1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Pff griep met dit weer. lijkt me extra zwaar. beterschap !

2. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    net naar de open dag geweest in maasstad Rotterdam. ze deden gratis 3d echo. echt gaaf.

Bijgevoegde bestanden:

3. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Wauw mooi tunisiana! Wij gaan met 28+1 een pretecho laten maken, kan nu al niet meer wachten!

Luna; wat lief van je moeder. Vind de kleur ook erg mooi.. Kan voor beide geslachten dus ook handig voor evt een tweede/derde kindje!
    Ik heb nu, 3 wieghoeslakens, 1 wiegdeken, 2 lakentjes voor in de wieg..
    3 ledikanthoeslakens, 3 lakentjes en 3 ledikant dekentjes.
    Ik wil nog 1 wiegdeken erbij en 1 of 2 slaapzakjes.

Elena; jeee shit zeg griep met dit weer! Beterschap..

Mannen; tja! Hier is de kast vandaag eindelijk naar boven gegaan😁
    Denk dat ik er wel uit ben waar die komt te staan. Nu alleen nog een kleur of behang voor de muur uitzoeken!

Ik heb vandaag van m'n moeder de storksak Elisabeth luiertas gekregen die ik graag wilde, maar te duur vond! Zooooo lief! Ben er heel blij mee. Er zit een verschoningsmatje, flessenkoeler/warm houder, lakentje, apart klein tasje en van die stroller clips bij voor aan de kinderwagen!
    Hij is ook echt heel mooi! Mooi groot, veel vakken en heel goede kwaliteit, ben er heel blij mee 😁

4. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Mooi zeg!!

Hier zei kraamzorg maandag dat je per kind 2 ledikantdekentjes en kruiken moet hebben?

Kledinghangers heb ik laatst bij de big bazar gekocht, wel plastic hoor. Kosten niks, waren blauwe, roze en witte.

Wat een lieve moeders hebben jullie! Mijne gedraagt zich helaas als een hork. Ze vindt het erg dat wij er 2 krijgen, vertelt alleen maar over doodgeborenen en gehandicapte tweelingen. Heeft misschien nu 1x gevraagd hoe het ging om daar vervolgens niet op te reageren. Heeft 6 weken gezeurd dat we verkeerde box hadden gekocht en is nu boos dat we verkeerde gordijnen hebben in haar ogen. En toen ik haar vertelde dat ik diabetes heb was het oh en begon ze over d'r hond. Onze band is erg goed dus :p.

Griep met dit weer, dan heb ik echt met je te doen! Kunnen jullie het nog wat koel houden in huis? Warmte blijft nu echt hangen hier. Ben ook niet topfit, benauwd en wat harde buiken..zal blij zijn als het weer wat koeler word.

Vriend zijn oom en tante hebben vandaag hun 50 jarige huwelijksfeest.. Ik ben aan het spijbelen, de hele dag in die warmte..moet er echt niet aan denken. Voel me wel wat schuldig maar ja.

5. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Hier vanmiddag na het werk weer even rondgedobberd in het zwembad <3 dat maakt de hitte een stuk draagbaarder.

@Mi goede tip :)

@Nesteldrang, met deze hitte gelukkig geen last van :)

Hier een beidehandje :p ik kan alles links en rechts (ook schrijven)

@Elena, bah beterschap. Met griep en deze temperaturen lijkt het mij ook echt niet fijn!

@Tunisiana, wauw leuk! Ik wou dat ik dat eerder wist, dan was ik daar na het werk heen gegaan. Ik moet nog even wachten tot woensdag

@Lycos, fijn dat je vriend m eindelijk verhuisd heeft en wat superlief van je moeder! Heb je er een foto van?

@Pinac, jeetje wat is jouw moeder lullig. Ik hoop dat je schoonmoeder blijer voor jullie is...
    En ik zou me niet schuldig voelen over spijbelen. Het is te warm om pootje op te zitten.

6. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luna: volgens mij mis je de lakentjes nog. Die zitten tussen baby en dekens.

2 dekens is het protocol. Maar in de wieg doen wij hem dubbel. Dan hoeven we geen 2 wiegdekens te kopen.
    Wij hebben de luiertas van kipling. Kado gekregen bij onze 1-na-jongste. Reteduur, maar onverwoestbaar.

Wieg, commode, kinderwagen staan in het kamertje. Moet nog gordijnen, kleertjes, wat leuke accesoires en dan zijn we een heel eind! Fijn!!

Pinac: dat klinkt niet gezellig met je moeder..pfff... Waar bemoeit ze zich mee!

Heerlijk Lovare dat gedobber!!

Elena beterschap!!

Gisteren vergeten...27 weken!

7. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    :( pinac! klinkt inderdaad als geen prettige band met je moeder! Jammer zeg! De mijne is juist heel enthousiast, bezorgd en super trots!
    Kun je het wel goed met je schoonmoeder vinden?

Hier vanavond ook een feestje. Twijfel nog of ik ook niet zal spijbelen vanavond met die hitte!

Lovare; lekker pootje baden! Bedoel je een foto van de tas of de kast??

Mammievan6; slim idee om ledikantdeken dubbel te vouwen!

8. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @elena, Beterschap. Zeker geen pretje om nu ziek te zijn!

@tunisia; wat mooi he een 3d foto!

@pinac, wat kwetsend hoe je moeder doet. Lijkt me echt heel erg vervelend.

Wij gaan zo nog even een muurtje verven, als onze dochter naar bed is. Vind het overdag echt te warm om iets te doen!

9. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @lycos, haha niet alleen mijn voeten hoor! Gelijk helemaal kopje onder. Ik bedoelde je tas. Ik denk dat we je kast wel te zien krijgen zodra je muur de gewenste kleur heeft?

De temperaturen zijn gedaald <3 en nu wil ik klussen, maar om er met deze wind nu heen te fietsen is ook gekkenwerk :p

10. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Iedereen druk met kinderkamer, leuk! Wij gaan morgen nog even bezig als het niet te warm is. Stopcontacten, gordijnrail, opruimen zo wat.

Koelt nu heerlijk af zeg!

De ouders van mijn vriend zijn 15 jaar geleden al overleden helaas, veel te vroeg. Dus niet echt betrokken opa's en oma's voor onze kids helaas, wel veel lieve erg enthousiaste tantes gelukkig!

11. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond!

Het is hier gelukkig weer lekker afgekoeld, we genieten nog lekker in de tuin.

@Pinac ze klinkt eigenlijk een beetje jaloers! Heel erg jammer :( daar gaat ze vast spijt van krijgen

Ik heb totaal geen band met mijn schoonfamilie die zijn allemaal zo ontzettend egoïstisch.. En ook narcistisch..mn schoonmoeder vind het vooral leuk dat ze tegen de vriendinnen eindelijk kan
    vertellen dat ze ook oma wordt maar interesse in ons is er niet
    Gelukkig is mijn man anders!

12. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Haha lovare; dat is helemaal heerlijk met deze temperaturen.

Pinac; gelukkig dat jullie ukkies veel lieve ooms en tantes krijgen dan!
    Je moeder draait vast nog wel een keer bij..

Catlady; jammer hè dat je schoonfamilie er gratis bij krijgt, haha!

Hier ben ik (zoals jullie vast wel aan het tijdstip zien) toch nog naar het feestje geweest.
    Nu echt ontzettend pijn aan mn voeten maar wat is de temperatuur nu aangenaam.. Heeeeeerlijk! Alle ramen open en lekker Slapen nu! :D

Truste

13. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Tunisiana leuk die foto! Ik twijfel nog of ik een pretecho ga doen of niet.

Lycos: Wow wat een mooie tas zeg!! Had je dat maar niet gezegd, nu staat hij op mijn verlanglijst.. :p Welke kleur heb je gekregen? Inderdaad wel erg aan de prijzige kans helaas. Zo te horen heb jij ook al een flinke uitzet :) Was het gezellig op je feestje?

Pinac: Wat ontzettend jammer dat je moeder zich zo gedraagt. Is dat altijd al zo geweest? Gelukkig veel lieve tantes dan om het op te vangen :)

Mammavan6: Thanks! Ja ik dacht inderdaad ook al dat ik die lakens nog miste. Die moeten we dan nog even ergens vandaan halen.

Catlady: Balen dat je het niet kan vinden met je schoonfamilie! Maar ja, je krijgt ze er inderdaad gratis bij, uitzoeken zit er niet in helaas. Hier heb ik het wel getroffen met schoonfamilie, kan het erg goed met ze vinden. Ze zijn alleen een beetje "opinionated", dus hebben een sterke mening over hoe je iets hoort te doen. Daarom hebben we tegen mijn ouders en mijn man's ouders gezegd dat ze welkom zijn om langs te komen hier (op vakantie) maar wel graag pas vanaf 1 november, dan hebben wij een beetje de tijd om rustig dingen uit te vogelen en ons eigen ritme te krijgen voor er 2 oma's staan die ons vertellen hoe zij vinden dat wij het moeten doen ;).

Vraagje aan de mama's die borstvoeding hebben gegeven: is het handiger om een handkolf of een elektrische kolf te kopen? Ik was eigenlijk van plan om meteen een elektrische te kopen maar toen zei een vriendinnetje dat je beter met een handkolf kan beginnen, klopt dat? Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik er 2 moet kopen en vind het wel handig straks met de kinderopvang, en dat mijn man ook gewoon kan helpen met voeden dus als het lukt met borstvoeding wil ik graag kolven.

Vraagje over slaapzakjes: Ik las dat iemand zei dat een slaapzak pas vanaf 3 maanden is, is dat zo? De verkoopster die ons ons slaapzakje heeft verkocht zei namelijk dat het al vanaf het begin kan :(

Fijne zondag iedereen!!

14. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Mooi tunisiana! Ik mag met 28+2 een 3d echo laten doen heb er zin in!!

Mooie namen hebben jou kinderen mammie van 6!

Hier is de band met schoonouders ook iet zo heel goed. Ze zoeken bijna geen contact met onze dochter. Sm is ook erg ziek dus ja dat speelt dan ook weer mee... als ik het over opa en oma heb tegen me dochter denk ze eigenlijk altijd gelijk aan mijn ouders. Mijn ouders zijn dol op hun kleinkinderen en mijn moeder past ook op, daar ben ik wel heel blij mee!
    Maar inderdaad schoonfamilie kies je niet uit helaas, kan me er soms best kwaad over maken. Mijn dochter wordt over 2 kleine weken 3 jaar en dan moeten we weer om een cadeau gaan zeuren... zo vervelend:( en dan nog maar niets gezegd over de baby want daar krijg ik vast helemaal niets voor;) ja geen idee maar voor me vriend is het ook niet leuk om er altijd om te zeuren.

Gisteren eind van de middag tot savonds opgepast op een babytje van 7 maanden van een vriendin van mij. me dochter vond het geweldig!! ze wilde savonds niet naar bed. haha.. ze wilde met hem op de trampoline en zei mama ik hou handje wel vast, nou dat gaat niet hoor, wel schattig!
    Tijdens het avondeten was het wel even spitsuur.. ik had net me visje op me bord van de bbq dat ik er achter kom dat me dochter gepoept heb ben ik haar aan het verschonen wordt de baby wakker... nou uiteindelijk dus een koud visje poehhh dat zal straks wel wennen zijn zeg!!

Vanmiddag feestje van mijn vriend zijn oma, die wordt 90! Fijne zondag iedereen!

hier inderdaad slaapzakje pas vanaf 3 maanden maar volgens mij kan dat makkelijk eerder. Maar mijn dochter sliep de eerste maanden ook in een puckababy dus ook soort slaapzak/inbakerzak

Oh ja 27 weken dans!

15. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Kan vanaf t begin hoor! Wij hebben dat bij de jongste ook gedaan. Een maatje 50.
    Hij is een dec kindje en was erg koud

16. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Top!

17. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben geen ervaringsdeskundige maar wij hebben onlangs dit slaapzakje gekocht voor 0-3 maanden

Bijgevoegde bestanden:

18. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Ziet er goed uit! Ik denk dat wij het ook meteen met slaapzak gaan proberen, en dan kijken wat de baby fijner vindt en wij fijner vinden.

Zojuist de Eames schommelstoel besteld :D:D:D

19. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

Hoop gekletst weer..
    Hier wel moeite gehad met de hitte maar vannacht eindelijk heerliji briesje.. ben ook echt net pas wakker.

Qua namen zijn we er nog niet compleet over uit maar denk niet dat die hier voor zal komen omdat wij niet gaan voor een Nlse naam. Vind t wel moeilijk definitief de knoop door te hakken..

Slaapzak. Ik heb er 1 gekocht in maat 56 bij prenatal dus ben benieuwd .. moet tegen die tijd kijken wat de baby het fijnst vindt. Anders begin ik er wat later mee..

Lycos leuk de luiertas!! Ik heb alles van de kinderwagen wagen zelf dus ook de stokke luiertas. Denk niet meer dat ik er een bij koop maar het blijft verleidelijk .. &#128540;

Aardbei, mag ik vragen waarom je moet zeuren om een kado voor je dochter bij schoonouders. Natuurlijk erg dat ze niks uit zichzelf kopen voor haar maar zou mezelf veel te goed voelen om te gaan zeuren om een kado. Dan koop ik er zelf liever 2 voor m'n kind ipv ongemeend kado.

Pinac, super vervelend van je ma. Ik kan me er niks bij voorstellen aangezien ik echt een goede band heb met m'n ma en echt praktisch alles deel met haar en mijn 2 zussen. Misschien verandert ze na de geboorte van de baby's.

Schoonouders kun je idd niet kiezen .. ondanks dat ze soms irritant zijn (wie niet) zijj het hele lieve zorgzame mensen. Ze worden ook voor t eerst opa en oma du's non stop kados en van alles koprn en vragen. Soms to much maar dan geef ik dat aan ..

Hier vandaag even de stad in beetje kijken wat voor leuks er is

Jullie nog plannen vandaag ?

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hoi dames. Hier erg moeite met de warmte. Krijg er een beetje buikpijn van. Heb alles gelezen ;)

Tunisiana, wat een schatje!!! Mooi hoor!

Hier een dieptepunt. Mijn buik is zo groot nu dat mijn eigen positiebroeken en jurken niet meer lekker vind zitten. Draag vandaag een broek van mijn man. Pfffff

Deel Deze Pagina