Vanochtend kwam kraamzorg langs en hebben we een intake gesprek gehad. Het komt nu allemaal wel dichtbij. Ook heb ik het kraampakket al thuis gestuurd gekregen. Was een leuke verrassing zo na de vakantie. Haha. Trouwens... hoe denken jullie over bepaalde adviezen? Vanmorgen toen die vrouw langs kwam kregen we allerlei info-boekjes mee. Ik lees hier dan nu over en dan staat er bijv. dat je baby een half jaar in de wieg naast je bed moet slapen en dat je de eerste half jaar alleen borstvoeding moet geven en het liefste 2 jaar borstvoeding in totaal. Nja, moet natuurlijk niet. Dat adviseert het WHO (of zoiets?). Hoe denken jullie hierover? Ben wel benieuwd.
Ik wil maar borstvoeding geven totdat ik weer ga werken (3 maanden dus) daarna t ik kolven en combineren met flesvoeding. Het wiegje ga ik denk ik ook maar 2 maanden ofzo gebruiken (alleen 's nachts, overdag in haar ledikantje zodat ze er alvast aan kan wennen)
Zojuist online dit pakje gekocht van Dirkje. Ze zeggen dat Dirkje klein valt (dit is maatje 56) dus als dit klein valt word dit misschien wel haar eerste pakje! Bekijk bijlage 466614
Die is leuk!!! Ja naast je bed slapen zeiden ze hier ook, nou zie wel hoor. Wil ze niet een half jaar in onze slaapkamer hebben eerlijk gezegd. Verder drong ze erg aan op die electr. kruik, liefst bij hun aanschaffen. Ik heb al kruiken in huis, ga die er niet uitgooien en die anderen kopen..
Hoef je 1 per baby van ipv 2, ze heten zensy als ik het goed heb. Stop je paar minuten in stopcontact en klaar is het. Wat nieuws denk jk
K heb ook normale kruiken, De vriendin van mijn oom is kraamverzorgster en zij raadde de elektrische kruik juist af, omdat het zooooo lang duurt voor deze warm word en duur is in aanschaf..
Welkom in de wondere wereld van de tegenstrijdige adviezen (duurt wel 18 jaar voordat je weer uit deze fase komt )
Vorig jaar mochten ze nog niet eens las ik ergens. Nou ja, ga niet 4 kruiken in de kast gooien om 2 van die dure dingen aan te schaffen in ieder geval.
Ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om de kleine in een wieg bij ons op de kamer te laten slapen. Heb niet eens een wieg! Borstvoeding ga ik wel proberen, maar als het niet lukt dan lukt het niet.
Ik heb ook geen wieg. Baby op kamer gaan we proberen maar was andere beide keren niet erg succesvol dus verwacht er weinig van. BV ga ik doen, ik ga voor het jaar en alles daarna is mooi meegenomen.
Wij hebben de anderen in de kraamweek op onze slaapkamer laten slapen, maar daarna werden we een beetje kriegel van het gesnuif/ geknor/ kortom de geluidjes die zo'n ukkie maakt. Vooral in werd bij het eerste kreuntje wakker en lag dan te wachten...hij zal zo wel wakker worden. Dan duurde dat soms nog een uur of langer!! Dat waren we gauw zat. Mijn ervaring is dat ze ook sneller doorslapen als je niet elk zuchtje van elkaar hoort. Bv ga ik zeker weer proberen. Anderen tot ongeveer 8 maanden gehad. Hopelijk lukt het weer! Kruiken ga ik ook geen nieuwe voor aanschaffen. Inderdaad wat Marijke zegt: welkom in de wereld van tegengestelde adviezen!!
Onze dochter heeft 6 maanden naast ons geslapen. Heb een hele mooie wieg waar ik zelf nog in gelegen heb, helemaal gepimpt! Ik voel me niet op mn gemak als ik snachts niet kan zien hoe het met haar gaat en kan zo heel snel inspelen op de borstvoeding
Haha wat overdreven zolang op de kamer! Weet nog tijdens de kraamweek dat onze kraamverzorgster vond dat we een luieremmer moesten kopen want dan hoefde je niet de hele tijd met die luiers rond te lopen naar beneden.. ik zo echt niet dat ik die hoef, poepluiers gewoon gelijk in de container hoef die vieze luiers niet lang op der kamer te hebben! Wij ook geen wieg en wil de baby ook maar een weekje op onze kamer hebben, wij zetten het ledikantje denk ik op onze kamer of miss toch de kinderwagenbak op de kamer! Hier ook gewoon normale kruik bij me dochter ook gedaan.. Hier gisteren veel last van me rug gehad en op zulke momenten ben ik het zo beu he Oh ja afgelopen woensdag weer de herkansing 3d echo gehad en hij wilde weer niet echt mee werken.. handen bij zijn gezicht en lag zelfs te duimen dat is wel schattig! Maar door de placenta zijn de fotos niet zo mooi. Die van mijn dochter waren wel echt veel beter toch gek want toen ook placenta aan de voorkant... Sorry dat ik niet zo actief ben lees wel mee maar via me tel lastig typen en zit niet veel op de laptop want dan gelijk last van me rug...
Leuk zo'n advies voor borstvoeding en vervolgens wel verwachten dat we met 3 maanden weer gaan werken.. Hierdoor lukte het bij m'n 1e maar 6 maanden. Daar stel ik me weer op in en alles wat langer lukt is dan meegenomen. Eerst wilde ik stoppen als ik weer ga werken omdat het kolven me toen niet lukte maar ik wil het toch proberen. Hier nog niet benaderd door de kraamzorg. Fijn weekend allemaal!!
Ieder z'n mening. Vind het totaal niet overdreven lang. Hier ook de bedoeling dat de kleine de eerste paar maanden bij ons op de kamer blijft. Vindt het ook fijn met bv. Pff zo druk geweest afgelopen 2 dagen. Zo een onverwachte vakantie is niet niks. Veel wassen gedraaid. Huis opgeruimd. Veel laatste dingen moet inkopen. Had niet eens meer zonnebrandcrème terwijl k dat normaliter altijd wel extra heb. Factor 50 gekocht voor t eerst ivm evt zwangerschaps masker. Heb verklaring bij vk moeten halen, visum regelen. En nu inpakken en straks richting schiphol. Brr wel echt heel slecht weer!!! Wens jullie allen een heel fijn weekend!!!
Even weer een berichtje van mij vanaf mn werk. Ik heb nog steeds geen wifi en het is nu de strijd wie de nieuwe verbinding gaat betalen. Ik heb namelijk fotobewijs dat tussen mijn bezichtigen en huren de kabel gesloopt is. Voor de rest wat flinke financiele tikken gekregen dus zit met mn hoofd voornamelijk flink te regelen en niet meer te genieten Fysiek gaat alles prima. Soms last van mn liezen, maar meer niet.
O dat klinkt niet fijn lovare! Die stress kan je niet gebruiken nu.. Yankee, veilige reis!! Waar ging je ookalweer naartoe? Hier ook flink aan het stormen, ik sliep er wel ff lekker van, net middagdutje meegedaan met m'n zoontje, heerlijk! In de wieg, we kijken weer hoe lang het lukt, vind het wel gezellig maar weet niet hoe lang we het dit keer volhouden, ieder z'n mening inderdaad en een goede nachtrust is ook belangrijk!
Balen lovare! Het zit je niet mee. Sterkte! Yankee: ik hoop dat jullie vlucht vertrekt. Zie op fb allemaal reizigers die moeten wachten.
Hier kom ik net terug van de verloskundige. HB geprikt en die was wat laag: 6.5. Nu moet ik aan de floradix. Ik denk dat ik die tabletten ga kopen. Slikt iemand die? Kan ik die gewoon naast mijn multivitamine voor zwangeren slikken? Hopelijk dat mijn ijzer dan weer wat omhoog gaat. Bloeddruk was netjes. Beep lag al met hoofdje naar beneden dus ook keurig en verder alle metingen volgens het boekje. Nu 7 kg aangekomen dus blijkbaar was er toch een halve kilo vocht bij want was vorige week 7.5. Nou ja, prima. Moet wel urine inleveren bij de huisarts want heb soms wat buikpijn en moet vaak plassen dus ze wil een blaasontsteking uitsluiten. Nou ja, okay, prima. Voor op de lijst: 10 augustus weer controle verloskundige.