@Yankee, nog een fijne vakantie en geniet lekker van het eten en de massages @aardbei redelijk logisch dat ze jouw humeur spiegelt als jullie heel de dag samen zijn, maar dat maakt het niet makkelijker. @doktharam, zo schattig van je dochter @babyshower/kraamfeest, babyshower is inmiddels wel duidelijk dat die niet gaat komen. Kraamfeest weet ik nog niet. Mijn moeder wil een soort housewarming combineren met een babyfeestje. Geen idee of dat gaat lukken. Dat is sowieso pas als het huis klaar is Hoera voor de internet in de metro ! Vandaag weer veel zaken regelen en veel zeuren. Wel een verlossend telefoontje gekregen dat als het goed is donderdag alles gemaakt wordt O_O! Wat een opluchting, na 2 weken wachten. Dan is er nog zat dat er moet gebeuren
Jij krijgt het ook niet cadeau Lovare! Hopelijk lost alles zich goed op en kun je alsnog lekker genieten. Je pa weer wat bijgedraaid? Lijkt me verschrikkelijk opdringerige familie. Wanneer wij bellen, geen idee...hangt er ook maar net vanaf hoe alles gaat. Maar wij hebben wel nuchtere familie, kan me niet voorstellen dat die zomaar zonder afspraak naar ziekenhuis vliegen. Behalve degene die voor de hond zorgt, wil ik ook niemand vertellen dat het zover is. Lijkt me trouwens niet fijn dat mensen hun kinderen meenemen in het begin in ziekenhuis, is dat raar of niet? Fijne vakantie Yankee en Nell! Ik ben aan het adressen schrijven, doe het mooi op etiketten. Hoeven we alleen nog maar te plakken als het zover is. Zit bijna wel op 80 kaartjes..pff. En dan doen we nog niet eens neven en nichten, die zien we toch nooit. Ik roep nu wel eens, ben zo blij dat ik nog geen kids heb..lijkt me echt zwaar als je die nu ook nog moet verzorgen en vermaken.
En met een tweeling ben je nog extra een bezienswaardigheid Pinac. Dat zag ik bij een vriendin. Die hebben heel goed hun grenzen aangegeven. Kan ook bijna niet anders. De geboortekaartjes hebben wij nog niet gedaan. Vrijdag een weekje weg en daarna dat maar eens doen. De babykamer is wel al een heel eind. Nog wat accecoires zoeken. Lovare: nou, hopelijk zijn wind van de week de grootste hobbels genomen! Dan ws nog klusjes genoeg? Mijn twee meiden gaan zo meteen logeren bij Opa en Oma. Heerlijk! Ff iets minder druk.î
@Pinac, mijn grootste cadeau is mijn ventje, maar voor de rest eigenlijk nooit iets zonder knokken voor elkaar gekregen... Met een tweeling lijkt het me toch ook nog wel zwaarder. Ik merk het nu al soms met eentje in mijn buik dat het niet altijd prettig is. @mamv6, hoe lang blijven ze logeren? Heerlijk even een beetje meer rust in huis Ja de klusjes liggen er nog zat. Behang afsteken, schuren, schilderen, glasvezel behang erop doen en dat schilderen. Oude vloeren er uit en nieuwe erin. Babykamer in elkaar zetten en inrichten. Dan moeten alle overige meubels nog in elkaar gezet worden. Ik moet nog een bank en een kledingkast aangeschaffen en dan de grote schoonmaak nog. En dat alles in de overgebleven weken tot de bevalling.... Veel officiele zaken zijn al geregeld dus dat hoeft bijna niet. Alleen nog achter mijn geld aan... @Geboortekaartjes, ik zit nu op een plek met internet, dus ik ga weer even online spieken. Ik heb nog geen definitieve keuze
Wat een goede tip van jullie om nog even te wachten met het bezoek. Dus dan gewoon eerst bevallen, voeden en dan pas bellen? Voordat ze er zijn is het weer wat later... Weet ook niet of mijn ouders en schoonouders het waarderen om in de nacht gebeld te worden? Bellen jullie dan gewoon de volgende ochtend? Ik denk dat we eerst de ouders bellen en dan een uur later de broers en zussen e.d. Ik wil heel graag dat mijn ouders hem eerder zien dan de broers en zussen. En heb nogal een opdringerig schoonzusje, die er waarschijnlijk 1 minuut na de bevalling al bij wil zijn... Ik heb woensdag een afspraak staan bij de huisarts. Ik heb steeds enorm veel steken helemaal rechts in mijn buik. Verloskundige dacht blaasontsteking, dus urine ingeleverd maar de uitslag was negatief, dus dat is het niet. Nu woensdag gaat de huisarts kijken wat het wel is. Met beep is alles goed in ieder geval. Maar ben bang dat het mijn nieren zijn ofzo, of blinde darm... Geen idee. We wachten af. Het komt en gaat en lijkt vandaag weer iets minder (zul je zien, heb ik net een afspraak gemaakt...).
Ohja, nog een vraagje: Wat is nou handiger om aan te schaffen? Gewoon zo'n wikkeldeken voor in de maxi cosi of echt zo'n voetenzak??
Zat net even in het topic 1 tot 15 december 2015 te kijken en lees opeens dit van NathalieD die eerst ook bij ons zat maar een miskraam kreeg en toch na 2 maanden weer opnieuw zwanger was, dat kwam ze hier nog vertellen Oorspronkelijk geplaatst door NathalieD Bekijk bericht Vanmorgen om half 5 ben ik na een heftige bevalling bevallen van een mooi meisje Emily. Ze is geboren in de vliezen en was meteen bij de geboorte overleden. Vanmorgen is er een fotograaf geweest om mooie foto's van haar en ons gezin te maken. Morgen de begrafenis regelen. wat ontzettend erg zeg
Wat verschrikkelijk van NathalieD ik dacht dat het haar eindelijk gegund was. Hoeveel weken was ze? @Pita, ik zou gewoon aan je (schoon)ouders vragen of ze het erg vinden om s nachts gebeld te worden. Ik bel waarschijnlijk niet s nachts, mijn moeder is er toch al bij en de rest komt wel als ik "geslapen" heb en even gewend ben
Bah wat vervelend van die steken... Heb je dat al lang? Ik heb steeds na eten gevoel of is mijn buik te klein, ruimtegebrek.. Na warm eten zit ik meer dan vol haha, misschien moet ik gewoon wat kleinere porties eten. Zal wel op de kop komen, maar hier Bijna 29 weken buik.
Lees nu pas aardbei haar bericht.. Wat ontzetten sneu zeg voor Nathalie. Hoe ver was ze inmiddels? Rond de 20 zeker dan? Jeetje..
Pfff wat verschrikkelijk voor Nathalie. Ik heb even ingebroken in het topic om haar sterkte te wensen. Zag dat meerdere dit al gedaan hadden Haar kindje had spina bifida las ik.. Treurig verhaal
Hoi dames. Druk weekend geweest en er word druk geklust aan de babykamer. Ow wat erg van Nathalie. Verschrikkelijk. Pinac, herkenbaar gevoel. Na het avondeten zit mijn buik me ook niet lekker. Gevoel alsof het veel te strak staat. En hier erg druk meneertje...heeft soms 4x per dag de hik ook
goedemorge dames, Pfaff inderdaad verschrikkelijk voor Nathalie!! Wordt ik vannacht wakker en denk ik uit het niks.. Ik wil thuis bevallen... Terwijl ik hiervoor eigenlijk heel stellig was dat ik in het ziekenhuis wilde bevalle en absoluut niet thuis... Nu: super moe want heb niet meer geslapen hierna en helemaal in de war... Wanneer moet je beslissen of je thuis of int ziekenhuis wilt bevallen? Joepie vandaag komen de meubeltjes!!
Ilse 1986; Heel herkenbaar ik heb dat ook ik twijfel nu ook ontzettend om thuis te bevallen of in het ziekenhuis. Ik ga het wel overleggen met de verloskundige. Leuk dat de meubeltjes komen 😆
Wat leuk je meubels, plaats je foto? Geen idee tot wanneer je dat kan beslissen, tot vrij laat denk ik? Zit in ziekenhuis, alles was goed. Hou alleen zelf die echo niet meer vol, steeds zo benauwd. Maar beebs groeien goed! Nu nog bloedprikken maar staat lange rij voor, dus ben maar op bankje in de gang neergeploft. Zijn jullie ook steeds zo benauwd? Buik voelt erg vol, maar als ik wat gespannen ben heb ik er ook stuk meer last van geloof ik.
Als de meubeltjes in elkaar staan zalk foto's maken Ik ben vooral heel veel moe... En dat volle gevoel ken ik ook wel ja.. We zijn opzoek voor een nieuwe (2e hands) betaalbare auto.. Pffff moeilijk
Ik ben ook echt heel erg moe en maagzuur grrr dat gaat maar niet over. Ga nu wel iets voorgeschreven krijgen want die rennies en gaviscon werkt ook voor geen meter meer. Wel eindelijk vannacht eens geslapen zonder maagzuur en dat terwijl ik gisteravond toch echt nog wel chips heb gegeten terwijl dat eigenlijk niet goed is.. Snap er niets meer van... Vandaag wordt onze commode als het goed is bezorgd. Ben zo benieuwd! Krijgen m via een vriendin van mijn schoonzus dus heb m nog nooit in het echt gezien (alleen op de foto). Spannend! En wat sneu voor Nathalie zeg, bah wat verschrikkelijk!
Leuk Ilse; ben benieuwd naar je meubeltjes! Is er al iemand bijna klaar met de babykamer? Wij moeten nog steeds op zoek naar behang voor 1 muur.. denk dat we dat volgende week maar eens gaan doen in onze vakantie! Word tijd.. haha! Pinac; gelukkig dat alles in orde is! Jij hebt het ook extra zwaar met twee ukkies in je buik! Ik herken het wel.. ik heb regelmatig harde buiken en ben ook ontzettend moe de laatste tijd! Bevallen: Thuis lijkt me veel relaxter en prettiger maar ik ben zo bang dat er iets misgaat waardoor we onverhoopt toch naar het ziekenhuis moeten.. Die stress kan ik denk ik op dat moment niet aan, dus ik ga gewoon voor een ziekenhuisbevalling! Morgen weer controle VK, weer even hartje luisteren <3
Ach wat een verschrikkelijk nieuws voor Nathalie Pinac fijn dat alles goed was. Lovare: even doorzetten, veel sterkte met de laatste loodjes. Vervelend dat het niet makkelijk gaat maar nog even volhouden en dan zit ook jij in een lekker huisje! Ik heb ook enorm last van minder ruimte in mijn buik, ik eet dus minder grote porties, maar vaker. Anders voelt het dus echt alsof mijn buik gaat ontploffen, erg naar. Af en toe heb ik scherpe prikkel/schopje tegen mijn blaas aan, hij is lekker bezig! Babykamer is wel bijna af, wacht nog op dekens voor wieg en ledikant die we van mijn moeder hebben gekregen. Verder moeten we nog de meer standaar babyuitzet dingen aanschaffen zoals luiers, baby-, bad- en kamerthermometer, spullen voor mij voor rondom de bevalling etc. Ook wil ik graag nieuwe gordijnen (huidige zijn mega saai) maar daar mogen onze ouders mee helpen als die op bezoek komen in november . Onze box wordt morgen bezorgd! Morgen 2e avond van onze cursus van het ziekenhuis, we krijgen een rondleiding over de kraamafdeling etc. o.a. en verder weer verder praten over de bevalling. Ik ben benieuwd!