1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    p20 is nog redelijk gemiddeld denk ik hoor. de onze zit op p90 en is boven gemiddeld

2. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pitahaya: ik ben niet zo'n bevaltijger. Altijd gezeik tijdens de bevallingen. Dus ja, dat is wel de reden dat ik er tegen op zie. Heb het ook maanden voor me uitgeschoven....aah, dat komt nog wel. Zien we dan wel! Nu valt er weinig meer vooruit te schuiven...
    dan vliegt het me wel aan.

3. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Is hypnobirthing niet wat voor jou?
    Ik heb de cd en luister er nu elke dag naar...

4. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Ik luister ook elke dag de cd. Val er vaak door in slaap haha. Of ik me ook met de bevalling kan ontspannen is nog maar de vraag.

Ik deed altijd wat sudocreme aan de thermometer ipv vaseline, hing ook prima

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik zag al dat jullie hadden doorgegeven dat ik bevallen was :D

Hier voor degene zonder fb ook mijn verhaal en fotootje!

21:40
    Zondag om 8 uur werd ik wakker. Mijn man was naar buiten voor de kippen. Die wilden uit hun hokje. Ik was om 6 uur al een keer wezen plassen en was van plan lekker uit te slapen. Levi was al uit logeren.

8 uur dus dat ineens een golfje warm vocht eruit floepte. Eerst dacht ik: huh? Plas ik nu? Is het afscheiding? Toen weer een golf. Ik vloog uit bed en weer een golfje. Naar beneden met bonkend hart. Maandverband uit de kast gegrist en op het toilet gaan zitten. Wat ik al dacht…alles was roze en rook heel zoet. Nog een golf.

Mijn man kwam binnen en ik riep: schat, mijn vliezen zijn gebroken. Wil je een schone onderbroek pakken en het ziekenhuis bellen? Hij was nog niet ingedaald dus ik wist dat ik plat moest. Alles verschoond, op een matje op de bank gaan liggen en mijn man bellen en de ziekenhuistas verder in pakken. Ik was nog niet klaar…

Ondertussen werd ik zenuwachtig. Belde mijn moeder dat Levi maar daar moest blijven en dat de vliezen gebroken waren. Werd een beetje misselijk van de zenuwen en kreeg een beetje een zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Toen moest ik van de zenuwen naar het toilet. Terug op de bank een eerste kramp…maar die was meteen best pittig dus ik roep dat hij op moest schieten want ik had het idee dat het snel ging. Snel wat aangetrokken, stoel van de auto plat en gassen!

Onderweg had ik de weeën goed onder controle. Eenmaal in het ziekenhuis was het 9:15uur. Aan de ctg en even checken. 5cm! Het ging echt beginnen!

Ik wilde een ruggenprik. Die werd daarna vrij vlot gezet. Alleen…hij werkte niet…ook niet na twee extra bolussen en een extra check van de anesthesist. Ondertussen waren ze goed heftig maar nog steeds had ik ze goed onder controle. Ik telde gewoon tot 60. Bij de 30 had ik de piek gehad en tot de 60 dan was het over. Alleen soms zat er vier minuten tussen en dan weer ineens drie achter elkaar zonder pauze.

Weer een bolus erbij…maar nee. 12 uur voelde ik het hoofdje enorm drukken. Ze ging checken. 7cm… hmmm ging toch niet zo snel. Daarna nog even afgewacht en weer de anesthesist die kwam kijken. Ik had toen de weeën vlug op elkaar en ineens kon ik ze niet meer zo goed opvangen. Ik zei tegen mijn man: ik kan het niet meer! Ik wil niet meer!
    Ze gaf me de maximale dosis. Dat was 13:45uur. Terwijl ze dat deed voelde ik ineens mijn hele buik samen persen. Ik riep tegen de vk die erbij stond: Ik moet persen! Ze ging meteen voelen en zei: Je hebt volledige ontsluiting! De anesthesist wenste me succes.
    Snel werd alles klaar gelegd terwijl ik nog twee weeën wegpufte.
    Toen ging de ruggenprik werken…alleen in mijn rechterbeen. Daar had ik wat aan!

Ik mocht mee duwen. Dus bij een wee duwde ik een klein beetje mee. Even omschakelen van het puffen. De volgende wee weer een beetje persen. Toen riep de vk: als ik straks roep zuchten, ga je zuchten! De volgende wee is hij er! Dus de volgende wee…had nog nauwelijks wat gedaan riep ze: zuchten, zuchten! Ik riep: ik doe niks!
    En ploep! Daar werd onze kleine Noah geboren. Om 13:58uur. 3190gram bij 37,3 weken zwangerschap! Wat een kleintje! Een klein schammetje aan de onderkant was alles. Wat een droombevalling. En achteraf gezien was die ruggenprik niet nodig geweest.

Nu genieten we van de kraamweek! Heerlijk om vol trots op terug te kijken

Bijgevoegde bestanden:

• Noah.jpg
      Noah.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,4 KB
      Weergaven:
      7
  6. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    MI zalige foto!
    proficiat en altijd fijn om bevallings verhalen te lezen.
    hoe groot is jullie wondertje?
    fijn dat alles nog vlot en goed verlopen is en kan me voorstellen dat je ff schrikt als je water breekt dat het echt zover is!
    nu lekker genieten..

hier 35weken dansje

7. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    En weer terug bij zp... Beetje drukke dagen achter de rug.

Vannacht ook echt liggen spoken. In 1e instantie door de maagzuur, maar daarna kon ik echt niet meer slapen. Toen maar een film gaan kijken tot ik nog moeier was....
    Zometeen naar de vk om mijn bevalplan te bespreken.

@pita, eigenlijk is een tube hygienischer, maar ik heb gewoon een pot. Ook de afwasteil zou vanwege de hygiene nieuw moeten zijn, maar met wat gekookt water spoelen maakt hem ook een soort van nieuw.... De teil gebruiken ze volgens mij tijdens de bevalling samen met een washandje.

@Pinac, ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent, maar nog 7 dagen en dan zijn ze echt af :).

Voor de rest niet echt terug gelezen. Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen?

8. Pitahaya

Ah vandaar. Nou ja, ik zet het potje wel op de babykamer en we zien wel. En ik zal het teiltje dan even spoelen met kokend water.

Dames, weten jullie of zo'n plastic boxkleed ook in de was kan? Ik heb er een gehad van schoonzus maar die was wit en is helemaal vergeeld. Dus zou hem graag willen wassen. Maar wil hem ook niet verknallen. Er zit geen waslabel aan dus geen idee. Iemand ervaring??

9. Pitahaya

En MI87, van harte gefelicteerd!!!!! Had ik al gezegd op facebook maar even nog een keer. Hopelijk gaat alles goed!!

10. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Goedemorgen!
    Hoe is het met yankee? Heb haar allang niet meer voorbij zien komen...

Ik had het al op Facebook gezet, hier gisteren wat steken in mijn rechter en linker zij en wat lage rugpijn. Kunnen dit voorweeën zijn?
    Ik ben al enkele dagen de slijmprop in delen aan het verliezen (zonder bloed), maar dit wil natuurlijk niets zeggen.

Lekker bess; nog even volhouden en dan kun je ook genieten van je verlof!

Pge; mijn baby zit waarschijnlijk op p10, daarom morgen een extra groeiecho.. Hoop zo dat ze goed gegroeid is afgelopen twee weken!! Ik wil echt niet plat gaan liggen de komende weken! ;)

11. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jeetje ben een paar dagen weg en mis toch wat!!!

Mi, wat super leuk!!!! Gefeliciteerd. Klinkt inderdaad als een droom bevalling!! En zeker wennen zo een kleintje na levi.. gek zeg dat het ook zomaar uit het niets kan gebeuren. Voor ons allen ook!!
    Mochten jullie gewoon dezelfde dag naar huis? Wist trouwens niet eens dat je bij breken vd vliezen t ziekenhuis moest bellen. Dacht altijd dat je de vk moest bellen en dat die dan eerst naar je thuis komt om te kijken of je al naar het ziekenhuis mag.. zo leer ik weer wat

Heb echt teveel pijn gehad afgelopen dagen om alles te lezen of bij te houden dus alvast excuses dat ik niet overal op kan reageren.

Hier veel krampen (die lycos ook noemde) en steken. Lijkt enorm op.menstruatie krampen. Vk heeft aangegeven dat dit voor weeën zijnn en dat de baarmoeder zich klaarmaakt voor de bevalling. Echter kan het ook makkelijk nog weken duren. Verschilt pp
    Maar de harde buiken en steken en maagzuur ben k wel.klaar mee dus wat mij betreft mag hij komen

Hoe is het met jullie
    Lycos, denk niet dat je je zorgen hoeft te maken en anders kun je altijd de vk bellen

12. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Yankee

Als mijn vliezen breken moet ik eerst de VK bellen en die nemen contact op met het ziekenhuis.

Vervelend dat je zoveel pijn hebt!

13. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    ik moet ook eerst de vk bellen. en ze is bij mij ook nog niet ingedaald dus dan zal ik ook plat moeten liggen. heb er alleen niets over gehoord.
    hier nog geen voorwee of ander soort kramp gehad. ik hoop niet dat het betekent dat ze lekker lang wil blijven zitten ;)
    hoe doen jullie dat eigenlijk als de vliezen breken? hoe vang je dat op ? vooral als je moet liggen. ik wil niet de bank of bed verzieken 😊

14. mloess89

mloess89 Actief lid

24 okt 2014
    125
    37
    28
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Hier vannacht slecht tot niet geslapen.
    Enorme pijn aan m'n ribben voor en achter alsof er iets zwaars op ligt.
    Soms enorm aanwezig dan weer weg...
    Wie herkent dit?

15. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    @tunisiana, ik ga mochten mn vliezen breken plat op bed. Ligt daar vanaf 37 weken toch een bedzeil op dus kan ik ook niks verknallen.

Net weer op controle geweest heel.gedoe geen gyn maar klinisch vk?? Lekker misverstand... zouden de bevallig gaan bespreken..
    Nu maar mijn wensen doorgegeven aan de vk en die heeft me nu op de planning van bespreekgevallen gezet.

En dan vooral om t punt niet verder te willen dan 40 wk en ze vond dit een reeel beeld.

Kindje doet t verder prima. Ligt nog hoog maar verder alles gemiddeld qua groei. Word nu op 2800 gram geschat en bij 40 weken op 3500gram

16. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Ja MI nogmaals gefeliciteerd iedereen hier is jaloers op je bevalling denk ik ;) :D

Lovare vervelend dat je zo'n rotnacht achter de rug hebt! Veel plezier bij VK! Hier werd ik vannacht wakker en toen had ik ineens onwijs menstruatie gevoel. Daarna weer in slaap gevallen. Ik denk dat het weleens indalings weeën zouden kunnen zijn aangezien mijn mannetje nog niet is ingedaald. Ze zeiden gisteren bij controle wel dat hij al wat lager ligt dan eerst dus hij is aanstalten aan het maken.

En inderdaad Pita, tube is wel hygienischer, maar ja als je de pot daarna weggooit maakt het niet uit natuurlijk. Geen idee of zo'n boxkleed in de was kan, sorry!

Lycos ah de prop al aan het verliezen? Spannend!! Hoeft inderdaad niks te zeggen, maar toch leuk teken dat je lichaam zich klaar aan het maken is, je weet maar nooit!

Vliezen breken: Ik moet sowieso het ziekenhuis bellen als dit eerst gebeurt en dan bekijken ze de situatie. Maar ik moet sowieso meteen komen als: *voor 37 weken m'n vliezen breken, *hij nog niet is ingedaald en mijn vliezen breken *als je positief getest hebt voor strep B bacterie en je vliezen breken.

Tunisiana: ehm heel veel handdoeken onder me leggen als ik plat moet liggen en een kraamverband indoen???

Verder is het duidelijk dat iedereen met de laatste loodjes bezig is... hang in there dames!!

Marijke fijn dat je kindje het goed doet, hopelijk volgend keer gesprek met de gyn.

17. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    ik hoop met je mee voor de goede groei. denk dat de onze daarom op p90 zit..omdat ik al 10weken plat lig.

18. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    ik heb dat ook. vooral met zitten. komt dat niet omdat ze nog niet is ingedaald en steeds groter wordt ? alles drukt tegen de ribben aan neem ik aan. met slapen vind ik het ook vervelend omdat ik zwaar ga ademhalen. heb je geen problemen met de ademhaling?

19. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Echt de laatste loodjes he! Kan het soms gewoon niet geloven dat het allemaal zo dichtbij is!

20. mloess89

mloess89 Actief lid

24 okt 2014
    125
    37
    28
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    @tunisiana ik heb het nu ook met zitten inderdaad, ademhalen is ook zwaar en lijk heel benauwd.
    De verloskundige denkt dat het idd te maken heeft met dat de kleine nu sneller groeit dan de buik, maar pff wordt hier echt gek van eigenlijk.
    Vroeg ze me ook nog via de tel of het geen weeën waren, ik zo uuh ik weet niet hoe weeën voelen is m'n eerste kindje pas...
    Morgen dus extra groei echo en extra controle.

Deel Deze Pagina