1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!

Bijna weekend!

Wat gaat de tijd snel hè! Iedereen alweer bijna 30 weken zwanger!

@MI fijn dat je zo'n goed gesprek gehad hebt! Ik heb inmiddels de 2 avondse bv cursus gehad maar ik heb ook niet van die uitstekende tepels.. Doe ik er goed aan om ook een afspraak te maken? Het ziekenhuis waar ik ga bevallen heeft wel zo'n bv certificaat

@mmloes89 24cm klopt qua termijn wel, bij mij precies hetzelfde.

@yankee wij zijn ook fan van baby's only wij hebben een groot knuffelkonijn gekocht ervan en ledikant en wieg lakentjes

Sorry aardbei ik had verkeerd gelezen! Ze is vandaag pas jarig! Gefeliciteerd! Hopelijk heeft ze weinig last van de waterpokken

2. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook 29 weken dans. Dans altijd een dagje na jou MI87.
    Maar pfffff....dat vind ik ook geen tijden....

Mloes: laatste keer gyn mompelde die man iets van 26 cm. Was ook 27 weken. Is ook een beetje krap. Maar nu over ruim een week groeiecho. Eerst zien en dan geloven. We hebben nog nooit een kleintje gekweekt.

Aardbei: gefeliciteerd!

Mooi weertje vandaag. Lekkere temp en een heerlijk windje erbij! Fijne dag!

3. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij vk was het goed, ik heb ook nog onderstaand plaatje gevonden. Ik krijg wel een groeiecho maar dat doen ze volgens mij standaard.
    Bij de vorige pret echo is hij helemaal opgemeten en was toen perfect gemiddeld haha

Eigenlijk best vervelend dat ze soms zo wazig zijn.. we gaan van de ene onzekerheid naar de volgende

Bijgevoegde bestanden:

4. mloess89

mloess89 Actief lid

24 okt 2014
    125
    37
    28
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Die onzekerheden zijn echt gekmakend.
    Vooral als het je eerste kindje is.
    Ik ben al niet groot of zwaar van mezelf ik ben 1,64 m en weeg nu door de zwangerschap 64 kg, ben nu intotaal 7kg aangekomen.
    27 juli is onze extra groeiecho.

Houden jullie het allemaal nog een beetje vol de laatste loodjes?
    Ik vind het nu wel spannend worden allemaal en ben zo nieuwsgierig naar hoe de kleine er uitziet.

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hmm hier word de buik nooit gemeten. Ze voelen hoe hoog de baarmoeder zit en bekijken dan het kindje met de echo en of dat overeen komt. Ik heb een buik van tussen de 32 en 36 weken hahaha daar voelde ze de rand zeg maar. Maar met de metingen van de baby klopte dat wel.

Catlady, ik denk niet dat je perse een extra afspraak moet hoor. Maar ik had gewoon geen behoefte aan 'basis' kennis want dat weet ik wel. Ik wilde specifiek dingen weten naar aanleiding van mijn vorige ervaring. Dus leek mij een privé gesprek beter.
    Maar ze vertelde dat met platte tepels het extra belangrijk is om goed dat aanhappen en aanleggen in de gaten te houden. In principe heeft de baby je tepel niet nodig. Het hapt makkelijker aan maar uiteindelijk hebben ze juist het gedeelte eromheen wat goed in de mond moet zitten.

Het kan zijn dat je in het begin een tepelhoedje nodig hebt als 'opstapje' totdat de baby goed sterk genoeg is en genoeg ervaring heeft om het ook met een 'plattere tepel' voor elkaar te krijgen. Maar dat is pas te zeggen na de geboorte want het hangt van de talenten van je kindje af ;) de mijne was te driftig en ongeduldig om zonder tepelhoedje te drinken maar daardoor kreeg hij minder binnen. Was dus niet zo'n succes. Nu wil ik gewoon kijken of we meteen zonder hoedje kunnen.

En dat dit kindje wat minder heetgebakerd is hahaha

6. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh top bedankt! Dan wacht ik het gewoon af!

Haha en dat hij graag uitslaapt 😉

7. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Goedemorgen!

Mloess89; volgens mij zit je perfect op schema dus :D

Aardbei; gefeliciteerd met je dochtertje!

Yankee; leuke aankoopjes!

Hier is gisteren de eerste laag verf op de commode gegaan, vond 'm een beetje licht van kleur, had het wat donkerder mint verwacht.. Maar er komt sowieso nog een laagje op vanavond of morgen!
    Daarna eindelijk behang of verf uitzoeken voor de lage muur.

Nog een avonddienst straks en dan welverdiend weekend :D heerlijk!

Edit; ik heb trouwens in week 35 pas borstvoeding voorlichting/cursus. Dit raadde vk me aan zodat het beter blijft hangen.
    Een weekje later hebben we een rondleiding en info avond in het ziekenhuis/verloskamers etc..

8. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lycos ik had ook liever later gegaan maar dat was qua afstand niet te doen na het werk. De locaties liggen verspreid in het land en elke cursus is weer ergens anders. Ik heb eind augustus de info avond in het ziekenhuis. De volgende was weer eind oktober
    Haha

9. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Ons boxkleed is van Baby's Only, ze hebben inderdaad leuke dingen! Gekocht bij babyplus.nl scheelde 20 euro met alle andere websites en meteen dezelfde dag verstuurd!

10. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Mijn bv cursus is ook pas met 37 weken.. Hopelijk nog op tijd!

11. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Lycos doe je een foto als de commode af is?!?

12. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Gefeliciteerd met je dochter aardbei!

Ja gaat hard he, over 10 weken zullen de eerste kindjes er wel zijn!

Wij zijn net op de camping geïnstalleerd, maar luifel opzetten zonder touw is wat onhandig dus vriend is nu naar de winkel. Waren we net ook al, we vergeten nogal eens wat haha.

13. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    M'n geboortekaartje is binnen en is leuk!!!!! Wil hem zo graag aan iemand laten zien maar ik hou me in haha!

Een tijdje niet gelezen of gereageerd maar ik ben er weer!
    Gaat zo snel nu he! Baby groeit goed, beweegt lekker en ik ga steeds meer waggelen. Herkenbaar?

Ik ga ff teruglezen😃

14. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Gefeliciteerd met me dochter aardbei!

ben benieuwd naar het resultaat lycos!

leuk jossie!

Vannorgen suikertest gedaan,. Man wat smerig... nuchter 6.1 daarna 6.8 keurig dus.

b
    vanmiddag kids bij mn liders geweest zodat ik kon slapen.. mn jongste was gisteravond en vannacht aan t spoken... heb vannacht van 2 tot 5 geslapen en toen og van half 6 tot half 8..
    mn lichaam wou helemaal niks meer zoooooooveel pijn!
    nu gaat t gelukkig redelijk

15. mloess89

mloess89 Actief lid

24 okt 2014
    125
    37
    28
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Dan hoef ik mij inderdaad geen zorgen te maken over de grote van ons meisje.

Wij hebben de babykamer ook al helemaal klaar, muren wit en dan twee banen mint groen, volgens mij is mint groen helemaal in.

Voor de lijst ik ben uitgerekend op :14 oktober
    27 juni extra groei echo
    6 augustus normale controle
    28 augustus normale controle
    10 september bevallingsgesprek
    Als je die lijst zo ziet komt alles behoorlijk dichtbij nu trouwens.

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nou inderdaad. Besefte net pas hoe snel het gaat toen Pinac
    zei dat binnen tien weken de eerste baby's er wel zullen zijn. Pfoe!!!

17. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ik heb weer heel even wifi.
    Hier even wat problemen met de verhuizing. Ik word namelijk door mijn eigen vader gesaboteerd, want die wilt niet meer sjouwen en de auto uitlenen. Erg triest. Dus vandaag even een strijd voeren, want ik moet deze week over zijn. Gelukkig wel wat andere lieve familie die het halve land door willen rijden om te helpen, maar dan hebben we nog steeds de auto nodig
    Nog even een kiekje van mijn kleine vent :). Ik heb ook hele grappige met rare bekken :p de schat. Echt boze gezichten en grimassen.

@Mi, fijn vooruitzicht dat alles nu zo goed besproken is wb borstvoeding

@Aardbei, ondanks de waterpokken toch een fijne verjaardag. Wat een geruststelling dat jullie geen gevaar er voor lopen.

@Yankee, mooie aanwinst!

@Mloes, misschien draag je wel heel ver naar achteren? Ik zou je geen zorgen maken totdat ze bij de groeiecho zich zorgen gaan maken. Buiken groeien zo in hun eigen tempo.

@Jossie, fijn dat je geboortekaartje bevalt. Ik wachel ook al een beetje, ben een pinguïn :p

@Mint groen, je hoort het inderdaad overal en veel babyvoorwerpen zijn in die kleur. Ik ben er in ieder geval niet zo van.

Ik heb nieuwe afspraken gemaakt bij een nieuwe vk. Ik weet alleen niet meer wanneer ..... ;)

18. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Lovare wat ontzettend balen! Is je vader heg zat of hebben jullie ruzie gemaakt? Hopelijk lukt alles toch nog op tijd! Sterkte!

Ik heb de hele dag gewerkt, eten en toetje gemaakt voor 6 man en ben nu uitgeteld. Bleegh! T is wel weekend!
    Joehoe!

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Lovare, wat een mooi fijn mannetje. Hij krijgt al lekkere wangetjes ook als ik het goed zie :D

20. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Dank jullie wel voor de felicitatie. Helaas had ze er vandaag meer last van en weer meer blaasjes. Maar ze kon gelukkig ook nog af en toe spelen! Morgen der feestje dus hopelijk is ze niet zieker als vandaag... tot nu toe heeft ze goede nachten gehad alleen vanmiddag maar halfuurtje of niet geslapen. Net dus al wel weer huilend wakker poeh rot hoor als ze zoveel jeuk heeft:( ben bang dat het een zware nacht wordt...

Ben trouwens wel heel benieuwd wie hier als 1e gaat bevallen! Zijn er hier dames waarbij hun andere kindje erg te vroeg kwam? Weet het even niet meer..

Deel Deze Pagina