1 t/m 15 november 2017 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Scarlett1985, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paz

Paz Niet meer actief

Ach wat vervelend! :(
    Normaal is alleen thuis blijven al niet leuk, maar nu in deze prille situatie helemaal niet. Ik ga duimen dat je morgen een goede echo hebt en je mannetje morgenavond weer snel thuis is!! :)

2. Paz

Paz Niet meer actief

Hier vanacht gigantisch misselijk, kon dr gewoon niet van slapen. Eerder nog geen last van gehad en werd vanmorgen wakker met mega honger. Ben wel elke ochtend bang voor bloed tijdens t plassen.. neemt die angst af?
    Wil vanmiddag nog een CB digitale test halen, maar t heeft eigenlijk toch helemaal geen nut om weer te testen als ik vrijdag/zaterdag al 3 positieve testen heb gehad? :D

3. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb van het weekend flinke ruzie gehad met m'n vriend :(. En dit kwam voornamelijk door mijzelf, baal ik dan zo van. Hoop echt dat ik die hormonen onder controle kan gaan houden komende tijd, want dit is niet echt goed voor onze relatie (zelfs een bord kapot gegooid op de grond, waardoor onze nieuwe vloer beschadigd is.. grrrr zo verschrikkelijk boos op mezelf). Gelukkig is alles weer goed maar wat kan ik een draak zijn zeg.

Hebben jullie hier ook last van?

@ Flinstone, ik voel ook steeds minder in m'n buik, bijna niets meer. Maakt me ook wel onzeker, maargoed we wachten het maar af tot de 21e :).

4. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Jeeetje miich, ik wil je bij deze heel veel sterkte wensen!

5. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Ik ben zo vreselijk misselijk. Bij de lichtste inspanning wordt ik zo beroerd. Pff, wat een ellende is dit. Bij m'n eerste helemaal niet gehad.
    En natuurlijk ook nu precies wanneer m'n dochtertje een slechte periode heeft door doorkomende tandjes enzo. Pff, ik weet gewoon niet hoe is de dag door moet komen soms

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    #786 LenaMill, 13 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2017
    Flinstone, ik denk dat het net een goed teken is dat je minder buikpijn hebt. Buikpijn doet je immers schrik krijgen, dus liever geen buikpijn.

Ik ben nog niet misselijk, maar de meeste onder jullie zitten in week 6 nu ze zo misselijk zijn. Misschien staat me dat nog te wachten. Al hoop ik stiekem van niet...

Testjes doen heeft geen zin meer, want zelfs na een miskraam blijft zo'n test nog een tijdje knalpositief. Daar moet je dus zeker geen geld meer insteken. (Weet niet meer wie uit onzekerheid nog wilde testen)

Ooh een bord op de grond gegooid... Haha dat is een beetje hoe ik me gisteren voelde. Zo chagrijnig als iets! Ik heb nog net niet gegooid met iets. (Maar mijn man kon niks goed doen en ik blafte iedereen af!)

Deze nacht weer enkele keertje moeten opstaan om te plassen en ik werd super duizelig bij het rechtstaan. Ik leek wel dronken. Ik doe ook nog altijd aan wc-papier loeren. Ik hoop dat dit straks eens ophoudt en dat ik eens gewoon vertrouwen kan hebben!!!

7. Paz

Paz Niet meer actief

Dan ga ik geen test meer doen en ga ik gewoon proberen te genieten!
    Vrijdag afspraak bij de huisarts (heb nogal een medisch dossier) en daarna ga ik een afspraak maken bij de vk :)

Ik was donderdagavond echt een kreng! Heb keihard gejankt en geen idee waarom, echt hele onaardige dingen naar mn mans hoofd geroepen... en wist toen nog niet dat ik zwanger was. Eerste wat mn man zei dat ik vrijdag positief teste was; zo dus die buien van gister kunnen we vaker verwachten? Haha.. hoop t niet voor hem, en voor mij.
    Dus snap wat jullie hebben :D

8. tweetje87

tweetje87 Actief lid

29 nov 2011
    282
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat 'heerlijk' om te lezen dat jullie de klachten van het vochtverlies herkennen. Stelt me iets meer gerust.
    Gelukkig ken ik de chagrijnigheid met borden kapot gooien (nog?) niet. Maar echt gezellig voel ik meen ook niet. Komt vooral omdat we allebei heerlijk onzeker zijn, door het verleden.

Zelf vannacht slecht geslapen omdat me borsten echt met de minuut meer pijn doen. Lekker irritant! Manlief eerst helemaal blij, want hij ziet dat ze al groter zijn geworden, maar pech voor hem....erna kijken doet al zeer:(

Blijven testen heeft inderdaad geen meerwaarde meer. Maar toch...het voelt zo fijn. Het lijkt wel of je daardoor nog enigzins controle hebt. (Onzin natuurlijk;) )

@lena, wat ontzettend balen dat je vriend nu weg is . Komt wel goed meis. Morgen avond ga je hem gewoon verblijden met een mooie echo. Ik ga er keihard voor duimen.

@lieve misselijke meiden, ik weet wat jullie voelen. Wat is dat toch klote! En al die cliché verhalen van je weet waar je het voor doet bla bla bla, je hebt er niets aan. Je zult er doorheen moeten.
    Het geen wat ik jullie lalleen maar kan meegeven is, neem de tijd voor jezelf, eet en drink op tijd en (lekker makkelijk) laat het gebeuren. Ik weet helaas door de hyperemisis waar ik net over heb. En jezelf er druk over maken stimuleert de misselijkheid alleen maar. Dikke knuffel voor jullie allemaal!

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    LenaMill, wat balen dat je man weg is. Mijn man moest dat toen ik bijna 36 weken zwanger was van de 1e. Verschrikkelijk vond ik. Alleen die van mij moest eerder terug komen, omdat onze dochter besloot dat het tijd was om te komen:D

Misselijkheid heb ik gelukkig nog maar weinig last van.

Vanmorgen de gynaecoloog gebeld, maar die assistente was best wel bot. Ik moet eerst naar de vk of huisarts voor een verwijzing. Nou, dan vraag ik er over 2 weken wel naar.

Met mijn rug gaat het weer wat beter. Maar moet nog niet te veel doen.

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat gek dat jullie een verwijzing nodig hebben om naar de gyn te kunnen gaan. Wij bellen in België gewoon rechtstreeks naar de gyn en kunnen dan gewoon een afspraak maken. Er zijn zelfs vrije raadplegingen zonder voorafgaande afspraak. Ik heb het gsm nummer van mijn gyn. Ik mag zelfs berichten sturen als ik over iets onzeker ben. Ze antwoordt altijd!! Super vind ik dat!

11. Scarlett1985

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    In nederland ga je bij een 'gewone' zwangerschap naar een verloskundige. Alleen bij medische redenen ga je naar een gynacoloog.

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wat Scarlett zegt klopt. Ik ga normaal gesproken vanaf 36 weken naar de gynaecoloog vanwege eerdere keizersnede.

Maar ik vroeg dus aan die assistente of dat abces wat ik in juni heb gehad, gevolgen heeft voor deze zwangerschap. Maar goed...in plaats van mij antwoord geven op mijn vraag begon ze meteen met dat ik een verwijzing moet hebben. Ik heb de nacontrole bij de vk gehad, maar die had nog nooit meegemaakt dat iemand na een natuurlijke bevalling een abces bij de eierstok kreeg.

13. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dan moet het de juli2015 groep zijn geweest. Bij Mn 2e was ik toen uitgerekend, maar ze kwam 7 wkn eerder.

14. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Eten helpt echt tegen de misselijkheid, om de twee uur iets kleins eten fruit of cracker of sultana.. bij het misselijk worden ben je eigenlijk al te laat helaas. Ik ben nog elke dag aan het afkloppen dat het hierbij blijft, ben er bang voor om zo misselijk te worden dat ik moet overgeven. Gek he.

@lenamill wij houden je wel gezelschap! ;)

Ik werd vannacht ook al wakker van pijnlijke borsten, ik slaap altijd met alleen een T-shirt aan, geen bh. Zou het helpen om een bh of een strakker topje te dragen of juist niet? Hoe doen jullie dat?

15. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Lief dat je ernaar vraagt sweetpie. Het gaat goed gelukkig, ik had vannacht weer roze afscheiding maar het is nu gelukkig weer over. Fijn dat het voor je nog goed te doen is.

16. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    hoi ladies!
    wow wat wordt hier veel gekletst!

Als eerste heel veel sterkte Miich.... zo oneerlijk :(
    Voor de andere dames ook waarbij het mis is gegaan :( Jullie horen evengoed bij deze groep en zullen ook op de lijst blijven staan! <3

Hier begon de misselijkheid ook vorige week. Al is dit iets anders dan de misselijkheid bij een buikgriep.. vooral gisteren voelde ik me slecht! Niet hoeven spugen gelukkig.. vandaag is ook niet echt een goede dag haha. Heel apart om misselijk te zijn en tegelijk honger te hebben ;)

Ik heb ook sinds een week 's avonds echt al een bolletje boven mijn schaambot! zelfs mijn vriend voelt het en is normaal heel sceptisch en vind het vaak overdreven dat ik alles op de zw afschuif ;):p haha

17. Scarlett1985

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Cola, lang leve cola tegen de misselijkheid.
    Ik voel me weer een beetje mens.

Alleen jammer van de buikgriep die ik er bij heb vanaf vanmorgen

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ben zooo moe en futloos. Gisteren had ik nog enorm veel energie. Misschien is het gewoon het maandag -gevoel.. &#128522;

19. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Gelukkig ben ik niet de enige draak ;). Misschien moeten onze mannen ook een topic starten hahahah...

Hier vannacht ook heeeeel slecht geslapen, afgelopen anderhalve week slaap ik sowieso niet meer dan 5-6 uur per nacht.

20. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Miich, nu pas gelezen. Heel veel sterkte meid. Ik hoop dat je volgende ivf behandeling tot een blijvende zwangerschap en een gezond kindje mag leiden.

Deel Deze Pagina