog.

5. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh Ilse, ik hoop zo dat alles goed gaat.

Ik zal eens me in de vijfde ziekte verdiepen, want dat ken ik niet.

Voor mij was het afgelopen nacht spannend. Had roze afscheiding, maar gelukkig tegen de ochtend stopte het, ik dacht echt dat een miskraam in aantocht was.

Miich en PH1 hebben jullie wel eens eerder met mij in een groep gezeten? Ik heb het idee dat ik jullie namen hier van een onderwerp ken.

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik weet niet wat bandenpijn is en hoe dat voelt, maar ik heb links en rechts in mijn buik soms echt pijn. Dat zijn steken waar ik van moet gaan zitten. Daarnet ook snel een lasagne gaan eten in een restaurant hier vlakbij en ik kreeg zo'n steen in mijn maag gevoel. Echt niet leuk. Was te zwaar denk ik. Voor de rest ook heel veel wit slijmverlies! En pijnlijke borsten. Dat is alles. Nog niet misselijk... wordt iedereen misselijk of kan het zijn dat je daar geen last van krijgt?

7. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Het kan zijn dat je geen misselijkheid krijgt LenaMill.

8. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Ik werd in mijn 3 zwangerschappen misselijk na 6 weken. Maar het hoeft niet!

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Morgen is voor ons een mijlpaal in een zwangerschap. We zijn nog nooit verder dan 5w4d geraakt. Ik ben deze keer veel rustiger merk ik. Hopelijk is dat een goed teken! 🍀🍀🍀🍀

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    LenaMill, ik ben bij mijn vorige 2 zwangerschappen nooit misselijk geweest. Het hoeft dus zeker niet.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dit is mijn 8e zwangerschap, maar ik ben nog nooit misselijk geweest. Dus dat zegt echt niks.

Ik heb soms wel echt opeens pijn in mijn baarmoeder. Komt zomaar opzetten en dan voel ik mijn hele baarmoeder pijn doen. Ik herken het niet direct dus heel lekker zit het me niet.

12. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Lenamill dat gevoel herken ik. Nu ook verder dan eerder en ook rustiger.
    Iedereen heeft andere kwaaltjes. Vorige zwangerschap had ik met 4.4 al zware borsten en nieuwe bh's gekocht. Nu is daar nog niks aan veranderd. Toen wel wat honger masr nu giga giga honger. Het is toch steeds anders.

13. joy28

joy28 Lid

26 apr 2014
    45
    0
    6
    Vrouw
    @Scarlett, ik voel ook al banden pijn en heb gelezen dat je het bij een tweede zwangerschap sneller krijgt omdat je baarmoeder sneller gaat vormen dan bij de eerste.
    @Lenamill, bij de eerste zwangerschap was ik iedere dag misselijk en nu alleen met vlagen...kan heel verschillend zijn per persoon.

14. joy28

joy28 Lid

26 apr 2014
    45
    0
    6
    Vrouw
    1.
    Nell - 32 jaar - 4e kindje
    Katin86 - 29 jaar - 1e kindje
    Mayla - ?? jaar - 1e kindje
    Nuage - 35 jaar - 3e kindje ♡

2.
    Joy13 - 27 jaar - 2e kindje
    Kiewie - 30 jaar - 2e kindje ♡
    JSV87 - 29 jaar - 1e kindje

4.
    IEZ, 35 jaar, 4e kindje (2e om voor te zorgen)

5.
    Elsa86 - 30 jaar - 3e kindje

7.
    Sweetpie - 34 jaar - 2e kindje
    Fotofanaat - 34 jaar - 2e kindje
    Scarlett1985 - 31 jaar - 2e kindje
    Ike - 30 jaar - 1e kindje
    LaVitaBella - 35 jaar - 3e kindje
    Elita - 32 jaar - 2e kindje
    Purkeltje - 29 jaar - 1e kindje
    Miesjella - 27 jaar - 1e kindje

8.
    Miich - 26 jaar - 1e kindje
    Sam01 - 33 jaar - 3e kindje (1e om voor te zorgen)
    DangerBlonde - 27 jaar - 1e kindje
    LenaMill - 31 jaar - 1e kindje
    PH1 - 28 jaar - 2e kindje

9.
    Ilse84 - 32 jaar - 2e kindje
    Saz667 - 31 jaar - 3e kindje
    Joy28 - 30 jaar - 2de kindje

10.
    Akelso - 32 jaar - 4e kindje

11.
    Aanne88 - 25 jaar - 1e kindje

12.
    Zeilbootje - 34 jaar - 3e kindje

14.
    Knorretje82 - 34 jaar - 4e kindje
    Miso - 31 jaar - 2e kindje
    Mara, 35 jaar, vierde kindje
    Mama v felicia, tweede kindje

20.
    Liva, 33 jaar - 3e kindje

Eerste afspraken

21 maart - Miesjella - eerste echo
    21 maart - Joy28 - eerste echo
    22 maart - Fotofanaat - eerste echo
    22 maart - JSV87 - eerste echo
    22 maart - Sweetpie - intake en eerste echo
    22 maart - Joy13 - eerste echo
    22 maart - Purkeltje - eerste echo (7w1d)
    24 maart - Sam01 - eerste echo (7w2d)
    24 maart - DangerBlonde - eerste echo bij gyn
    24 maart - Kiewie - tweede echo (8w1d)
    27 maart - LaVitaBella - eerste echo
    27 maart - Aanne88 - eerste echo bij kliniek
    27 maart - Elsa86 - intake en eerste echo (8w1d)
    27 maart - Mama v Felicia - eerste echo
    29 maart - Katin87 - eerste onderzoek
    29 maart - Aanne88 - eerste echo bij verloskundige
    30 maart - Ike - eerste echo (gynaecoloog ivm mmm) (8w2d)
    31 maart - IEZ - termijnecho (gyn)
    4 april - Saz667 - intake en eerste echo (8w5d)
    6 april - Akelso - Intake en eerste echo
    19 april - Aanne88 - termijnecho (10w5d)

Meisje (0) / Jongen (0) / Verrassing (0)

☆☆☆
    Parapluutje
    Sharon01

15. joy28

joy28 Lid

26 apr 2014
    45
    0
    6
    Vrouw
    Het is me gelukt om mezelf op de lijst te zetten. De kleurtjes waren weg. Heb alleen de afspraken weer in kleur gekregen. Het is een beetje lastig op mijn telefoon.

16. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    #716 PH1, 12 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2017
    Het zou maar zo kunnen.. Je naam komt me wel bekend voor, maar ik kan je niet plaatsen. Ben zelf actief geweest in de groepen juli2015 (daarna de miskraam groep), januari 2016, juni2017 (daarna de miskraam groep).

17. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Er is een kwaal waar ik wel heel erg veel last van heb. En ik niet alleen :D

Mijn hormonen vliegen hier het huis rond. Ik wil zoveel doen en als het dan niet lukt of kan dan moet mijn man het helaas ontgelden! :(

18. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik herken t! Haha en Mn collega's soms ook. En dan denk ik achteraf waarom was ik nou eigenlijk zo boos? :D
    Ik begin nu ook voorkeuren en afkeuren voor eten te krijgen. Ik hoef geen koffie, kokos, pizzabroodjes of sterk gekruid eten meer. Ik ben ineens helemaal gek op soep (het liefste zelfgemaakte, broccoli of pompoen), eet het liefst elke dag soep. Veel groente en brood krijg ik goed weg. Avondeten alleen ongekruid neutraal. Ze zeggen dat je lichaam als je zwanger bent zelf aan gaat geven wat het nodig heeft.. dat zal het wel zijn dan..

19. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik hoop dat jullie niet aan het eten zijn terwijl jullie dit lezen... Ik liet net weer een windje, maar al snel voelde ik diarree opkomen. Mijn broek hing dus al vol!🙄 Nog nooit meegemaakt zoiets. Ik heb zo vaak diarree S morgens ... Misschien is dat mijn kwaaltje wel?
    Die steekjes in de baarmoeder ken ik ook wel. Heb ik deze keer ook en de vorige twee keer had ik dit niet. De vorige twee keer voelde ik me niet zwanger. Ik had geen enkel kwaaltje, zelfs geen pijnlijke borsten. Deze keer is het precies echt helemaal anders. Dat geeft me een geruster gevoel. X

20. tweetje87

tweetje87 Actief lid

29 nov 2011
    282
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen,
    Mag ik met jullie meekletsen? Ik heb gisteren positief getest.
    Ik ben niet meteen blij en enthousiast dat ik zwanger ben maar dat komt doordat angst en spanning overheerst.

We hebben een dochtertje van 4 en bij die zwangerschap heb ik 9mnd last gehad van hyperemisis. Daardoor de eigenlijk de hele zwangerschap thuisgezeten.
    Uiteindelijk na heel veel twijfelen, vorig jaar besloten toch voor een tweede te gaan.
    En waar we al zo bang voor waren gebeurde. Ik kwam weer met hyperemisis in het zkh terecht.
    Tot overmaat liep dat ook nog uit in een MA. En of dat niet genoeg was, bleek het partiële mola te zijn geweest. Daarom uiteindelijk tussen jan en mei 3 curettages moeten ondergaan eer ik er vanaf was.

Maar he, die wens voor een brusje bleef. Dus weer heel veel in twijfel. Met mijn cyclus nog steeds van slag maar eens langs de gynaecoloog. Daar bleek ik pcos te hebben.
    Daarna zat het geluk een keer mee, want naar 1 ronde clomid gisteren dus een positieve test in handen.
    Mijn uitgerekende datum (ongeveer) weet ik nog niet. Door alle toestanden heb ik zelf geen exacte beeld meer, maar ik vermoed dat ik eigenlijk pas dinsdag of woensdag ongesteld zou moeten worden. (Ofja, eigenlijk niet natuurlijk;) )

Heel verhaal, maar dan snappen jullie wellicht meteen waarom hier de blijdschap nog niet kan overheersen. Ik heb jullie berichten allemaal terug gelezen en denk dat ik hierom wel goed zit bij jullie. Helaas voor jullie ook vele met een 'rugzakje'.

Deel Deze Pagina