28 weken!! Pijnbestrijding heb ik wel een beetje over nagedacht, absoluut geen ruggenprik voor mij lijkt me zo eng en pijnlijk. Wil als het mogelijk is gewoon op de natuurlijke manier bevallen. Verder enorm moe, werk nog best veel en heb een beroep waar je eigenlijk de hele dag staat en loopt en zo gauw je gaat zitten ben je na die tijd niet meer voor uit te branden, af en toe val ik dan ook na het avond eten in slaap. Nog even volhouden tot 1 september en dan genieten van even niet werken. Mijn vakantie neem ik mee na het eind van de zwangerschapsverlof. Hoe slapen jullie? Ik heb een kussen tussen m'n benen eentje bij m'n buik en eentje bij m'n rug en nog last van m'n rug en af en toe kramp in m'n heupen,draaien gaat ook zo lastig.
Goedemorgen! Vanavond weer een pretecho!!! Zoveel zin in! <3 Ik slaap met een voedingskussen, ik kan ook echt niet zonder Hier ook last van brandende voeten! Ik heb van buts bees een verkoelende crème voor voeten en benen erg lekker!
Mooi Yankee! Ik slaap ook met Voedingskussen, mijn beste vriend momenteel haha. Vannacht niet lekker geslapen, warm boven en kon niet lekker liggen door bekken. Succes met je pretecho! Respect voor de werkenden, ik red het echt niet meer op. Vind het knap dat jullie nog hele dagen redden.
Ik had nog niet terug gelezen! Wow mooie buik en jurk @Yankee! @Pinac sinds in zwanger ben doe ik alleen maar administratie en zit ik dus de hele dag achter mn bureau dan is het wel te doen, probeer ook tot mn verlof de 40 uur vol te houden. En ik draag er maar 1! Kan mij goed voorstellen dat het met 2 sowieso een stuk zwaarder is! Jij loopt ook bij de bekken fysiotherapie toch? Welke oefeningen heb jij gekregen? @MI jouw reactie op de ruggenprik heeft mij opgelucht haha ik zag er vooral tegen op omdat het mij erg eng leek
Ik slaap met twee voedingskussens . Een om mijn hoofd hoger te houden ivm maagzuur, een tussen de benen en armen. Slqpen is zo een hele operatie! Ruggeprik: gehad bij de eerste omdat ik er helemaal doorheenzat na nachten voorweeen en inleiding. Ik was zo ver heen dat ik van die hele ruggenprik niks merkte, terwijl het mijn grootste angst was. Toch heb ik het idee dat mijn lichaam er geen voordeel aan had. Voelde niks toen ik moest persen (voor bijna 2 uur) en heb daarvoor ook al 2 uur persweeen weg lopen puffen omdat het nog niet mocht... Plus ik kon pas 4 dagen later weer zelfstandig plassen omdat ik mijn blaas niet meer voelde. Bij de tweede ben ik helemaal zonder pijnstilling bevalllen en dat ging en voelde veel beter. Ik ga zeker zonder pijnstilling bevallen. Ik heb elke optie bekeken maar er zitten overal gevaren en nadelen voor mij of de baby en die risicos neem ik liever niet. Ik wil me focussen op ademhaling en een goeie houding en zo de bevalling zo goed mogelijk doorkomen.
Ik slaap ook met een voedingskussen, maar evengoed word ik ontzettend vaak wakker.. Moe; ben ik ook, ontzettend zelfs. Gisteren een heftige avonddienst gehad met agressie van cliënten (die ook onrustig zijn door de vele veranderingen) Er is zoveel werkdruk op het werk momenteel dat er veel zieken zijn (burn out), dus degene die over blijven werken zich uit de naad en de werkdruk word alleen maar hoger. Ik ga vandaag aangeven dat wanneer er nog zo'n dienst als gisteren komt ze me weg kunnen dragen. Ik houd het niet lang meer vol op deze manier. Met mij nog vele andere en die zijn niet eens zwanger. Het is niet meer te doen zo! Vreselijk! Vandaag nog een avonddienst en dan twee dagen vrij! Hopelijk kan ik dan wat bijkomen en gedachten een beetje verzetten.
Mag jij daar überhaupt wel werken als er agressie is? Kennis van mij heeft ook met agressieve cliënten te maken en die moest verplicht met 12 weken stoppen. Kun je wel hele dag zitten dan Catlady? Ik krijg dan echt last van zitbeenknobbels en heupen. Alles met de benen wijd is goed haha, gewicht over 2 benen verdelen en vooral niet met benen over elkaar gaan zitten. Verder paar weken geen fysio, ze is op vakantie en opzich red ik het zo wel. Ben wel enorm blij met mijn bekkendoek, zonder die zou ik het niet redden. Zorgt voor stevigheid met lopen etc. Anders ben ik enorm aan het zwabberen. En lig geregeld eventjes, komt het even tot rust. Ben daarnaast eeuwig moe dus hou van de bank. Baal van mijn suikers, die beginnen te stijgen. Als het zo doorgaat moet ik insuline spuiten en daar heb ik nou echt geen zin in. Lekker weer zeg!
Eeuwig moe klinkt bekend helaas. Zal voorlopig wel voortduren. Lycos: trek alsjeblieft op tijd aan de bel voor het te laat is! Werk is "maar" werk! Ik snap je betrokkenheid en die is bewonderingswaardig maar breng jezelf of je kindje niet in gevaar. Wat niet gaat, gaat niet!
@Pinac zolang ik blijf afwisselen met een kleine wandelingetjes ik heb ook een voetenbankje en kussen dus ik kan best comfortabel liggen. Ze wilde bij mij nog wachten met een band, eerst kijken of mn spieren wat aan kunnen sterken @Lycos wow zorg goed voor jezelf!!!!! Zij hebben er niets aan als jij en instort maar jij al helemaal niet!
Lycos: klinkt heftig! Pas inderdaad goed op! Die ruggenprik was een eitje tijdens die k-bevalling! Maar mijn zoon lag ook verkeerd en dat is niet goed ingeschat. Heb me toen wel voorgenomen om een ks te laten doen als er weer 1 verkeerd zou liggen. Yankee: prachtige buik!
ik heb eigenlijk alleen jeuk op mijn buik. vooral s avonds. weet niet waarom. dan zit het onder de rode strepen van het krassen.
Zou het niet groei jeuk zijn? Mijn buik jeukt wel eens wat, verder niks gelukkig. Net proefdruk geboortekaartje binnen gekregen, dikke prima dus dat is klaar. Nu nog wat adressen bedenken en dan is dat klaar.
Dat is helaas groei jeuk. Heb ik een tijd geleden gehad bij mn borsten en eventjes daarna zag ik de striae tevoorschijn komen....
Ik zie nu dat ik een typefout gemaakt heb haha het moet zijn Burt's bees de etos verkoopt het, wij hebben ook alle baby producten ervan
Ik zag net op fb een foto van een baby in t ziekenhuis gewikkeld in een dekentje maar op de meeste vluchttaslijstjes staat geen dekentje? Ik ga er vanuit dat je die toch wel mee moet nemen?
Ze krijgen van het ziekenhuis ook een dekentje. Maar sowieso wel 1 meenemen, ook voor als je naar huis gaat om bijvoorbeeld over de maxi cosi te leggen. Ga morgen even een hempje ofzo halen voor tijdens de bevalling. Ik weet niet eens meer waar ik 2 jaar terug in bevallen ben Over een week of 2 ga ik de tas alvast inpakken. Eerst maar even het kamertje verder afmaken
De vluchttas heb ik helemaal nog niet over nagedacht. Eerst idd het kamertje en de kleding. Vind het psychologisch gezien te vroeg om over een vluchttas na te denken!