1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Hier was het heel verschillend de eerste tijd. De ene keer kwam ze elk uur en de andere keer sliep ze 3.5u. Het is zeker de eerste week wel belangrijk dat je baby vaak word aangelegd om de productie op gang te brengen maar als je baby eens 3.5 of max 4u slaapt zou ik hem niet meteen wakker maken ervoor.

2. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Pge: oh dan wil je kv geven... Vandaar dan snap ik het weer.
    Ik werd in de war gebracht doordat je het over een kolfapparaat had.... Ik zou juist denken als je thuis werkt met kinderen dat BV geven geen probleem is, maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt! Elke week die je BV geeft is mooi meegenomen!

Mijn jongste dronk tot ie 4 maanden was overdag elke 2 uur bij mij dus dat zou echt niet te doen zijn met werken....

3. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt @Misscandy!

@nell wauw elke 2 uur

4. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ja pittig hoor! Oudste van net 1 zat elke 2 uur in de box...

5. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de kraamweek maakten we de baby wel wakker om de drie uur als t'ie niet zelf al voor een voeding kwam. Dat lijkt mij wel nodig om de bv op gang te brengen.
    Daarna kan je gewoon kijken hoe het loopt en hoe vaak t'ie komt en hoe de baby groeit.
    Ik vond de regeldagen altijd zo'n ellende. Heel vermoeiend en je hebt het gevoel dat het nooooit meer goed komt...

Vandaag groeiecho en gyn gehad. Alles was prima! Baby groeit iets boven gemiddelde, maar wel volgens eigen curve.
    En wat heel grappig is...we krijgen een baby met haar!! Er zweefde allemaal stekeltjes rondom het koppie!

6. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Maar als je borstvoeding op verzoek geeft, dat maak je je kindje toch nooit wakker voor een voeding? Dus al slaapt je kind uren achter elkaar door, hij zal dan toch wel wakker worden als hij honger heeft?? Of is dat niet zo?

Ik ga hier maar slapen. Morgen om 8 uur in de ochtend al een echo. Gaaaaap! Ik denk dat zowel mama als beep lekker liggen te tukken dan.

7. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pitahaya ik heb het geleerd zoals Mv6 schreef

8. dokhtaram

dokhtaram Actief lid

26 mrt 2015
    109
    0
    0
    NULL
    Bij mijn dochter had ik s'nachts ook soms 4 uur tussen gelaten.
    Toen ik in het kraamhotel lag en haar soms meenamen zodat ik even kon slapen kwamen ze haar ook na 3 uurtjes brengen behalve als ze sliep toen zat er ook 4 uurtjes tussen.

9. mamavascosofia

mamavascosofia Actief lid

28 jan 2015
    147
    0
    0
    @Pita, Volgens mij had het ook te maken dat de suikerspiegel van de kleintjes snel dalen. Daarom is het in de eerste week belangrijk dat ze om de 3 a 4 uur drinken.

10. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    mammie van 6: gek he om de haartjes op een echo te zien :) hier ook. was echt verbaasd maar man en ik hadden als baby ook al lang donker haar.

11. Pitahaya

Is dat dan alleen de eerste week zo? En daarna niet meer?

Hier vanochtend liggingsecho gehad. Hij ligt goed, mooi met zijn hoofdje naar beneden. We hebben ook even 3D mogen spieken. Zo bijzonder. Je zag ook al wat haartjes! Hihi!
    Hij is nu 2500 gram en ze schat hem met de geboorte (40 weken) ongeveer 3500 gram. Alle waarden lagen mooi op het gemiddelde dus allemaal keurig netjes. En hij lag zo lekker tevreden met zijn handje boven zijn hoofd. Zo schattig...

12. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaah..echt lief.
    Ja pge: wij hebben 5 kale baby'z gehad of maar paar sprietjes. Erg leuk om zo'n harige baby te krijgen 😉

13. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Fijn Pita!

Leuk dat jouw kleintje nu ook haren heeft mammiev6!

14. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Hier zei de kraamverzorgster dat ik haar snachts niet wakker hoefde te maken voor een voeding. Ze sliep namelijk door als ik geen wekker zette na 4u. Vond zelf 4u ook echt wel het max gezien het op gang komen van de melk en inderdaad de bloedsuikerspiegel van de baby. Dus hoorde toen telkens tegenstrijdige verhalen.. en of het dan alleen de eerste week zo is dat ze het nodig hebben voor de bloedsuikerspiegel? Ik zal ook deze keer de eerste tijd er max 3.5 of in uitzondering 4u ertussen gaan laten denk ik

15. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Ik ben benieuwd, donderdag is mijn borstvoedingscursus!

16. Pitahaya

Volgens mij zijn de meningen hierover gewoon enorm verdeeld. Ik denk dat je ook naar je kleintje moet kijken en of hij goed groeit enzo...

17. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    allemaal nog zo onwennig en zoveel vragen ivm borstvoeding die deze week in me op komen.

ook enorm enge dromen de laatste week..
    droom bijna iedere nacht iets eng over mijn kat en zomaar een kat.
    ook dat ik nr toilet ga en de navelstreng ineens eruit komt, gebroken...

18. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @PGE wauw dat klinkt heel naar..Gelukkig zijn het maar dromen
    Bij mij zijn de rare dromen een stuk minder geworden eigenlijk

Ik dank dat we wat betreft borstvoeding het gewoon op ons af moeten laten komen en dat de kraamhulp ons moet adviseren.

19. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Je kunt altijd contact opnemen met lactatiekundigen!

20. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Voor degenen die geen Facebook hebben, MI haar vliezen zijn gebroken!!!! Spannend!!!!!

Deel Deze Pagina