Aardbei, toen we bij Levi nog niet wisten wat het werd was onze meisjesnaam: Mila maar dan spreek je uit Miela Inmiddels hebben vrienden van ons een dochtertje gekregen en de naam gebruikt. Maar ach, ik heb hem niet nodig hihi Voor jongens houd ik wel meer van top twintig namen. Maar mijn man is dus behoorlijk picky.... gelukkig zijn we er uit en onder ons noemen we de kleine man ook al bij zijn naam.
@Warmte vannacht, ondanks het feit dat het hier amper geregend heeft (een paar druppen) was het vannacht enorm afgekoeld naar een graad of 22. Dus ik heb heerlijk geslapen. Al was ik vanmorgen alweer vroeg op door de zon. Pff ik wilde net een boterham eten (ik had er nog drie), zit er gele schimmel op. Nog nooit gehad O_O... Zal wel door de hitte komen. Zometeen dan maar nieuw brood halen. De kleine was ook lekker druk vanmorgen, maar over de gehele dag heen is hij meestal heel rustig. Ik vind dat bewegen eigenlijk allemaal wel tegen vallen ik had veel meer verwacht....
Wij zijn ook uit de namen. Meisjesnaam is de favo van mijn man. Jongensnaam vinden we allebei erg leuk. Denk dat het een jochie is. Of toch een meisje.... Onze namen van de oudere kids zijn: Juda, Deveny, Matthias, Sifra en Boaz. Bij de namen die we nu hebben is de eerste letter niet hetzelfde...pffff....
Leuke namen mammie van 6. Mijn zonen hebben beide namen met dezelfde voorletter als manlief en ik. Nu we "oneven" worden krijgt deze frummel een andere voorletter. Ik ben al wat aan het prutsen voor een stoer kaartje en hoe alledrie de namen dan bij elkaar klinken. Ik dacht dat we uit alle namen waren, maar ik twijfel zelf over de derde naam. Wij vinden de betekenis van de naam bijna belangrijker dan de naam zelf, dus dat word nog even puzzelen.
Verder erge last van de warmte, zometeen nog de laatste zwemles voor de zomervakantie en dan 6 weken even uit het zwembad! Yes! Ik ben er klaar mee. Vanavond eten we salade en heel veel fruit, ik heb geen enkele puf om ook maar iets warmerigs te maken.
Wij zijn ook al een tijdje uit de namen. We willen haar als tweede naam Hanna (h) geven. Dat is de naam van het hotel waar we elkaar ontmoet hebben. De eerste naam is bijzonder denk ik. ik had er nog nooit van gehoord. Gisteren het kraampakket van de verzekering gekregen. Jullie ook al? ik kreeg echt de zenuwen van al dat verband. het komt nu toch dicht in de buurt.
Mammievan6; na 5 kinderen lijkt het me steeds moeilijker een naam kiezen die overal bij past.. Nell; pfoe ja benauwd overal hè! Vooral rustig aan doen is denk ik nu de beste remedie tegen de warmte. Pfffff ik ben me even gruwelijk aan het ergeren op vriendlief. We zouden vanavond de kast naar boven brengen zodat ik morgen de kleertjes enz er tijdelijk in kan hangen en we kunnen bekijken welke muren we willen schilderen. (Ik ben nogal wispelturig nu dus ik wil pas kiezen wanneer de meubeltjes staan. Grote kans dat anders het schilderwerk overnieuw moet ) De commode moet nog een laag grondverf hebben en kan daarna pas geschilderd worden, dus dit zouden we ook vanavond doen. Verder dit weekend hebben we weinig tijd. Nu gaan we plots vanavond bbqen bij vrienden (om half8) en meneer kan nu niet meer de kast naar boven tillen omdat het te warm is. Dit wil hij morgenmiddag doen.. Jeeeeeezus morgen is het nog 8 graden warmer dan vandaag :x Even een discussie, maar hij houd voet bij stuk! Zoooo frustrerend. Het enige wat ik niet kan/mag (tillen en verven met verf op terpetinebasis) moet ik dus aan hem overlaten en hij blijft het uitstellen onder her mom van; we hebben nog tijd genoeg... Je leest te veel op internet . Ik doe verder alles.. Poetsen,koken,wassen,strijken, de tuin bijhouden, dus dit is toch niet teveel gevraagd?.. Terwijl ik ook 32 uur per week werk EN ik zwanger ben.. Zo ergerlijk dit!!
Oei herkenbaar! Maar over het algemeen heeft je druk maken niet het gewenste effect (behalve dat het veel energie kost). Succes!
Vervelend lycos! Soms heb je gewoon dingen die je gedaan wilt hebben, zeker als het om de baby gaat. Naam; wij zijn er ook uit. Een naam die je niet heel vaak hoort. Ben ook erg benieuwd naar de rest van de namen! Wij noemen haar wel vaak bij naam, maar moeten idd wel uitkijken dat we ons niet verspreken. Warmte; het mag van mij sochtends en savonds wel wat koeler zijn.. zodat het in huis wat koel is. Maar goed, heb dit veeeeeel liever als kou en regen
Net mijn ledikant gekocht en de stokke triptrap. Ledikant is een combibed, dit omdat ik toch maar 1 muur heb waartegen ik dingen kan plaatsen. De stokke heb ik gekocht in het zachtblauw met babyset . Helemaal happy en gelijk arm hahahah. Over 4 weken wordt alles geleverd. Ergens komende week ga ik denk ik ook mijn kinderwagen bestellen. Hopelijk kan ik volgende week eindelijk ook wat dingen verhuizen. @Lycos, fijn zo'n meewerkende @Miscandy, ik ben gewoon wel weer toe even aan onze hollandse zomertemperaturen (en dan niet de koude regenachtige zomer).
Gefeliciteerd Lovare B16 ik snap je hoor! Meestal vind ik het geweldig om naar mijn buik te kijken maar soms lijkt hij echt enorm haha. Je bent zwanger, er groeit een kindje in je en dat is iets prachtigs!! Knuffel voor je baalmoment, maar eigenlijk ben je prachtig Ja ik ben benieuwd naar de namen. Inderdaad best kans dat er wat dubbele jongensnamen tussen zitten. Ach ja Ik denk dat wij een heel andere naam hebben uitgekozen dan dat onze vrienden en familie van ons verwachten haha. Lycos ik krijg van mijn moeder superlief 1 koeka ledikant en 1 koeka wiegdekentje. Verder hebben we 2 baby slaapzakjes gekocht (ik dacht dan zien we wel of de baby het fijner vindt om onder de deken of in een slaapzak te slapen). Zelfde kleur ongeveer als jouw dekentjes! Kan iemand mij misschien even helpen, ik ben echt een sukkel met babyspullen. We hebben nu 4 hoeslakens, 2 matrasbeschermers, 1 ledikantdeken, 1 wiegdeken, en 2 slaapzakjes. Moeten wij nog iets extra's kopen voor tussen de baby en de dekens? Of niet? En irritant van je man Lycos. Ik herken ook dat hoor, ik wil graag alles snel in orde maken, maar onze babykamer staat nog steeds vol zooi... Als het goed is gaan we deze maandag leegruimen, dan kunnen we eindelijk de ledikant en verschoontafel in elkaar zetten, muurstickers aanbrengen etc (maar in elkaar zetten en stickers aanbrengen wordt vast niet dit weekend ). Onze gesprekken gaan ook vaak zo: ik: "oh ja, we moeten ook nog deze en deze babyspullen kopen...etc" man: "ok. Dus wat er nog op de zaak moet gebeuren... etc." Haha (vaak zat denk ik dan niet haha hoor lol)! The joys of samen een business hebben. Haha begrijp me niet verkeerd hoor, mijn man vindt het geweldig om vader te worden maar zijn hoofd loopt niet op dezelfde baby orde als dat van mij haha. Maar goed is ook wel groot verschil of je de moeder bent of de vader denk ik Ik leef mee met jullie in de warmte! waar ik zit is het redelijk fris op het moment... Even volhouden!!En probeer ervan te genieten voor zover dat gaat. Waar kopen jullie hangers voor babykleding trouwens? Ik heb al redelijk wat dingetjes opgestuurd gekregen zonder hanger. Ik heb wel wat kinderhangers bij Ikea gekocht maar die zijn toch nog wel echt een formaat groter dan babyhangers.
Luna, je kunt ook even op youtube kijken 'babybedje opmaken' Dan krijg je vaak een kraamzorgorganisatie die het voordoet maar dan zie je meteen wat ze allemaal op het bed gooien. Heb je gelijk een beeld hoe het moet. Hier ook last van hoor. Lijkt wel of andere onderwerpen dan 'baby en zwangerschap' niet door dringen. Heb ook meer moeite om me in te leven in andermans problemen. Raak steeds meer in mezelf en mijn gezinnetje. Maar dit had ik bij Levi ook. Voelde me soms best slecht maar kon me gewoon even niet inleven in een ander... maf he
@luna30: vorige keer had ik ze bij prenatal gekocht. Maar kwam er vorige week achter dat je witte/roze/blauwe babyhangers ook gewoon bij de zeeman kan kopen. Zien er hetzelfde uit, van hout. Maar dan een stuk goedkoper! Haha ja wij vrouwen hebben ook nog eens de mamahormonen die rondvliegen. Merk nu nij mezelf ook dat de nesteldrang komt opzetten en mn man begrijpt dat soort dingen niet helemaal! Kijk er ook naar uit dat het kamertje af is, dat geeft zo'n goed gevoel!
Pfff hier alleen nog de kozijnen geverfd. Behang moet er nog op, dat moet geverfd, muursticker, vloerbedekking eruit en laminaat erin... maar deze hitte dit weekend stellen we weer uit. Volgens mij komt het nooit af en ik heb ook twee linker handen met klussen dus moet wachten tot mijn man het doet.
Hahaha en ben je ook nog eens links? Ik wel Kan wel heeeeeel goed tekenen en schilderen. Maar technische dingen...mmm nee Ben meer gebouwd voor pietepeuter werk
Wat kletsen jullie veel! Ik probeer wel mee te lezen maar heb nog niet de energie om te reageren. Ben al drie dagen geveld door de griep en dat met deze temperaturen. Kom snel weer kletsen!