1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nesteldrang haha gisteren een lijstje gemaakt van alle kleertjes die we hebben en wat we nog nodig hebben, kinderwagen in elkaar gezet, maxi cosi uitgepakt en nog blijf ik onrustig haha
    Binnenkort maar aan mn ziekenhuistas beginnen

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier van het weekend gaat mijn man eindelijk eens aan de slag. Word er zenuwachtig van :D
    Hij was nog niet klaar met de kozijnen. Dus dat moet nog eens geverfd en ik wil de meubeltjes verven. (gaat ie dan ook doen) en dan gaat ondertussen mijn vader behangen.
    Komt er eindelijk een beetje vooruitgang in.

Mijn moeder en oma willen tegen de 36 weken een keer een dag langs komen om te helpen met het hele huis even flink opruimen en schoonmaken. Daar ben ik erg blij mee :D
    En dan ga ik ook cupcakes bakken voor de kraamvisite. Bij mijn eerste ook gedaan. Jam in het midden en dikke toef zoete crème erop. Die vroor ik in en dan voor serveren deden we er wat muisjes op.
    Bij deze word de creme mintgroen. Al zit ik nog te twijfelen om een laag glazuur te doen ipv creme...voor de verandering. Maar weet niet of dat lekker is of goed in te vriezen...

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Lekker MI!!

Betere timing kan niet me dochter heeft de waterpokken:( baal er ontzettend van. 2 dagen voor der verjaardag.....

4. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Mi87: dat is een goed idee! Ik wil ook iets anders dan beschuit met muisjes doen. Had nog niet aan invriezen gedacht. Dan kan je ze er natuurlijk uithalen als de visite komt. Ik denk dat ik je ga na apen;)

@aardbei; is dat ook niet gevaarlijk voor een zwangere vrouw? Of alleen als je het zelf niet gehad hebt? Wel balen zo voor dr verjaardag!

5. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Ik dacht er ook aan om al aan de vluchttas te beginnen. Heb gewoon geen rust zolang er nog wat op mn lijstje staat. Dacht dat ik de enige was die zo vroeg alles klaar wil hebben:D

6. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Aardbei, das idd balen. Hoop dat het snel voorbij is .. denk overigens niet dat t schadelijk is voor zwangeren

Hier totaal niet die drang om alles snel snel af te hebben. Alles komt wel. Heb nu al 3 weken alles klaarliggen bij babypark maar omdat we nog geen tijd hebben gehad om de babykamer te laten verven heb ik nog niet gebeld voor een afspraak om alles af te leveren en monteren

Lycos, dat lijkt me echt een nachtmerrie (sorry) haha. Maar ja even alles wassen en soppen en het is weer weg maar blijft vervelend. Hier ook hoogglans tegels en ik haat ze inmiddels!! Dweil vaak 2x per dag!! Mag ik vragen waarom je zoveel werkt? Klinkt alsof je meer dan 32 uur werkt. Of.lijkt dar maar zo? Zou dat echt niet trekken .. denk ook aan jezelf en de baby. Gwn rust pakken als je voelt dat je lichaam dat nodig heeft.

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ow aardbei, dus zeker weten de waterpokken... ik vroeg me ook af of het kwaad kon als je zwanger bent...
    Heel veel beterschap voor je meidje.

8. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Als je ze zelf hebt gehad kan het geen kwaad voor de baby.

9. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Beterschap inderdaad!

Ik word gek van maagzuur! Wat doen jullie tegen maagzuur?

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Rennies eigen merk kruidvat vreten :D

Catlady, je aapt maar na hoor :D hier waren ze een hit! De kraamverzorgster zat ze ook steeds op te vreten. Had iets van 75 stuks gemaakt en bij iedereen een doos in de vriezer gegooit ;) dan nam mijn moeder steeds weer een doos mee voor in de koelkast. Heerlijk.

11. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Oh ik dacht dat rennies niet mochten?

12. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Jaaa rennies! I love it hahaha
    Maar wel de echte

13. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier had ik bij de oudste idd ook cupcakes ingevroren!
    Na t ontdooien een vlugge laag glazuur erop even dippen in de muisjes en klaar.

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja hoor je mag rennies. Alleen de combi mag je niet (oranje verpakking dacht ik) daar zit wel een stofje in. De gewone mag je wel.

In principe zijn rennies niets anders dan magnesium. Met een smaakje ;)

15. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MI87 je bedoelde misscandy denk ik! Wij gaan voor de ouderwetse beschuit met muisjes! ML is een paar weken vrij na de bevalling dus die kan mooi gaan smeren :D

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Owja hahaha sorry! Ik had ook beschuit met muisjes voor het vreemde geval iemand geen cupcake lustte ;)

17. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Yankee; ik werk officieel 32 uur per week, maar door enorm veel zieken moeten er tussendoor veel diensten opgevangen worden, waardoor wij dus 'de Sjaak' zijn en ik moeilijk nee kan zeggen

Aardbei; ohh nee, beterschap voor je dochtertje!

Mi; hoe lang kun je die in de vriezer bewaren en blijven ze nog lekker smeuïg dan? Ik denk dat wij ook gewoon voor beschuit met muisjes gaan! Lekker ouderwets.. :D

Maagzuur; Hier gelukkig geen last van, nooit gehad ook!

18. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oh zo lycos. Hier ook voorheen altijd 32 uur gewerkt. En het is idd vaak voorgekomen dat iemand uitviel of dat er vanwege drukte wordt gevraagd extra te werken of.meer uren te draaien. Ik zei altijd nee. Al had ik geen plannen. Ben daar heel makkelijk in. Vind het niet fijn zoveel te werken. En nu al helemaal nu je zwanger bent. Of is het in jouw werkbranche raar om nee te zeggen. In de journalistiek in ieder geval niet

Maagzuur!!!! Its killing me!! Het is ook echt meteen m'n enige zwangerschaps kwaal dus mag niet klagen. Maar Jeetje wat vervelend. Niet normaal!! Hele dag door. Slik rennie (echte) als snoepjes. En gaviscon helpt ook. Mocht je er echt last van hebben en toevalig geen medicijnen hebben. Kan je melk, cola, wortels of vanille vla proberen.. schijnt goed te helpen bij anderen maar bij mij werkte het maar 5 min. Lang leve rennie.

19. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Goedemorgen!

Dat van die cupcakes klinkt lekker! Zijn die makkelijk te maken voor ook niet-keukenprinsessen?

Nu al vluchttas? Vond mezelf al op tijd met kamertje beginnen en over kaartjes nadenken hihi. Ook wel lastig te bedenken wie er wel of niet een kaartje moet!

Maagzuur heb ik nog nooit van mijn leven gehad. Maar voelt vast niet fijn! Hebben jullie ook kramp in kuit? Ik laatste tijd geregeld als ik wakker word, vanmorgen echt mega.. Stom is dat.

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Lycos, 3 maanden kun je ze bewaren. Ik maak ze rond de 36 weken. Je proeft er niks van als ze ingevroren zijn. Wat veel uren zeg. Zou ik nu echt niet meer redden. Maar je mag best op de rem trappen hoor. Je meisje gaat voor nu. Die groeit ook minder als jij weinig rust kan pakken. Maar ik snap dat je een soort van verantwoordelijkheidsgevoel hebt tegenover je werk. Maar aan de andere kant kunnen ze ook oproepkrachten etc. inzetten toch?

Yankee, ooo bij de eerste was het ook vreselijk. Werd elk uur wakker en moest dan een rennie. Bij deze lang zo erg niet.

Deel Deze Pagina