1 t/m 15 november 2017 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Scarlett1985, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik ben heel benauwd voor de bevalling. Bij mijn dochter niet de makkelijkste bevalling gehad en de pijn is misschien wel het minste waar ik bang voor ben..

2. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of je tijd hebt om je druk te maken over naalden tijdens de bevalling.
    Je zit in zo een pijn die niet te beschrijven is dat je misschien niet eens door hebt wat er gebeurd. Ik ben niet bang voor naalden maar ik weet dat ik heb gesmeekt om een tweede pijnstiller. Voor mij geen epidurale maar pethedine of hoe je het ook schrijft. Bij beide bevallingen gehad. Met beide keren een andere werking. Eerste had ik met een een soort roesje erin. Ik was zo slaperig dat ik de pijn niet voelde. Tweede keer zonder roesje.....ahhaha.....pfff....ik vond dat het niet werkte op dat moment maar achteraf zeg ik het heeft een zeker moment geholpen. Ik beval heel snel dus ik kan niet teveel medicatie krijgen anders voel ik geen persweeen zoals bij de eerste keer.....
    Maar een ieder zijn eigen ervaring. Zwanger zijn hoeft voor mij niet aangezien ik vreselijk ziek ben gehele zwangerschap maar bevallen is geen probleem voor mij.

3. petra111117

23 apr 2017
    22
    0
    1
    Vrouw
    ja dit keer met deze hormonenboost heb ik het ook hoor alle kwaaltjes bah.. misselijk moe huilen, soms word ik gek van mijzelf laat staan mijn omgeving soms hahahhaha.. het maakte me echt onrustig of alles wel goed zat.. maar gelukkig ben ik niet de enige..nou hopelijk dames zijn de hormonen straks weer gekalmeerd en kunnen we genieten ervan..ik geniet er nu al van, maar de misselijkheid en moeheid en niet mezelf zijn is soms echt frustrerend als je gewend bent zoveel te kunnen doen en nu al snel of moe of je k'tsmisselijk voelt.. heb al 2 zwangerschappen achter de rug maar dit is nieuw.. afwachten maar..

4. Sam01

Sam01 Actief lid

4 dec 2015
    423
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ow daar heb ik wel tijd voor. De rugweeen zijn killing en kun je niet d.m.v. ademhaling verminderen zoals buikweeen, maar de infuusnaald kregen ze er toch niet zomaar in. Ik mocht in eerste instantie sowieso geen pijnstilling, aangezien ik alles moest bewust moest meekijgen i.v.m. uiteindelijke verwerking van de vroeggeboorte.
    Ik wilde na een operatie ook geen pijnstilling, liever de pijn dan die spuit :oops: De verpleging keek me alleen maar raar aan en wilde 'm toch zetten. Tja, dan wordt ik fel en krijg je 'm nagegooid.....

5. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Rugweeen zijn inderdaad killing...
    Een ieder zijn eigen ervaring.

6. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Pfff mijn dochtertje zit sinds gisteren al niet lekker in haar vel. Verhoging, moe en om alles huilen! Mijn man zit sinds maandag in de kost, maar komt gelukkig vanavond thuis! Vind het wel pittig zo

7. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Sorry hoor, ik moet even klagen. Ik zit er nu echt helemaal doorheen... ik wil zo graag terug naar Nederland. Ben het helemaal zat hier. Omdat vl steeds naar mijn suikerwaarden vraagt heb ik maar even gemeten. 7.7 anderhalf uur na ontbijt. Begint al goed.
    Gister controle bij de ha gehad. Bloeddruk is perfect maat ik zie er "uitgeput" uit. En dat was nog op zijn zachts gezegd. Vannacht weer niet geslapen. Met moeite mijn bed uitgekomen.
    Pffff :confused::confused::confused::confused:

8. DeboraV

DeboraV Actief lid

3 apr 2017
    122
    20
    18
    Vrouw
    NULL
    België
    Ik werd bij de geboorte van mijn dochter ingeleid, de weeën kwamen meteen hevig.
    de vroedvrouw zei dat het moest komen en gaan, euh, ik voel dat precies constant, maar goed, wist ik veel. Tot ze zagen dat precies echt wel snel ging, en dat de weeën maar bleven komen. Dan toch een epidurale gevraagd, opt laatst begon ik dat ondanks de epidurale terug te voelen. Goh dat kan precies niet hoor mevrouw, ik zal eens controleren hoeveel cm je hebt.
    Men schrok dat ik plots op 10cm zat en mijn water zelfs nog niet gebroken was.

Maar goed, zolang dit tweede hummeltje goed blijft zitten en alles goed blijft gaan, dan raken we ook wel door die bevalling :)

9. DeboraV

DeboraV Actief lid

3 apr 2017
    122
    20
    18
    Vrouw
    NULL
    België
    @Samilla: heb je suikerziekte misschien? Hoe komt het dat je niet kunt slapen?

10. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ik had bij mijn tweede zwangerschapsdiabetes en achteraf gezien bij mijn eerste ook maar die was dus niet behandeld.
    Ik heb net na de lunch weer gemeten zat op 8.6 en nu een half uur later op 9.1. Ik denk dat het weer terug is. Ik baal hier heel erg van. Vooral omdat ik het bij de tweede niet goed onder controle kreeg met insuline. Nu ben ik er vroeg bij. Ik kan wel janken dat ik niet in Nederland ben. :confused::confused::confused::confused::(:(:(:(:(

11. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Bang voor de bevalling ben ik niet... mijn nieuwe motto is: als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
    geen 1 bevalling is hetzelfde en je kunt van te voren niet bedenken wat er gaat gebeuren.
    Ik heb slechts een paar weeën gehad (werd ingeleid ivm vruchtwater verlies) maar toen schoot de hartslag van m'n kindje gigantisch naar beneden. Flinke paniek, gynaecoloog erbij, weeënopwekkers werden stopgezet en gelukkig stabiliseerde zijn hartslag weer. Doordat ik toen nog maar 2 cm ontsluiting had, zijn we meteen naar de OK gegaan voor een keizersnee. Het ging allemaal zo snel dat ik niet eens na kon denken.
    Vanaf het moment dat ze zeiden 'we gaan hem halen' tot het moment dat hij eruit getild werd, waren we krap 20 minuutjes verder. Mannetje had 2 keer de navelstreng om z'n nekje, dus bij het beginnen van de weeën kwam die navelstreng strakker te zitten...

12. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik tel met je mee!
    Heb je het wel met water gemengd net als limonade? Vond je het zo vies? :O ik vond m niet echt vies, ik vind juist de ferro met ijzer vies. Alsof je op een handje spijkers zuigt.

@DeboraV ik ben er nog niet over uit of ik met of zonder ruggenprik wil bevallen. Ik denk dat ik het zonder ga proberen in het bad, en als dat niet lukt met in bed.

13. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Samila oh wat vervelend, hebben ze in Frankrijk niet de goede medicijnen dan?

14. DeboraV

DeboraV Actief lid

3 apr 2017
    122
    20
    18
    Vrouw
    NULL
    België
    Zag dat al paar keer passeren in het programma op tv hier, bevallen in bad, zag er eigenlijk wel ontspannend uit. Ik zou dat ook wel overwegen.

15. DeboraV

DeboraV Actief lid

3 apr 2017
    122
    20
    18
    Vrouw
    NULL
    België
    Niet leuk, je maakt je uiteraard zorgen en dan ben je nog ver weg van huis.

16. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Oh het zal best wel. De zorg is toch anders hier in Frankrijk. Ik vind het hier erg afstandelijk, hard en koud. In Nederland is er meer warmte en vriendelijkheid. Het is ook heel erg zwaar als je zwanger en ziek bent in een ander land zonder familie of vrienden. Vandaar....

17. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Klopt. Gelukkig is mijn ha Nederlander en dat helpt wel een beetje. Ik heb hem net gebeld om mijn waarden door te geven en ik kon direct langskomen voor een formulier om morgenochtend bloed en urine onderzoek te doen. En aan de hand van die resultaten krijg ik de glucose test of niet. En als daar nu al zwangerschapdiabetes uitkomt moet ik weer bij de gyn onder controle.
    Ik ben een beetje geschrokken dat ik nu al zulke waarden heb. Kan echt sinds vandaag weer een beetje normaal eten. Het vervelende is ook nog dat ik volgens het dieet ben blijven eten. Geen grote porties, weinig koolhydraten, geen snelle suikers. Dus dat zou betekenen dat het niet helpt. Moet ik er rekening mee houden dat ik weer aan de insuline moet. :(
    Maar het is best lastig hier om te eten want er is niet veel variatie in brood hier, haast geen volkoren of donkerbruin brood. Alleen maar witbrood en overal kilo's suiker in.
    Veel groente keuzes hebben ze hier ook niet. Alles is sperziebonen hier lijkt wel. Verse groenten is er ook niet veel. Wordt er helemaal gestoord van. Maar goed, zal niet teveel klagen. Ik mis Nederland gewoon:rolleyes:

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wat ontzettend vervelend allemaal, Samila.

Ik ben niet bang voor de bevalling. De eerste heb ik zonder pijnstilling gedaan, ondanks verschrikkelijk rugweeen. Zij is uiteindelijk met een ks geboren, omdat ze navelstreng 1x om de nek en 2x om haar romp had. Ze kon dus met geen mogelijkheid normaal geboren worden.
    Het laatste 1,5 uur voor de ks hebben ze me echt gemarteld, oa met een vacuum. Ik heb het toen echt uitgeschreeuwd van de pijn.

Ondanks dat was ik niet bang voor de 2e bevalling, maar ik had wel in het geboorteplan gezet dat ze geen vacuum mochten gebruiken. Bij de 2e wilde ik al vrij snel een ruggenprik (1,5 uur na de eerste controle, had toen 3 cm), maar bij toucheren bleek dat ik al op 9 cm ontsluiting zat en dus kon ik geen ruggenprik krijgen. Ik heb toen een pompje remifentanyl gehad en dat vond ik heerlijk. Bij de 3e zou ik weer kiezen voor pijnstilling.

19. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hier ligt er weer eentje ziek in bed... Misselijk, geen eetlust, diarree, moe. ... seffens begin ik pas over te geven vanaf 12 weken. :(
    Pffffff ik wil zo graag me wat beter voelen. Ik lig hier zo ellendig dat ik zelfs weer huil van ellende. o_O

20. DeboraV

DeboraV Actief lid

3 apr 2017
    122
    20
    18
    Vrouw
    NULL
    België
    Mo zeg dat is echt niet leuk!! Zo vreemd dat het nu pas begint op te komen.
    Wat zegt je gynaecoloog daar van?

Ik duim zo hard mee met alle misselijke dames dat jullie gauw kunnen genieten van de zwangerschap!

Deel Deze Pagina