1 t/m 15 oktober 2015 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MI87, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier wel een wieg maar ook niet bij ons op de kamer. Ga ook geen bv geven.

Floradix heb ik alleen in drank gehad is prima te doen met een glas ander drinken ernaast;)
    Maar moet kunnen met je normale multi ernaast hoor

2. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Oh nee Lovare; stress kun je momenteel niet echt gebruiken he!
    Hopelijk lost het zich allemaal snel op, zodat je van je laatste weekjes kunt genieten, in je nieuwe huisje.

Yankee; fijne vakantie!
    Ik ben ook langzaam aan het aftellen. Na volgende week zondag even twee weekjes vakantie.. Hopelijk hebben we dan wat beter weer!

Heb zojuist mijn dienstrooster gekregen. 3 september laatste werkdag :) drie dagen eerlijk dan ik eigenlijk officieel verlof krijg, heerlijk dus!

3. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Whoeeeeaaa! 30 weken dans!!
    Nu kunnen we langzaam af gaan tellen!
    Even een buikfotootje van vanochtend;

Bekijk bijlage 466808

4. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    lycos: mooie buik!! Prachtig!

Lovare: wat balen al die tegenslag! Hopelijk kom je er weer bovenop. Keep you head up!

Ik ga een midweek weg morgen, hopelijk dat het weer nog wat bijdraait anders word het een regenachtige boel.

5. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Bevallingslijst 1 - 15 oktober

1 oktober (2)
    Simkins: 30 jaar, 3e kindje Jongen!
    MI87: 28 jaar, 2e kindje Jongen!

2 oktober (3)
    Mammie van 6: 34 jaar, 6e kindje Verrassing!
    Kh82: 32 jaar, 2e kindje Meisje!
    Elena22 - 27 jaar, 2e kindje Jongen!

3 oktober (1)
    Tunisiana: 27 jaar, 1e kindje Meisje!

4 oktober (5)
    Aardbei1707: 27 jaar, 2e kindje Jongen!
    Lycos 27 jaar, 1e kindje Meisje!
    Miranke: 37 jaar, 3e kindje Meisje!
    Sterre01: 27 jaar, 2e kindje Meisje!
    Dokhtaram: ? jaar, 2e kindje

5 oktober (3)
    MOMMY1987: 27 jaar, 2e kindje Jongen!
    Mie88: 26 jaar, 2e kindje Jongen!
    MissCandy: 29 jaar, 2e kindje Meisje!

6 oktober (5)
    Catlady25: 25 jaar, 1e kindje Jongen!
    Beautevil: .. jaar, 2e kindje Verrassing!
    Luna30: 30 jaar, 1e kindje Jongen!
    Jossie81: 33 jaar, 2e kindje
    Meisje!
    Veetje83: 31 jaar, 2e kindje Jongen!

7 oktober (2)
    Miss28: 32 jaar, 2e kindje Jongen!
    Pascalle1980: 34 jaar, 6e kindje Meisje!

9 oktober (1)
    Mommytje: 20 jaar, 1e kindje Meisje!

10 oktober (4)
    Mamavascosofia: 34 jaar, 3e kindje Meisje!
    Lovare: 25 jaar, 1e kindje Jongen!
    TheyCallMeMommy: ? jaar, 4e en 5e kindje Jongen! & Meisje!
    Joyce1: ? jaar, 4e kindje Jongen!

11 oktober (1)
    Yankee: 27 jaar, 1e kindje Jongen!

13 oktober (6)
    proudmama90: 24 jaar, 2e kindje Meisje!
    Ilse1986: 28 jaar, 1e kindje Jongen!
    Marijke88: 27 jaar, 3e kindje Meisje!
    B16, 32 jaar, 1e kindje Meisje!
    Pinac: 29 jaar, 1e + 2de kindje Jongen! & Meisje!
    Nell, 30 jaar, 3e kindje Jongen!

15 oktober (2)
    Najade: ? jaar, 4e kindje Jongen!
    Pitahaya, 29 jaar, 1e kindje Jongen!

Totaal: 35 zwangeren waarvan 19 jongens en 15 meisjes

Sterretjes;
    NathalieD - 6 wkn
    Shendari
    2moekes - 5 wk 5 dg
    Pinkcloud
    Toettoetmama - 6 wk 2 dg, bbz
    Laana - bbz
    Ilse1980
    Ons2ewonder - prachtig meisje Yulin

Afspraken juli!
    26-07 Marijke88: controle VK
    28-07 Pinac: Gyn + Echo
    29-07 B16: Controle
    29-07 Lycos: Controle
    30-07 Catlady25: Controle VK & Groeiecho

Afspraken augustus!
    3-08 Marijke88: groeiecho
    3-08 Luna30: Controle
    5-08 Lycos: Groei echo
    5-08 MI87: Intake kraamzorg
    7-08 MI87: Controle VK
    10-08 Elena22: Placenta lokalisatie
    10-08 Pitahaya: Controle VK
    12-08 Pinac: Gyn + Echo
    17-08 Lovare: Afspraak erasmus
    18-08 Luna30: Controle
    27-08 Pinac: Gyn + Echo

6. dokhtaram

dokhtaram Actief lid

26 mrt 2015
    109
    0
    0
    NULL
    Lycos: prachtig ! Ik wou dat mijn buik er zo uitzach.

Weten jullie al wat jullie gaan doen na de bevalling met bezoek ? Gelijk laten komen of nog paar uurtjes wachten 😛

Bij mijn vorige bevalling had ik namelijk een erg opdringerige schoonmoeder die iedereen uitnodigde en elke keer mijn dochter vast pakte en ze werden boos omdat ik ML zijn tantes en nichtjes neefjes wegstuurde omdat ik niet met hun bij zijn bv wilde geven, ik had totaal geen zin in hun de neefjes waren heletyd aan het gillen en hun kwamen zonder het mij te laten weten en ik lag net zo lekker te slapen 😬. Ik wil met deze bevalling dat mijn dochter haar als eerste ziet en dat mijn moeder en schoonmoeder pas komen wanneer ik dat wil. Ik weet alleen niet hoe ik het moet vertellen aangezien mijn schoonfam vorige x rare dingen gingen zeggen dat ik ondankbaar ben en dat ik in het begin alleen zelf mijn dochter wilde vasthouden en moeite had om haar aan andere te geven, dat ik geen sorry had gezegt omdat ik ze weg had gestuurd, ik had gezegt dat ze mij keuzes moesten respecteren kreeg ik te horen dat ik respect moest hebben voor me schoonmoeder omdat ze oma geworden is en zij mag doen wat ze wil 😕

Sorry als het een beetje onduidelijk is😛
    Ik ben gewoon ontzettend bang om weer het zelfde mee te maken en ML steunt zijn moeder dus daar heb ik ook niks aan

7. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Mooie buik Lycos!

Ik wil in het begin geen bezoek hoor! Maar wij wonen ver weg van directe familie, onze ouders komen in november langs dus we hebben als het goed is even de tijd om bij te komen.

En van de mensen hier wil ik denk ik in het begin nog geen bezoek, misschien na een dag of 2? Geen idee, ik kijk wel hoe ik me voel. Maar als we iedereen laten weten dat de baby geboren is zetten we er gewoon in dat ze eerst een afspraak moeten maken om langs te komen, dan krijgen we geen onverwachts bezoek.

Dat klinkt trouwens als een rot-ervaring, jammer dat je vriend jou niet steunt. Ik ga ook echt geen borstvoeding geven waar andere mensen dan mijn man en ziekenhuispersoneel bij zijn!

8. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Ik zou eerst eens goed met je man overleggen zodat jullie op 1 lijn kome. Goed uitleggen waarom je het op die manier wilt. Denk dat het dan al makkelijker is om het tegen haar te zeggen? Of nog beter, dan kan je man het zeggen want waarschijnlijk neemt ze het van hem beter op..?

Ik wil de eerste 2 uur ofzo geen bezoek, daarna mag mn moeder en dochtertje komen. De rest pas de dagen daarna

9. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Voor de lijst:

14 augustus controle VK

Hier kwamen bij mijn dochter mijn ouders na 2 uur vond ik wel heel fijn. Rest pas andere dag hoor (7 uur savonds geboren) nu is het denk ik wel anders omdat mijn dochter waarschijnlijk bij mijn ouders is als het geboren wordt en die wil ik er toch zo snel mogelijk bij hebben en dan komen mijn ouders natuurlijk ook gelijk!
    Maar vervelend dat je zo'n nare ervaring heb meegemaakt dokhataram... goed overleggen met je man jullie moeten het wel samen eens zijn natuurlijk...

Hier met de adressen voor de geboortekaartjes bezig. zit nu rond de 40. denk dat ik er 50 wil nemen.. zit ik een beetje veilig!

Wat heb je toch een mooi bescheiden buikje Lycos!

Lovare wat vervelend al die stress:(

10. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Wij zijn ook met de adressen bezig. Komen ook op de 40 ongeveer uit dus wij bestellen er ook 50. Maar kom er maar niet uit welk kaartje we willen. De 1 is heel mooi en klassiek, de andere leuk en modern

11. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    En weer even vanaf mijn ouders huis...
    Tja de financiën wordt gewoon hard zoeken naar een oplossing... Vandaag 5 uur bezig geweest om de juiste kraan voor mijn was machine te vinden, want uiteraard was die van het huis lek ... Tegenslag na tegenslag. De 1e die ik mee naar huis nam bleek niet goed en de tweede kan er mee door.
    Ik baal een beetje dat het zo langzaam gaat :(

12. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Nell; dat hoop ik ook voor jullie! In ieder geval een fijne mini vakantie! Ondanks het mindere weer moet je toch een beetje genieten hoor! Lekker even bijtanken..

Dokhtaram; voor ons is het de eerste dus ik heb totaal geen idee wat ik moet verwachten van de bevalling. Ik denk dat na een uurtje of twee vriendlief wel naar ouders en schoonouders belt. Voor beide hun eerste kleinkind dus die zijn allemaal door het dolle en kunnen niet wachten.
    Wel heel vervelend van je eerste bevalling zeg! Ik zou eens goed overleggen met je vriend/man en hem uitleggen waarom je het graag anders wil dan de vorige keer! Misschien dat hij je schoonmoeder dat dan duidelijk kan maken!

Lovare; ohh shit zeg! Wat een pech :( kan me voorstellen dat je er een beetje klaar mee bent nu! Heb je wel nog genoeg hulp om je heen?

Adressen; wij komen nu op 65 uit, maar collega's van mijn vriend nog niet meegeteld.. Dus ik denk dat we voor 80 gaan.
    Ik ga deze week de enveloppen al bestellen zodat we die tijdig kunnen schrijven. Kaartje is uitgezocht, heel mooi rustig kaartje. Hou ik wel van. Die drukke kaartjes met felle kleuren ben ik niet zo van.
    Ik wil wel sluitzegels erbij denk Ik. Zag wel leuke online, 10 voor 99 cent..

Nu heerlijk even ontspannen in bad na een druk werkweekend! Ukkie was gisteren en vandaag erg druk aan het spartelen, zo lief <3

13. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Balen lovare.. Hopen dat je straks lekker kunt genieten met je baby in het nieuwe huis! Nog even bikkelen en wat niet gaat dat gaat niet!

Mooie buik! Hij komt steeds beter in beeld! Supermooi!

Visite, ik spreek niets af en laat het afhangen van hoe ik me voel. Vorige keer 2 uur na de bevalling ongeveer, liet ik de ouders komen. Geboortekaartjes ga ik iets later doen en wil echt niemand zonder bericht op visite, eerst bellen. Ook zet ik door bepaalde dagen kruizen (geen bezoek) en wil ik rekening houden met hoe onze peuter op alle bezoeken en veranderingen gaat reageren. Eigen gezin eerst &#128521;

Hebben jullie kindjes die heftig reageren op de zwangerschappen. J slaapt sinds een week heel slecht en lijkt bang om alleen te zijn, vecht tegen de slaap en is echt aan het gillen.. Ik stortte er vanavond van in, op den duur weet je er gewoon niet meer.. Gelukkig zijn m'n vriend en ik een goed team en is het hem vanavond gelukt om hem in slaap tr krijgen. Maar zou dit door de zwangerschap kunnen komen of is het normaal met 2 jaar?

Lekker naar bed nu!

14. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Mijn dochter is ook 2 en slaapt nu nog steeds niet. Ook de hele tijd aan het huilen enzo. Mn man en ik wisselen elkaar af. Ze heeft snachts elke nacht uren gehuild tot ze 1.5 was en nog steeds heeft ze er hele onrustige nachten bij. Ze is ook erg gevoelig dus hier is het normaal helaas. Ik ben ook erg benieuwd of ze niet van slag raakt van alle veranderingen.

@lovare, pff vermoeiend zeg. Ik hoop dat je snel wat meer rust hebt zodat je nog wat kan genieten van het zwanger zijn!

15. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Bevallingslijst 1 - 15 oktober

1 oktober (2)
    Simkins: 30 jaar, 3e kindje Jongen!
    MI87: 28 jaar, 2e kindje Jongen!

2 oktober (3)
    Mammie van 6: 34 jaar, 6e kindje Verrassing!
    Kh82: 32 jaar, 2e kindje Meisje!
    Elena22 - 27 jaar, 2e kindje Jongen!

3 oktober (1)
    Tunisiana: 27 jaar, 1e kindje Meisje!

4 oktober (5)
    Aardbei1707: 27 jaar, 2e kindje Jongen!
    Lycos 27 jaar, 1e kindje Meisje!
    Miranke: 37 jaar, 3e kindje Meisje!
    Sterre01: 27 jaar, 2e kindje Meisje!
    Dokhtaram: ? jaar, 2e kindje

5 oktober (3)
    MOMMY1987: 27 jaar, 2e kindje Jongen!
    Mie88: 26 jaar, 2e kindje Jongen!
    MissCandy: 29 jaar, 2e kindje Meisje!

6 oktober (5)
    Catlady25: 25 jaar, 1e kindje Jongen!
    Beautevil: .. jaar, 2e kindje Verrassing!
    Luna30: 30 jaar, 1e kindje Jongen!
    Jossie81: 33 jaar, 2e kindje
    Meisje!
    Veetje83: 31 jaar, 2e kindje Jongen!

7 oktober (2)
    Miss28: 32 jaar, 2e kindje Jongen!
    Pascalle1980: 34 jaar, 6e kindje Meisje!

9 oktober (1)
    Mommytje: 20 jaar, 1e kindje Meisje!

10 oktober (4)
    Mamavascosofia: 34 jaar, 3e kindje Meisje!
    Lovare: 25 jaar, 1e kindje Jongen!
    TheyCallMeMommy: ? jaar, 4e en 5e kindje Jongen! & Meisje!
    Joyce1: ? jaar, 4e kindje Jongen!

11 oktober (1)
    Yankee: 27 jaar, 1e kindje Jongen!

13 oktober (6)
    proudmama90: 24 jaar, 2e kindje Meisje!
    Ilse1986: 28 jaar, 1e kindje Jongen!
    Marijke88: 27 jaar, 3e kindje Meisje!
    B16, 32 jaar, 1e kindje Meisje!
    Pinac: 29 jaar, 1e + 2de kindje Jongen! & Meisje!
    Nell, 30 jaar, 3e kindje Jongen!

15 oktober (2)
    Najade: ? jaar, 4e kindje Jongen!
    Pitahaya, 29 jaar, 1e kindje Jongen!

Totaal: 35 zwangeren waarvan 19 jongens en 15 meisjes

Sterretjes;
    NathalieD - 6 wkn
    Shendari
    2moekes - 5 wk 5 dg
    Pinkcloud
    Toettoetmama - 6 wk 2 dg, bbz
    Laana - bbz
    Ilse1980
    Ons2ewonder - prachtig meisje Yulin

Afspraken juli!
    26-07 Marijke88: controle VK
    28-07 Pinac: Gyn + Echo
    29-07 B16: Controle
    29-07 Lycos: Controle
    30-07 Catlady25: Controle VK & Groeiecho

Afspraken augustus!
    3-08 Marijke88: groeiecho
    3-08 Luna30: Controle
    5-08 Lycos: Groei echo
    5-08 MI87: Intake kraamzorg
    7-08 MI87: Controle VK
    10-08 Elena22: Placenta lokalisatie
    10-08 Pitahaya: Controle VK
    12-08 Pinac: Gyn + Echo
    13-08 Lycos: Intake kraamzorg
    14-08 Aardbei1707: Controle vk
    17-08 Lovare: Afspraak erasmus
    18-08 Luna30: Controle
    27-08 Pinac: Gyn + Echo

16. Catlady25

Catlady25 Bekend lid

14 mrt 2014
    525
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bezoek: bij de borstvoeding cursus werd geadviseerd het bezoek pas na de eerste voeding te laten komen zodat je dat op je gemak kan doen. Ik denk dat wij ons daar aan gaan houden.
    Ik hoop echt dat mensen eerst bellen voordat ze langskomen....
    We zetten het iig wel in de kaart

@Lovare wat vervelend :( hopelijk kan je snel genieten

17. dokhtaram

dokhtaram Actief lid

26 mrt 2015
    109
    0
    0
    NULL
    Ik kan het wel proberen om er over te praten maar of hij het gaat snappen? Mijn moeder snapt mij gelukkig wel en houdt zich wel aan mij wensen. Ik zit er over na te denken om een klein kraamfeestje te geven van 2/3 uurtjes zodat ik iedereen in 1x gehad heb.

Mijn dochtertje is heel lief nu ze aait over me buik en zegt dan aahhh echt zo lief, ik merk wel dat ik een betere band met haar krijg ze komt vaak bij me en blijft rustig zitten ook wilt ze veel knuffelen en kusjes.

30 weken zwanger de tijd lijkt zo langzaam te gaan, maar er zijn nog zoveel dingen die moeten gebeuren.

18. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo dames!!

Hier even berichtje vanuit turkije. Het is hier werkelijk heerlijk. Wel heeeel erg warm!! Overdag prima want ik lig voornamelijk in het zwembad of onder een parasol/in een hemelbed. Maar in de avond koelt het niet echt heel erg af vind ik terwijl het wel direct aan het strand ligt.. voor de rest eten we non stop van alles. Dus na de vakantie gaan we de schade opmeten. Of eigenlijk wegen

Over bezoek na bevalling. M'n schoonma woont om de hoek @ ziekenhuis. En wordt haar 1e kleinkind dus ik denk dat ze het liefst meteen aan kom't stormen. Daarom ga ik haar niks vertellen tot na de 1e voeding en dan mag ze komen. M'n ma woont een uur verder weg en die mag komen wanneer ze wilt. Denk na een aantal uur dat ze er wel is. En dat vind ik prima.

We hebben bij het inchecken gratis massages gekregen dus daar ga ik morgen heeeerlijk gebruik van maken!! Ze weten dat ik zwanger ben en zr hadden er een speciale massagestoel voor. Ben benieuwd hoe zoiets eruit ziet.

19. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Mijn dochter reageert juist heel erg op mij. Ik ben de laatste dagen weer erg humeurig.. vind het ook zo ontzettend langzaam gaan van mij mag het al zo ver zijn.. komt denk ik ook omdat als je al een kindje heb je rust niet goed meer kan pakken. een hele dag alleen thuis met me dochter vind ik ook zo zwaar:( ik chag en zij wordt er ook chag van... net zoals de 1e 3 maanden toen vond ik ook zwaar... maar ja doorzetten! Ik denk dat mijn dochter ook wel heeel erg moet wennen straks als de baby er is! nu altijd alleen alle aandacht en dan opeens een baby die niet meer weg gaat, maar ja heeft zijn tijd nodig, na een aantal maanden weet ze niet beter!

Vandaag weer een ochtendje werken en dan vanmiddag rusten. Dochter is bij me schoonzus!

@yankee fijne vakantie in turkije!

20. mammie van 6

mammie van 6 Actief lid

26 jan 2015
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yankee dat klinkt fantastiach! Het weer hier is echt knudde, dus goed getimed &#128521;

Lovare: ik baal zo voor jou. Man, daar zou je knetter van worden. Gaat het met de baby wel allemaal goed?

Wij hebben tot deze zs altijd op een paar uur rijden afstand van familie gewoond. Nu woont mijn familie dichtbij: kwartiertje rijden. Maar ws vangen mijn ouders onze kids op tijdens de bevalling en die mogen wel snel komen na de bevalling. Zal mijn ouders er ook snel bij zijn. Maar eerst fatsoenlijk gedoucht en eerste voeding geven hoor. We zien wel hoe het loopt. Het ligt er ook aan hoe de bevalling is gegaan, hoe laat de baby is geboren etc.
    Slaaptijden zijn heilig hier. Dan komen ze echt niet langs mijn man (en eventueel kraamverzorgster) langs.

Deel Deze Pagina