1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @PGE 1 is sowieso al een kroelkont maar ik merk dat de andere wel vaker om aandacht komt vragen en dan alleen bij mij
    Ben erg benieuwd hoe het gaat met de baby straks

@yankee ik heb wel neutral gebruikt. Ik ben zelf vroeger ook gevoelig geweest voor wasmiddelen en dergelijke.
    het werkt net zo goed als ander wasmiddel alleen zonder geur.

2. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    hier wel geleerd dat de kat uit de box moet blijven Enzo maar met de geur van de baby weer ik niet of hij zijn nieuwschierigheid dan kan bedwingen :)

3. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @Pge, niet vervelend bedoeld, maar gewoon de plantenspuit gebruiken. Je moet de kat echt duidelijk maken dat die daar niet mag komen, want als straks de kleine daar in ligt en jij bent 2 seconden de kamer uit kan de kat er zo ineens bij zitten. Maak gewoon de vloer een ontmoetingsplek voor allebei. Sowieso heb ik ook de ervaring dat sommige katten uit jaloezie plassen op de babyspullen, dus daar moet je wel een oog/neus voor houden....

4. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    loveare: ja hoor zo hebben we het ook geleerd. als hij erin wou dan sritsten we water en weg was hij. daarom ook de box heel vroeg gezet. hij blijft er nu heel flink uit ook de schommelstoel vind hij maar niets. ben benieuwd hoe het zal gaan als de baby er is :) van het plassen nog nooit gehoord. Onze is gecastreerd dus denk niet dat hij het zal doen.

5. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Ik heb ballonnen in de box liggen, maar beide hebben ze geen interesse dus dat gaat goed.

Voor bevalling shirt van vriend ingepakt, kan die erna in de container hihi. Zelf het hele huishouden doen lukt me niet meer, dus het is hier wat rommeliger dan ik zou willen maar goed. Ramen zijn wel ontzettend vies aan buitenkant, maar dat kan mijn vriend echt niet dan heb ik ramen vol strepen. Dus moet zo maar..

6. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Nou, ik heb ook even zo'n big shirt gekocht voor de bevalling. Doen jullie die in je vluchttas?

Moet je handschoenen kopen voor de verloskundige? Van die plastice ofzo ? Is dat noodzakelijk? Staat hier niet op de lijst...

En kleine handschoentjes voor de beep. Is dat nodig?

7. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Hi Pita, ik heb ook een nachthemd aangeschaft en in mijn vluchttas.

Verder heb ik 1 setje "handschoentjes" voor de baby er in zitten. Geen idee of het nodig is maar dan heb ik het maar.

Handschoenen voor vk weet ik niet...

8. Pitahaya

Nou, ik denk dat ik er nog even mee wacht om handschoentjes en zo te kopen. We bevallen in oktober dan is het nog geen winter. En als het december is, dan ben je alweer een aantal maten verder. Bovendien heb je ook niet echt kleine handschoentjes in maat 56 of wel?

9. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    De handschoentjes die ik bedoel zijn dun en bedoeld voor het geval de baby aan zijn gezicht zit zodat hij niet met zijn nageltjes zichzelf kan open krabben. Er zaten een aantal setjes bij de pakjes die ik bij m'n babyshower heb gekregen. Het zijn dus niet "buiten" handschoentjes. Geen idee welk soort er op jouw lijst wordt bedoeld :).

Het zijn overigens ook geen handschoentjes maar meer een soort "sokjes" die over de handjes gaan haha.

10. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij noemen dat "krabwantjes"

11. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Haha :D Wel toepasselijk lol.

12. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Die handschoenen voor de VK zitten in het kraampakket hier. Bij jou niet? Van die latexdingen...

13. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    pinac hier heeft mn man de ramen buiten gedaan maandag. moet zeggen dat hij het goed gedaan heeft en nu met dit weer maakt het ook niet echt uit

pita voor de beeb heb ik sokjes als het nodig is als handschoenen

14. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb niks gehoord over spullen meenemen voor de vk. Ik kan me er ook niks bij voorstellen. Er zijn wel handschoenen in het kraampakket maar die zijn voor de kraamverzorgende lijkt mij. Ik neem mn vk mee naar het ziekenhuis en ga er vanuit dat ze zelf alles heeft. Ik heb al genoeg om aan te denken :)

15. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Pita, handschoentjes voor de beeb bedoelde ik uiteraard. Niet voor de kou maar zodat hij zichzelf niet gaat krabben. Dit doen ze in het begin heel veel. Je hebt ze zelfs in maat 50 .. minis. Je kan ze overal aanschaffen. Heb begrepen dat de newborn maat van de primark echt te groot zijn. Dus gwn van de hm of prenatal

Voor de vk neem ik niks mee. Moest er nog is bijkomen dat ik daar aan moet denken.

Hier de hele dag menstruatie krampen. Lig er gewoon van in bed. Brr

16. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Ik hoop voor je dat ie t niet gaat doen.
    Die van ons was gecastreerd voordat ie kon sproeien en toen de oudste geboren was werd werkelijk alles besproeid :(
    Van alles geprobeerd nooit overgegaan en na 1.5 jaa buiten leven:) hebben we hem toch naar een nieuw huisje gebracht omdat het niet meer te doen was

17. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Wat moeten sommige nog veel doen! Krijg er de zenuwen van!
    Hier enkel nog vluchttas afmaken, de laatste was opvouwen en de box zetten dan is alles klaar.
    O ja ook t badje nog opzoeken maar das zo gedaan.

Heb alles met ons wasmiddel gewassen, heb 2 kindjes met lastige huidjes en ikzelf heb ook geen makkelijke huid en hier kunnen wij allemaal goed tegen dus dat zal met de beeb ook wel goedkomen.

Ik heb zon zelfde nachthemd vd kiabi, donkergrijs met roze hartjes voor in mn vluchttas.
    Ook heb ik een wat langer zwart spaghettiband shirt aangeschaft voor als ik het te warm heb voor de andere shirts.
    Ook van die warme fluffy huissokken.

Iemand al vitamines in huis voor na de bevalling? Of bijv floradix?
    Twijfel om t alvast in huis te halen.. knapte er vorige keer snel van op.

Hoe gaat t nu Yankee?

18. mloess89

mloess89 Actief lid

24 okt 2014
    125
    37
    28
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Hoi dames
    Even een update van mij ivm de extra groei echo van vanmorgen.

Om kwart voor 9. Moesten we bij de vk praktijk zijn, daar een extra echo gekregen en de baby bleek idd aan de te kleine kant te zijn, ze loopt twee weken achter met hoofdje en buikje, beentjes zijn wel wat langer.
    Aangezien ik gister de kleine amper gevoeld heb en de hele dag een harde buik heb gehad en omdat deze achterstand er dus blijkt te zijn zijn we meteen doorverwezen naar het ziekenhuis voor een ctg en echo.
    Op de ctg was alles goed, wel veel harde buiken te zien maar wel iets wat normaal was voor 36weken zwangerschap, ook het hartje klopte goed.
    Daarna meteen door voor de echo, hier was dus idd te zien dat ze te klein was, doorbloeding van de navelstreng was gewoon goed alleen wel wat weinig vruchtwater.
    Nu zijn we onder behandeling van het ziekenhuis gesteld en hebben we aanstaande maandag onze eerste gesprekken met de verloskundige daar en uitleg over een ziekenhuis bevalling, dit omdat dit nu moet(we wilden eerst thuis bevallen).
    Over twee weken weer een echo om te zien of de kleine gegroeid is, mocht dit niet zo zijn dan wordt er gekeken naar of ze gehaald kan worden met 38 weken dit omdat ze dan waarschijnlijk beter groeid buiten m'n baarmoeder.
    Al met al een heftige ochtend dus.
    De kleine zit net iets onder de p10 lijn.

19. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmloes: spannend! Hopelijk kan je het rekken! Elke dag is er 1!

Hier is alles klaar! Alleen bh's nog. Zal je zien dat beebje nu nog ff op zich laat wachten. De anderen waren er nu al... Ik probeer vooral niet teveel te gaan wachten en elke dag wat te plannen.

20. Pitahaya

Nee, in mijn kraampakket zitten geen handschoenen voor de verloskundige. Maar moet ik dat dan echt aanschaffen?? Staat ook niet op de uitzetlijst ofzo. Denk dat ik het maar gewoon vergeet dan hoor. (ohhh).

Hier vandaag weer de was gedaan maar nog steeds niet aan baby kleertjes toegekomen. Van de week alle lakentjes gedaan en dat waren er al zoooo veel. Vandaag boxkleden gedaan (heb er wel 3) dus ja, dat waren ook 2 wasjes. Verder nog wat 'gewone' was van ons en ook meteen de zomerjassen maar gedaan (aangezien ik daar toch niet meer in pas met die dikke buik). Toen nog wat sokjes van de beep gedaan en nu hangen er weer 2 rekken vol.Hihi. Morgen kan ik dan wel echt aan de kleertjes van de beep beginnen.
    Alhoewel, wil ook nog de knuffeltjes doen en die moeten met de hand. En dat zijn er ook mega veel. Ach, we zullen zien. we doen alles rustig aan.

Deel Deze Pagina