1 t/m 15 november 2017 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Scarlett1985, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Welkom Nell! Gefeliciteerd! Wat leuk dat je al 3 kereltjes hebt!

Elsa, die testen lopen mooi op zeg!!

Het is ieder voor zich of je mee doet aan mvm.. maar ik vind het persoonlijk maar een kleine moeite :) en er zijn een aantal mensen inmijn omgeving die pregnyl hebben gebruikt.. ik vind dat zelf fijn dat ik iets kan doen om 'hun' te helpen :)

Morgenavond krijg ik daar de intake van! Spannend haha

2. Joy13

Joy13 Bekend lid

21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Op de site staat dat je pas vanaf 6weken mee kan doen maar dat klopt dus niet helemaal

3. Sweetpie

Sweetpie Niet meer actief

Gezellig allemaal!
    Ik heb vanochtend de afspraak gemaakt voor de intake en eerste echo.
    22 maart. Dan ben ik 7 weken.

Vind het leuk om hier mee te schrijven en te lezen. Ik zal soms wat wat meer meeschrijven en soms weer wat meer meelezen.
    Ben geen hele fanatieke schrijver :D

4. Joy13

Joy13 Bekend lid

21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Ik heb trouwens nog steeds geen verwijzing ontvangen via de mail. Belachelijk dat dat 2 dagen moet duren..

5. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Ik ga me van de week ook aanmelden voor mvm, vind het fijn dat ik zelf wat kan terug doen waar ik zelf baat bij had.

Ik heb 15 maart de eerste echo en dan is mijn ml jarig dus hopelijk dubbel feest!

Testen lopen mooi op Elsa

6. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Zoals het er nu naar uitziet 7 nov uitgerekend,
    27 maart de 1e afspraak.

Maar na de miskraam ga ik nu met ruim 6 weken langs een heel goed echo bureau in de buurt, hoop dan al iets meer te weten..

7. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Oja en ik ben 1 november uitgerekend :)

8. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    #108 ike, 28 feb 2017
    Laatst bewerkt: 28 feb 2017
    Hoi allemaal,
    Ik wil ook graag met jullie meekletsen. "Fijn" om te lezen dat er meer mensen zijn met een verhaal. Nadat het op de normale manier niet lukte om zwanger te worden zijn wij in 2015 naar de huisarts gegaan waarna wij in 2016 begonnen zijn met ICSI. Hiervan zijn wij vorig jaar 2x zwanger geraakt, maar eindigde helaas al snel in miskramen. 19 februari heb ik een cryo blastocyste teruggeplaatst gekregen. Gisteren wat geschrokken van wat bloedverlies waarna wij getest hebben. Test was positief! Vrijdag wil ik nog een keer testen en maandag heb ik de bloedtest in het ziekenhuis, dat is hier protocol na een tp. Na de bloedtest zal er een echo ingepland worden, vermoedelijk met 7 weken zwangerschap.
    Aanmelden voor mvm doe ik na de bloedtest. Meedoen kan inderdaad vanaf 6 weken maar aanmelden al eerder. Vorige keer belde ze de dag van de mk. Dit keer wil ik echt starten met mvm!

Ike, 30 jaar, 1e kindje, 7 november

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Je bent mij ook vergeten geloof ik :)
    Nuage, 35 jaar, 3e kindje

Ik denk dat ik pas een echo wil in week 8 of 9. Wij hebben 3 keer moeten meemaken dat we het hartje zagen kloppen in week 6 of 7 en dat het in week 8 gestopt was. Ik wil die valse hoop niet meer. Maar of ik het volhoud weet ik niet.

Vandaag mijn gyn gesproken. Hij belt me over 2 weken om te horen hoe het gaat. Ik word overmorgen geopereerd dus het is even spannend hoe het daarna gaat lopen. Als ik dan nog steeds zwanger ben dan denk ik dat hij een echo wil inplannen.

10. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Al sinds april 2013 bezig voor tweede. Nu in medis
    Overijssel
    Hallo dames,
    Hoop dat ik me hier mag aanmelden..
    Gelukkig niet de enigste met een 'rugzakje' qua zwanger worden.
    Ben mama van een dochter van bijna 5. In 2013 bleek ik zwanger. Na 6 weken een echo, want bloedingen en krampen. Bleek een missed abortion. Gecurreteerd met 8 weken. Daarna hoop snel zwanger te worden. Echter rare voorbloedingen. Jan 2014 naar de gyn, en bleek een poliep te hebben. Poliep verwijdert via operatie. Half jaar zelf geprobeerd nog en toen malle molen in. 5 iui's zonder hormonen (alleen pregnyl (hulde aan mvm!)). Dec 2015 gestart met eerste IUI met hormonen. 9 dagen gespoten en op zkh beland met longontsteking. Ondanks dat het (volgens de artsen) niet aan de hormonen kon liggen , was ik er even klaar mee. Dus lange pauze in. Wilden vh zomer weer beginnen, maar bleek zaterdag een positieve test te hebben 😱😱 wat een wonder. Gezien ml vaak zaadcellen onder de 1 milj had en icsi voor ons een goede optie was.. Zaterdag, zondag, maandag en vandaag getes. Wat vinden jullie vh verloop? (Foto word wel btj onduidelijk :( )
    image.jpg

Sharon, 28 jaar, verwachte uitgerekende datum 6 nov.

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Waw Sharon, fantastisch!!!
    Er zijn hier heel wat dames met "een (medisch) rugzakje". Zelf vind ik dit wel aangenaam. Is dat het juiste woord? Ik bedoel dat ik opgelucht ben dat ik hier zeker ga begrepen worden!
    Ik heb trouwens vandaag weer enkele heel pijnlijke steken gehad in mijn baarmoeder. Op zo'n moment kan ik amper bewegen. Wat zou dat zijn? Ik ken het niet uit de vorige pogingen. Lijkt me ook wel positief. De psycholoog van het fertiliteitscentrum raadde me aan me te focussen op de dingen die nu anders lopen om me zo positiever te kunnen houden en niet enkel
    terugdenk aan de fout gelopen zwangerschappen.

Ik kreeg ook Pregnyl. Gelukkig bestaan zulke medicamenten. Vroeger zouden wij een kinderloos koppel gebleven zijn... Leve de wetenschap op vlak van fertiliteit!
    Xxx

12. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Idd ik vind dat ook erg fijn! Al is elke zwangerschap natuurlijk een wonder, maar soms kost het even iets meer moeite. Ik herken het negatieve denken. Probeer me ook vast te houden aan het positieve. Doe het wel gelukkig met mensen die het al weten: beste vriendin en ouders. Kan zo m'n onzekerheid wel kwijt en weet ook, mocht het weer mis gaan ik mensen heb die me steunen.. Heb ook af en toe kleine steekjes in m'n lies. Word ook gezegd dat dit in het begin voornamelijk kan. Hopelijk bijten onze kleintjes zich gewoon goed vast ;)
    Idd hulde aan de wetenschap, mvm, donaties van zwangere vrouwen, fertiliteitsartsen enz ;) je snapt me wel Hihi
    We gaan lkkr proberen te genieten goed? Slepen we elkaar hier gewoon samen doorheen .. :)

13. Joy13

Joy13 Bekend lid

21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Fijn dat we hier toch allemaal "gelijk" zijn hoe en waar je ook zwanger geworden bent 😘
    Ben super blij voor jullie allemaal!!

Toch nog even een vraagje.. 😕

Ik heb gewoon ECHT nergens last van! Op heel erg moe zijn na dan.. en een klein beetje pijnlijke borsten maar dan moet je er wel aanzitten..

Zijn er meer die nergens last van hebben?
    T is dat die testen toch echt positief zijn maar ik voel me helemaal niet zwanger 😥

14. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Ik heb ook nog weinig klachten wel met vlagen misselijk en af en toe voel ik wat in m'n onderbuik maar verder niets... dat maakt me af en toe wel onzeker

15. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Idd joy! Zo is het! Hoe je ook zwanger word het is een wonder :)

Oeh ik herken weinig kwaaltjes.. Heb alleen zuurbranden en moe. Misschien je partner vragen? Mijn vriend zegt dat ik er wel meer heb haha.. Vergeetachtig, kippig, moe, zuurbranden en hoofdpijn waar hij me over hoort, maar hoort dat er ook bij? Vaak vallen de partners het wel op haha.. Snap je angst.. Omdat je dan zo weinig last hebt denk je... Eh... Ben ik wel zwanger? Maar als je testen het zeggen zou het wel zo zijn! ;)

16. Joy13

Joy13 Bekend lid

21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Ohjaa maagzuur heb ik ook ineens. Hmm. Heb t gevraagt bij hem valt ook niks op. Niet meer dan ik zelf aangaf. Hoop dat die stomme huisarts morgen die verwijsbrief mailt dan kan ik de gyn bellen!!

17. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Sharon laatste 2 zijn echt duidelijk!

18. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Thnx ike! Jaa toen drong het ook echt door. Nu nog die angst weg Hihi.

Maarrr joy! Nu zeg je zelf al dat je ook last van maagzuur hebt Hihi... Dussss.. Weer een symptoom :D

Haha zag net dit plaatje op fb voorbij komen.. Dacht aan deze nieuwe groep.. Zo voelde ik me wel in het hele begin.. Nog wel eens haha

image.jpg

19. Joy13

Joy13 Bekend lid

21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..

Haha jaa dat klopt 😂
    Iklig nu net in bed en moet weer plassen en heb een beete een misselijk gevoel in mijn buik 😂 ik hebt afgeroepen😋

20. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik plas veel, continu honger, s avonds last van mijn onderrug en soms wat maagzuur. Dat zijn mijn klachtjes voor nu. Voel mij wel echt zwanger.

Deel Deze Pagina