1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste heb ik een ruggenprik gehad. Als je 40 uur weeën hebt gehad en geen ontsluiting is die ruggenprik een uitkomst!
    Bij de andere bevallingen geen pijnstilling gehad. Ging prima. Mijn gouden tip was om niet te verkrampen tijdens en tussen de weeën, want dan kan het natuurlijke pijnstillingshormoon op gang komen.

2. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    wow 40 uur in pijn! vreselijk. knap dat je het zolang volhield.
    in dat geval zou ik ook zeker om een ruggeprik vragen.

betekent wel dat je de vk kwijt bent en de gyn komt toch ?

3. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Jeeeemig mammievan6; 40 uur weeën?
    Respect hoor! Wat een hel lijkt me dat!

4. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Vandaag weer op controle geweest (gisteren suikertest). Controle was goed en uitslagen urine/bloed/suiker ook goed! Ze was ook helemaal tevreden over het ijzergehalte dus dat is mooi.

Baby ligt met het hoofd naar beneden en lekker met z'n voetjes in mn ribben haha.

Baarmoeder zat precies waar 'ie hoorde.

Pijnstillers: liever niet!! Mijn moeder heeft schijnbaar 40+ uur weeën gehad (en schroomde vroeger nooit om mij dat te vertellen.. :( vond ik nooit zo leuk). Mocht het zo aflopen is het toch wel handig om even te kunnen ontspannen denk ik!

Vraagje aan de dames die al moeder zijn: leek jullie bevalling op die van je moeder of helemaal niet? (hoop hoop). Mijn lichaamsbouw is wel wat anders dan die van mijn moeder dus hoop dat het niet veel betekent :p

5. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Hier ook een ruggenprik na 26 uur weeën. Heb altijd geroepen voor mij geen ruggenprik, absoluut niet. Vond ik heel eng. Maar op een gegeven moment smeekte ik erom:D
    Daarna ging de ontsluiting een stuk sneller en had geen pijn meer. Wat een verademing was dat. Veel pijnstilling heeft nadelige effecten voor moeder en kind helaas... dit keer hoop ik het niet nodig te hebben, hoop dat de ontsluiting deze keer wel vorderd. Ben me aan het verdiepen in hypnobirthing, lijkt me heel fijn om wat ontspanning te kunnen vinden

Mijn bevalling leek trouwens niet op die van mn moeder, ik heb er veel langer over gedaan

6. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    40 uur?????😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱

Wow heftig..

De bekkenfysio heeft mij zo'n beetje op mn donder gegeven dat ik vooral echt veel minder moet gaan lopen en staan en als ik een dag ga winkelen o.i.d. (liever niet natuurlijk) dat ik krukken mee moet nemen om te kunnen leunen...

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    40 uur jeetje dat is echt heel lang! en dan nu toch zwanger zijn van de 6e;) knap hoor!

Ik heb bij me dochter de geboortetens gebruikt (heb ik nog hier liggen) en was daar echt blij mee!! die ga ik zeker weer gebruiken! kan je ook al vanuit huis doen dus ideaal! Ik zou het iedereen aanraden maar hier zijn de meningen wel over verdeeld, ook omdat het kan zijn dat het de onsluiting bevorderd maar dit is niet echt bewezen maar zijn geruchten! Mijn bevalling duurde in totaal 13 uur dus ja was goed te doen, terwijl ik echt dacht dat ik 24 uur wel ging halen (bij me zus en moeder was dit het geval bij de 1e) dus stond er wel van te kijken!

Heb verder geen pijnbestrijding gehad in het ziekenhuis omdat ik te laat was, de ontsluiting ging te snel. Wilde graag zo'n pompje (mijn zus was 5 dagen eerder bevallen en die zij dus dat ik dat echt moest doen) en zag ik ook wel zitten! toen ik bevallen was zei ik ook gelijk wil nog wel een kind maar wel MET verdoving haha! dus hoop dat het dit keer wel lukt! want ja ik vond het wel heftig hoor zo'n bevalling....

Ruggenprik zou ik ook niet zomaar voor kiezen maar ja als je al zolang weeën hebt denk je daar vast anders over!

8. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Mijne leek ook niet op die van me moeder luna! terwijl die van mijn zus dus weer wel dus was er ook bang voor (vooral die lange weeen)

9. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Hmm dat geeft in elk geval een beetje hoop! :D

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Bevallen met ruggenprik. Heeeeeeerlijk! Als het weer nodig is laat ik hem zo weer zetten. Hier ook 48 uur met pijnlijke voor weeën gezeten voor het 'echte werk' begon dus ik was uitgeput. Heb wel pas de prik gehad op 9cm dus ik heb het lang uit moeten houden zonder. Gelukkig dat ik hem wel had want meneer bleek gedraaid ineens op 10cm dus moest anderhalf uur op mn zij liggen om te zien of hij zou draaien.

Verder kan ik slecht tegen morfine dus ruggenprik was het enige wat ik mocht. Toen ik zo lang moest wachten op de anesthesist vanwege spoedjes steeds heb ik ze wel gesmeekt me maar wat anders te geven dan. Maar ze gaven niet toe. En achteraf blij om want dan was ik waarschijnlijk na de bevalling nog dagen ziek geweest.

Hier wel wat dingetjes hetzelfde als bij mijn moeder. Ik had bijvoorbeeld geen persweeën en mijn moeder ook niet gehad.

11. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier nr 1 natuurlijke bevalling. Vrijdag eind middag bloedprop verloren. Savonds wat lichte weeen. Rond 2:00 sterke weeen en in de avond om 21:25 is meneer geboren.
    Wel inwendig gedraaid:$ ivm sterrenkijken (zal de verdere details besparen;) )
    Heb enkel een pijnstillende prik gehad voor de ergste randjes vd pijn

Nr 2. 8:00 sochtends ingeleid dmv gel. Rond 11:00 knappe weeen en infuus met extra weeenopwekkers.
    Hele hele heftige weeen. Kan geen wee opwekkers aanraden;)
    Rond 16:30 trok ik t niet zouden overleggen voor ruggenprik.
    Arts kwam binnen zette alles uit en werd klaargemaakt voor ks.

18:52 is hij geboren.

Had hele heftige weeen maar mnr daalde niet in en ontsluiting bleef hangen op 3-4 cm. Echo erbij en toen keek mnr ons aan oftewel weer een sterrekijker:(
    Hadden van te voren afgesproken niet weer zon toestand als bij de 1e. Zou eerder ingegrepen worden.

En nu bij nr 3 heb ik de keuze... wil ik ks of niet... ben dr nog niet uit.... ergens denk ik een geplande ks is ws stuk gelaxter als mijn ks. Maar aan de andere kant is een natuurlijke bevalling zo mooi... desondanks de pijn...
    Wel besloten dat als de gyn zegt dat de kans dat t weer een sterrekijker is heel groot is dat ik er dan niet eens aan ga beginnen...

Leek qua bevalling niet op die van mn moeder.
    Met mn broer heeft ze 10 dagen :$ met weeen gelopen en uiteindelijk spoedkeizersnede.
    Met mij redelijk snelle bevalling met bijna totaalruptuur....

12. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Is het zetten van een ruggeprik ook eng en pijnlijk?

13. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    @pinac, ik vond de ruggenprik echt mega meevallen. Had ook niet daarvoor al pijn of iets, dus was me compleet bewust van het zetten van de prik.

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha ik vond het zetten van de prik meer een 'aaitje' over je rug vergeleken met de weeën. Het stilzitten is ook een vak tijdens het zetten en weeën die elke tien seconden opkwamen.

Maar ze verdoven eerst je rug voordat ze de echte prik zetten dus de uiteindelijke prik voel je dan niet meer. De verdoving voelt gewoon als elke andere vaccinatie prik... nee viel mij mee.

15. ilse1986

ilse1986 Actief lid

7 sep 2014
    247
    34
    28
    #735 ilse1986, 21 jul 2015
    Laatst bewerkt: 21 jul 2015
    Hoi dames,

Ik weet nog niet wat ik ga doen met pijn bestrijding.. Moet ik me nog in verdiepen...

Vandaag heeft m'n moeder de muur in het kamertje behangen,,, nu begint het toch wel heel erg te kriebelen om het kamertje te gaan inrichten.. Volgende week komen de meubeltjes😍 de kamp ga ik zelf maken met het behang wat Kl 1 muur zit,,, ff lekker crea bea doen😉

Zijn jullie ook zo moe?? Ik zou echt hele dagen kunnen slapen.. Als ik ga liggen slaap ik..

Ik vroeg me af of jullie tips hebben.. Ik heb savonds echt hele warme voete.. Ze gloeien helemaal.. Herkennen jullie dit,, en wat doen jullie hiermee? Wordt er een beetje gek van...😇

Ook heb ik vaak van die koudzweet aanvallen.. Herkennen jullie dit?

Liefs, ilse

16. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Buik foto..

Bijgevoegde bestanden:

17. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Mooi buikje Yankee!

18. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Mooi buikje!!!

19. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Mooi buikje yankee! Super leuk jurkje ook :D

Ik denk dat ik me maar eens ga verdiepen in mogelijke pijnbestrijding..
    Al wil ik natuurlijk het liefst zonder.. Als het echt niet meer gaat smeek je erom denk ik... Ik zie ergens wel op tegen de bevalling. Ik weet totaal niet wat ik moet verwachten en je hoort zoveel 'horrorverhalen' ;)

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mooi toetertje yankee!

Lycos, tja...en toch kijk ik er alweer naar uit. Want het is zooooo mooi! Echt waar!

Deel Deze Pagina